מחירי הרכבות - חסרי הגיון!

מצב
הנושא נעול.

yontz

New member
מחירי הרכבות - חסרי הגיון!

מחירי הרכבות - חסרי הגיון!
בעוד שבשאר העולם מתכננים את מחירי הרכבות כך שתהיה תחבורה ציבורית זולה ומהירה יחסית, בארץ זה לא כך. לשם דוגמא: מחיר נסיעה מרחובות לחיפה 33 ש"ח. לכן , עבור אדם שגר בסביבה, יעלה 5 ש"ח שכדי להגיע לתחנת הרכבת, 33 ש"ח בכני להגיע לחיפה. בכדי להגיע ליעדו בחיפה סה"כ 38 ש"ח. באוטובוס - 8 ש"ח בכדי להגיע לת"א, 22 ש"ח בכדי להגיע לחיפה סה"כ 30 ש"ח. בנוסף לזה, יש אוטובוסים בין עירוניים שמפזרים את הנוסעים בקרבת מקום ליעדם, וכן אנשים שלא גרים בקרבת תחנת רכבת להם עולה הנסיעה לתחנה יותר. כך שמבחינת המחיר, רכבת היא לא כדאית.
 

DrunkGoat

New member
נו, ברור.

מחירי הרכבות - חסרי הגיון!
בעוד שבשאר העולם מתכננים את מחירי הרכבות כך שתהיה תחבורה ציבורית זולה ומהירה יחסית, בארץ זה לא כך. לשם דוגמא: מחיר נסיעה מרחובות לחיפה 33 ש"ח. לכן , עבור אדם שגר בסביבה, יעלה 5 ש"ח שכדי להגיע לתחנת הרכבת, 33 ש"ח בכני להגיע לחיפה. בכדי להגיע ליעדו בחיפה סה"כ 38 ש"ח. באוטובוס - 8 ש"ח בכדי להגיע לת"א, 22 ש"ח בכדי להגיע לחיפה סה"כ 30 ש"ח. בנוסף לזה, יש אוטובוסים בין עירוניים שמפזרים את הנוסעים בקרבת מקום ליעדם, וכן אנשים שלא גרים בקרבת תחנת רכבת להם עולה הנסיעה לתחנה יותר. כך שמבחינת המחיר, רכבת היא לא כדאית.
נו, ברור.
זה כמו שתגיד שנסיעה במטוס, מבחינת המחיר, לא יותר כדאית מנסיעה במכונית. נכון, מבחינת המחיר היא לא כדאית, אבל על המחיר מפצה המהירות והנוחות - ברכבת תגיע הרבה יותר מהר, וברכבת כנראה שלא תפגוש במושבים קרועים וכד´. ואם אתה משווה את הרכבות בישראל לסאבוויי בניו יורק (או למטרו בפריז, או לאנדרגראונד בלונדון, או...) ההשוואה לא הוגנת, כי מדובר בסוג שונה של תחבורה (בינעירונית מול עירונית).
 

oren*

New member
../images/Emo45.gif תוספת של עוד כמה שקלים עבור

נו, ברור.
זה כמו שתגיד שנסיעה במטוס, מבחינת המחיר, לא יותר כדאית מנסיעה במכונית. נכון, מבחינת המחיר היא לא כדאית, אבל על המחיר מפצה המהירות והנוחות - ברכבת תגיע הרבה יותר מהר, וברכבת כנראה שלא תפגוש במושבים קרועים וכד´. ואם אתה משווה את הרכבות בישראל לסאבוויי בניו יורק (או למטרו בפריז, או לאנדרגראונד בלונדון, או...) ההשוואה לא הוגנת, כי מדובר בסוג שונה של תחבורה (בינעירונית מול עירונית).
תוספת של עוד כמה שקלים עבור
נסיעה מהירה, בטוחה על כיסאות נוחים ובלי פקקים ועצירות כל כמה שניות - שווה לדעתי. הרכבת של היום היא לא הרכבת של לפני עשר שנים, התחנות מודרניות, הרכבות נקיות ומסודרות, מדי שנה מתווספות עוד ועוד תחנות והמצב משתפר. בוודאי שלא אסע ברכבת סתם ככה בתוך תל אביב, אבל כשהיו לי נסיעות דחופות לחיפה או נהריה - לא חשבתי פעמיים (אנשים שדיברו איתי בטלפון הסלולרי במהלך הנסיעה לא האמינו באיזו מהירות הגעתי לחיפה).
 

four seasons

New member
למה?

תוספת של עוד כמה שקלים עבור
נסיעה מהירה, בטוחה על כיסאות נוחים ובלי פקקים ועצירות כל כמה שניות - שווה לדעתי. הרכבת של היום היא לא הרכבת של לפני עשר שנים, התחנות מודרניות, הרכבות נקיות ומסודרות, מדי שנה מתווספות עוד ועוד תחנות והמצב משתפר. בוודאי שלא אסע ברכבת סתם ככה בתוך תל אביב, אבל כשהיו לי נסיעות דחופות לחיפה או נהריה - לא חשבתי פעמיים (אנשים שדיברו איתי בטלפון הסלולרי במהלך הנסיעה לא האמינו באיזו מהירות הגעתי לחיפה).
למה?
אם אני גר בדרום ת"א ולומד באוניברסיטת ת"א, למה לא לנסוע ברכבת ולעשות דרך של 30 דקות ויותר באוטובוס 5 דקות ברכבת, אני גר בפלורנטין, 3 דקות נסיעה באופניים לתחנת ההגנה, ויש לי כמה אופציות, תחנת השלום,(עזריאלי וגם מהלך כמה דקות מרכז ת"א), תחנת סבידור( במידה ואני עובד באזור, או באזור הבורסה) תחנת האוניברסיטה (פרק הירקון, מרכז הירידים, אוניברסיטת ת"א).
 

oren*

New member
דיברתי על עצמי באופן אישי כאחד

למה?
אם אני גר בדרום ת"א ולומד באוניברסיטת ת"א, למה לא לנסוע ברכבת ולעשות דרך של 30 דקות ויותר באוטובוס 5 דקות ברכבת, אני גר בפלורנטין, 3 דקות נסיעה באופניים לתחנת ההגנה, ויש לי כמה אופציות, תחנת השלום,(עזריאלי וגם מהלך כמה דקות מרכז ת"א), תחנת סבידור( במידה ואני עובד באזור, או באזור הבורסה) תחנת האוניברסיטה (פרק הירקון, מרכז הירידים, אוניברסיטת ת"א).
דיברתי על עצמי באופן אישי כאחד
שמגיע לתל אביב לסידורים ופגישות, לא כאחד שעושה מסלול קבוע בכל יום. מבחינתי, כל הפרוצדורה של המתנה לרכבת, כניסה לתחנה, יציאה בתחנה אחרת, מיותר ועדיף לי לעלות על אוטובוס ולרדת בכל תחנה שאני רוצה. אני בהחלט מסכים עם הנוחות שברכבת והבנתי שעד שנת 2004 יוסיפו עוד כמה תחנות בתל אביב.
 

איליה.

New member
איזה כיף לכם בתל אביב.

למה?
אם אני גר בדרום ת"א ולומד באוניברסיטת ת"א, למה לא לנסוע ברכבת ולעשות דרך של 30 דקות ויותר באוטובוס 5 דקות ברכבת, אני גר בפלורנטין, 3 דקות נסיעה באופניים לתחנת ההגנה, ויש לי כמה אופציות, תחנת השלום,(עזריאלי וגם מהלך כמה דקות מרכז ת"א), תחנת סבידור( במידה ואני עובד באזור, או באזור הבורסה) תחנת האוניברסיטה (פרק הירקון, מרכז הירידים, אוניברסיטת ת"א).
איזה כיף לכם בתל אביב.
בחיפה, אם אני רוצה להגיע מלב המפרץ העירה באוטובוס, זה עולה 4.90, וברכבת זה 6.70 (או משהו כזה)!
 

four seasons

New member
לא הייתי מספיד את חיפה

איזה כיף לכם בתל אביב.
בחיפה, אם אני רוצה להגיע מלב המפרץ העירה באוטובוס, זה עולה 4.90, וברכבת זה 6.70 (או משהו כזה)!
לא הייתי מספיד את חיפה
כל כך מהר, להגנתה ניתן לומר שהיא הראשונה בארץ עם תחתית
ועוד יצא לי לדגום את הדור הקודם, והיא עיר די יפה. התחבורה שלי בת"א, אופניים, במיוחד שיש שבלילם בעיר, אין לי דאגות, כשיסיממו את הקו לשדה התעופה ולירושלים, מה שיהיה נחוץ זה רק שפיות בארץ ובעולם.
 

איליה.

New member
טוב, זה שחיפה יותר יפה מתל אביב

לא הייתי מספיד את חיפה
כל כך מהר, להגנתה ניתן לומר שהיא הראשונה בארץ עם תחתית
ועוד יצא לי לדגום את הדור הקודם, והיא עיר די יפה. התחבורה שלי בת"א, אופניים, במיוחד שיש שבלילם בעיר, אין לי דאגות, כשיסיממו את הקו לשדה התעופה ולירושלים, מה שיהיה נחוץ זה רק שפיות בארץ ובעולם.
טוב, זה שחיפה יותר יפה מתל אביב
בזה אין שום ספק
אבל יש קצת בעיה עם אופניים בחיפה, אלא אם כן כל הנסיעות שלך הן לאורך חוף הים
 
מחירי הנסיעה ברכבת

מחירי הרכבות - חסרי הגיון!
בעוד שבשאר העולם מתכננים את מחירי הרכבות כך שתהיה תחבורה ציבורית זולה ומהירה יחסית, בארץ זה לא כך. לשם דוגמא: מחיר נסיעה מרחובות לחיפה 33 ש"ח. לכן , עבור אדם שגר בסביבה, יעלה 5 ש"ח שכדי להגיע לתחנת הרכבת, 33 ש"ח בכני להגיע לחיפה. בכדי להגיע ליעדו בחיפה סה"כ 38 ש"ח. באוטובוס - 8 ש"ח בכדי להגיע לת"א, 22 ש"ח בכדי להגיע לחיפה סה"כ 30 ש"ח. בנוסף לזה, יש אוטובוסים בין עירוניים שמפזרים את הנוסעים בקרבת מקום ליעדם, וכן אנשים שלא גרים בקרבת תחנת רכבת להם עולה הנסיעה לתחנה יותר. כך שמבחינת המחיר, רכבת היא לא כדאית.
מחירי הנסיעה ברכבת
אני מסכים שמחירי התחבורה הציבורית בארץ באופן כללי הם גבוהים מדי בשביל להיות מושכים באמת. אמנם העלות של רוב הנסיעות הבין עירוניות שתעשו תהיה דומה לעלות האמיתית של הנסיעה ברכב הפרטי (גם בלי פקקים), אבל כשאין פקקים לוקח הרבה יותר זמן בתחבורה הציבורית, בייחוד בגלל חוסר היעילות של קישור הקווים השונים. זמן=כסף, וכך מתערערת ההשוואה, למרות שאם יום אחד הממשלה תתחיל לגבות מהנהגים את העלות האמיתית של החזקת ופיתוח מערכת הכבישים וכן את העלות ההיקפית (משטרת התנועה, תאונות, פקקים, זיהום וכיו"ב) המצב יינטה מיד לכיוון התחבורה הציבורית. אני מקווה שאני גם לא צריך להזכיר את נושא איום חרם הנפט המרחף תמיד מעל צווארינו ואת הדלדלות מאגרי הנפט העולמית, למאות שזה לא תופס כותרות בעשור האחרון. ועדיין, מחירי הנסיעה הבינעירונית באירופה ובארה"ב למרחקים דומים בממוצע שווים לארץ או גבוהים יותר.
 
מחירי הנסיעה ברכבת

מחירי הרכבות - חסרי הגיון!
בעוד שבשאר העולם מתכננים את מחירי הרכבות כך שתהיה תחבורה ציבורית זולה ומהירה יחסית, בארץ זה לא כך. לשם דוגמא: מחיר נסיעה מרחובות לחיפה 33 ש"ח. לכן , עבור אדם שגר בסביבה, יעלה 5 ש"ח שכדי להגיע לתחנת הרכבת, 33 ש"ח בכני להגיע לחיפה. בכדי להגיע ליעדו בחיפה סה"כ 38 ש"ח. באוטובוס - 8 ש"ח בכדי להגיע לת"א, 22 ש"ח בכדי להגיע לחיפה סה"כ 30 ש"ח. בנוסף לזה, יש אוטובוסים בין עירוניים שמפזרים את הנוסעים בקרבת מקום ליעדם, וכן אנשים שלא גרים בקרבת תחנת רכבת להם עולה הנסיעה לתחנה יותר. כך שמבחינת המחיר, רכבת היא לא כדאית.
מחירי הנסיעה ברכבת
אני מסכים שמחירי התחבורה הציבורית בארץ באופן כללי הם גבוהים מדי בשביל להיות מושכים באמת. אמנם העלות של רוב הנסיעות הבין עירוניות שתעשו תהיה דומה לעלות האמיתית של הנסיעה ברכב הפרטי (גם בלי פקקים), אבל כשאין פקקים לוקח הרבה יותר זמן בתחבורה הציבורית, בייחוד בגלל חוסר היעילות של קישור הקווים השונים. זמן=כסף, וכך מתערערת ההשוואה, למרות שאם יום אחד הממשלה תתחיל לגבות מהנהגים את העלות האמיתית של החזקת ופיתוח מערכת הכבישים וכן את העלות ההיקפית (משטרת התנועה, תאונות, פקקים, זיהום וכיו"ב) המצב יינטה מיד לכיוון התחבורה הציבורית. אני מקווה שאני גם לא צריך להזכיר את נושא איום חרם הנפט המרחף תמיד מעל צווארינו ואת הדלדלות מאגרי הנפט העולמית, למאות שזה לא תופס כותרות בעשור האחרון. ועדיין, מחירי הנסיעה הבינעירונית באירופה ובארה"ב למרחקים דומים בממוצע שווים לארץ או גבוהים יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה