מחירי הצימרים בישראל - מוצדקים,סבירים,יקרים ?

מחירי הצימרים בישראל - מוצדקים,סבירים,יקרים ?

הדיון בשאלת המחירים נראה לי דיון נכון לפורום גם אם נעשה בעבר. מנסיוני העשיר בחו"ל ( מערב אירופה ) הרי אין ספק כי בארץ המחירים יקרים יותר . זו עובדה . השאלה היא האם יש לכך הצדקה . עיקרון הביקושים מול ההצע הוא בסופו של דבר עיקרון מנצח ולכן כל עוד אנו הישראלים צרכני הצימרים נסכים לשלם יותר בעבור צימר בארץ כך בעלי הצימרים ימשיכו לגבות מחירים גבוהיים יחסית נכון שבחו"ל לא קיים ג'קוזי בחדרים אבל בכל שאר הפרמטרים די דומה. מחיר צימר בחו"ל כולל א.בוקר נע בין 45 -75 אירו ( 260.00 - 430.00 ש"ח )
 

shalvaglilit

New member
כמה דברים לקחת בחשבון :)

האם בעלי צימרים בחו"ל נותנים לאורחיהם מעבר ללינה בצימר וארוחת בוקר? האם יש שם יין, פירות, חלב, שתייה קרה/חמה? ג'קוזי- מייקר לבעלי הצימרים את ההוצאות מבחינת תחזוקה שלו, מים וכו'.
 

yoavfs

New member
זה מזמן לא צימר...

צימר הוא סוג של פתרון לינה. בארץ המקומות היקרים הם חווית לינה ולעיתים אף יותר מזה. יש צימרים שמארחים בסגנון 'אירוח מלא', כלמר, בנוסף לארוחת הבוקר העשירה, שמגיעה בשעה היעודה שביקשתם, ערוכה ומסודרת עבורכם על המרפסת.. יש גם אוכל מגוון ואיכותי ללא הגבלה במקרר. יש גם מבחר רחב של חטיפים איכותיים, יש מכונות אספרסו מהטובות שיש עם קפה משובח ללא הגבלה, ג'קוזי ספא ענק, פרטי שלכם, מגבות איכותיות לפנים / לידיים / לשיער / מגבת גדולה לרחצה / חלוק מפנק / מגבת לספא ואפילו... מגבת למטבחון.... כן... יש את כל סט המגבות הזה, ובנוסף יש מסך פלזמה 50 '' מחובר לממיר YES MAX ,מערכת שמע מתקדמת קמין דקורטיבי עם אש חיה מאחורי זכוכית , פרטיות מיירבית, לעיתים גם בריכת שחיה, ויש גם מקום שנותן רנג'ר 4X4 צמוד לבקתה, עם אוכל , דלק, וכל מה שצריך לפיקניק רומנטי בטבע.. וכל זה מלווה ביחס אישי וצמוד במשך כל זמן השהות. מדובר במתחמי אירוח שמגיעים לעיתים לשטח (כולל מרפסת פרטית) של 100 מ'ר ויותר. זה סוויטה שמגבילה למלונות שברשת S.L.H . ונכון, זה יקר. כל אחד היה רוצה לחוות אירוח כזה, אך לא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו. אז האם את זה ניתן להשות לפתרון לינה ב 75 יורו? דרך אגב- יש הרבה מקומות רגילים שמחירם סביב ה- 450 שח לילה.
 

republik

New member
אני לא יודע כמה מקומות כאלה יש...

אבל אתה צודק שרוב הצימרים נותנים הרבה יותר מבקתת עץ, מיטה נוחה וג'קוזי. וכבר יצא לי להיות בצימר עם ג'קוזי ופלזמה ובקתה ברמה גבוהה ואירוח מאד לבבי במחירים שכתבת שיש באירופה. ברור שיש בעלי צימרים שמנסים "לרכב" על כך שהישראלים מוכנים לשלם ועל כך שיש הרבה זוגות שלא בודקים את הצימרים שהם מתכוונים לנסוע אליהם אלא מסתפקים בתמונות באתר (שפעמים רבות הן מטעות!!), אבל ממה שראיתי (ויצא לי לפני כחודשיים לעשות חיפוש די מעמיק לצימרים) הצימרים הממוצעים פלוס (כלומר שיש מעבר לפלזמה וג'קוזי) הם בסביבות 700 ש"ח ללילה בסופ"ש, והם באמת נותנים המון. שוב, המפתח הוא לבדוק ולחפש, יש הרבה צימרים טובים שמציעים חווית לינה כמו שכתבת במחירים טובים. גם כשאתה הולך לקנות בגדים, אתה יכול למצוא בגד בסופר ב-20 שקל ובגד בפוקס ב-200 שקל ובחנויות מעצבים במאות שקלים. אתה יכול לומר שחנויות מעצבים הם גנבים, אבל אתה מקבל משהו מעבר לבגד שאתה לא מקבל בסופר, ועל זה אתה משלם.
 

agogo

New member
לאן הלכת בסוף?

אחרי התחקיר המעמיק? והאם היית מרוצה מהיחס מחיר-תמורה?
 

republik

New member
אל תיקח אותי בתור דוגמא...

נסעתי לצימר עם ארוסתי שלוש פעמים- בפעם הראשונה עוד לא היינו מודעים לחשיבות של תחקיר והלכנו למקום שבדיעבד, כשהתוודעתי לפורום הזה, התברר שנכתבו עליו לא מעט ביקורות קוטלות, שאנחנו הזדהינו איתם... זה היה ב"בקתות נוף הגליל" ביערה, ואני כותב את זה כי גם ככה מי שמחפש על הצימר הזה כאן ימצא את הקטילות שאני מדבר עליהן, ככה שזה לא שאני מכפיש סתם... בפעם השנייה זו הייתה נסיעה מאד ספונטנית (החלטנו שאנחנו נוסעים רק בחמישי בערב, בעקבות מבצע ממש טוב שראינו באחד האתרים, וקפצנו על זה), והיינו מאד מרוצים למרות שאם היינו מתכננים את הנסיעה לא היינו הולכים לשם (פשוט בגלל שזה בית אבן ואנחנו מעדיפים בקתות מעץ), אבל בסך הכל היה מדהים שם, זה היה ב"בקתות בין מים לשמיים" בבית הלל. אם תעשה חיפוש על השם הזה כאן בפורום תמצא את התיאור המאריך שכתבתי על המקום אחרי הביקור שם. בפעם השלישית- וזה מתי שעשינו את הבדיקה המקיפה- נסענו כדי שאציע לה נישואין (היא, כמובן, לא ידעה את זה). מטבע הדברים רציתי משהו קצת מיוחד ובגלל זה הגדלתי את התקציב. בסופו של דבר נסענו ל"משי בלבן" במטולה (גם עליהם תמצא תיאור שלי אם תחפש בפורום), שם היחס מחיר-תמורה היה מאד קטן (אם תהפוך את זה למספרים, נאמר שהמחיר 900 למשל במונה ותמורה טובה=מספר גבוה במכנה, תגיע לשבר קטן יותר ככל שהיחס טוב יותר- מחיר נמוך ביחס לתמורה גבוהה) ובמילים אחרות, הרגשנו שהתמורה שקיבלנו הייתה הרבה מעבר למחיר ששילמנו. באמת שלא היה שם שום חסרון שאני יכול להיזכר בו ממרחק של חודשיים קדימה. בכל אופן, מה שברור לי היום הוא שאסור אסור אסור ללכת לצימר שלא שמעת עליו ממישהו- חבר, משפחה, או כאן בפורום (מהחיפוש שלי לא מצאתי עוד פורום צימרים). אני לא אומר שכל מה שלא שמעת עליו הוא רע, אבל זה סיכון ללכת למקום כזה. זה כמו מה שאומרים על הפסיכומטרי, שאתה כל הזמן שומע על אלה שמקבלים 700+ ואף פעם לא שומע על אלה שמקבלים 300, למרות שהם פחות או יותר אותה כמות של אנשים. אנשים שמרגישים שהם נדפקו עם החופשה שלהם, בד"כ לא ירוצו לספר על זה לחברים.
 

תותח9

New member
למעשה ענית על השאלה

היצע וביקוש - קובע במידה רבה את המחיר. רוב הצימרים מורידים את המחירים באמצע השבוע. כל עוד עם ישראל רוצה צימרים ונהנה בהם, הביקוש ימשיך והמחירים יישארו כפי שהם. באירופה רוב הצימרים הם חדרים צמודים לבית המארח, או סמוכים אליו, פשוטים בדרך כלל (שם העף הוא ה"סטנדרט"). בארץ, רוב הצימרים שנחשבים איכותיים משקיעים מעבר לזה - דשא, טיפוח, ארוחה מושקעת יותר, ג'קוזי מול הנוף, לפעמים בריכה... זה מייקר בסיכומו של דבר, המחיר בארץ נראה לי בגבולות הסביר
 
כל אחד והקריטריונים שלו

יש מי שמחפש צימר כמקום לינה זול ובהתאם מוכן להשקיע ויש מי שמחפש צימר כדי לקבל משהו אחר - למשל פרטיות (מה שבד"כ אין בבתי מלון) מרחבים (כמו גינה ונוף) וכל מיני פינוקים כמו חלוקי אמבט, מגבות אייכותיות מצעי כותנה ג'קוזי שתיה חופשית ועוד... לכן אי אפשר לקבוע באופן גורף שהמחיר צריך להיות כזה או אחר, כל צימר בהתאם למה שהוא מציע וכל מי שמחפש צימר מתאים את הציפיות שלו לצימר שהוא בוחר... צימר באירופה בד"כ משמש כמקום ללינה כי הרי באים לטייל ולא "לרבוץ" בצימר להבדיל צימר בישראל ברב השנה הוא לאנשים שרוצים לשבור שגרה ומחפשים מקום שקט ושליו. ובשורה התחתונה בישראל יש הרבה שותפים לבעל הצימר - החל מהאתרים באינטרנט וכלה ברשות המיסים והמע"מ....
 
למעלה