את אופירה פינו ב- 1982, משמע שהשלט משנותמחיפה לבאר שבע\סדום - עם ארקיע?
על בניין נטוש בעיר התחתית בחיפה מתנוסס שלט ישן המציע לנוסעים לבאר שבע, סדום וגם אופיר (אופירה בסיני?) להשתמש בשירותי ארקיע.
אני תוהה ממתי השלט ומה בדיוק היה השירות.
אופירה כמובן. היו טיסות מאופירהמחיפה לבאר שבע\סדום - עם ארקיע?
על בניין נטוש בעיר התחתית בחיפה מתנוסס שלט ישן המציע לנוסעים לבאר שבע, סדום וגם אופיר (אופירה בסיני?) להשתמש בשירותי ארקיע.
אני תוהה ממתי השלט ומה בדיוק היה השירות.
אז קראתי קצת ומתבררמחיפה לבאר שבע\סדום - עם ארקיע?
על בניין נטוש בעיר התחתית בחיפה מתנוסס שלט ישן המציע לנוסעים לבאר שבע, סדום וגם אופיר (אופירה בסיני?) להשתמש בשירותי ארקיע.
אני תוהה ממתי השלט ומה בדיוק היה השירות.
זה באמת משונה. כמה זמן כבר אפשר לחסוך בטיסהאז קראתי קצת ומתברר
שארקיע הפעילה בשנות ה-70 טיסות פנים לכמה וכמה יעדים - חיפה, ת"א, ירושלים (עטרות), באר שבע (שדה תימן), סדום, אילת ואופירה בסיני (השדה נקרא אופיר).
משונה איך ששירות כזה היה כלכלי אז. כבר כמה שנים שטיסות פנים סדירות פועלות רק לאילת, לא?
בשנות השבעים מערכת הכבישים לא הייתהזה באמת משונה. כמה זמן כבר אפשר לחסוך בטיסה
יחסית לנסיעה באוטובוס בין חיפה לירושלים? האם היו גם טיסות בין חיפה לת"א או בין ת"ש לב"ש?
מרחק הוא לאו דווקא פאקטור.בשנות השבעים מערכת הכבישים לא הייתה
כפי שהיא היום.
לא היה כביש 6. לא היה כביש 1.
נסיעה בין חיפה לירושלים בתקופה ההיא הייתה נסיעה ארוכה ומתישה.
ובנוסף השירות האוטובוסי לא היה באותה רמה. למשל - מיזוג באוטובוסים.
מרחק הוא בהחלט פקטור, אבל לאמרחק הוא לאו דווקא פאקטור.
בין חיפה וירושלים מפרידים 151 ק"מ
בין טורקו להלסינקי מפרידים 149 ק"מ
 
ועובדה שקו טיסות הפנים טורקו-הלסינקי מצליח יפה מאוד.
שלא לדבר על המציאות מעוד כ-4 שניםמרחק הוא בהחלט פקטור, אבל לא
פקטור יחיד.
הפטורים העיקריים הם זמן הנסיעה, נוחות הנסיעה ונגישות האמצעי.
במדינת ישראל הנגישות של האוטובוסים יחסית לנגישות של המטוסים והכבישיים המהירים הופכים שירות טיסות ללא כלכלי בעליל.
כאשר לנמל התעופה בחיפה יותר מסובך להגיע באוטובוס מאשר בין חיפה לירושלים וכאשר יש הבדל עצום בין הפרוצדורה וסידורי האבטחה עד שנכנסים למטוס לעומת עלייה על אוטובוס, לטיסות בין חיפה לירושלים אין ממש סיכוי.
לפי כל הדברים שכתבתמרחק הוא בהחלט פקטור, אבל לא
פקטור יחיד.
הפטורים העיקריים הם זמן הנסיעה, נוחות הנסיעה ונגישות האמצעי.
במדינת ישראל הנגישות של האוטובוסים יחסית לנגישות של המטוסים והכבישיים המהירים הופכים שירות טיסות ללא כלכלי בעליל.
כאשר לנמל התעופה בחיפה יותר מסובך להגיע באוטובוס מאשר בין חיפה לירושלים וכאשר יש הבדל עצום בין הפרוצדורה וסידורי האבטחה עד שנכנסים למטוס לעומת עלייה על אוטובוס, לטיסות בין חיפה לירושלים אין ממש סיכוי.
בפינלנד הנגישות לטיסות הפנים ארציותלפי כל הדברים שכתבת
קו התעופה שהצגתי בפינלנד אמור להיות שומם.
תשתית הכבישים שם מדהימה, האוטובוסים מפוארים ונוחים, אין ענייני אבטחה באוטובוסים.
 
אני לא מוצא מתגובתך שום חיזוק לכך שקו התעופה שם כל כך מצליח.
לא הבנתי את הטיעון הזה.בפינלנד הנגישות לטיסות הפנים ארציות
הרבה יותר נוחה מאשר בישראל.
התשובה להבדל לא טמונה בהבדל מערכת הכבישים או האוטובוסים אלא בהבדל בין במה כרוכה טיסה בפינלנד לבמה כרוכה טיסה בישראל.
בישראל פשוט לא נוח לטוס ואפילו לאילת וממנה רבים מעדיפים אמצעיים יבשתיים ולא רק בגלל המחיר.
לכן, בישראל אין סיכוי לטיסות סדירות בתוך המרחב שבין מטולה למצפה רמון.
אני לא יודע להסביר את הגורמיםלא הבנתי את הטיעון הזה.
ראשית איני מדבר על כל מערך טיסות הפנים בפינלנד אלא רק על קו הלסינקי טורקו אשר מבחינת מרחק זהה לקו חיפה ירושליים.
 
מכל הטיעונים שלך עולה דווקא שתחבורה ציבורית עדיפה בפינלנד כי אין שם את הנושא של לעבור בטחון טיסה. אז אני באמת לא מבין את העמדה שלך.
אני אשמח אם תוכל לרדת ממשפטים כללים לדוגמאות ממשיות.
 
אני אדגים:
פקקים בכביש 1 ובכניסה לירושליים הם עניין שבשגרה. -> טיעון לרעת האוטובוס.
 
רוצה עוד דוגמאות?אני לא יודע להסביר את הגורמים
להצלחת קו הטיסות בפינלנד, אבל אי אפשר להשתמש בהצלחה של קו כזה במדינה כמו פינלנד למצב בישראל.
טיסה פנים ארצית בישראל זה דבר הרבה הרבה יותר מסורבל מאשר בפינלנד (בין השאר בגלל שבפינלנד יש מערך טיסות ארצי שלא קיים בישראל) ולא נוח בעליל.
כאשר בוחנים הן את הנגישות לשדות התעופה הקטנים בישראל והן את הפרצדורה שעוברים לפני טיסה אפשר להבין מדוע לרכבת ולאוטובוסים יש יתרון עצום על פני טיסות.
תשווה את קו 940 מחוף הכרמל למרכזית ירושלים או את קו 960 ממרכזית המפרץ למרכזית ירושלים לטיסה מנמל התעופה של חיפה לשדה התעופה עטרות (שממנו גם צריך להגיע בדרך כלשהי לירושלים עצמה) ותבין.
ובעוד ארבע שנים תהיה רכבת מהירה בין חיפה לירושלים ואז הטיעון על הפקקים לטובת טיסות נופל לחלוטין.
לכן, ההשלכה שאתה מנסה לעשות שאם קו טיסות הלסינקי-טורקו מצליח אז גם קו טיסות חיפה-ירושלים יצליח היא מופרכת.
בא תתאר מסלול (כולל זמנים) להגעה מנווה שאנן לאוניברסיטה העברית בגבעת רם באמצעות טיסה מחיפה לירושלים ותשווה לקווים 940 ו 960.
סליחה,אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבערוצה עוד דוגמאות?
תשווה נסיעה באוטובוסים+רכבת בין מרכז הכרמל לאוניברסיטה העברית בבאר שבע לנסיעה הכוללת טיסה בין חיפה לבאר שבע.
תשווה נסיעה באוטובוס בקו 845 בין ראש פינה לקריה בתל אביב לנסיעה הכוללת טיסה בין ראש פינה לשדה דב.
תשווה נסיעה בקו 870 בין מרכז עפולה לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע לנסיעה הכוללת טיסה, נניח בין מגידו לנבטים לצורך הגעה מעפולה לאוניברסיטת בן גוריון.
אל תשכחו שזה לא היה קו כמו 940מרחק הוא בהחלט פקטור, אבל לא
פקטור יחיד.
הפטורים העיקריים הם זמן הנסיעה, נוחות הנסיעה ונגישות האמצעי.
במדינת ישראל הנגישות של האוטובוסים יחסית לנגישות של המטוסים והכבישיים המהירים הופכים שירות טיסות ללא כלכלי בעליל.
כאשר לנמל התעופה בחיפה יותר מסובך להגיע באוטובוס מאשר בין חיפה לירושלים וכאשר יש הבדל עצום בין הפרוצדורה וסידורי האבטחה עד שנכנסים למטוס לעומת עלייה על אוטובוס, לטיסות בין חיפה לירושלים אין ממש סיכוי.
הטיסות הללו בין ראש פינה לתל אביבאל תשכחו שזה לא היה קו כמו 940
יעודיי חיפה ירושלים
הטיסות מחיפה לירושלים היו בעצם חניית ביניים לטיסות לאילת...
ושימשו גם ירושלמים שרצו לטוס לאילת...
כל זה כמובן נפסק עקב הירי על עטרות... משנות ה90
היו גם טיסות מק"ש לת"א שנפסקו
ויש עד היום קו פעיל בין ראש פינה לת"א עם שתי טיסות יומיות לכל כיוון שנראה לי שאינן ממש כלכליות ויותר סיבה לטובת קשר עם הפריפרייה... במחיר של 270 לכיוון זה נראה לי לא שימושי
עדיין קיימות הטיסות האלה?הטיסות הללו בין ראש פינה לתל אביב
במטוסים קטנים אינם תחרות ותחליף לאוטובוסים אלא למוניות ספיישל ולכלי רכב פרטיים עבור אנשים שלא מוכנים ליסוע באוטובוסים.
הטיסות לראש פינה זה גם פונקציה של השיפוראל תשכחו שזה לא היה קו כמו 940
יעודיי חיפה ירושלים
הטיסות מחיפה לירושלים היו בעצם חניית ביניים לטיסות לאילת...
ושימשו גם ירושלמים שרצו לטוס לאילת...
כל זה כמובן נפסק עקב הירי על עטרות... משנות ה90
היו גם טיסות מק"ש לת"א שנפסקו
ויש עד היום קו פעיל בין ראש פינה לת"א עם שתי טיסות יומיות לכל כיוון שנראה לי שאינן ממש כלכליות ויותר סיבה לטובת קשר עם הפריפרייה... במחיר של 270 לכיוון זה נראה לי לא שימושי
מרחק הוא כן פקטור, אבל רק אחד מביןמרחק הוא לאו דווקא פאקטור.
בין חיפה וירושלים מפרידים 151 ק"מ
בין טורקו להלסינקי מפרידים 149 ק"מ
 
ועובדה שקו טיסות הפנים טורקו-הלסינקי מצליח יפה מאוד.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.