מחדל של המוסד

Ani15

New member
אני לא חושבת

אני בטוחה שאין מנגנון ארוך ומסובך יש מישהו שבמקרה הטוב ישב ובחן את אפשרויותיו, והחליט שזו האפשרות הכי זמינה ואפשרית לו, ולכן לקח אותה. אני לא אתפלא גם אם יתגלה תיכף שמדובר בקשישים, נכים ושאר מרעין בישין שממילא אף אחד לא מצפה שייצאו מהארץ (כמו הנכה מנ"ז). אני חייבת להגיד שלדעתי זו באמת החוליה הכי חלשה בסיפור הזה, אבל מכאן ועד לצפות ל"מנגנון וועדות", וואללה, כאילו את לא חיה כאן. לא שמת לב שוועדות זה טוב רק בשביל הדו"ח שאף אחד לא עושה איתו כלום, ושכדי לעשות צריך רק אדם אחד שמחליט? ולפעמים הוא טועה?
 

hello all

New member
בחייך, נו. זו תשובה פופוליסטית קלאסית.

מה זה השטויות האלה? את באמת חושבת שאין נהלים, שאין בדיקות, שאין אסטרטגיה? זה שאת חושבת שאת גרה בארץ החפיף, זה לא אומר שכולם ככה. בחייך. זה מגוחך ממש. מה עובר עלייך, תגידי לי? נראה לך שאיזה בנאדם מקבל החלטה OUT OF THE BLUE, כולם צוחקים "קטעים איתך" ויאללה מאשרים? את מדברת על מנגנון ביורוקרטי ארוך ומסובך. אין מצב, זה פשוט לא משהו שייתכן, אפילו אם תנסי להגיד לי אלף פעם שאני מתכחשת לזה שיכול להיות טמטום וחפפינקיות. אני מאמינה שברמות מסוימות עלול להיות. ברמות מסוימות!!! לא ברמה של בחירת זהות, זה שלב קריטי!!! על מה את מדברת??? האמונה העיוורת שלך שיושבים שם ילדים בכיתה א' ומשחקים בנדמה לי - ממש עצובה. עצוב שזה מה שאת חושבת. עצוב כי מרוב הסנטימנטים השלילים שלך למדינה, את מסמאת את עינייך ומאמינה בשאת רוצה להאמין.
 

TrigATUSA

New member
וצריך להזכיר בפעם השלישית את המאמר של יוסי

שריד שישב בוועדת הבדיקה להתנקשות במשעל וטוען שהייתה שם חלטורה איומה - וגם נתן דוגמא - שאף אחד לא דן מעולם בשאלה מה יהיו ההשלכות הפוליטיות והמדיניות של ההתנקשות<
 
מעניינות הבחירות הקוגניטיביות שביכרת להעדיף

תגידי, מה בדיקת רשתית מוכיחה בדיוק ללא קרוס רפרנס ? מדוע את בוחרת להאמין השערותיהם של הדובאים ? מה את יודעת על אמינותם ? זה כח משטרה הנתון לפיקודו הישיר של רודן אוליגרכי. בנוסף לכך ידוע שרודנות זו מתנדנדת על סיפה של פשיטת רגל, כלומר פגיעותה ללחצים חיצוניים - גבוהה. כמדענית, הייתי שמח לשמוע, מה הוא הסברך השקול להעדפתך לבחור להאמין לאסופת צילומים שכל אחד מהם בנפרד אינו מראה שום מעשה פלילי וגם כשהם מוצגים ערוכים יחד אין בהם כדי להפליל מאן דהוא? אני לא טענתי שלישראל לא נטלה חלק בחיסול, איני יכול לטעון כך או אחרת משום שלמיטב ידיעתי אין כל הוכחה הקושרת את ישראל לחיסול. ואם אכן אין שום הוכחה לכך מעניין אותי מאוד מדוע את, כמדענית, בוחרת להעדיף השערה לא מוכחת אחת על פני אחרת.
 

hello all

New member
../images/Emo41.gif מצאתי את התשובה לשאלה שלי!

גם אלו שבוכים "גנבו לי את הזהות" ומביעים "כעס ותדהמה" על שהתמשו בזהויות שלהם - זה הכל הצגה! הם עושים בדיוק מה שתוכנן שהם יעשו! הם חלק אינטרגלי מהתוכנית! הכעס והתדהמה המעושים הם בדיוק חלק מההצגה! זהו!!! פתרתי לעצמי את התעלומה!!! זה הרי ברור שגם בריטניה, אירלנד וצרפת - גם הן היו בסוד העניין, בדיוק כמו אלו שזהותם "נגנבה" וגם הם משמיעים קצת קולות "לא ידענו". הכל שטויות, הם ידעו הכל וזה חלק מההצגה!!!
 

chewy35

New member
דווקא ממה

שיוסי שריד כתב הבוקר נראה שגם המוסד המהולל לא חף משלומליאות ומתרבות ה "סמוך" הישראלית. שריד היה חבר בועדת החקירה שהוקמה לאחר נסיון החיסול הכושל של משעל בירדן. ציטוט קטן: "הם היו חמישה, חברי הוועדה; הייתי אחד מהם. ישבנו חודשים ארוכים על המדוכה, תישאלנו את כל המעורבים - מראש המוסד ועד אחרון המשתתפים. לא האמנו למשמע אוזנינו, העדויות היו אגדתיות מכדי להאמין. לא יכול להיות שכך קרה, אמרנו לעצמנו, פשוט לא הגיוני, שלומיאלי מדי." לזייף דרכונים על בסיס זהויות של אזרחים בריטיים/איריים/צרפתים שגרים בישראל זה שיא הטיפשות, הטימטום, והשלומיאליות בגלל ש: א. ברגע שהמדינה שניפקה את הדרכון מגלה שהאזרח שדרכונו זוייף חי בישראל (דבר שבכלל לא קשה לברר), אז הקשר הישראלי ברור. לא מבין מה המוסד חשב לעצמו ... ב. מה עשו אותם אזרחים תמימים שצריך להעניש אותם לכל החיים כל פעם שהם נוסעים לחו"ל ....
 

amitm5

New member
שיוסי שריד ימשיך לעשות את מה שהוא הכי טוב בו

וזה לדבר ולברבר, ולכתוב מאמרים, ולעסוק בפלפולי לשון שנונים, וביקורת תמידית על ישראל. את המעשים הטובים, את מעשי הגבורה, מסירות הנפש, תרומה לביטחון ישראל, את זה תשאירו לאנשים המוכשרים באמת בכל העולם כבר תיארו את דגן כ"סופרמן הישראלי", עוד לפני המבצע האחרון, אבל בישראל יש עדיין מיעוט אכול שנאה עצמית שמתלונן בשנים האחרונות דגן הפך את המוסד מגוף שדבקו בו מספר כשלונות (מתקופתו של הלוי) לגוף שגם אוסף מודיעין מדהים, וגם מבצע פעולות נועזות וחשובות לדעתי, גם אם יש טעויות, ומי שלא עושה לא טועה, המוסד נמצא בשנים האחרונות בתקופתו הטובה ביותר אי פעם, החל מהשמדת הכור בסוריה, דרך חיסול מורנייה, חבלה במאמצי בניית הפצצה האירנית, וכלה בחיסול שיירת הנשק מאירן לרצועת עזה... תמשיכו לכתוב דיעות מלומדות, על כמה המבצע הזה היה מוטעה. לאף אחד וגם לא לי, אין את הכלים לשפוט את הצלחתו, או את חשיבותו הבטחונית. הכל בלבולי שכל וירטואלים. חוץ משריד, אנחנו רשאים לשמוח שהיצור ההוא סיים את חייו, 20 שנה מאוחר מידי.
 

sirpad

New member
דוגמא קלאסית שמתקשרת לדיון אחר

שעלה פה לפני שבועיים. הלא הוא האפשרות להצביע לכנסת בתור תושב חוץ. אני טענתי שלממשלה יש השפעה ישירה על חייו של כל אזרח ישראלי, גם כשהוא לא גר בישראל ביום יום, והנה לכם דוגמא שממחישה את זה בצורה מאוד טובה. בהנחה שהמוסד הוא זה שחיסל, הרי שהוא ניצל מספר אזרחים בלי לקבל את הסכמתם, לכאורה. מדיניות הממשלה היא זו שקובעת מה המוסד יעשה ומה לא, ואני לא מקנא באותם אלו שנוצלו, כי לחו״ל הם כבר לא יטוסו. אם מסתכלים על מקרה אלי כהן, הרי שלמוסד אין סבלנות למי שאומר לו לא, ואם הוא צריך אותך הוא ידאג לתת לך הצעה שאתה לא יכול לסרב לה, ואני לא מתכוון להרבה כסף, אלא יותר סטייל הסנדק. הכח הזה הוא לא עניין של מה בכך, וכאדם שכפוף לכח הזה, יש לי הזכות המלאה לקבוע מהי מדיניות הממשלה, בלי קשר למקום מושבי על הפלנטה. נקודתית אני חושב שאם המוסד אכן עשה זאת, אז הוא טעה בבחירה של מקום החיסול. עושה רושם שזה שאין לישראל יחסים דיפלומטיים עם דובאי, וזה שאין לישראל גזרים לתת כדי להשתיק את זה, מכניס אותנו לבעיות גדולות מאוד. בירדן נתפסנו, אז קשה לבוא בטענות למלך עבדאללה שכן אנחנו שמנו אותו בעמדה לא נוחה, ואולי אם לא היינו נתפסים, הוא היה משתיק את העניין תמורת משהו, אבל מה האינטרס של דובאי לא להיכנס באנו בראבאק? אין להם, ואולי אפילו להיפך יש להם אובר מוטיבציה להכניס את ישראל לפינה כדי לקדם הסכם כולל ביוזמה סעודית שלא ייטיב עימנו.
 
מה הקשר לשליטת המדינה באזרחים?

לו אותם אלה שעשו את המעשה היו מאמצים את זהותם של אזרחים בריטים טהורים שמחזיקים באזרחות בריטית בלבד ובקרו כתיירים בישראל (באותה הזדמנות נלקח דרכונם לבדיקה מדוקדקת בנתב"ג באמתלה כזו או אחרת) היה צריך לתת להם זכות הצבעה בישראל? דווקא אזרחים ישראלים שמחוייבים לבוא ולצאת מישראל בדרכונם הישראלי? הרי ממשלת ישראל, שליחיה ועושי דברה מעולם לא ראו את דרכוני הבריטי?
 

sirpad

New member
לא הבנת

אני לוקח מהמקרה את העובדה שמסתבר שהמוסד לא בוחל בשום אמצעי, ומנצל את אזרחיו להגשמת המטרות של הממשלה. אם הוא פועל כך, הרי שהוא משפיע עלי בפוטנציה. בנוסף נעלתי את הנקודה שאני בתור תושב חוץ, יכול בשלב מסויים להוות גורם אטרקטיבי שהמוסד רוצה ממנו סיוע ואם יש אמת בסיפור של אלי כהן שסרב להיות מרגל ושוכנע שאם הוא לא עושה כן החיים שלו ושל המשפחה שלו לא יהיו חיים, אז אני לא מקנא במי שהמוסד חושק בשירותיו בכפייה. עוד נקודה חשובה, אם אני ישראלי שיש לו עסקים עם דובאי, יכול להיות שהחיסול לא רק שייפגע ביכולת שלי לבקר בדובאי ולנהל את מערכות היחסים העסקיות שלי, אלא גם יכול לגרום לי בכלל לאבד לקוחות וכסף. הנקודה היא פשוטה, כל עוד יש לממשלה בישראל ולמדיניות שלה השפעה עליי, בגלל האזרחות הישראלית שלי, זוהי זכותי הדמוקרטית לקבוע מי יישב בממשלה.
 

sirpad

New member
אל תזלזל באינטיליגנציה שלך

אתה יודע ומבין טוב מאוד למה אני מתכוון.
 

airdene

New member
אני לא. אבל בא נאמר שכמחווה נימוסית למשתתף

פורום ותיק כמוך, אמנע מהפיתוי להעריך את שלך.
 
למה כשאני לא מסכים חושבים שאני לא מבין?

נניח שאני מסכים שהמוסד לא בוחל בשום אמצעי. הרי המוסד לא יבחל גם לנצל באופן מחפיר שכזה אזרח רומני שהיה בישראל עם אשרת עבודה כדת וכדין. אם המוסד פועל כך, הרי שהוא משפיע באופן ישיר על אותו אזרח רומני (שלא נמצא בישראל יותר) ומן הסתם, אם נמשיך את ההגיון שלך, כל מי שהממשלה הישראלית, בחוצפתה האינסופית, יכולה להשפיע על חייו, זכאי לזכות הצבעה בישראל? ועוד נקודה חשובה, כאזרח ישראלי, לא אמורים להיות לך עסקים עם דובאי שכן היא מוגדרת מדינת אוייב ואין לישראל יחסים רשמיים איתה. כמובן שישראלים בוחשים בדובאי בענייני עסקים שונים אולם אני בספק אם זה נעשה בדרכון ישראלי. כמובן שממשלת ישראל יכולה גם לקבוע שלל חוקים שיהיו ספציפים לאפגניסטן. ההשפעה של חוקים כאלה על תושבי אפגניסטן, כל עוד הם לא נכנסים לשטח ישראל תהיה כמו ההשפעה של חוקי ישראל עליך כל עוד אתה לא נכנס לישראל.
 

sirpad

New member
הרומני מצביע לממשלה ברומניה

שתפקידה להילחם באמצעים דיפלומטיים מול ישראל על גניבת הזהות. אני לא יכול להצביע לממשלה בדנמרק. ודוברי אינה מדינת אויב, שכן רק היום שחר פאר שנכנסה לשם עם דרכונה הישראלי שיחקה טניס בדובאי. או שאתה חושב שהיא עשתה את זה בשושו בלי שנדע? או שמא היא תיעצר בכניסה חזרה לישראל? לישראל יש מגעים דיפלומטיים עם דובאי, ברמה נמוכה אמנם אבל עדיין יש מגעים.
 
את דובאי הכריחו רשויות בנ"ל

להרשות כניסת ישראלים אם הם רוצים לארח תחרויות תחת חסות הארגונים האלה. כל עוד הרומני בישראל ממשלת ישראל משפיעה עליו הרבה יותר ממשלת רומניה. גם עליך ממשלת דנמרק משפיע יותר בחיי היום יום ממשלת ישראל. ממשלת ישראל לא מתעניינת, אין לה עניין ואין לה יכולת לפעול בשום אופן אם מחר יחליטו בדנמרק למסות את כל העובדים בדנמרק ב-90% (כל העובדים, כולל דנים).
 
למעלה