מחפשת מתכון לעוגת פקאן טובה

Limori 1

New member
מחפשת מתכון לעוגת פקאן טובה

וקלה להכנה יחסית.. אין לי שום ניסיון בהכנת עוגות מלבד עוגת גבינה טובה שגם לקחתי מפה כך שנא להיות מפורטים במתכון :) תודה וחג שמח!
 

etyc

New member
בבקשה שני מתכונים מהחיפוש

פאי פקאן פרווה - מאתר פסטו החומרים לבצק: 1/2 1 כוסות קמח קורט מלח 4 כפות אבקת סוכר 100 גר' חמאה/ מחמאה ללא טראנס 2-3 כפות מים קרים למלית: 2 כפות קמח 1 כוס סוכר חום מהודק 3 ביצים 1 כוס סירופ תירס 50 גר' חמאה או מחמאה מומסת 1/4 כפית מלח 2 כפיות תמצית וניל 300 גר' אגוזי פקאן קלויים קצוצים גס או תערובת של פקאן, מלך ולוז. 1.להכין את הבצק בלישת כל החומרים, לא לעבד יתר על המידה, אם הבצק רך יש לצנן מעט במקרר עטוף בניילון. 2.לרדד לעיגול בגודל תבנית ודפנות פאי 24, לשטח בתבנית פאי, לנקב בעזרת מזלג את תחתית הפאי. 3.מערבבים היטב את החמאה עם הסוכר והקמח. 4.מוסיפים את הביצים, הסירופ והמלח ומערבבים היטב, מוסיפים את תמצית הוניל ומערבבים. 5.מוסיפים את האגוזים ומערבבים. 6.יוצקים על תחתית הבצק בתבנית. 7.אופים בתנור שחומם מראש ל-175° כ-45 דקות או עד שסכין הננעצת בחצי המרחק בין המרכז לדפנות יוצאת יבשה. 8.מוציאים ומצננים בתבנית על רשת. פאי פקאן אמריקני של רוני ונציה לבצק: 2 כוסות קמח 1/3 כוס סוכר 175 ג' חמאה קרה חתוכה לקוביות (או מחמאה ללא טראנס) 1 חלמון 3 כפות מי קרח למלית: 3 כפות (45 ג') חמאה חתוכה לחתיכות קטנות 1/3 1 כוס סירופ תירס בהיר "קארו" 2/3 כוס סוכר חום בהיר 1 ביצה 3 חלמונים 1 כף ליקר פרנג'ליקו או ברנדי 1 כפית תמצית וניל 1/4 1 כוסות (כ 150 ג') אגוזי פקאן קצוצים 1/4 2 כוסות (כ 250 ג') אגוזי פקאן חצויים תבנית טארט 26 משומנת ההכנה: 1. לבצק: במעבד מזון שמים קמח סוכר וחמאה ומעבדים לקבלת פירורי בצק בגודל אפונה. 2. טורפים חלמון + מים קרים ומוסיפים למעבד עד שמתאחד. מעצבים בידיים לכדור. משטחים לעיגול, עוטפים ומקררים במקרר ל-30 דקות לפחות. 3. על משטח מקומח מרדדים לעיגול בעובי 4 מ"מ. מרפדים את התבנית בבצק ומקררים במקרר 30 דקות. מחממים תנור ל-170 מעלות. 4. מכסים הבצק בנייר אפייה ומניחים שעועית יבשה. אופים חלקית 20 דקות עד שצבע הבצק זהוב בהיר מאוד. מסירים נייר ושעועית ומצננים על רשת. 5. למלית: ממיסים את החמאה. יוצקים לקערה בינונית ומוסיפים סירופ תירס, סוכר, ביצה, חלמונים, ליקר ווניל ומקציפים במקצף ישני לתערובת אחידה. 7. הרכבת הפאי: מניחים התבנית המרופדת בבצק על תבנית אפייה שטוחה. מפזרים על הבצק אגוזים קצוצים ועורכים עליהם את חצאי הפקאן בעיגולים צפופים (מתחילים מהעיגול החיצוני). יוצקים בזהירות את המלית על האגוזים. 8. אופים כ-50 דקות עד שהמלית יציבה (אם משחים מדי - מניחים מעל יריעת אלומיניום) מגישים חם או בטמפ' החדר.
 

מ צ ד ה

New member
הנה עוד מתכון שאני מאוד אוהבת

פאי פקאן וסילאן/YNET לבצק פריך 3,2,1 100 ג' סוכר. 200 ג' חמאה. 300 ג' קמח. 1 חלמון ביצה. תמצית וניל. גרידת לימון. אופן ההכנה: הקצפה קלילה של חמאה וסוכר הוספת החלמון הוניל וגרידת הלימון ולבסוף את הקמח עד שמתקבל בצק אחיד. לא ללוש יותר מידי. לעטוף בנילון ולקרר כ-שעה עד שעה וחצי. כל זה בתנאי שיש בבית מיקסר אם אין מוותרים על ההקצפה. למלית 240 גר' סילאן(דבש תמרים) או סירופ מייפל. 10 גר' חמאה. 10 גר' סוכר. 2 ביצים. 10 גר' קמח. 300 גר' אגוזים (אפשר תערובת אגוזים). אופן ההכנה מחממים סילאן או מייפל עם סוכר וחמאה עד להמסה מורידים מהאש מוספים את הביצים רק כאשר הטמפ' היא קצת יותר מחום אצבע. לאחר מכן מוסיפים את הקמח ולבסוף את האגוזים. מערבבים ושופכים לקלתית. *אין צורך לאפות את הקלתית 1/2 אפיה. מכניסים לתנור שחומם מראש 160 מעלות ל30 עד 35 דקות. מוציאים מצננים וטורפים. מקור המתכון: גיא מ-Y-NET מומלץ מאוד!
 
למעלה