מחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת

מצב
הנושא נעול.

ninari

New member
מחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת

מחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת
עד לעידן האלקטרוני, השיטה לאבטחת מסילה פנויה לרכבת היתה שיטת השרביטים. אשמח לקבל הסבר או קישור להסבר ממצה בנושא. תודה.
 

KatarBoBo

New member
היום

מחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת
עד לעידן האלקטרוני, השיטה לאבטחת מסילה פנויה לרכבת היתה שיטת השרביטים. אשמח לקבל הסבר או קישור להסבר ממצה בנושא. תודה.
היום
זה איתות אלקטרוני
 

omer landau

New member
אז ככה (מה שאני יודע )../images/Emo13.gif

מחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת
עד לעידן האלקטרוני, השיטה לאבטחת מסילה פנויה לרכבת היתה שיטת השרביטים. אשמח לקבל הסבר או קישור להסבר ממצה בנושא. תודה.
אז ככה (מה שאני יודע )

לכל קטע מסילה היה שרביט קטר אשר היה מחזיקבשרביט זה הורשה לנסוע בקטע ורק הוא בלבד כדי למנוע התנגשויות כאשר היה מגיע לסוף הקטע היה מחליף שרביט כדי להמשיך הלאה הייתה שיטה מסויימת בה העבירו את השרביטים אבל אני לא ממש זוכר אותה תחשוב על זה כעל מירוץ שליחים רק מי שמחזיק במקל יכול לרוץ אני לא יודע אם בארץ אבל השתמשו גם בטלגרף בשיטה עם פתקים כדי להבטיח בטיחות היום האיתות הוא אלקטרוני בעזרת רמזורים ואמצעים אחרים אני גם לא קיבלתי הסבר אף פעם ואשמח לשמוע אחד מדויק תודה
 

dvir golan

New member
שרביטים

אז ככה (מה שאני יודע )

לכל קטע מסילה היה שרביט קטר אשר היה מחזיקבשרביט זה הורשה לנסוע בקטע ורק הוא בלבד כדי למנוע התנגשויות כאשר היה מגיע לסוף הקטע היה מחליף שרביט כדי להמשיך הלאה הייתה שיטה מסויימת בה העבירו את השרביטים אבל אני לא ממש זוכר אותה תחשוב על זה כעל מירוץ שליחים רק מי שמחזיק במקל יכול לרוץ אני לא יודע אם בארץ אבל השתמשו גם בטלגרף בשיטה עם פתקים כדי להבטיח בטיחות היום האיתות הוא אלקטרוני בעזרת רמזורים ואמצעים אחרים אני גם לא קיבלתי הסבר אף פעם ואשמח לשמוע אחד מדויק תודה
שרביטים
שיטת השרביטים הייתה לא להאמין עדיין מקובלת בעשור האחרון, זאת בעיקר בקוים שחודשה בהם תנועת הנוסעים לפני השידרוג של המסילה. אני זוכר בנסיעות בקו רחובות - תל אביב בשנת 1995 את הנהג זורק את השרביט תוך כדי נסיעה לאתת בתחנת תל אביב דרום....
 

אשור

New member
ההסבר שלך מדויק!

אז ככה (מה שאני יודע )

לכל קטע מסילה היה שרביט קטר אשר היה מחזיקבשרביט זה הורשה לנסוע בקטע ורק הוא בלבד כדי למנוע התנגשויות כאשר היה מגיע לסוף הקטע היה מחליף שרביט כדי להמשיך הלאה הייתה שיטה מסויימת בה העבירו את השרביטים אבל אני לא ממש זוכר אותה תחשוב על זה כעל מירוץ שליחים רק מי שמחזיק במקל יכול לרוץ אני לא יודע אם בארץ אבל השתמשו גם בטלגרף בשיטה עם פתקים כדי להבטיח בטיחות היום האיתות הוא אלקטרוני בעזרת רמזורים ואמצעים אחרים אני גם לא קיבלתי הסבר אף פעם ואשמח לשמוע אחד מדויק תודה
ההסבר שלך מדויק!
 

alantan

New member
מה אם היו שתי רכבות באותו כיוון?

אז ככה (מה שאני יודע )

לכל קטע מסילה היה שרביט קטר אשר היה מחזיקבשרביט זה הורשה לנסוע בקטע ורק הוא בלבד כדי למנוע התנגשויות כאשר היה מגיע לסוף הקטע היה מחליף שרביט כדי להמשיך הלאה הייתה שיטה מסויימת בה העבירו את השרביטים אבל אני לא ממש זוכר אותה תחשוב על זה כעל מירוץ שליחים רק מי שמחזיק במקל יכול לרוץ אני לא יודע אם בארץ אבל השתמשו גם בטלגרף בשיטה עם פתקים כדי להבטיח בטיחות היום האיתות הוא אלקטרוני בעזרת רמזורים ואמצעים אחרים אני גם לא קיבלתי הסבר אף פעם ואשמח לשמוע אחד מדויק תודה
מה אם היו שתי רכבות באותו כיוון?
תמיד עניין אותי איך היו מחזירים את השרביט לנק' ההתחלתית שלה במקטע המדובר, אם הייתה צריכה לבוא עוד רכבת בעקבות הרכבת הראשונה עוד לפני שהרכבת הבאה ממול מגיעה. למשל בשעות הבוקר, רוב הרכבות הן לכיוון ת"א.
 
אני חושב

מה אם היו שתי רכבות באותו כיוון?
תמיד עניין אותי איך היו מחזירים את השרביט לנק' ההתחלתית שלה במקטע המדובר, אם הייתה צריכה לבוא עוד רכבת בעקבות הרכבת הראשונה עוד לפני שהרכבת הבאה ממול מגיעה. למשל בשעות הבוקר, רוב הרכבות הן לכיוון ת"א.
אני חושב
שרק לקטעים בעלי מסילה אחת היה שרביט. נגיד אני זוכר בברור שבקטע נהרייה עד עכו היה שרביט. לרכבת שהיתה בתחנת נהריה היה השרביט ואז כשהיא נוסעת לכיוון עכו היא פשוט זורכת את השרבית בתחנת עכו לאחד מהעובדים שם והוא היה נותן את השרביט לרכבת שמחכה ברציף השני כדי ליסוע מעכו לנהרייה, ואז אותו עיניין חוזר על עצמו,ככה מנעו תאונות של שתי רכבות על קטע בעל מסילה אחת בלבד. אם יש לי טעויות אתם מוזמנים לתקן אותי
 

alantan

New member
כן, אבל בסיס הרעיון

אני חושב
שרק לקטעים בעלי מסילה אחת היה שרביט. נגיד אני זוכר בברור שבקטע נהרייה עד עכו היה שרביט. לרכבת שהיתה בתחנת נהריה היה השרביט ואז כשהיא נוסעת לכיוון עכו היא פשוט זורכת את השרבית בתחנת עכו לאחד מהעובדים שם והוא היה נותן את השרביט לרכבת שמחכה ברציף השני כדי ליסוע מעכו לנהרייה, ואז אותו עיניין חוזר על עצמו,ככה מנעו תאונות של שתי רכבות על קטע בעל מסילה אחת בלבד. אם יש לי טעויות אתם מוזמנים לתקן אותי
כן, אבל בסיס הרעיון
היה שישנו רק שרביט יחיד לכל קטע. מה היה קורה אם לפי הלו"ז היו נדרשות שתי רכבות, נניח מעכו לנהריה, זו אחר זו, עוד לפני שתצא רכבת חזרה מנהריה לעכו עם השרביט?
 
אם הבנתי אותך נכון

כן, אבל בסיס הרעיון
היה שישנו רק שרביט יחיד לכל קטע. מה היה קורה אם לפי הלו"ז היו נדרשות שתי רכבות, נניח מעכו לנהריה, זו אחר זו, עוד לפני שתצא רכבת חזרה מנהריה לעכו עם השרביט?
אם הבנתי אותך נכון
אז כנראה שאתה לא הבנתה אותי נכון,השרביט היה רק בקווים שבהם יש מסילה בודדת אחת,לכן לא יכולות להיות שתי רכבות על אותו קטע אפילו אם הן היו דרושות מאוד
 
ואם היו צריכות שתי רכבות לסוע

אם הבנתי אותך נכון
אז כנראה שאתה לא הבנתה אותי נכון,השרביט היה רק בקווים שבהם יש מסילה בודדת אחת,לכן לא יכולות להיות שתי רכבות על אותו קטע אפילו אם הן היו דרושות מאוד
ואם היו צריכות שתי רכבות לסוע
בקו ולא צריכה לבוא ממול אף רכבת, מה היו עושים אז? נניח שמנהריה לעכו לוקחת נסיעה 20 דקות. יש רכבת ראשונה ב-6:00 ושניה ב-6:40. הרכבת הראשונה מעכו לנהריה זה רק ב-7:10. איך הרכבת של 6:40, שברור שהרכבת של 6:00 כבר "שכחה" מתי היתה בעכו, היתה מקבלת את אישור הנסיעה בקטע נהריה-עכו אם לא באה רכבת ממול ששלחה את השרביט בחזרה ???
 

alantan

New member
תודה הי"ל! הסברת היטב את תעלומתי

ואם היו צריכות שתי רכבות לסוע
בקו ולא צריכה לבוא ממול אף רכבת, מה היו עושים אז? נניח שמנהריה לעכו לוקחת נסיעה 20 דקות. יש רכבת ראשונה ב-6:00 ושניה ב-6:40. הרכבת הראשונה מעכו לנהריה זה רק ב-7:10. איך הרכבת של 6:40, שברור שהרכבת של 6:00 כבר "שכחה" מתי היתה בעכו, היתה מקבלת את אישור הנסיעה בקטע נהריה-עכו אם לא באה רכבת ממול ששלחה את השרביט בחזרה ???
תודה הי"ל! הסברת היטב את תעלומתי
 
שיטת השרביטים

מחפש הסבר על שיטת השרביטים ברכבת
עד לעידן האלקטרוני, השיטה לאבטחת מסילה פנויה לרכבת היתה שיטת השרביטים. אשמח לקבל הסבר או קישור להסבר ממצה בנושא. תודה.
שיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
 

omer landau

New member
חן,ממש תודה על ההסבר המורחב../images/Emo13.gif

שיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
חן,ממש תודה על ההסבר המורחב
 

alantan

New member
תודה! פתרת את התעלומה!

שיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
תודה! פתרת את התעלומה!
 

oren*

New member
תודה חן, ההודעה נכנסה למאמרים ../images/Emo70.gif

שיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
תודה חן, ההודעה נכנסה למאמרים
 

suprman1

New member
האם שיטה זו נהוגה גם כיום../images/Emo35.gif

שיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
האם שיטה זו נהוגה גם כיום

בקטעים מסויימים, או שהכל נעשה ע"י איתות אלקטרוני?
 
../images/Emo127.gifחן,קבל ח"ח על ההסבר!../images/Emo127.gif

שיטת השרביטים
העיקרון פשוט - לנהג הרכבת (קטר/קרונוע) אסור להכנס לקטע מסילה מסוים (בין שתי תחנות) ללא קבלת אישור ביד. מבחינת הנהג לא משנה ממה מורכב האישור (שרביט ממתכת, דיסקה ממתכת, טופס) כל עוד הוא יודע שהוא תקף. בטוןפס רשומים הפרטים והוא חתום, בעוד שאביזרי המתכת מסומנים לפי קטעי מסילה. אבל איך נהג הרכבת יודע שאותו אישור פיזי (שרביט/דיסקה) אכן מבטיח שהמסילה פנויה מרכבות אחרות? לכאורה, פשוט מאוד - קיים רק עותק אחד של ה-'אישור' שמסתובב בכל רגע נתון במערכת. אם רכבת יוצאת מתחנה א' לתחנה ב', הנהג מקבל ממנהל תחנה א' את השרביט של אותו קטע מסילה, ומוסר אותו חזרה למנהל תחנה ב', שיוכל לתת אותו לרכבת הבאה מתחנה ב' לתחנה א'. ומה יקרה אם שתי רכבות רצופות מגיעות מתחנה א' לכיוון תחנה ב'? כיצד יקבל נהג הרכבת השניה את השרביט? בכדי לפתור בעיה זו, מיוצרים עותקים רבים של כל שרביט, שמוחזקים כל הזמן נעולים במכונות מתאימות בשתי התחנות. כשכל השרביטים נעולים, ניתן לשחרר אחד מהם בלבד ולמסור אותו לנהג, ואז ננעלות שתי המכונות (על-ידי אות חשמלי) ולא ניתן להוציא אף אחד נוסף. המכונות ישתחררו רק כאשר השרביט מוחזר לאותה מכונה, או שהוא מוחזר למכונה בתחנה השנייה, וממנה נשלח איתות לתחנה המקורית שמשחרר את שתיהן. במוזיאון הרכבת נמצאות מספר דוגמאות של מכונות ושרביטים מכל מיני סוגים ותקופות, ואם פעם תצליחו להגיע לארכיון המוזיאון, תמצאו שם הן חוברות הפעלה, והן מסמכים מפורטים של התפתחות האיתות בארץ מתקופת הבריטים ועד היום.
חן,קבל ח"ח על ההסבר!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה