מחפש לעלות מדרגה בעל האש

  • פותח הנושא Godu
  • פורסם בתאריך

Godu

New member
מחפש לעלות מדרגה בעל האש

שלום אנשים יקרים. אני ותיק מאוד בפורומים שונים בתפוז אבל חדש כאן. משיטוט מזדמן קלטתי שיש פה קהילה רצינית ומדהימה. סחטיין. אגש לעניין. עשיתי מאות פעמים (בלי להגזים) על האש. הכנתי מיליון פעם פרגיות, שוקיים, קציצות (בהכנה עצמית), אנטריקוטים, דגים, לבבות, כבד, צ'וריסוס וצוואר פרה נמוכה. יצא לי גם לעשות קצת טלה, אבל זה היה מאוד יקר ולא תמיד יצא טוב. וזהו. נמאס לי. לא רוצה להכין עוד פעם את אותם דברים. אני רוצה לעלות מדרגה. אני רוצה לשמוע על חלקים חדשים, על דברים מעניינים. יצא לי לשמוע על חלקים שונים שארגניטאים עושים על האש ואני רוצה לנסות. אם מישהו יוכל לתת עצה לגבי מה, לגבי טיפים להכנה ואם אפשר קצב מומלץ באיזור הוד השרון. אשמח גם לקבל הפניה להודעות אחרות, אתרים וכו'. הפעם, מפאת המוזמנים, אבקש דברים כשרים. כמו כן, בפעמים הבודדות שעשיתי סינטה, לא ממש נהניתי וכנ"ל מפילה. תודה מראש לכל המשיבים !
 

BiggPoppa

New member
הגעת למקום הנכון

לגבי פילה וסינטה - אלו חלקים לא שומניים ונוטים להתייבש בקלות. אם עשייה של אנטרקוט לדרגת מדיום - וול היא טעות נסבלת (גם כן בקושי) - טעות כזאת עם פילה או סינטה זה פיאסקו. על מנת להכין את הנתחים הללו כראוי יש לי שתי עצות: 1. קנה אצל קצב שאתה סומך עליו. אמון זה הכל. 2. אל תשתמש באינטואיציה שלך כשאתה צולה סטייקים - השתמש בשעון. בתיאבון.
 
דרום אמריקאים לא עושים על האש

הם עושים יותר אסדו שזו שיטת צליה תרום אמריקאית לנתחים שלמים בצלייה איטית לצורך זה צריך מתקן מתאים
 

Godu

New member
שאלה

אז על מה אתה ממליץ למישהו עם מנגל רגיל שרוצה בכל זאת לגוון ? אני מסתכל באתר שלך ומאוד בא לי לנסות כל מיני דברים. על מה אתה ממליץ ?
 

avi5199

New member
מנסיוני - כל דרום אמריקאי והאסדו שלו

האסדו המקורי זה מה שרואים במערבונים עגל שלם או רבע עגל מסתובב מעל מדורה במתקן מיוחד, כל אחד בא עם סכין גדולה וחותך נתח מהשכבה העליונה שנצלתה. לברזילאים יש אסדו כזה הם צולים גוש בשר גדול תוך כדי סיבוב איטי על גחלים של מדורה. ומורידים ממנו חתיכות כמו שווארמה חבר שלי הברזילאי שעושה את זה לא קונה פחמים אלא ממש מדליק מדורה מעצים ...אחרי שהאש נגמרת הוא תולה את נתח הבשר מעל הגחלים ומסובב ואז חותך חתיכות דקות כמו שווארמה ומפזל עליהם מלח (אין שום טיבול ואסור לשים מלח לפני) . חבר אחר שלי ארגנטינאי לוקח נתח של צלעות עם בשר שנקרא "אסדו" ופשוט שם אותו על המנגל לזמן מינימלי- גם לזה הם קוראים אסדו. אבל הוא אומר: "האסדו אמיתי סה צליך להיות מפלה אדונה (ליודע מה סה אדונה? סה יש לו שעלות כמו שעלות של ג'ינג'ין ) ובשל כסה יש לק בארחנטינה "
 

Godu

New member
קניתי, עכשיו צריך עזרה

טוב. החלטתי להתנסות וקניתי. אין לי גריל מיוחד אבל אני די טוב באילתורים. החלקים שקניתי פעם ראשונה: מוג'יחס (שקדים) אסאדו וסיו מישהו יכול עזור ולתת טיפים לגבי איך לעשות את הדברים האלה על מנגל רגיל ?
 

avi5199

New member
אני יכול לספר מה אני עושה

לא בטוח שזה מה שדרום אמריקאים עושים... חתיכות קטנות "שקדים" וכ"ד משחיל על שיפודים ביחד עם עגבניות שרי חתיכות פלפל חריף( פוטה פאריו) , בצלים קטנים. מגרד בצל על פומפיה ומורח טוב את כל הבשר . לפני הצליה לא שמים מלח על הבשר זה מוציא לו את הנשמה, והנשמה זה החלק הכי טעים... מערבב תערובת תבלינים עם שמן בכלי : פלפל , מלח, כמון, טומריק, צ'ילי כתוש...ומה שאתה אוהב. את זה מורחים בעזרת מברשת על הבשר . הרומנים מערבבים שום כתוש עם שמן ומורחים לקראת סוף הצליה - אבל זה לגריל רומני אם אתם אוהבים הולך. אתה מדליק את הפחמים ונותן להם להשרף טוב טוב שלא תהיה אש ושכולם יהיו בוערים ( לבנים -אדומים) ומפזר בצורה אחידה במנגל. שלא יהיה חם מידי הבשר צריך להצלות לאט ולא להשרף מהר , אתה שם את הבשר הופך מידי פעם עד שנראה לך שזה מוכן. בכל היפוך אתה מורח את תערובת התבלינים מלמעלה. הארגנטינאים מגישים את הבשר עם צ'ימיצ'ורי . צ'ימיצי'ורי: פלפל שושקה או פלפל רגיל חצי- מכל צבע צהוב כתום אדום ירוק חתוך קטן. (כמות הפלפלים בערך שווה לכמות הפטרוזיליה בנפח) חצי חבילה פטרוזיליה קצוצה דק. כ- חצי ראש שיני שום מרוסקות בפומפיה הדקה אם רוצים חריף אפשר להוסיף פלפל חריף קצוץ ( פוטה פאריו) מלח לפי הטעם. קצת פלפל שחור גרוס. שמים בצנצנת וממלאים חצי כוס שמן קנולה וחצי כוס חומץ ומערבבים. משלימים נפח בכ- חצי כוס מים רתוחים קרים עד למעלה, צריך שהנוזלים יכסו את המוצקים לגמרי ויהיה מלמעלה עוד 1/4 צנצנת נוזלים (המוצקים שקועים בתוך הנוזלים ). את הרוטב מורחים על הבשר לפני האכילה .
 

Godu

New member
אבל איך אני עושה את האסאדו והואסיו ???

להשרות אותם קודם במשהו ? לשים פשוט על האש בצליה מאוד איטית את כל הגוש ? אני צריך הוראות. תודה מראש. תבורכו שבת שלום
 

avi5199

New member
חשבתי שכתבתי איך לעשות

אני לא משרה לא כלום. חותך למנות, אסדו חותכים בין הצלעות לחתיכות של שתיים שלש עצמות ועובי של שתי אצבעות. שמים על האש מורחים תבלינים הופכים לכל הצדדים וזהו. זה כבר תלוי אם אתה אוהב עשוי טוב או בינוני או נא... לא צריך צליה איטית ולא להוציא לו את הנשמה, זה צריך להשאר קצת אדום בפנים. כמובן שהבשר צריך להיות מיושן או מרוכך, או בשר רך של עגל חלב שמתאים לצליה על האש. אם תקנה סתם אסאדו טרי של עגל בוגר הוא יצא לך קשה כמו סוליה.
 

Godu

New member
כבר עשיתי בשבת ויצא מעולה

גם האסאדו וגם הואסיו יצאו מדהים. את האסאדו (בהעדר טיפ אחר) פשוט חתכתי באמצע לשתי חתיכות ארוכות וצליתי על אש נמוכה. ואת הואסיו שמתי כמו שהוא (קילו וחצי) על האש לצליה ארוכה על אש נמוכה. בסוף פרסתי לפרוסות ויצא תענוג. אני קצת מצטער שלא שמעתי בעצתך לגבי השקדים ופשוט זרקתי אותם ככה על האש. פעם הבאה אני באמת יעשה אותם בשיפודים, זה נראה לי יותר מתאים.
 
למעלה