מחדל "השרופים" - המשך הדיון

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מחדל "השרופים" - המשך הדיון

מחדל "השרופים" - המשך הדיון
שני אוטובוסים נוספים הצטרפו היום לרשימת השרופים כש'ההצגה הראשית' התרחשה בכביש מס' 1 שנחסם לתנועה בשני הכיוונים. פרק הזמן הארוך שבו נחסם הכביש יכול לסמל את התקופה הארוכה בה מתווספים עוד ועוד אוטובוסים לרשימה שרק הולכת וגדלה. ריבוי מקרי השרפה והשקט התקשורתי סביב העניין עומדים בניגוד מוחלט ותמוה למקרה השרפה שאירע ב"רכבת ישראל" סמוך לנתניה. אז נזעקו כל מי שרק יכל להביע את חששם מפני אסון שעלול להתרחש. קרונועי הרכבת נשלחו לבדיקת מומחים בחו"ל והוקמה ועדת בדיקה לנסיבות המקרה.

מכל אלה לא ראינו דבר כאשר הדבר נגע באוטובוסים, שמרביתם, יש לציין, מדגם של וולוו. אז מחדל בטוח שיש כאן, אך האם מסתתרת כאן גם "פרשה"? האם קיים קשר שתיקה בנושא? מדוע לא הצליחו עד כה להתגבר על בעיה (ויתקנו אותי המומחים) שנראית על פניו כליקוי בטיחותי? מדוע נמשך יבוא האוטובוסים המסוכנים גם לאחר שנתגלה בהם ליקוי הבטיחות? מדוע ממלא שר התחבורה פיו מים יחד עם כל הסגל המקצועי של משרדו? למה הם מחכים, להרוגים בנפש?!
הנכם מוזמנים להביע את דעתכם בנושא.
 
ע"פ כתבה ב"ידיעות אחרונות" מהיום, היו 4 מקרים

מחדל "השרופים" - המשך הדיון
שני אוטובוסים נוספים הצטרפו היום לרשימת השרופים כש'ההצגה הראשית' התרחשה בכביש מס' 1 שנחסם לתנועה בשני הכיוונים. פרק הזמן הארוך שבו נחסם הכביש יכול לסמל את התקופה הארוכה בה מתווספים עוד ועוד אוטובוסים לרשימה שרק הולכת וגדלה. ריבוי מקרי השרפה והשקט התקשורתי סביב העניין עומדים בניגוד מוחלט ותמוה למקרה השרפה שאירע ב"רכבת ישראל" סמוך לנתניה. אז נזעקו כל מי שרק יכל להביע את חששם מפני אסון שעלול להתרחש. קרונועי הרכבת נשלחו לבדיקת מומחים בחו"ל והוקמה ועדת בדיקה לנסיבות המקרה.

מכל אלה לא ראינו דבר כאשר הדבר נגע באוטובוסים, שמרביתם, יש לציין, מדגם של וולוו. אז מחדל בטוח שיש כאן, אך האם מסתתרת כאן גם "פרשה"? האם קיים קשר שתיקה בנושא? מדוע לא הצליחו עד כה להתגבר על בעיה (ויתקנו אותי המומחים) שנראית על פניו כליקוי בטיחותי? מדוע נמשך יבוא האוטובוסים המסוכנים גם לאחר שנתגלה בהם ליקוי הבטיחות? מדוע ממלא שר התחבורה פיו מים יחד עם כל הסגל המקצועי של משרדו? למה הם מחכים, להרוגים בנפש?!
הנכם מוזמנים להביע את דעתכם בנושא.
ע"פ כתבה ב"ידיעות אחרונות" מהיום, היו 4 מקרים
של שריפה באוטובוסים אתמול.
בכתבה אמנם כתוב על 3, אך הסה"כ הידוע הוא 4: וולבו B10B בשורש, וולבו B7R בעומר, וולבו B12B בת"מ רמלה שנשרף רק בתא המנוע ואוטובוס נוסף ובלתי ידוע (כרגע) בעין חרוד.
 
לא יאומן כי יסופר כי גם בעין חרוד זה B12B

ע"פ כתבה ב"ידיעות אחרונות" מהיום, היו 4 מקרים
של שריפה באוטובוסים אתמול.
בכתבה אמנם כתוב על 3, אך הסה"כ הידוע הוא 4: וולבו B10B בשורש, וולבו B7R בעומר, וולבו B12B בת"מ רמלה שנשרף רק בתא המנוע ואוטובוס נוסף ובלתי ידוע (כרגע) בעין חרוד.
לא יאומן כי יסופר כי גם בעין חרוד זה B12B
כך מתברר לי ממש בדקות האחרונות.
אנדי: לך ולי יש משהו משותף: יש לנו המון נגד וולוו ! שים לב שמרצדסים ומאנים כמעט לא נשרפים ! שים לב לאיכות הגרמנית מול האיכות השבדית שרק הולכת ומתדרדרת מיום ליום.
4 וולוו ביממה וחצי זה לא רע: בקצב הזה לא יישאר וולוו אחד על הכביש תוך שנה ! על כל וולוו שנשרף צריך להכניס מכונה גרמנית במקומו ורצוי מכונה מוגמרת !
 


לא יאומן כי יסופר כי גם בעין חרוד זה B12B
כך מתברר לי ממש בדקות האחרונות.
אנדי: לך ולי יש משהו משותף: יש לנו המון נגד וולוו ! שים לב שמרצדסים ומאנים כמעט לא נשרפים ! שים לב לאיכות הגרמנית מול האיכות השבדית שרק הולכת ומתדרדרת מיום ליום.
4 וולוו ביממה וחצי זה לא רע: בקצב הזה לא יישאר וולוו אחד על הכביש תוך שנה ! על כל וולוו שנשרף צריך להכניס מכונה גרמנית במקומו ורצוי מכונה מוגמרת !
 

Ofekalef1

New member
בואו נדבר פרקטית

מחדל "השרופים" - המשך הדיון
שני אוטובוסים נוספים הצטרפו היום לרשימת השרופים כש'ההצגה הראשית' התרחשה בכביש מס' 1 שנחסם לתנועה בשני הכיוונים. פרק הזמן הארוך שבו נחסם הכביש יכול לסמל את התקופה הארוכה בה מתווספים עוד ועוד אוטובוסים לרשימה שרק הולכת וגדלה. ריבוי מקרי השרפה והשקט התקשורתי סביב העניין עומדים בניגוד מוחלט ותמוה למקרה השרפה שאירע ב"רכבת ישראל" סמוך לנתניה. אז נזעקו כל מי שרק יכל להביע את חששם מפני אסון שעלול להתרחש. קרונועי הרכבת נשלחו לבדיקת מומחים בחו"ל והוקמה ועדת בדיקה לנסיבות המקרה.

מכל אלה לא ראינו דבר כאשר הדבר נגע באוטובוסים, שמרביתם, יש לציין, מדגם של וולוו. אז מחדל בטוח שיש כאן, אך האם מסתתרת כאן גם "פרשה"? האם קיים קשר שתיקה בנושא? מדוע לא הצליחו עד כה להתגבר על בעיה (ויתקנו אותי המומחים) שנראית על פניו כליקוי בטיחותי? מדוע נמשך יבוא האוטובוסים המסוכנים גם לאחר שנתגלה בהם ליקוי הבטיחות? מדוע ממלא שר התחבורה פיו מים יחד עם כל הסגל המקצועי של משרדו? למה הם מחכים, להרוגים בנפש?!
הנכם מוזמנים להביע את דעתכם בנושא.
בואו נדבר פרקטית
יש לנו, האזרחים הקטנים, או למעורבים יותר מבינינו, משהו לעשות על מנת למנוע את האסון הבא? יש למי לפנות על מנת להזיז משהו?
מה עם מבקר המדינה?
 

25306yosef

New member
יש לי רעיון יצירתי בשבילך,

בואו נדבר פרקטית
יש לנו, האזרחים הקטנים, או למעורבים יותר מבינינו, משהו לעשות על מנת למנוע את האסון הבא? יש למי לפנות על מנת להזיז משהו?
מה עם מבקר המדינה?
יש לי רעיון יצירתי בשבילך,
1. אסוף נתונים מדוייקים על כל האוטובוסים של וולבו שנשרפו בשנים האחרונות.
2. ערוך את כל הנתונים בצורה מרוכזת.
3. לצורך איסוף נתונים נוספים העלה כאן בפורום שאלות רבות לדיון.
4. הוסף את כל הנתונים החדשים למאגר הנתונים הקיים.

5. עם כל המידע הרב המצוי כעת ברשותך, פנה לגברת אפרת קילשטוק במשרד התחבורה והגש לה בקשה לקבלת מידע במסגרת חוק חופש המידע. אגרת הבקשה לקבלת המידע עומדת נכון לעת כתיבת שורות אלה על סך של 20 ש"ח בלבד. בבקשה לקבלת המידע דרוש בצורה מפורשת לדעת מדוע ולמה משרד התחבורה אינו עושה דבר בנידון למרות שיודע או אמור לדעת על כך. על פי חוק חופש המידע, על משרד התחבורה למסור את המידע המבוקש עד 30 יום מקבלת הבקשה, או לחילופין לנמק מהי הסיבה לכך שלא ניתן לקבל את המידע המבוקש, או לחילופין להאריך את הזמן ב-30 יום נוספים.

6. במקרה ומשרד התחבורה מתעלם מהבקשה לקבלת המידע ולא משיב כלל, ניתן להגיש תלונה ליחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים. תלונה נוספת מומלץ כמובן להגיש למבקר משרד התחבורה.

7. אם עדיין לא יתקבל המידע המבוקש ממשרד התחבורה, ניתן להגיש למשרד התחבורה התראה לפני הגשת תביעה לבית דין לעניינים מנהליים.

כל הסעיפים 1-7 שתוארו לעייל הם חשובים ביותר לצורך איסוף ראיות ואין להתעלם מהם.

8. השלב הבא והיקר הוא הגשת תביעה נגד משרד התחבורה לבית הדין לעניינים מנהליים.

9. השלב הבא הוא הגשת תלונה לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.

כשתגיע לסעיפים 8-9, אוכל לתת לך הצעות נוספות... מה שתארתי לעייל זו הדרך האפקטיבית ביותר לדעתי.
 

846

Active member
תשובת משרד התחבורה ( אני משער) :

יש לי רעיון יצירתי בשבילך,
1. אסוף נתונים מדוייקים על כל האוטובוסים של וולבו שנשרפו בשנים האחרונות.
2. ערוך את כל הנתונים בצורה מרוכזת.
3. לצורך איסוף נתונים נוספים העלה כאן בפורום שאלות רבות לדיון.
4. הוסף את כל הנתונים החדשים למאגר הנתונים הקיים.

5. עם כל המידע הרב המצוי כעת ברשותך, פנה לגברת אפרת קילשטוק במשרד התחבורה והגש לה בקשה לקבלת מידע במסגרת חוק חופש המידע. אגרת הבקשה לקבלת המידע עומדת נכון לעת כתיבת שורות אלה על סך של 20 ש"ח בלבד. בבקשה לקבלת המידע דרוש בצורה מפורשת לדעת מדוע ולמה משרד התחבורה אינו עושה דבר בנידון למרות שיודע או אמור לדעת על כך. על פי חוק חופש המידע, על משרד התחבורה למסור את המידע המבוקש עד 30 יום מקבלת הבקשה, או לחילופין לנמק מהי הסיבה לכך שלא ניתן לקבל את המידע המבוקש, או לחילופין להאריך את הזמן ב-30 יום נוספים.

6. במקרה ומשרד התחבורה מתעלם מהבקשה לקבלת המידע ולא משיב כלל, ניתן להגיש תלונה ליחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים. תלונה נוספת מומלץ כמובן להגיש למבקר משרד התחבורה.

7. אם עדיין לא יתקבל המידע המבוקש ממשרד התחבורה, ניתן להגיש למשרד התחבורה התראה לפני הגשת תביעה לבית דין לעניינים מנהליים.

כל הסעיפים 1-7 שתוארו לעייל הם חשובים ביותר לצורך איסוף ראיות ואין להתעלם מהם.

8. השלב הבא והיקר הוא הגשת תביעה נגד משרד התחבורה לבית הדין לעניינים מנהליים.

9. השלב הבא הוא הגשת תלונה לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.

כשתגיע לסעיפים 8-9, אוכל לתת לך הצעות נוספות... מה שתארתי לעייל זו הדרך האפקטיבית ביותר לדעתי.
תשובת משרד התחבורה ( אני משער) :
הנושא בבדיקה, ומיד אחרי החגים נכנס ועדת מומחים שתבדוק את הנתונים, תחקור אותם ותגיש המלצות (אחרי החגים הבאים בתישרי) .
 
שים לב


תשובת משרד התחבורה ( אני משער) :
הנושא בבדיקה, ומיד אחרי החגים נכנס ועדת מומחים שתבדוק את הנתונים, תחקור אותם ותגיש המלצות (אחרי החגים הבאים בתישרי) .
שים לב


רשת ב'


"חברות האוטובוסים יחויבו להתקין מערכות גילוי אש
נסים קינן, חדר החדשות
פרסום ראשון: 08:25 ,17.04.14 | עדכון אחרון: 21:05 ,17.04.14
אתמול פרצו דלקות ב-4 אוטובוסים
שר התחבורה ישראל כץ החליט לחייב את חברות האוטובוסים להתקין באוטובוסים שברשותם מערכת לגילוי אש ועשן. זאת בעקבות המלצות של נציבות כיבוי אש והצלה.
מכון התקנים סיים לפני כמה ימים לגבש תקן ישראלי על פי בקשת המשרד. התקן פורסם והופץ לעיון הציבור.

על פי נתוני נציבות כבאות והצלה, עלו באש יותר מ-200 אוטובוסים בשנה שעברה. אתמול פרצו דלקות ב-4 אוטובוסים מלאים בנוסעים. איש לא נפגע.

מנכל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר בתכניתנו "הבוקר הזה" ברשת ב' כי האוטובוסים בטוחים ויש בהם חומרים מעכבי בערה. לדבריו, לנוסעים יש די זמן להיחלץ מהם בלי פגע בשעה שהם עולים באש."
 
מי זה עוזי יצחקי??? גאון הדור???

שים לב


רשת ב'


"חברות האוטובוסים יחויבו להתקין מערכות גילוי אש
נסים קינן, חדר החדשות
פרסום ראשון: 08:25 ,17.04.14 | עדכון אחרון: 21:05 ,17.04.14
אתמול פרצו דלקות ב-4 אוטובוסים
שר התחבורה ישראל כץ החליט לחייב את חברות האוטובוסים להתקין באוטובוסים שברשותם מערכת לגילוי אש ועשן. זאת בעקבות המלצות של נציבות כיבוי אש והצלה.
מכון התקנים סיים לפני כמה ימים לגבש תקן ישראלי על פי בקשת המשרד. התקן פורסם והופץ לעיון הציבור.

על פי נתוני נציבות כבאות והצלה, עלו באש יותר מ-200 אוטובוסים בשנה שעברה. אתמול פרצו דלקות ב-4 אוטובוסים מלאים בנוסעים. איש לא נפגע.

מנכל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר בתכניתנו "הבוקר הזה" ברשת ב' כי האוטובוסים בטוחים ויש בהם חומרים מעכבי בערה. לדבריו, לנוסעים יש די זמן להיחלץ מהם בלי פגע בשעה שהם עולים באש."
מי זה עוזי יצחקי??? גאון הדור???
כמה שנים הוא באופן אישי חקר את הבעיה??? מהיכן יש לו בטחון כה רב שכל הנוסעים יצליחו להיחלץ? היו כבר פצועים מכויות ומעשן במקרים בודדים.
מה בטוח כל כך באוטובוסי וולוו?? למה לא לפתור טכנית את הבעיה??? מי ירויח מעלותה של המערכת לגילוי אש??? מדוע לא לבצע את השינוי הנדרש במשאבות הדלק ובמנועים? מה קרה??? ב-וולוו לא מצליחים לבצע ריקול מוצלח?
בהמשך החג יהיה שרב. אני מהמר על עוד שניים שלושה וולוו שילכו. מישהו רוצה להמר?
 

בועז ל

New member


מי זה עוזי יצחקי??? גאון הדור???
כמה שנים הוא באופן אישי חקר את הבעיה??? מהיכן יש לו בטחון כה רב שכל הנוסעים יצליחו להיחלץ? היו כבר פצועים מכויות ומעשן במקרים בודדים.
מה בטוח כל כך באוטובוסי וולוו?? למה לא לפתור טכנית את הבעיה??? מי ירויח מעלותה של המערכת לגילוי אש??? מדוע לא לבצע את השינוי הנדרש במשאבות הדלק ובמנועים? מה קרה??? ב-וולוו לא מצליחים לבצע ריקול מוצלח?
בהמשך החג יהיה שרב. אני מהמר על עוד שניים שלושה וולוו שילכו. מישהו רוצה להמר?
 

טשאפק 2

New member
תשובת יצחקי לא הגיונית בעליל

שים לב


רשת ב'


"חברות האוטובוסים יחויבו להתקין מערכות גילוי אש
נסים קינן, חדר החדשות
פרסום ראשון: 08:25 ,17.04.14 | עדכון אחרון: 21:05 ,17.04.14
אתמול פרצו דלקות ב-4 אוטובוסים
שר התחבורה ישראל כץ החליט לחייב את חברות האוטובוסים להתקין באוטובוסים שברשותם מערכת לגילוי אש ועשן. זאת בעקבות המלצות של נציבות כיבוי אש והצלה.
מכון התקנים סיים לפני כמה ימים לגבש תקן ישראלי על פי בקשת המשרד. התקן פורסם והופץ לעיון הציבור.

על פי נתוני נציבות כבאות והצלה, עלו באש יותר מ-200 אוטובוסים בשנה שעברה. אתמול פרצו דלקות ב-4 אוטובוסים מלאים בנוסעים. איש לא נפגע.

מנכל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר בתכניתנו "הבוקר הזה" ברשת ב' כי האוטובוסים בטוחים ויש בהם חומרים מעכבי בערה. לדבריו, לנוסעים יש די זמן להיחלץ מהם בלי פגע בשעה שהם עולים באש."
תשובת יצחקי לא הגיונית בעליל
הרי האוטובוסים לא עולים באש בזמן מנוחה בחניון אלא במהלך נסיעה בכביש. השריפה עלולה לגרום לתאונה שבה ייפגע האוטובוס, ובנוסף לכך הנוסעים שנמלטים מאוטובוס בוער עלולים להסתכן בדריסה.
 
לא רק לא הגיונית, גם חלמאית

תשובת יצחקי לא הגיונית בעליל
הרי האוטובוסים לא עולים באש בזמן מנוחה בחניון אלא במהלך נסיעה בכביש. השריפה עלולה לגרום לתאונה שבה ייפגע האוטובוס, ובנוסף לכך הנוסעים שנמלטים מאוטובוס בוער עלולים להסתכן בדריסה.
לא רק לא הגיונית, גם חלמאית
הגישה של משרד התחבורה "לא נורא אם האוטובוס יישרף, כי הנוסעים יספיקו לברוח בזמן" מזכירה את חכמי חלם שהתלבטו איך לפתור את בעיית הגשר הרעוע מעל קניון עמוק בסמוך לעיר. מדי שבוע היה מישהו נופל מהגשר ונפצע קשה או נהרג על הסלעים שבתחתית הקניון.
חכמי חלם חשבו וחשבו ומצאו פתרון: בנו בית חולים מתחת לגשר כדי לטפל בפצועים...
 

amit1270

New member


לא רק לא הגיונית, גם חלמאית
הגישה של משרד התחבורה "לא נורא אם האוטובוס יישרף, כי הנוסעים יספיקו לברוח בזמן" מזכירה את חכמי חלם שהתלבטו איך לפתור את בעיית הגשר הרעוע מעל קניון עמוק בסמוך לעיר. מדי שבוע היה מישהו נופל מהגשר ונפצע קשה או נהרג על הסלעים שבתחתית הקניון.
חכמי חלם חשבו וחשבו ומצאו פתרון: בנו בית חולים מתחת לגשר כדי לטפל בפצועים...
 
צריך להעמיד את עוזי יצחקי לדין על דבריו

לא רק לא הגיונית, גם חלמאית
הגישה של משרד התחבורה "לא נורא אם האוטובוס יישרף, כי הנוסעים יספיקו לברוח בזמן" מזכירה את חכמי חלם שהתלבטו איך לפתור את בעיית הגשר הרעוע מעל קניון עמוק בסמוך לעיר. מדי שבוע היה מישהו נופל מהגשר ונפצע קשה או נהרג על הסלעים שבתחתית הקניון.
חכמי חלם חשבו וחשבו ומצאו פתרון: בנו בית חולים מתחת לגשר כדי לטפל בפצועים...
צריך להעמיד את עוזי יצחקי לדין על דבריו
או על חוסר הבקיעות המקצועית שלו בענין. אבל הבעיה היא שבמשרד התחבורה לא באמת מבינים בתחבורה ואין גורם מקצוען בר סמכא שמסוגל להבין או להתמודד ביעילות עם הבעיה. כנרקאה שרק איומים בפניה לבית המשפט העליון יצליחו למוטט את מערך החובבים שעובד במשרד התחבורה.
 
עוזי יצחקי ענה תשובה חלמאית מאוד

תשובת יצחקי לא הגיונית בעליל
הרי האוטובוסים לא עולים באש בזמן מנוחה בחניון אלא במהלך נסיעה בכביש. השריפה עלולה לגרום לתאונה שבה ייפגע האוטובוס, ובנוסף לכך הנוסעים שנמלטים מאוטובוס בוער עלולים להסתכן בדריסה.
עוזי יצחקי ענה תשובה חלמאית מאוד
תשובה שבעטיה המשרה שלו עלולה לעלות לו ביוקר יום אחד, כאשר ייפגע למוות נוסע בשריפה באוטובוס וולוו. בכל מקרה אני שומר את תשובתו אצלי ואשתמש בה כנגדו בתפוצת נאט"ו ביום שיקרה אסון. חבל מאוד שהוא ענה תשובה כזו כי עכשיו אני אורב לו בפינה עם תשובתו וממתין לרגע שהוא יפול. אני אחגוג על זה בענק במאות אתרים ברשת ואצל כל בכיר רלוונטי בישראל עד שייענש על דבריו. אם הוא חושב שהוא יצליח עם תשובתו - אזי יצחקי בהחלט לא יודע עם מי יש לו עסק. הרי אם יקרה אסון - לא ארפה ממנו עד שאדע בוודאות שהוא פוטר מהשרות הציבורי.
 

846

Active member
לפי ההתנהלות הישראלית,

שים לב


רשת ב'


"חברות האוטובוסים יחויבו להתקין מערכות גילוי אש
נסים קינן, חדר החדשות
פרסום ראשון: 08:25 ,17.04.14 | עדכון אחרון: 21:05 ,17.04.14
אתמול פרצו דלקות ב-4 אוטובוסים
שר התחבורה ישראל כץ החליט לחייב את חברות האוטובוסים להתקין באוטובוסים שברשותם מערכת לגילוי אש ועשן. זאת בעקבות המלצות של נציבות כיבוי אש והצלה.
מכון התקנים סיים לפני כמה ימים לגבש תקן ישראלי על פי בקשת המשרד. התקן פורסם והופץ לעיון הציבור.

על פי נתוני נציבות כבאות והצלה, עלו באש יותר מ-200 אוטובוסים בשנה שעברה. אתמול פרצו דלקות ב-4 אוטובוסים מלאים בנוסעים. איש לא נפגע.

מנכל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר בתכניתנו "הבוקר הזה" ברשת ב' כי האוטובוסים בטוחים ויש בהם חומרים מעכבי בערה. לדבריו, לנוסעים יש די זמן להיחלץ מהם בלי פגע בשעה שהם עולים באש."
לפי ההתנהלות הישראלית,
בטח המערכות יותקנו באוטובוסים חדשים בלבד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה