מחפשת מתכון מנצח לחרוסת- תפקיד שלי הפסח

מחפשת מתכון מנצח לחרוסת- תפקיד שלי הפסח../images/Emo155.gif

קיבלתי עלי להכין את החזרת עם שורש המרור והסלק- סבתי עליה השלום היתה מכינה כל פסח ולפני מספר שנים הסכימה בטובה לשתף אותי בסוד החריף-מר הזה ומאז טעמה, אישרה וזה עבר לתפקיד המשפחתי שלי... השנה הבטחתי שאני גם אביא חרוסת מעשה בית (ולא קנוי מהסופר....) אשמח למתכון מנצח אם יש לכן לשתף אותי... (דודתי עושה בד"כ חרוסת מהממת אבל לא מגלה את הסוד והשנה אנחנו לא חוגגים יחד לשולחן וחייבת משהו שיעמוד בקיטריון המשפחתי הקפדני....) תודה (על החשבון...)
 
המתכון שלי

מתוך הספר "תזונה בריאה וטעימה" בלוטן תמיד היו מכינים חרוסת אחת על בסיס תפוחים בשביל האשכנזים וחרוסת אחת על בסיס תמרים בשביל הספרדים. אני משלבת. ובאותה הזדמנות מצרפת גם את העמודים מתוך פרק התפריטים, עם רעיונות בריאים לפסח. בהצלחה וחג שמח
 
מתקון לחרוסת פשוט ,טעים ומזין

היי מיכל , גם אצלנו יש "אישו" סביב החרוסת . כולם מחכים לחרוסת (ולדגים). המתקון הינו פשוט וטעים.. אז ככה : תפוחי עץ ירוקים ואדומים קלופים ומגורדים במיגרדת . אגוזי מלך חתוכים גס , מחית תמרים ,מעט יין אדום משובך וגרעיני שומשום . אפשר להוסיף : מעט טחינה גולמית או חלווה . התיבלון : מעט מאוד מלח , מעט סוכר חום , כפית קינמון ורבע כפית ציפורן. מקווה שזה יעמוד בציפיות . ח שמח ! שרון סטי נטורופתית אשמח אם תעדכני אותי בהמשך..
 

irizia

New member
חרוסת

היי מיכל, כמוך בדיוק, חרוסת זה התפקיד שלי בשנים באחרונות, אבל אני מודיעה לך מראש שזה חרוסת מרוקאית מסורתית-לבית שלי, לא בטוחה שהיא תואמת כל העדות..... 3/4 קופסת ממרח תמרים 1/2 כפית ציפורן 1/2 כפית קינמון קורט זנגוויל 1/4 כוס יין אדום 1/2 כוס אגוזי מלך טחונים גס קמח מצה - לפי הצורך (על מנת שהתערובת תהיה מספיק יציבה) בקערה לערבב את כל החומרים לוודא שהתערובת יציבה אך לא קשה מידי ושכל החומרים נספגו ונטמעו. לצור כדורים בגודל קטן (יותר קטן מכדור פינג פונג) - להכניס למקרר יוצאים בערך 35-40 כדורים. אציין שמאוד נוח להכניס את הכדורים לתוך החסה/מצה וכו'.. שיהיה חג שמח! איריס סימון איריציה-קונדיטוריה ביתית איכותית 054-4552366
 
נראה מדהים- גם המתכון ובעיקר אלבום התמונות...

עשית לי כזה חשק- יופי של מוצרים ויופי של צילום! אנחנו האשכנזים עושים את החרוסת ב"גוש" אחד ואז מחלקים וזה בד"כ גם הקינוח בסוף הארוחה כי זה כל כך טעים, הרעיון לכדורים- מדליק בעיני.
 
למעלה