מחפשת חומר על עדתיות

chenchi

New member
מחפשת חומר על עדתיות

ובעיקר האופן בו נתפשו עדות המזרח בישראל של שנות החמישים. וחוץ מזה, זקוקה גם לחומר על הקרקס כסמל, מיתוס, וכל זוית אחרת שעולה על דעתכם. המוצא הישר יזכה בהסבר איך לעזאזל נכנסים שני התחומים הנ"ל לעבודת סמינריון אחת בספרות.
תודה!
 

ren12

New member
אולי אוכל לעזור

עשיתי קורס באו"פ שנקרא "מגמות בחברה הישראלית" ויש שם הרבה חומר. יש לי את הספר אצל ההורים של בצפון ,אני אהיה שם בשבוע הבא. על הקרקס אין לי שום דבר למרות שאני עכשיו לומדת את הקורס מיתוסים בתרבות הישראלית.
 

chenchi

New member
המון תודה

הספר נמצא בספריה של האוניברסיטה, אני אגש לבדוק אותו ביום ראשון!
 

chenchi

New member
צודקת!

לא, אני באוני' תל אביב, כל ספרייה אקדמית מחזיקה את הספרים של הפתוחה. לגבי ההסבר- אני כותבת סמינריון על הספר "ניסים ונפלאות" של לאה גולדברג, יש שם הרבה "התנשאות" אשכנזית כלפי ילדי המעברות, וגם קרקס שמשמש מקום בו מתממשות הפנטזיות, וגם נתפס כמקום "אירופאי".
 

einaty26

New member
הצעה

תחפשי בספר בשם מזרחים שיצא בהוצאת ון ליר ובין העורכים שלו נמנה חנן חבר הוא פרוספור לספרות. לגבי הקרקס אני יודעת שבישראל י חוקר אחד בשם פרופסור יורם כרמלי באוניברסיטת חיפה במחלקה לסוציולוגיה שכתב על קרקסים בבריטניה, המאמר כמובן באנגלית. על עדתיות יש בלי סוף, תחפשי בכל ספריה אקדמית תחת הערך עדה. אני מציעה תחפשי ישר חוקרים בספרות שכותבים על עדתיות ועל ייצוג מזרחים בספרות. הכי קרוב שאני מכירה זה אלה שוחט שכתבה על ייצוג מזרחים בקולנוע כמה שזכור לי. לצערי אני באה מתחום הסוציולוגיה ולא הספרות ככה שאני מכירה רק כתיבה סוציולוגית אנתרופולוגית על הנושאים. ובכל זאת הנה המלצות. יש את גישות המודרניזציה של אייזשנטדט שמואל נח על עדתיות. ויש גישות יותר חדשות למשל שלמה סבירסקי כתב כמה ספרים על עדתיות וחינוך. הנרייט דהאן כלב כתבה למשל על עדתיות במדע המדינה, סמי שלום שטרית כתב ספר על המאבק המזרחי ובביליוגרפיה שלו יש התייחסות לעוד מאמרים. חנה הרצוג כתבה על עדתיות ופוליטיקה. בקיצור יש המון רק להיכנס לספריה אקדמית כלשהי ולחפש לפי נושא עדה.
 

chenchi

New member
ואוו עינתי

מה זאת אומרת "לצערך" את מתחום הסוציולוגיה? בדיוק אחת כמוך חיפשתי. הרעיון שלי הוא להשתמש במחקרים סוציולוגיים כדי לבסס את הקריאה שלי את הספר. תבורכי יקירתי, עזרת לי המון. ביום ראשון אני אפשוט על הספרייה ונראה לי שיש לי כבר כיוון די טוב. תודה ושבוע טוב!
 

FlugTag

New member
אני אנסה

מה עם הספר "מיהו ישראלי?" של יואב פלד? ויש מאמרים מרתקים בנושא של יהודה שנהב ושל אלה שוחט, המנתחים את הנושא מנקודת מבט פוסט קולוניאלית. אם איני טועה, יש ספר שלם של יהודה שנהב בנושא, הכולל מחקר היסטורי מעניין.
 
הזר והלץ של יורם כרמלי

יש את המאמר גם בעברית והוא מדבר בדיוק על הקרקס בבריטניה והמיתוס של הדמויות בו... בהצלחה מקווה שעזרתי!
 
למעלה