מחלף נחל עמוד

מצב
הנושא נעול.

jjefrat

New member
מחלף נחל עמוד

מחלף נחל עמוד
למה בחרו לשים כיכר מבאים ממזרח במחלף, זה בחירה קצת מוזרה. זה עניין תקציבי?
 
הכיכר במקום רמזורים כי לא מדובר במחלף מלא

מחלף נחל עמוד
למה בחרו לשים כיכר מבאים ממזרח במחלף, זה בחירה קצת מוזרה. זה עניין תקציבי?
הכיכר במקום רמזורים כי לא מדובר במחלף מלא
תיאור המחלף בקישור הבא:
[URL]http://www.iroads.co.il/content/%D7%A9%D7%9C%D7%91-%D7%90-%D7%91%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%A3-%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93[/URL]
 

jjefrat

New member
זרוע המזרחית

הכיכר במקום רמזורים כי לא מדובר במחלף מלא
תיאור המחלף בקישור הבא:
[URL]http://www.iroads.co.il/content/%D7%A9%D7%9C%D7%91-%D7%90-%D7%91%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%A3-%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93[/URL]
זרוע המזרחית
אבל למה שאמור להיות בעתיד חלק מהזרוע המזרחית של כביש 6 זאת החלטה קצת לא מובנת, אתה לא חושב? זה ברור שבעתיד הלא כל כך רחוק זאת תהיה נקודת תורפה עיקרית
 

amit1270

New member
אבל כתוב שזה רק שלב א'

זרוע המזרחית
אבל למה שאמור להיות בעתיד חלק מהזרוע המזרחית של כביש 6 זאת החלטה קצת לא מובנת, אתה לא חושב? זה ברור שבעתיד הלא כל כך רחוק זאת תהיה נקודת תורפה עיקרית
אבל כתוב שזה רק שלב א'
 
הוא צודק - גם בתצורה הסופית יהיה מעגל תנועה שדרכו תעבור

אבל כתוב שזה רק שלב א'
הוא צודק - גם בתצורה הסופית יהיה מעגל תנועה שדרכו תעבור
התנועה ממזרח לדרום (שזו תנועה של הזרוע המזרחית) ומדרום למערב (בכיוון הזה היקף התנועה קטן יותר).
חוסר הלולאה ממזרח לדרום גם בתצורה הסופית זה חסכון תמוה אבל אולי יש לכך גם סיבות סביבתיות.
 

amit1270

New member
נכון. השאלה היא אם יש הצדקה למחלף מלא

הוא צודק - גם בתצורה הסופית יהיה מעגל תנועה שדרכו תעבור
התנועה ממזרח לדרום (שזו תנועה של הזרוע המזרחית) ומדרום למערב (בכיוון הזה היקף התנועה קטן יותר).
חוסר הלולאה ממזרח לדרום גם בתצורה הסופית זה חסכון תמוה אבל אולי יש לכך גם סיבות סביבתיות.
נכון. השאלה היא אם יש הצדקה למחלף מלא
מבחינת נפח תנועה וכמובן סביבתית-נופית. אני לא בטוח שזה המצב, ובכל מקרה הזרוע המזרחית היא די משנית בכביש חוצה ישראל.
 

jjefrat

New member
היקף התנועה צריך להיות דומה

הוא צודק - גם בתצורה הסופית יהיה מעגל תנועה שדרכו תעבור
התנועה ממזרח לדרום (שזו תנועה של הזרוע המזרחית) ומדרום למערב (בכיוון הזה היקף התנועה קטן יותר).
חוסר הלולאה ממזרח לדרום גם בתצורה הסופית זה חסכון תמוה אבל אולי יש לכך גם סיבות סביבתיות.
היקף התנועה צריך להיות דומה
משני הכיוונים, רק שזה מתהפך לפי שעות היום
 
היקף התנועה מדרום למערב (מצומת גולני לכרמיאל) קטן יותר

היקף התנועה צריך להיות דומה
משני הכיוונים, רק שזה מתהפך לפי שעות היום
היקף התנועה מדרום למערב (מצומת גולני לכרמיאל) קטן יותר
עם התנועה מדרום למזרח אין בעיה - תהיה רמפה ישירה והתנועה הזו לא תעבור דרך מעגל התנועה.
הבעיה היא עם התנועה ממזרח לדרום.
 

amit1270

New member
גם בכיוון הזה ההפרעה תהיה קטנה

היקף התנועה מדרום למערב (מצומת גולני לכרמיאל) קטן יותר
עם התנועה מדרום למזרח אין בעיה - תהיה רמפה ישירה והתנועה הזו לא תעבור דרך מעגל התנועה.
הבעיה היא עם התנועה ממזרח לדרום.
גם בכיוון הזה ההפרעה תהיה קטנה
מהסיבה שציינת - התנועה מדרום למערב תהיה דלילה.
 
אבל מעגל התנועה גורם להאטה בכל מקרה

גם בכיוון הזה ההפרעה תהיה קטנה
מהסיבה שציינת - התנועה מדרום למערב תהיה דלילה.
אבל מעגל התנועה גורם להאטה בכל מקרה
הזרוע המזרחית (77+65+85) אמורה להיות מותאמת למהירות של 100 או אפילו 110 קמ"ש ובאמצע כביש מהיר יש מעגל תנועה כזה.
 

jjefrat

New member
לא הכי מעודכן

מדקה 2:43 בסרטון ההדמייה הבא:
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=wKFJvo3IY_0[/URL]
לא הכי מעודכן
בסוף כביש 85 נוסע מעל הכיכר ולא מתחת. בכל מקרה, עדיין קשה לי להבין למה אין לולאה במקום המעגל תנועה. התנועה מ85 ל65 לא אמורה להיות דלילה יותר מכוון ההפוך,אז איך לא תכננו אותו בהתאם?
 

amit1270

New member
זה כבר הקצה של הזרוע המזרחית

אבל מעגל התנועה גורם להאטה בכל מקרה
הזרוע המזרחית (77+65+85) אמורה להיות מותאמת למהירות של 100 או אפילו 110 קמ"ש ובאמצע כביש מהיר יש מעגל תנועה כזה.
זה כבר הקצה של הזרוע המזרחית
אז אפשר קצת "לחפף"... אבל מה שחשוב באמת זה אם ההאטה תשפיע על התנועה ותיצור עומסים במעלה הדרך (למעט חגים...). אני מניח שמי שתכנן את המחלף לקח את זה בחשבון והחליט שהדרך הראשית ללא הפרעות תהיה כביש 85 ולא החיבור בין 85 ל-65 ושההשקעה במחלף מלא לא משתלמת.
 

oshlick1

New member
המחלף הזה הוא קטסטרופה תכנונית שעוד תסתיים באסון

מחלף נחל עמוד
למה בחרו לשים כיכר מבאים ממזרח במחלף, זה בחירה קצת מוזרה. זה עניין תקציבי?
המחלף הזה הוא קטסטרופה תכנונית שעוד תסתיים באסון
כאשר רכבים המגיעים ממחלף גולני ורוצים להמשיך לכיוון עמק החולה (99% מהתנועה) יגלו "לפתע" שהכביש נגמר (ב-110 קמ''ש) ויאלצו לחתוך מהר ימינה כדי לצאת לכיוון עמק החולה.
&nbsp
במקום הזה צריך להיות מחלף חצוצרה פשוט כמו במחלף עין תות במפגש הכבישים 6-70.
&nbsp
&nbsp
 

zvir1

New member
אתה טועה

המחלף הזה הוא קטסטרופה תכנונית שעוד תסתיים באסון
כאשר רכבים המגיעים ממחלף גולני ורוצים להמשיך לכיוון עמק החולה (99% מהתנועה) יגלו "לפתע" שהכביש נגמר (ב-110 קמ''ש) ויאלצו לחתוך מהר ימינה כדי לצאת לכיוון עמק החולה.
&nbsp
במקום הזה צריך להיות מחלף חצוצרה פשוט כמו במחלף עין תות במפגש הכבישים 6-70.
&nbsp
&nbsp
אתה טועה
מ65 ל 85 מזרח זו פניה ימינה ללא רמזור .
 

oshlick1

New member
הפניה היא אכן ללא רמזור אך מצריכה מעבר נתיבים על מנת

אתה טועה
מ65 ל 85 מזרח זו פניה ימינה ללא רמזור .
הפניה היא אכן ללא רמזור אך מצריכה מעבר נתיבים על מנת
לצאת מהכביש המהיר 65 לעבר לולאה שמחברת אותו לכביש 85.
 

amit1270

New member
איזה מעבר? נשארים בנתיב הימני שהופך ליציאה

הפניה היא אכן ללא רמזור אך מצריכה מעבר נתיבים על מנת
לצאת מהכביש המהיר 65 לעבר לולאה שמחברת אותו לכביש 85.
איזה מעבר? נשארים בנתיב הימני שהופך ליציאה
 

oshlick1

New member
ומי שנוסע בנתיב השמאלי?

איזה מעבר? נשארים בנתיב הימני שהופך ליציאה
ומי שנוסע בנתיב השמאלי?
שסיכוי לא קטן שרוצה להגיע לעמק החולה? יצטרך לעבור במהירות לנתיב הימני ולרדת מהכביש
במקום להמשיך בנתיב שלו במהירות קבועהלכיוון עמק החולה.
&nbsp
עדיף היה שהנתיב השמאלי ממשיך ישר לעמק החולה (רובה המוחלט של התנועה)
והנתיב הימני יורד לכיוון כרמיאל (אלה שנוסעים לאט יותר וגם ככה יורדים במחלף)
 

amit1270

New member
וואו, זה ממש ממש מסובך


ומי שנוסע בנתיב השמאלי?
שסיכוי לא קטן שרוצה להגיע לעמק החולה? יצטרך לעבור במהירות לנתיב הימני ולרדת מהכביש
במקום להמשיך בנתיב שלו במהירות קבועהלכיוון עמק החולה.
&nbsp
עדיף היה שהנתיב השמאלי ממשיך ישר לעמק החולה (רובה המוחלט של התנועה)
והנתיב הימני יורד לכיוון כרמיאל (אלה שנוסעים לאט יותר וגם ככה יורדים במחלף)
וואו, זה ממש ממש מסובך
 
על מה אתה מדבר?

ומי שנוסע בנתיב השמאלי?
שסיכוי לא קטן שרוצה להגיע לעמק החולה? יצטרך לעבור במהירות לנתיב הימני ולרדת מהכביש
במקום להמשיך בנתיב שלו במהירות קבועהלכיוון עמק החולה.
&nbsp
עדיף היה שהנתיב השמאלי ממשיך ישר לעמק החולה (רובה המוחלט של התנועה)
והנתיב הימני יורד לכיוון כרמיאל (אלה שנוסעים לאט יותר וגם ככה יורדים במחלף)
על מה אתה מדבר?
במשך 33 שנה שהצומת הזה קיים, תמיד תמיד תמיד הפניה לעמק החולה (85 לכיוון מזרח) היתה אך ורק ימינה.
כל הנהגים ללא יוצא מהכלל שרצו להגיע לעמק החולה פנו אך ורק ימינה.
כך במשך יותר משלושה עשורים.
השינוי שאתה מציע הוא שעלול לגרום לתאונות, כאשר נהגים שרגילים לפנות ימינה יגלו לפתע שעליהם לעבור לנתיב השמאלי - וכל זאת בכביש מפותל עם עליות וירידות חדות.
אסור בשום אופן לשנות את אופן הפניה לעמק החולה. מה שצריך לעשות הוא להפוך אותה למהירה, נוחה ובטוחה יותר. הרעיון שלך הוא פתח לתאונות שרשרת במהירות גבוהה ועשרות הרוגים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה