מחזורכישור הזמן

Sparks

New member
מחזורכישור הזמן../images/Emo4.gif

סיימתי לקרוא את כרך 17 בעברית של הסדרה, לא רע ויש קטעים שמצאו חן בעיני מאד. אבל... רציתי לדעת אם אני היחידה שהפריעה לה מאד צורת התקשורת בין הדמויות. אם זה גברים ונשים או נשים מבוגרות לנשים צעירות או גברים לגברים... כולם ללא יוצא מן הכלל מתכננים אחד לשני עונשים איומים בגלל החוצפה וחוסר החינוך הקריטי שהם סובלים ממנו, אין שם שיחה אחת בלי מחשבות על הלקאות ופשיטות עור...גברים צריכים לחנך את הנשים, הנשים לחנך את הגברים וכולם יעשו לכולם "בית ספר" ... הדמות היחידה שלא עושה את זה היא האוגייר שדווקא עכשיו שמו זרח מפרחוני. אני היחידה שחושבת שזה קצת מוגזם?
 

et81

New member
כן יש בזה משהו מוגזם....

אבל תחשבי על זה, זה סה"כ די משעשע :) לדעתי זה הכניס המון פלפל לסידרה. כל אחד חושב שהשני לא מחונך ולבסוף מגיע מצב שהאנשים היחידים שהם כן מחונכים הם Cadsuane ו- Sorilea :) ואיך יכלת לשכוח את שמו של Loial
בברכה, ET
 

et81

New member
שאלה על הכרך ה- 10 באנגלית../images/Emo58.gif

אני מזהיר את כולם יש כאן ספוילר למטה אז מי שלא קרא עוד את Winter's Heart ו- Crossroads of Twilight שלא ימשיך לקרוא. הרי Rand כבר ניקה את Saidin, אם כך למה כל פעם שהוא משתמש בו יש לו את הבחילה הנוראית הזו והסחרחורת שמלווה אליה. ET
 

elad2040

New member
ספויילר.

הוא אומנם ניקה את סאידין אבל ג'ורדן ציין במפורש באיזה ראיון שניקוי סאידין לא יבטל את הנזקים שהTAINT עשה אלה רק ימנע נזקים נוספים. מלבד זאת, בכלל לא בטוח שהבעיות של רנד נובעות מהTAINT, יש לא מעט אנשים באינטרנט שטוענים שהבעיות שלו החלו כשהוא הצליב BALEFIRE עם מורידין בשדר-לוגות. לך תדע.
 

et81

New member
אוף!!!

יותר מדי שאלות ועניינים לא פתורים. מה לא הייתי עושה ע"מ לקבל את החלקים האחרונים של הסידרה עכשיו במקום לחכות שנתיים לכל ספר. ET
 

elad2040

New member
מעניין.

אחד הדברים שדווקא השתנו במערכת הייחסים שלי עם כישור הזמן (שנמשכת כבר שש שנים) הוא שאני כבר לא מחכה לספרים בכיליון עיניים ובמתח, אלא פשוט מקבל אותם כשהם מגיעים, קורא ונהנה.
 

elad2040

New member
כן

אני גם חושב שאחת הבעיות של הסדרה היא מערכות היחסים המשונות והלא משכנעות בין הדמויות, בעיקר בין גברים ונשים. כמות המניפולציות והשקרים שאין להם שום סיבה בין הגיבורים לא הייתה מביישת את היפים והאמיצים. אציין רק, לפני שתחל פה קטילה רבתי של כישור הזמן, שאני נמנה על חובבי הסדרה.
 

Sparks

New member
טוב לדעת שאני לא היחידה שזה צרם לה

ובאמת איך יכולתי לשכוח את לויאל !!
קדסואן וסורילה היחידות שמחונכות? קדסואן הזכירה לי את המורה שלי מכיתה ג' וגרמה לי לאלרגיות קשות, סורילה משפיטה את כל העולם ואשתו (או העוצר שלו) בקיצור זה שהן מצליחות להשליט סדר ומשמעת על השאר לא פוטר אותן מאותה התנהגות בדיוק. כל קבוצה שם (האאס סדאי, האתת'אן מייר וחוג הסריגה מתייחס לשונה ממנו כאל חייזר נחות שיש לחנך, עם כל כשורי המנהיגות שלהם ושל השתיים האלו במיוחד, אף אחד מהם לא שמע על קבלה של מנהגים אחרים? ובכל זאת שוב, עובדה שהגעתי עד כרך 17 זה אומר משהו לגבי הסיפור הבסיסי לא?
 

et81

New member
להגנתי יאמר שאני צחקתי על ...

העובדה שהן היחידות שמחונכות :), הן פשוט רודות בכולם/ן בברכה, ET
 

SaidinsTaint

New member
נדמה לי

שגם האגריד פל לא רצה לחנך אף אחד - למרות שאולי הוא לא היה מתנגד אם מישהו היה מחנך את הגולם לדפוק בדלת ^_^ לפחות בספרים האחרונים נינאב מתחילה לרסן את משיכות הצמה שלה כשהיא רוצה לחנך אנשים - למרות שהשינוי שבה לכיוון "אאס סדאיות" כביכול קצת הפחית מהדמות בעיני.
 

annefan

New member
"האגריד פל" זה יפה!!

מישהו ראה פה יותר מדי הארי פוטר? נכון שגאנדאלף הוא דמבלדור וסארומן נלחם במלחמת המשובטים, אבל לדעתי האגריד היה קורע לגולם את הצורה (או אולי לגולום??) אכן, דברים קשים.
 

SaidinsTaint

New member
לא ממש

קראתי, אבל אני לא כל כך כרוך אחרי זה - למרות שאני אשמח לקרוא את ההמשך. אה... מה השם הנכון שלו? אין לי כוח לטפס למעלה לבדוק בספר ^^ איזה קטע - לא ידעתי על דוקו ויאסין - סליחה, סארומן. אני אבל יודע שלגנדלף יש השנה סרט בו הוא נלחם מול פיקארד...
 
למעלה