אם זו המטרה - אז קח בחשבון שהנתון הזה חסר משמעות. ברכב ידני היה את המושג של "תאוצה בהילוך נתון" שבה צורת עקומת המומנט השפיעה על התוצאה (ולא נתון השיא, אגב) יחד עם יחס ההעברה בהילוך. ברכב אוטומטי, ובטח כזה עם תיבה רציפה/מפצל כח (כמו בהיברידי), החשיבות של עקומת המומנט הופך לזניח, ונתון שיא המומנט כבר חסר משמעות לחלוטין. נתון התאוצה, כולל תאוצת הביניים, מושפע כמעט אך ורק מתפקוד התיבה וחלוקת יחסי ההעברה (בתיבה לא רציפה). רכב עם מנוע עם המון מומנט זמין ותיבה איטית עם יחסי העברה גרועים יאיץ הרבה פחות טוב מרכב עם פחות מומנט אבל תיבה מוצלחת יותר. ומכיוון שתיבות ההילוכים שונות בשני הכלים שציינת (וגם המשקל העצמי, אם אני זוכר נכון), אז נתון הוא ערבון לנתוני התאוצה בערך כמו צבע השיער של איש המכירות.