מחפש לתת "נפח" לתכונות שליליות

david800

New member
מחפש לתת "נפח" לתכונות שליליות

היי לכולם אני עומד בפני ראיון עבודה בו אני יודע ששואלים מה התכונות השליליות(כן כן השאלה השנואה מכולן) הגעתי למסקנה שאני לא רוצה לתת את התשובות הברורות (עקשן,רגיש,פרפקצינויסט) כאלה שבעצם ישימו יחד עם כל אותם אנשים שאומרים אותן ולדעתי הם חסרי מעוף. יש לכם עצה באיזה תכונות אחרות לבחור? או שמא לבחור בתכונות האלה אבל לנמק ולהביא דוגמאות?
 

הזוייה

New member
שו? שליליות

מי סיפר לך ששואלים את הקלישאה הזו? הכימיה שלך מול המראיין והפתיח מהרגע בו נכנסת למשרדו ועוד לא אמרת "ג'ק רובינזון ואנג'לינה המזמרת" למראיין יש סכמה ראשונית עלייך, בפחות מ7 שניות. לכל מראיין יש שיטות ראיון משלו.שנושא התכונות השליליות נכנס לתוך הראיון מבלי שתרגיש. יש כאלו שיחפשו את כשלי הפה שלך ויבחנו האם אתה "מזמר חופשי" ומשתך לפניהם עד דמע ובכי, או האם עשית עבודת מחקר טובה על הארגון וענית באופן קונקרטי בדיוק לפן המקצועי של הארגון. האם יש בך דינאמיות, יצירתיות, חדשנות, בוהקות, ותשוקה למצוינות בזה שאם חלילה, חס וכרפס והולי מריה, יעז ויאתגר אותך המראיין שהפך לדמות מפחידה שעלולה בעיני הרנטגן שלו לחשוף את חולשותייך ולגרום לך ללחוש במקום לדבר בקול רם. לשאול אותך את קלישאת האנאליזה" ספר לי על התכונות השליליות שלך" שב פה רגע, תכין מחברת ע"מ שתדע להביא אותן כחיוביות: אל תשכח שאתה משול למצור היום הנחשק הנמצא במדף ומחכה שייקחו אותו. אתה צריך לעשות לעצמך עבודת שיווק טוב וחיובית, שתותיר ריח ארומה למול הסובבים אותך ושהמראיין יידע כי קטף כוכב עולה ולא משהו מזויף תתמקד בתכונות "שליליות" שטובות לצד המקצועי שלך. אם תגיד:" אני עקשן, ביקורתי, תחרותי, פרפקציוניסט- יכול מאד להתאים למשרה שאתה מחפש- כי מהתכונות השליליות הללו אפשר להגיע לרמות ביצוע ותוצאות מצוינות ולהפיק מהן משהו פרודוקטיבי תמיד תסתכל אילו תכונות באישיות שלך הן קבועות ותתכנן לחזות מראש שאלות שתוכל באופן מועיל להשתמש בתכונות שלך למגוון תפקידים. בהצלחה. נ.ב תנסה אולי להציץ במשהו שכתבתי על העובד האובד: )
 
התשובה הקבועה שלי: תגיד את האמת

אבל תגיד אותה חכם. למה הכוונה ? אל תנסה לשקר או להמציא, זה עובר, גם אם בצורה לא מודעת, ויוצר רושם מתחכם. לכל אחד מאיתנו יש תכונות טובות יותר ופחות, והשאלה היא איך אנחנו מתמודדים איתם. וזה בעצם מה שרוצים לשמוע ממך. אז כשאתה מציג את הנושא בראיון, אתה בהחלט לא צריך לרדת על עצמך לגמרי, אבל אתה גם יכול להראות איך אתה מתמודד עם הנושא, ואיך לפעמים זה גם עוזר לך. לדוגמא - אני מאוד נלחצת במצבי מבחן ותחרות. לכאורה זה ממש רע, נכון ? אבל אני אומרת שקשה לי עם המצבים האלה, מצד אחד אני מאוד רוצה להצליח, ומצד שני אני חשה חוסר בטחון גדול מאוד. זה לא פשוט עבורי, ואני צריכה להשקיע הרבה מאמצים גם בכדי להרגיש בטוחה יותר בעצמי וגם בשביל לשמור על קור רוח בסיטואציות השונות. אחד הדברים שאני מרגישה שמאוד שיפרתי, למשל, זה התמודדות עם מבחנים - לפני כמה שנים סבלתי מחרדת בחינות קשה ועבדתי על זה במהלך הטיפול וכיום החרדה מתמצה לשעה שקודמת לבחינה, ולא משפיעה כלל על ההישגים [וזה משהו שכמובן רואים]. אני אפילו זוכרת שבאחד הראיונות שאלו אותי מה הפחד הגדול ביותר שלי, והתשובה שלי הייתה כישלון... כך שבדיוק במקום הכי תחרותי, הכי תובעני, הכי קור-רוח, באתי ואמרתי שאני מתה מפחד להיכשל. וזה היה בסדר גמור. כי אני מתמודדת, אני לא סתם נותנת לתכונות השליליות לשלוט בי. זה הראש, בעיני. כנות, התמודדות ומבט מורכב.
 

פומפיה

New member
באמת לא מומלץ

לשלוף תכונה מהרשימה הידועה והמוכרת של תכונות-שליליות-שהן-למעשה-חיוביות. ראשית, כי הפסיכולוג לא תמים ומכיר את ה"תחכום" . שנית, כי חשוב למנות תכונות שאתה באמת מזדהה איתן, כך שכשתשאל עליהן יהיו לך דוגמאות קונקרטיות ותוכל לומר איך התמודדת. למנות סתם תכונות יכול להעיד על חוסר אמינות, וזה עלול להיות הכי גרוע... תעלה תכונות שאתה מזדהה איתן, אבל שהן לא מהותיות לתפקיד. אתה לא חייב לתייג תכונה בשם ("אימפולסיביות", "עקשנות", וכו').. אתה יכול לומר, למשל: "כשאני לחוץ, אני נוטה להתנהג כך וכך...". בהצלחה
 

david800

New member
תודה על התשובות.

הגיעו אלי השאלות של הראיון. והחלטתי להתכונן-כתבתי מסמך וורד עם השאלות והתשובות. אני לא לומד את זה בע"פ או משהו כזה-זה רק עוזר לי לסדר את המחשבות ולבדוק שאין לי סתירות פנימיות. אם למישהו בא לקרוא אני אשמח לשלוח.
 
למעלה