מחלת הסחלבת, מחלה ללא תרופה!

uncle litchi

New member
מחלת הסחלבת, מחלה ללא תרופה!

מאז שתקפה אותי מחלת הסחלבת רצתי בכל הארץ בשביל לראות את גורמי המחלה. ועוד רבים כמוני. משנגמרה עונת הסחלבים הארצית, הרגשתי יותר ויותר חנוק (טוב אמנם הביצפר היה קשור לזה אבל...) לשמחתי כי רבה אתמול בכוחותי האחרונים הגעתי למרומי הגליל הלוא הוא המירון והופתעתי לגלות ששניים ממיני הסחלבים היותר נדירים בארץ גדלים בעיקר בשולי כבישים. התמונות להנאתכם כי רבה, וליתר המסוחלבים- להרגעה!
 

uncle litchi

New member
רצועיות בשפע

אמנם רק תחילת הפריחה למעלה אך כבר יש כמה פרטים פורחים ונחמדים, למעלה יש בעיקר ניצנים. בשוליים לאורך הכביש מסיבוב הסחלבים ועד לחניון העליון מלא ברצועיות, בני חורש ודבורניות גדולות. ראיתי מספר קטן של בני חורש, רק בקטע הנ"ל. דבורניות גדולות פורחות בריכוזים גדולים לאורך כל שולי הכביש מהביס"ש ועד לחניון העליון - טיפה אחרי השיא, אבל יפהפה. במגוון צבאים מסגול כהה מאוד ועד כמעט לבן. בשולי הכביש מצפון לביס"ש בערך 100 מטר יש בצד ימין (למי שיורד) ריכוז נחמד של סחלב קדוש.
 

uncle litchi

New member
בן חורש רחב עלים

באמת אחד הסחלבים האהובים עליי, מוזר שדווקא את אחיו הנדיר יותר פגשתי קודם.
בכניסה התחתונה לשביל הפסגה מעל 10 פרטים עם עמודי פריחה קטומים!! באמת באמת מרגיז.
 

גידי פ

New member
אני סבור שזו הרביבוריה, ולא קטיף

על-ידי בני-אדם. גם בשנק החורש ראיתי את אותה תופעה. הקצוות של הגבעולים נראים אכולים ולא חתוכים. איכשהו קשה לי להאמין שמישהו תלש את התפרחת בידיים. כבר ראינו רפואניות אוכלות סחלבים אנטוליים. התמונה משגעת, וכנ"ל הראשונה של הרצועית. יישר כוח! הלוואי והייתי מצלם כמוך, כרגע אין לי כוחות להשקיע בזה יותר מדיי.
 

uncle litchi

New member
../images/Emo7.gif אני מדבר על עמודי תפרחת תלושים

לגבי הצילום, לצערי הייתי אנוס להשתמש במצלמה דיגיטלית ביתית קטנה ומגעילה, לטעמי הצילומים לא מספקים....אבל תודה בכל מקרה..
 

גידי פ

New member
לא הבנתי

גבעולים קטומים גם אני ראיתי. האם ראית תפרחות קטופות מושלכות על הארץ?
 

erpeled

New member
שלא ירפאו אותך - כך נמשיך להנות...

יופי של פריחות ותמונות
 

ihtiyar

New member
יופי של מחלה! חבל שהיא עונתית....

הצילומים שלך יפים!
 
למעלה