מחירי הדלק עולים, ואתם שותקים?!

odeg g

New member
מחירי הדלק עולים, ואתם שותקים?!

התעוררו הצרכנים! מחירי הדלק עולים ואתם שותקים?! הידעתם שכשמונים אחוז מהמחיר הם מיסי מדינה? זאת אומרת שלמדינה יש עניין חיובי לחלוטין להעלות לנו את המחירים של הדלק לרכבים! אם נתארגן ונצעק ואולי אף נעשה כמו במקומות נאורים אחרים, המדינה תוריד את המיסים כך שלצרכנים בפועל המחירים לא יעלו!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

odeg g

New member
מחירי הדלק והמיסוי

אז בעולם באוקטובר1999 נעו סה``כ המיסים על הבנזין בין כ 28% בארצות הברית לבין בריטניה ששם סה``כ המיסים על הבנזין היו 82.3%. מנתוני סקר שנערך באירופה אז עולה כי מחיר הדלק לתחבורה בשער בתי הזיקוק בבריטניה נמוכים מאד, אך המיסים הופכים את המחירים לצרכן לבין הגבוהים ביותר באירופה. פרטים נוספים על המשחק בין מחיר הדלק בשערי בתי הזיקוק למחירו הסופי לצרכן (מלבד בישראל, אליה לא מתייחס הסקר) תוכלו לראות בדפי מידע 274 של המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה
 

yee1

New member
דרוש הסבר

ע``פ המדווח בתקשורת אזי במדינתנו להבדיל מאירופה שם המס הנו כ-80% הרי המס בארצנו הנו נמוך נשאלת השאלה אם הטענה 80% מבוססת ולא מוטעית ואם נכונה האם האוצר משקר לנו בנדון ליתר דיוק ביגה עצמו
 

odeg g

New member
האם המיסים נמוכים?

למיטב ידיעתי- לא. אולי כדאי לשאול באוצר?
 
בלו על הדלק

בלו דלק על כל מוצרי הדלק - בנזין, סולר, נפט, גז, פחם ומזוט מוטל מס קצוב (כלומר נקוב בשקלים ולא מחושב כאחוז מסוים מערך המוצר) . המס החל על הטובין הנ``ל שמקורם מיצור מקומי נקרא בלו. ביבוא, חל על הטובין הנ``ל מס קניה בשעורים זהים לבלו. המס המוטל על הבנזין מגיע לכ 54% - מהמחיר לצרכן. המס המוטל על סולר ונפט נמוך יותר ועומד על כ5% - ואילו הבלו על גז, פחם ומזוט עומד על שיעור של 3% בלבד. המס מתעדכן בכל ראשון לינואר, אפריל, יולי ואוקטובר בהתאם לשינויים .במדד המחירים לצרכן הבלו הוא מס פיסקלי במהותו. בשנת 1999 הסתכמו ההכנסות ממס זה כ 5.7 - ,מליארד ש``ח. עם זאת המס הגבוה יחסית המוטל על הבנזין למכוניות, נועד בין השאר לתמרץ נסיעה בתחבורה הציבורית על חשבון הנסיעה ברכב פרטי ובכך להקטין את .הצפיפות בכבישים
 
למעלה