מחשבה על חוק האריזות בראייה של תחבורה ציבורית.
מחשבה על חוק האריזות בראייה של תחבורה ציבורית.
רק לפני כמה שנים נחקק חוק האריזות הוביל להקמת ארגון תמיר למחזור אריזות שלמעשה מי שממן אותו אלה הם היצרנים והיבואנים. החוק הטיל עליהם את האחריות לטפל באריזות שהם מייצרים. זו הייתה ממש מהפכה ולקח הרבה זמן לאנשים להתרגל לרעיון שהיצרן לא יכול לגלגל על המדינה את הוצאות הפסולת שהוא מייצר.
אם ניקח את הקונספט הזה לעולם התחבורה הציבורית, האם אתם חושבים שזה נכון לחוקק חוק שמחייב בעל מועדון, מסעדות וכל מקום בילוי שפועל בשעות שבהן אין תחבורה ציבורית סדירה להשתתף במימון של הסעות לאנשים שבאים לבלות במקום?
קחו למשל מועדונים, יש ברחבי הארץ מועדונים שתקועים באמצע שום מקום. בין אם זה בקיבוצים ובין אם באיזורי תעשייה... מדוע שהמועדון לא יהיה שותף למימון תחבורה ציבורית לקו שעובר ליד המועדון? הרי בעל העסק בחר להקים את העסק באמצע שום מקום וזה מקשה מאוד על ההגעה למקום.
אני לא אומר שצריך להיות מימון של הסעות פרטיות, אני אומר שצריכה להיות איזשהי קרן שכל מקומות הבילוי יפרישו אליה כספים בהתאם לגודל המקום, מיקום וכו'.. והקרן הזאת תפעל כדי לממן תחבורה ציבורית בשעות שבהן התחבורה הציבורית הרגילה לא מספקת.
אם יצרן אחראי על מחזור הפסולת שהוא מייצר, למה באותה הלוגיקה בעל מועדון לא אחראי כלפי הבליינים שרוצים להגיע הבייתה בשלום?
זה משהו שדורש קצת שינוי תפיסה וחשיבה מחוץ לקופסא אבל תחשבו על זה, בא אדם פותח מועדון באמצע שום מקום. הדרך היחידה להגיע לשם זה באמצעות רכב ואז כולם מצפים מהמדינה שתסדיר שירות תחבורה ציבורית למקום הזה לטובת הבליינים. זה די אבסורדי לא?
מחשבה על חוק האריזות בראייה של תחבורה ציבורית.
רק לפני כמה שנים נחקק חוק האריזות הוביל להקמת ארגון תמיר למחזור אריזות שלמעשה מי שממן אותו אלה הם היצרנים והיבואנים. החוק הטיל עליהם את האחריות לטפל באריזות שהם מייצרים. זו הייתה ממש מהפכה ולקח הרבה זמן לאנשים להתרגל לרעיון שהיצרן לא יכול לגלגל על המדינה את הוצאות הפסולת שהוא מייצר.
אם ניקח את הקונספט הזה לעולם התחבורה הציבורית, האם אתם חושבים שזה נכון לחוקק חוק שמחייב בעל מועדון, מסעדות וכל מקום בילוי שפועל בשעות שבהן אין תחבורה ציבורית סדירה להשתתף במימון של הסעות לאנשים שבאים לבלות במקום?
קחו למשל מועדונים, יש ברחבי הארץ מועדונים שתקועים באמצע שום מקום. בין אם זה בקיבוצים ובין אם באיזורי תעשייה... מדוע שהמועדון לא יהיה שותף למימון תחבורה ציבורית לקו שעובר ליד המועדון? הרי בעל העסק בחר להקים את העסק באמצע שום מקום וזה מקשה מאוד על ההגעה למקום.
אני לא אומר שצריך להיות מימון של הסעות פרטיות, אני אומר שצריכה להיות איזשהי קרן שכל מקומות הבילוי יפרישו אליה כספים בהתאם לגודל המקום, מיקום וכו'.. והקרן הזאת תפעל כדי לממן תחבורה ציבורית בשעות שבהן התחבורה הציבורית הרגילה לא מספקת.
אם יצרן אחראי על מחזור הפסולת שהוא מייצר, למה באותה הלוגיקה בעל מועדון לא אחראי כלפי הבליינים שרוצים להגיע הבייתה בשלום?
זה משהו שדורש קצת שינוי תפיסה וחשיבה מחוץ לקופסא אבל תחשבו על זה, בא אדם פותח מועדון באמצע שום מקום. הדרך היחידה להגיע לשם זה באמצעות רכב ואז כולם מצפים מהמדינה שתסדיר שירות תחבורה ציבורית למקום הזה לטובת הבליינים. זה די אבסורדי לא?