מחשבותיכם בנושא אחריות על שילדה ושירות מהחנות

gumpa

New member
מחשבותיכם בנושא אחריות על שילדה ושירות מהחנות

מעניין אותי לדעת כמה פרטים בנוגע לאחריות וקבלת שירות מהחנות או היבואן בזמן (לא עלינו) הפעלת אחריות בעקבות סדק/שבר בשילדה. אני אשמח אם תוכלו להגיב לשאלות הבאות: 1. כמה זמן לדעתכם זה הגיוני לחכות לשילדה חדשה במקום אחת שנסדקה/נשברה? 2. למי שהתנסה - כמה זמן בפועל חיכית לשילדה חדשה? 3. האם זה מקובל שבעל החנות/יבואן יספק שילדה חלופית עד שתגיע השילדה החדשה? 4. למי שהתנסה - האם בפועל קיבלת שילדה חלופית? (ולאיזה תקופה) 5. האם גבו מכם כסף על "העברת" המכלולים מהשילדה הישנה לחדשה ו/או לאופניים חלופיים (אם היו)? תודה לכל העונים!
 

aabramovich

New member
לשמחתי מעולם לא הזדקקתי לכך, אבל

הנה מה אני חושב 1. זה תלוי בשילדה ובהסבר שהיבואן נותן. קשה לי לתת תשובה 2. N/A 3. אם לוקח יותר מכמה ימים/שבוע לדעתי צריך לתת או אופניים חלופיים או שילדה. אם מדובר בסיפור של חודש אז ברור. 4. N/A 5. העברת מכלולים צריכה להיעשות בחינם, כולל קפה ופתק סליחה שמטרטרים אותך. אחרי הכל לא רק שהמוצר שקיבלת היה פגום אלא גם נאלצת לבוא לחנות מספר פעמים, לבזבז את זמנך האישי וגם עוגמת נפש. אם הם רוצים שתחזור בתור לקוח, אז חלק מחווית הקניה ושביעות הרצון הוא איך מטפלים בך במקרה של תקלה. כשאותי למדו על שירות לקוחות, סיפרו לי שלקוח עם בעיה, כועס שיוצא מרוצה טוב מ 100 לקוחות מרוצים (מבחינת פירסום)
 

noamwax

New member
מחשבותי (תמורת Penny)

מצטער לאכזב אך לכל הסעיפים התשובה מתחילה ב- "זה תלוי" 1. זה תלוי ברמת הבררנות שלך. הכרתי מקרים שהוצעה שילדה במדרג גבוהה יותר/ של יצרן אחר מיידית ממלאי החנות (אני אישית סירבתי בנימוס להחלפה כזאת ואכלתי אותה. הלקח הוא שתיקח בלי היסוס בשנייה שמציעים). במקרים אחרים הוטסה שלדה תוך מספר ימים. מנגד הכרתי מקרים בהם הייצרן אישר תביעה רק לאחר מספר שבועות והחנות לא היתה מוכנה לספוג הפרשים. מכיר גם מקרים שהיו תלויים במלאי הייצרן ומקרים שהייצור היה רק כמה חודשים קדימה ממועד התביעה. המסירה בהתאם. 2. בין יום למספר חודשים. פגשתי גם מקרים של אנשים שחיכו כשנה. 3. בד"כ כן, אלא אם כן מדובר בבעייה קוסמטית/סדק שלא מעיב על הבטיחות 4. במקרה שלי העברתי לשלדה אחרת ברשותי ובסופו של דבר הכל נשאר שם. 5. תלוי. אולי הייתי גובה על העברה אחת/חצי העברה, אבל זה רק במקרה שהעברה כזאת אינה הכרחית.
 

gumpa

New member
קח פני - אבל רק תענה לי על משהו קטן

מה הכוונה "החנות לא היתה מוכנה לספוג את ההפרשים"? בין מה למה? דבר נוסף - פגשת מקרים של אנשים לחיכו שנה - פגשת את האנשים או שפגשת סיפורים על אנשים (שבמקרה סופרו ע"י מוכרים)?
 

ido mazor

New member
קרה לי

קרה לי באופני הרים. מכונאי גילה סדק שאני לא שמתי לב אליו בכלל. שלחתי תמונות של השילדה ליבואן ותוך 3-4 ימים באותה חנות (שעבדה עם היבואן) חיכו לי האופניים מוכנים, כל החלקים מורכבים על השילדה החדשה. דרשו ממני 0 שקלים. ה"בעיה" היחידה - החליפו צבע כי הצבע המקורי שהיה לי כבר לא מיוצר ע"י היצרן. באופן כללי, נראה לי הגיוני לחכות שבוע עד שבועיים, ואם לא - "רכב חלופי".
 

avihersh

New member
שלדה, אחריות ושירות...

1. כמה זמן לדעתכם זה הגיוני לחכות לשילדה חדשה במקום אחת שנסדקה/נשברה? -זמן ההמתנה הוא ה lead time ak של הכרה באחריות היצרן לנזק, והספקת השלדה. זמן סביר לדעתי הוא שבוע. אחרת - קבלת אופניים חלופיים. 2. למי שהתנסה - כמה זמן בפועל חיכית לשילדה חדשה? - N/A 3. האם זה מקובל שבעל החנות/יבואן יספק שילדה חלופית עד שתגיע השילדה החדשה? - בוודאי. 4. למי שהתנסה - האם בפועל קיבלת שילדה חלופית? (ולאיזה תקופה) - N/A 5. האם גבו מכם כסף על "העברת" המכלולים מהשילדה הישנה לחדשה ו/או לאופניים חלופיים (אם היו)? - לא מקובל. ספק בד"כ לא יגבה כסף על הרכבת חלקים שנקנו אצלו, או הוחלפו במסגרת אחריות. בהצלחה.
 

shiri 80

New member
תלוי , תלוי ושוב תלוי

1.אני משערת שאם אין שלדה במלאי שיכולים לתת לך במקום אז ההיגיון אמר שאם שולחים את האופניים לחול אז זמן משלוח + זמן סביר לבדוק שיש סדק+ זמן סביר לאשר אחריות + זמן סביר לשלוח אופניים חזרה. (בהערכה גסה עד חודשיים יותר נראה לי מוגזם ) ואם נפלת על חנות טובה אולי יתנו לך גם חלופי אם יש אפשרות כזו 2. לצערי התנסיתי , חיכיתי לשלדה זה לא ממש עזר כי היא לא הגיעה , אז בסוף עברתי למותג אחר שהחזיק אותו יבואן 3. תשובה למעלה 4. הסדק היה כזה שאפשר להמשיך לרכב עד שתגיע החדשה ,אצלי זה לקח המון זמן , כמה חודשים טובים וכבר רציתי לסגור תפינה הזו אז התפשרתי 5. שילמתי תוספת על השדרוג אז אולי זה "הושחל" בהצלחה
 
למעלה