מחלת דימנציה קשה

shakedmish

New member
מחלת דימנציה קשה

בעלי בן 64 חולה מזה 8 שנים במחלת דימנציה, לא משתף פעולה כלל.אינו מבין מה קורה כלל, במשך כל היום אוכל בלי סוף, את יתר הזמן מבלה בשינה. השמין מאד, אני לא מצליחה להביא אותו לרצות להגיע לביקור אצל הרופא. האם מחלה זו גורמת לאכילת יתר, זאת מבלי להבחין גם במה הוא אוכל,לעיתים אוכל אוכל לא מבושל כולל בשר ודגים. עקב כך יש לו קוצר נשימה ונושם בכבדות, וקשיי הליכה. מאחר ולא משתף פעולה ולא רוצה ללכת לרופא לבדיקות, האם הרופאים בקופת החולים צריכים להגיע אלינו הביתה, או שיש צורך לאשפזו בכפייה, על מנת לבצע בדיקות מקיפות? אשמח לקבלתשובה בהקדם.
 
שלום לך וחג שמח

מה שאת כותבת מאד מוזר, אם הוא חולה זמן רב כל כך אזי מצבו דורש השגחה צמודה כל הזמן!!! כי אתם חייבים להשגיח עליו כל הזמן שלא יאכל דברים לא רצויים או מסוכנים לו אם את חושבת שיש לו בעייה רפואית שדורשת טיפול והוא מסרב ללכת לרופא, אין לך ברירה אלא לדרוש בקור בית או להביא הביתה רופא פרטי בהצלחה חג שצמאות שמח, טובה
 

ענתי44

New member
שלום לך, ברוכה הבאה../images/Emo140.gif

בקשר לביקורים, קשה לקחת אותם לקופת חולים, הם נלחצים, מתענים וחסרי סבלנות בתור או אצל הרופא. מבחינתם זה אדם ששואל שאלות מעצבנות ולפעמים נוגע בהם באופן לא נעים. אמא שלי כבר הרימה יד על רופא במיון ועל טכנאי בבדיקה חשמלית שעושה זרם והפחידה אותה. אז רצוי להשתדל להמנע מביקור בקופת חולים אם ניתן. אם יש דברים שלא מחייבים בדיקתה של אמא אני הולכת במקומה, אם יש דברים חשובים שמחייבים רופא אני מזמינה רופא הביתה. בטריטוריה שלה זה מצליח יותר וקל יותר להתגבר על התנגדות. אם אני נאלצת להגיע למרפאה מקצועית אני מדברת לפני שהיא לא תמתין הרבה מחוץ לחדר הבדיקה או למשל הרנטגן ומביאה איתי דברים להעסיק אותה. כמובן שבמקרים דחופים מגיעים למיון. בקשר לאכילה לא מבוקרת. במקרים רבים הבעיה הפוכה והם לא מוכנים או מסוגלים לאכול. יתכן שהוא משועמם ולכן אוכל, מה גם שאינו זוכר שכבר אכל. אתם צריכים להשגיח עליו שלא יתקרב לאוכל לא מבושל. במצבו אסור להשאירו לבד. אפילו לא לחמש דקות. ולהשגיח על מה שהוא אוכל. קצת עודף משקל אצל חולי אלצהיימר, כך אמר לי רופא מבורך לזמנים שהם מפסיקים לאכול ואז יש קצת יתרה, אבל אכילה של דברים לא טובים שגורמים לנזק בריאותית מסוכנת ומאחר והוא לא מסוגל להבין זאת האחריות מוטלת על המטפלים בו, בין אם בני משפחה או עובדים זרים.
 
ברור שעליך להביא רופא הביתה

ולבדוק מהי אאמת המחלה שלו וכנראה לדאוג לו לשמירה צמודה בדמות מטפל זר. למה חיכית 8 שנים?
 

ronnyw

New member
שלום לך וברוכה המצטרפת.

כתבת "דימנציה" ולא כתבת אלצהיימר. האם זו דימנציה הנובעת הבעיה אחרת? אני אתייחס בתשובתי לחולי אלצהיימר, כי זה מה שאני יודעת... חולה אלצהיימר לאחר 8 שנים הוא לא עצמאי. כל ההזנה שלו תלויה במה שנותנים ומכינים לו. האם בעלך לוקח אוכל לבד או שדורש מיכם ואתם מספקים לו? הרבה פעמים תחושת השובע או הרעב משובשת אצלם (יכול לקרוא לכל אחד מהכיוונים) וגם קורה שאינם זוכרים אם אכלו לפני 10 דקות או לא אכלו יומיים. , לכן המטפלים הם אלה שמחליטים מה וכמה יאכל. כך שבעצם אני כאילו מטילה את האחריות עליך ועל המטפלים שאיתך. תנו לו מה וכמה שאתם חושבים שנכון לו. קל לכתוב, אבל איך מבצעים?... זה תלוי בנוהלי הבית וקצת חסרים לי פרטים. למשל: - אל תכניסו הביתה דברי מתיקה ונישנושים (תלוי, כמובן, מי עוד מתגורר בבית חוץ ממנו). - אל תיתנו אוכל מעבר לארוחות מסודרות, וכל פעם שירצה משהו בין הארוחות תידחו אותו בתרוצים כיד הדמיון הטובה עליכם, החל ב:"אכלת לפני רבע שעה" או "אני מבשלת לך, חכה רבע שעה" וכו' - כל מה שיכול להרגיע אותו לכמה דקות. כשיבקש שוב - כבר ישכח את התרוצים ואפשר להשתמש בהם שוב. או להכין לו אוכל פחות טעים (לא לתבל, לא לקלוע לטעמו - להפך, להרבות בדברים שיודעים שאיננו אוהב) וכו' וכו'. - נעילת מטבח/מקרר. גם על זב כבר שמעתי... ענין התזונה הוא חיוני לבריאות (גם את מציינת זאת) ולכן כל מניפולציה, כולל צעקות שלו והרבה כעס, שוות את המאמץ.
 

ronnyw

New member
ולגבי שאלתך השניה

אישפוז בכפיה לא בא בחשבון. בזמנו בררתי את הנוהלים (בגלל אבא שלי שהיה סרבן תרופות ברמה שסיכנה את חייו). מסתבר שנוהלי אישפוז בכפיה הם נורא מסובכים ומפעילים אותם לעיתים נדירות ביותר ורק לגבי מי שממש מסוכן לעצמו או לסובבים (מתאבד כפייתי, אלימות מטורפת וכו') וצריך כמה חתימות והרבה אדמיניסטרציה. אז אתם לא בתחום. לכן, אם הוא לא מוכן ללכת לרופא, אז נסו להביא רופא הביתה. רוב הסיכויים שגם אז לא יישתף פעולה, אבל חייבים לנסות האם ניסיתם כבר כדורי הרגעה? זה עשוי להקל גם על בולמוס האכילה.
 

zs1957

New member
ברוכה הבאה לפורום

עלייך להביא הביתה רופא גריאטר או פסיכוגריטר שיבדוק את בעלך יאבחן ממה הוא סבול אלצהיימר או דמנציה . סביר מאד להניח כי הוא לא ישתף עםהרופא פעולה. דעי לך, שהרופאים מיומנים בתחום הוא יתחיל לקבל תרופות. במקביל חייבים לעשות לו דיאטה בגלל עודף משקל. לזהזמין דיאטנית קלינית לקבלת תפריט בהתאם למצב בריאותו. הואט זקוק להשגחה 24 שעות וזה אומר דחוף להתחיל למצוא עובד זר. דברי עם עובדת סוציאלית של העירה שתבוא לביקור בית ותסייע לך בנושא. פעמים רבות יש לחולי אלצהיימר בולמוס אכילה כי אין הם זוכרים שאכלו. צריך שיהיה לו סדר יום מסודר עם מטפל/ת קבוע/ה אין צורך בשום פנים לאשפזו בכפייה. אישפוז הכפייה הוא תהליך ארוך ורק פסיכיאטר מחוזי רשאי להוציא צו אישפוז בכפייה. בעלך אינו המקרה לאישפוז בכפייה. מאשפזים בכפיה חולי סיזופרניה, מניה דיפרסיה ואנורסיה המסכנים את חייהם ומסוכנים לסביבה. כמו כל חברי הנפלאים בפורום אשמח ל סייע בכל עת. הגעת למקום הנכון, בעיתוי הנכון. שולחת לך חיבוק גדול.יש פה נשים נפלאות כמו : טובה, נילי, אריאלה,חני, תמי, ניצה יענקלה, שהם בנות בני זוג לחולי אלצהיימר ויוכלו לסייע לך רבות מניסיונם האישי. יש לנו חברים המטפלים בהורים כמו : גרשון, ענתי, דרורה, רחל, כמוני שטיפלתי באמי ז"ל שהלכה לעולמה לפני שתיים. יסלחו לי האחרים ,שלא הזכרתי את שמותיהם. זהבה
 

zs1957

New member
תיקון טעות צריך להיות כתוב

אמי הלכה לעולמה לפני שנתיים
 
למעלה