מחר אנחנו עושים טיול בעקבות לוחמים

orlita

New member
מחר אנחנו עושים טיול בעקבות לוחמים

באיזור נגבה, יש לכם רעיונות לאן עוד ללכת באיזור? אחר כך נעשה פיקניק, היכן יש יער או מקום יפה לשבת בו לצורך פיקניק?
 

pinzo01

New member
צומת חסה -גבעה 69-ניצנים -עד הלום

מוזאון גבעתי - נגבה רק רצוי ידע שיחבר לך את התמונה הכללית של החזית הדרום בלחימה וסיפורי האישים והקרבות במקומות השונים אחרת זה הופך לעוד אנדרטה ועוד מקום שאין לו משמעות למבקר חוץ מאשר הפקניק בסוף
 

shapira meir

New member
והסיפור על חסה

כביש חסה היה ידוע ככביש הנטוש בעולם (יותא משיבטה שבתחנת האוטובוס שלה נכתבה הכתובת המפורסמת:"שיבטה קיימת והעולם שותק"), ולצאת הביתה בשבת ויותר מזה לחזור בזמן ביום ראשון, היו סיוט כזה שהיו כאלו שויתרו על החופשה ונשארו. ביום ראשון בצהרים מביא הרס"ג גד שלי את החבר'ה שאחרו וכולם עמדו בטור ארוך ליד לשכת המפקד למשפט. הראשון נכנס למשפט: המפקד. הצלחתי להגיע בזמן עד גבעה 69 אבל משם אין כלי רכב, אין, בסוף הצלחתי לתפוס איכר עם סוס ועגלה והוא הביא אותי לבסיס. אבל הוא נסע כל כך לאט כי הוא היה עמוס תירס שאחרתי, מה לעשות. קיבל נזיפה ויצא. הראשון סיפר לשני מה היה, נכנס השני ואמר: המפקד. הצלחתי להגיע בזמן עד גבעה 69 אבל משם אין כלי רכב, אין, בסוף הצלחתי לתפוס איכר עם סוס ועגלה והוא הביא אותי לבסיס. אבל הוא נסע כל כך לאט כי הוא היה עמוס תירס שאחרתי, מה לעשות. קיבל נזיפה ויצא. נכנס השלישי ואמר: המפקד. הצלחתי להגיע בזמן עד גבעה 69 אבל משם אין כלי רכב, אין, בסוף הצלחתי לתפוס איכר עם סוס ועגלה והוא הביא אותי לבסיס. אבל הוא נסע כל כך לאט כי הוא היה עמוס תירס שאחרתי, מה לעשות. קיבל נזיפה ויצא. וכך כולם עד האחרון. נכנס האחרון ואמר: המפקד... המפקד מתערב: כן, כן אני יודע, לא היה רכב נסעת בעגלת תירס... החייל: לא המפקד. אבא שלי עו"ד, ויש לנו כסף וההורים קנו לי לארק חדשה לקראת הגיוס. הגעתי בזמן, אבל מה לעשות, מיד אחרי גבעה 69 היתה שיירה ענקית של עגלות רתומות לסוסים ומוסילות תירס שלא יכולתי לעקוף, וכך אחרתי.....
 

shapira meir

New member
צ'יזבאטים

אמנם אני לא שייך לדור הפלמ"ח (אחד אחרי) אבל נושא הצ'יזבאטים היה קיים גם בזמננו. צ'יזבאט הוא סיפור שתחילתו סיפור אמיתי והמשכו יכול להתעוות או להיות מומצא, ולכן גם כשהיו סיפורים אמיתיים עד הסוף, לא ידעו אם הסיפור אמיתי כולו ולכן קראו לכל הסיפורים בשם הכולל צ'יזבאטים. ואמנם לפעמים אני חושב שזה שבני דורי לא יושבים לכתוב את הסיפורים, מפספסים בעצם את הנחלת העבר, אבל זה קורה תמיד למי שעסוק בעשייה.
 

תותח9

New member
כל האיזור מלא מורשת קרב

גבעה 69 גבעה 113 האנדרטאות לאורך כביש 232 מצודת יואב ומוזיאון גבעתי ניצנים הישנה גשר עד הלום גבעת תום ותומר בנגבה אנדרטת פ"ז בקרית גת אם אתם מחפשים יער יפה - יער המלאכים ליד קרית גת
 
למעלה