מחפש נתון מומנט משולב של יאריס קרוס היברידי

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לא הצלחתי למצוא תשובה לא מאנשי המכירות של טויוטה ולא ממש באתרים בחו"ל.

אני מודע לכך שזו מטלה לא קלה בעיקר בגלל שמדובר ברכב חדש בארץ אבל אולי בכ"ז מישהו איתר את הנתון.
 
לא הצלחתי למצוא תשובה לא מאנשי המכירות של טויוטה ולא ממש באתרים בחו"ל.

אני מודע לכך שזו מטלה לא קלה בעיקר בגלל שמדובר ברכב חדש בארץ אבל אולי בכ"ז מישהו איתר את הנתון.
סתם מסקרנות, ולמרות שגם אני חובב נתונים - למה זה כזה חשוב לך?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
סתם מסקרנות, ולמרות שגם אני חובב נתונים - למה זה כזה חשוב לך?
רוצה להעריך איך הרכב יתנהג בתאוצות ביניים כדי לדעת מי עדיף, ההיברידי או הבנזיני.

איש המכירות של טויוטה נתן לי נתון שאינו הגיוני בעיני לכן מנסה לברר לבד.
 
רוצה להעריך איך הרכב יתנהג בתאוצות ביניים כדי לדעת מי עדיף, ההיברידי או הבנזיני.

איש המכירות של טויוטה נתן לי נתון שאינו הגיוני בעיני לכן מנסה לברר לבד.
אם זו המטרה - אז קח בחשבון שהנתון הזה חסר משמעות. ברכב ידני היה את המושג של "תאוצה בהילוך נתון" שבה צורת עקומת המומנט השפיעה על התוצאה (ולא נתון השיא, אגב) יחד עם יחס ההעברה בהילוך. ברכב אוטומטי, ובטח כזה עם תיבה רציפה/מפצל כח (כמו בהיברידי), החשיבות של עקומת המומנט הופך לזניח, ונתון שיא המומנט כבר חסר משמעות לחלוטין. נתון התאוצה, כולל תאוצת הביניים, מושפע כמעט אך ורק מתפקוד התיבה וחלוקת יחסי ההעברה (בתיבה לא רציפה). רכב עם מנוע עם המון מומנט זמין ותיבה איטית עם יחסי העברה גרועים יאיץ הרבה פחות טוב מרכב עם פחות מומנט אבל תיבה מוצלחת יותר. ומכיוון שתיבות ההילוכים שונות בשני הכלים שציינת (וגם המשקל העצמי, אם אני זוכר נכון), אז נתון הוא ערבון לנתוני התאוצה בערך כמו צבע השיער של איש המכירות.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
אם זו המטרה - אז קח בחשבון שהנתון הזה חסר משמעות. ברכב ידני היה את המושג של "תאוצה בהילוך נתון" שבה צורת עקומת המומנט השפיעה על התוצאה (ולא נתון השיא, אגב) יחד עם יחס ההעברה בהילוך. ברכב אוטומטי, ובטח כזה עם תיבה רציפה/מפצל כח (כמו בהיברידי), החשיבות של עקומת המומנט הופך לזניח, ונתון שיא המומנט כבר חסר משמעות לחלוטין. נתון התאוצה, כולל תאוצת הביניים, מושפע כמעט אך ורק מתפקוד התיבה וחלוקת יחסי ההעברה (בתיבה לא רציפה). רכב עם מנוע עם המון מומנט זמין ותיבה איטית עם יחסי העברה גרועים יאיץ הרבה פחות טוב מרכב עם פחות מומנט אבל תיבה מוצלחת יותר. ומכיוון שתיבות ההילוכים שונות בשני הכלים שציינת (וגם המשקל העצמי, אם אני זוכר נכון), אז נתון הוא ערבון לנתוני התאוצה בערך כמו צבע השיער של איש המכירות.
א. תודה על התשובה.

ב. בנתיים נסענו היום על הרכב והוא השאיר עלי רושם טוב ועל השותפה רושם מצויין (הרכב עבורה ודרישותיה קצת שונות משלי) כך שאנחנו כמעט סגורים עליו אם כי לא לפני שנבחן בנהיגה גם את הקונה.
 
למעלה