מחפשת מישהו דובר סינית

ezmh

New member
מחפשת מישהו דובר סינית

שלום אני מחפשת מישהו דובר סינית אשר מכיר מעט גם את הלינגויסטיקה של השפה ואת רשת האינטרנט. הכוונה היא לדוברי סינית ברמת שפת אם בלבד!
 

feldrave

New member
איזו סינית?

יש הרבה...
 

Eldad S

New member
חשבתי שהיא מתכוונת לסינית מנדרינית,

שהיא הסינית הרשמית, עד כמה שהבנתי, בכלי התקשורת. האם בכלי התקשורת מדברים גם קנטונית, לדוגמה, באופן רשמי (כשפת מהדורות החדשות וכו')?
 

feldrave

New member
בהונג קונג - קנטונית היא השפה

הרשמית, והיא גם שפתן של מרבית הקהילות הסיניות מחוץ לסין (מהגרים סינים בארה"ב, למשל).
 

Eldad S

New member
החכמתי!

עד כמה שידיעתי מגעת, קנטון היא כיום Guandong; כיצד נקראת השפה הקנטונית (מלבד Cantonese, כמובן) - האם יש קשר גם לשם העיר קנטון בתעתיק ה"לטיני" המודרני שלה? ועוד דבר: האם מדובר בשתי שפות נפרדות, שונות זו מזו, או שאולי (וזו השערה בעלמא) מדובר בדיכוטומיה, שבה הכתב, והמילים, זהים, פחות או יותר - אולם כל מלה (קרי, אידיאוגרם) נקראת באופן שונה בכל אחת מן השפות (או הלהגים).
 

feldrave

New member
כמה תשובות

קנטונית, שנקראת גם Yue, מגיעה ממקום בשם Canton. שמו המודרני של המקום הוא Guangzhou - בירת המחוז Guandong. באשר לשאלה על השוני בין שתי השפות: מדובר, לפי דעתם של מרבית החוקרים, בשתי שפות שונות. השוני ביניהם הוא בערך ברמה של השוני בין רוסית לפולנית, או צרפתית ופורטוגזית. עבור דובר מנדרין, ללמוד קנטונית זה לא רק עניין של ללמוד את דרך הביטוי של כל אידאוגרם: בקנטונית יש הרבה יותר טונים (7-13, תלוי איך סופרים) ממנדרין, שבה יש רק ארבעה. גם מבנה המילים הוא שונה: במנדרין משתמשים הרבה בהלחמים בין שתים או יותר מילים (=הברות), כדי לפצות על הדלות היחסית בצלילים האפשריים (כ-400 הברות * 4 טונים), לעומת זאת, בקנטונית רוב המילים מורכבות מהברה אחת שכן מספר הצלילים האפשריים גדול בהרבה. עוד דבר: הקנטונית נכתבת, למעשה, באידאוגרמים של המנדרין פשוט בגלל שכך נקבע. לא מדובר, למעשה, אלא בקירוב של צלילי הקנטונית. בגלל זה קיימת מגמה, בקרב דוברי הקנטונית, של יצירת אידאוגרמים חדשים שייצגו טוב יותר את שפתם. הקנטונית ה"אמיתית", המדוברת, רק מתחילה, בשנים האחרונות, לקבל דרך כתיבה מגובשת כלשהי -- בעיקר דרך תרבות הנוער והאינטרנט.
 

ezmh

New member
סינית המשמשת לכתיבת אתרי אינטרנט פו

סינית המשמשת לכתיבת אתרי אינטרנט פופולרים. כלומר אם רוב מוחלט של אתרי האינטרנט הסינים כתובים בקנטונית אז קנטונית ואם הם כתובים במנדרינית אז מנדרינית. אם אין רוב והאתרים כתובים בשתי השפות ללא עדיפות אז אני זקוקה למישהו אשר דובר את שתיהן (או לחלופין לשני אנשים שונים...) בכל אופן תודה על חילופי הדברים גם אני החכמתי...
 
למעלה