מחפשת מידע לגבי עלויות מחייה למשפחה באמסטרדם

ama281

New member
מחפשת מידע לגבי עלויות מחייה למשפחה באמסטרדם

שלום לכולם,
שוקלים מעבר לאמסטרדם בקיץ הקרוב, אנחנו זוג עם ילדה בת 3
מה עלות המגורים באיזור ישראלי טוב, גן לילדה, רכב, וקניית מזון שבועיית
ואם בכלל נחמד לגור כמשפחה שם

תודה ושבת שלום
 

newfornow

New member
נורא קשה לענות סתם ככה

רכב - אפשר לקנות רכב בן 10 פלוס ב-4000 יורו או חדש שהשמים הם הגבול. מכוניות ירוקות עולות פחות, מכוניות מודל 87 או יותר זקנות פטורות ממס וכו וכו... אני אישית נוסעת במכונית בת 13 שעלתה 2000 יורו עם שלושה ילדים, ואני סופר נהנית...
איזור ישראלי טוב... אישית אני לא אוהבת את ההגדרה. איזור ישראלי טוב זה בישראל... באמסטלווין ובבאוטןפלדרד יש הרבה ישראלים ובית ספר יהודי - מגורים תלויים במה שאתם מוכנים לשלם... דירה, בית, גינה, מעלית... כל אלה משפיעים מאוד על המחיר.
גן עד גיל 4, מגיל 4 יש חוק חינוך חובה (מגיל 5, אבל בתי הספר מקבלים חינם* מגיל 4) - גן עולה בערך 200 יורו ליום בשבוע, כלומר אם את רוצה את הילדה בגן כל השבוע זה יעלה לך בסביבות האלף לחודש. יש החזר מס, אבל מצומצם.
* אין חינם, לכל ביס יש מחיר שנתי לכיסוי אקסטרות, אם הבנתי נכון בראש פינה, הביס היהודי, זה סביב האלף בשנה לילד. בביס שלנו, הולנדי לגמרי, זה 60 לשנה....
קניית מזון שבועית - תלוי מה תלוי איפה (ביולוגי, אורגני, רגיל וכו וכו) באופן כללי יותר זול מאשר בארץ - בהולנד הרבה דברים יקרים, מזון לא. בעיקר אם יודעים איפה לקנות...
וכן... נפלא לגור עם ילדים באמסטרדם - אחת הערים הגדולות והמתוירות היחידות בעולם שהם גם child friendly.
 

חנהר

New member
שלום גם לך


הכינוי שלך חדש, האם את חדשה בפורום? מהיכן את?
 

moosa1

New member
עד כמה קל/ קשה זול/ יקר לקנות אוכל כשר??

עד כמה קל/ קשה זול/ יקר לקנות אוכל כשר??
 

חנהר

New member
ברוכה הבאה לפורום


אזור ישראלי?למה את מתכוונת? למיטב ידיעתי לא קיים דבר שכזה באמסטרדם. עלויות המחייה באמסטרדם משתנות, תלוי באיזו שכונה תגורו. בשכונה של מרוקאים למשל המחייה לא תהיה כל כך יקרה וגם חניה תוכלו למצוא בקלות.
מזון לא יקר בהולנד כמו בישראל אלא להיפך. האם חשובה לך הכשרות?
לגבי גן, גנים יקרים בהולנד, אך מקבלים החזר מס חודשי במידה ואת מועסקת בהולנד, וזה אחוז מסויים תלוי במחיר של הגן. אם את מובטלת לא תקבלי החזר מס כי אם הרי את בבית משמע שאת יכולה לדאוג לילדה בעצמך.
בתור משפחה אם נחמד לגור באמסטרדם היא שאלה מאוד כללית, יותר נקודתי הוא לשאול את עצמכם מה חשוב לכם בסביבת המגורים שלכם שתעשה אותה בשבילכם כנחמדה והאם תוכלו למצוא זאת באמסטרדם שזו עיר ענקית ומלאה בשכונות מגוונות.
 

numkimhi

New member
חנה כנראה שהיא מתכוננת ...

לאזור אמסטלפיין, שם באמת יש קהילה יהודית גדולה ואפילו חנויות עם שלטים בעברית
 

חנהר

New member
קישורים אודות מגורים באמסטרדם

אז עשיתי חיפוש קטן באינטרנט ומצאתימלך כמה קישורים שיכולים לעניין אותך:
מגורים - אתר בהולנדית
מגורים2 - אתר באנגלית
מגורים3 - אתר באנגלית.
 
עלויות מחיה

בין 1200 ל 50.000 יורו לחודש. תלוי מה אתם רוצים.
יש משפחות שחיות מהנמוך ביותר, יש כאלה שחיות מהגבוה ביותר.
(ויש כאלה שמהרבה יותר).

כשתגדירו לעצמכם איזה חינוך אתם רוצים בשביל הילדה, איפה אתם רוצים לגור, איפה אתם חפצים לערוך את הקניות שלכם ואיך תתניידו ממקום למקום - יהיה הרבה יותר קל לחשב עלויות.


בהקשר של ראש פינה (הבי״ס היהודי) - אם השהיה שלכם עוברת את גיל 12 של הילדה - תשקלו בית ספר אחר, כי זה אחד מבתי הספר עם הדירוג הנמוך ביותר במיונים להשכלה תיכונית.
 

ama281

New member
השאלה היא

מה בערך שכר דירה לדירת 4 חדרים יפה ומה העלות המשוערת לגן פרטי ( לא יהודי), אנחנו מגיעים מצכיה והילדה כרגע בגן דובר אנגלית, כך שהעברית פחות חשובה לנו כרגע יותר זה שיהיה גן טוב
 

Ronronit1

New member
דירות 4 חדרים יש בעיקר מחוץ למרכז העיר

ומחירן מתחיל ב 2000 יורו בערך. האיזור היהודי זה דרום אמסטרדם ואמסטלווין. הרבה פעמים משתלם יותר לקנות דירה מאשר לשכור - תלוי בכמה זמן אתם מתכוונים להשאר וכמה מיסים אתם משלמים. אני יודעת שגם פה יש הרבה שינויים חדשים בחוק אז כדאי לבדוק את העניין.

גן טוב באמסטרדם, עולה בסביבות 200-300 יורו ליום בשבוע, כשגן זה עד גיל 4, יש החזר מיסים לא גדול, תלוי בהכנסה ורק אם שני ההורים עובדים, ויש מקומות עבודה שמשתתפים במימון הגן.
מגיל 4 הולכים לבי"ס לרוב בתי הספר הטובים יש רשימות המתנה, העלות היא די נמוכה לשנה - תלוי בהכנסה.

בתי ספר באנגלית - בריטיש סקול בדרום אמסטרדם והבי"ס הבינ"ל באמסטלווין הם בתי ספר פרטיים והמחיר הוא בסביבות 20 יורו לשנה (תלוי גם בגיל הילדה)
ביה"ס הקהילה הבינ"ל בדרום אמסטרדם זה בי"ס באנגלית עם שיעורי תגבור בהולנדית, מחירו קרוב ל 5000 יורו לשנה ורשימת ההמתנה היא מעל לשנה, אז כדאי כבר להרשם.

לגדל ילדים באמסטרדם - זה עניין מאוד אישי, אני מכירה ישראלים שעזבו את אמסטרדם בגלל שלא אהבו לגדל פה ילדים וכאלה שמאוד אוהבים את זה.
אני מאוד אוהבת את הפארקים, יש פה המון פעילויות במרכזים קהילתיים לילדים בעלות מאוד נמוכה, פינות חי ובריכה כמעט בכל שכונה וכשחם אז הרבה מים להשתכשך. אני מאוד אוהבת את זה שלילדים יש פה עדיין תמימות שאין בהרבה מקומות בעולם.

קניית מזון - תלוי איפה את קונה. כעקרון בשווקים הרבה יותר זול, יש גם רשתות זולות שלא תמיד נמצאות קרוב לבית. רשת הסופרים הכי גדולה, אלברט היין - לא זולה אבל גם לא יקרה יותר מסופר ממוצע בת"א....
 
התכוונת ל 20.000 אולי?

בכל מקרה - זה המחיר של הגן בבי״ס הבריטי... ככל שהכתה יותר גבוהה, ככה המחיר בהתאם (ראיתי לא מזמן את הברושור שלהם אצל חברים אנגלים שחשבו לשלוח לשם את הילדה לפני שקיבלו רילוקיישן לארה״ב...)
 

moosa1

New member
200-300 יורו ליום?

זאת אומרת שאם אני רוצה שהילד יהיה בגן 20 יום בחודש אז עליי לשלם 20X200 כלומר 4000 יורו בחודש לגן?
 
זה לכל החודש כשאת שמה את הילד

יום בשבוע
חמישה ימים בשבוע יעלו לך 1000-1200 בחודש קצר של 20 ימי גן

זה בערך מה שיכול להרוויח ההורה שאחראי על הטיפול בילד - קרי - זה שיוצא מוקדם מהעבודה כדי להספיק לגן, זה שיוצא באמצע היום או מחסיר ימים אם הילד חולה או בחופשים.
בכתות הנמוכות בבית הספר, יש גם את האספקט משרה חלקית כי בתי הספר נסגרים ב 12:00 או ב 15:00 בימים האחרים ואם הילד עוד צעיר מדי מכדי לשהות לבד בבית - הורה אחד צריך לעבוד משרה חלקית או להעביר את משכורתו למטפלת...

השיקול אם ללכת לעבוד נתון בידי ההורה הזה. לרוב זאת האמא, אם כי ממש ממש לא תמיד.
 
תיקון:

צ״ל: ״...בכתות הנמוכות יש את אספקט יום רביעי למשרה חלקית כי בתיה״ס נסגרים ב12:00....״
 

אספרסו2

New member
מחיר הזוי

בגרמניה עלות הגן לילד בגיל הזה לחודש ,9 שעות יומיות-120 אוירו.
 
למעלה