מחבת- המלצה +מתכון קטן
הייתי לפני יומיים באיקאה, כידוע יש עכשיו Sale (שמסתיים ביום ראשון) ורכשתי לי מחבת טפלון סילברסטון, מיציקת אלומיניום בקוטר 28 ס"מ ב- 115 ש"ח בלבד. המחבת כבר נוסתה והיא מצויינת ולכן נאלצתי לבקר שם שנית אתמול כדי לקנות אחת לחברה. סתם חשבתי שיכול לעניין אותכם... והנה מה שהכנתי במחבת, מתאים לארוחת בוקר מאוחרת או לארוחת ערב קלה. 2 תפו"א מבושלים בקליפתם, קלופים ופרוסים לפרוסות עבות (כ- 1.5 ס"מ) 3-4 כפות שוק אווז מעושן חתוך לקוביות קטנטנות (אני קניתי בטיב טעם) בצל בינוני חצוי ופרוס לפרוסות דקות 3 ביצים טרופות מתובלות במעט מלח ופלפל 2-3 כפות שמנת מתוקה מלח, פלפל טחון טרי שמים מעט שמן במחבת ומחממים. מניחים את פרוסות התפודים כמו פרח מהמרכז החוצה ומשאירים קצת רווחים בינהן. מפזרים את קוביות האווז על פני כל המחבת ועם כף עץ "מכוונים" אותן אל הרווחים שבין התפודים, מטגנים 3-4 דקות. מפזרים מעל את הבצל תוך פירוק הפרוסות, ממליחים ומפלפלים ומטגנים את הכל העסק על אש בינונית-נמוכה במשך כמה דקות נוספות. יוצקים מעל את בלילת הביצה ומכסים היטב במכסה. מידי פעם מזיזים את המחבת למיקום שונה ביחס ללהבה כך שבישול הביצה יעשה באופן אחיד. כשכל הביצה נקרשה הופכים על צלחת הגשה כך שתפוחי האדמה יהיו כלפי מעלה ומגישים. טעים טעים. והערה, אפשר להחליף מרכיבים לפי הטעם ולפי מה שיש בבית. למשל, כרישה או בצל ירוק במקום בצל או פסטרמה מעושנת במקום אווז. באחד הימים הכנתי את הפריטטה הזאת עם כרישה וקופסת סלמון משומר ויצא מאד טעים. אם בא לכם תוסיפו עשבי תיבול או תבלינים לפי הטעם. טוב, אני רצה יש לי המון עבודה, בשבת אני עושה בראנץ´ ל- 16 איש.
פורטובלה
הייתי לפני יומיים באיקאה, כידוע יש עכשיו Sale (שמסתיים ביום ראשון) ורכשתי לי מחבת טפלון סילברסטון, מיציקת אלומיניום בקוטר 28 ס"מ ב- 115 ש"ח בלבד. המחבת כבר נוסתה והיא מצויינת ולכן נאלצתי לבקר שם שנית אתמול כדי לקנות אחת לחברה. סתם חשבתי שיכול לעניין אותכם... והנה מה שהכנתי במחבת, מתאים לארוחת בוקר מאוחרת או לארוחת ערב קלה. 2 תפו"א מבושלים בקליפתם, קלופים ופרוסים לפרוסות עבות (כ- 1.5 ס"מ) 3-4 כפות שוק אווז מעושן חתוך לקוביות קטנטנות (אני קניתי בטיב טעם) בצל בינוני חצוי ופרוס לפרוסות דקות 3 ביצים טרופות מתובלות במעט מלח ופלפל 2-3 כפות שמנת מתוקה מלח, פלפל טחון טרי שמים מעט שמן במחבת ומחממים. מניחים את פרוסות התפודים כמו פרח מהמרכז החוצה ומשאירים קצת רווחים בינהן. מפזרים את קוביות האווז על פני כל המחבת ועם כף עץ "מכוונים" אותן אל הרווחים שבין התפודים, מטגנים 3-4 דקות. מפזרים מעל את הבצל תוך פירוק הפרוסות, ממליחים ומפלפלים ומטגנים את הכל העסק על אש בינונית-נמוכה במשך כמה דקות נוספות. יוצקים מעל את בלילת הביצה ומכסים היטב במכסה. מידי פעם מזיזים את המחבת למיקום שונה ביחס ללהבה כך שבישול הביצה יעשה באופן אחיד. כשכל הביצה נקרשה הופכים על צלחת הגשה כך שתפוחי האדמה יהיו כלפי מעלה ומגישים. טעים טעים. והערה, אפשר להחליף מרכיבים לפי הטעם ולפי מה שיש בבית. למשל, כרישה או בצל ירוק במקום בצל או פסטרמה מעושנת במקום אווז. באחד הימים הכנתי את הפריטטה הזאת עם כרישה וקופסת סלמון משומר ויצא מאד טעים. אם בא לכם תוסיפו עשבי תיבול או תבלינים לפי הטעם. טוב, אני רצה יש לי המון עבודה, בשבת אני עושה בראנץ´ ל- 16 איש.