מחאת תושבי מודיעין עילית נגד שינויי התחבורה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

londonisrael

New member
מחאת תושבי מודיעין עילית נגד שינויי התחבורה בירושלים

מחאת תושבי מודיעין עילית נגד שינויי התחבורה בירושלים
במסגרת שינויי התחבורה בשנה החדשה, שינתה 'קווים' את מסלולי נסיעת האוטובוסים הנוסעים מירושלים למודיעין עילית והסביבה, הקווים יוצאים מגבעת התחמושת, ממשיכים בירמיהו, פונים בשמגר לעבר שפע חיים ויורדים לכביש רמות, כמפורט בהודעה הזו.
השינוי גורם לכך, שקווי מודיעין עילית לא נוסעים במרכז העיר ובאיזור התחנה המרכזית, מה שמקשה מאד על רבים שיעדם הוא במרכז.
ישנה עצומה התופסת תאוצה ברשת, הקוראת למשרד התחבורה לשנות את מסלול הקווים בחזרה.
אחד הפתרונות שהוצעו, שהאוטובוסים יתחילו בגבעת התחמושת, ימשיכו בירמיהו וירדו לבגין בכניסה לעיר.
העצומה
 

olli3

New member
מנהל
לא משנה כמה יגידו לציבור שהמפעילות לא קשורות למסלולים וללו"ז

מחאת תושבי מודיעין עילית נגד שינויי התחבורה בירושלים
במסגרת שינויי התחבורה בשנה החדשה, שינתה 'קווים' את מסלולי נסיעת האוטובוסים הנוסעים מירושלים למודיעין עילית והסביבה, הקווים יוצאים מגבעת התחמושת, ממשיכים בירמיהו, פונים בשמגר לעבר שפע חיים ויורדים לכביש רמות, כמפורט בהודעה הזו.
השינוי גורם לכך, שקווי מודיעין עילית לא נוסעים במרכז העיר ובאיזור התחנה המרכזית, מה שמקשה מאד על רבים שיעדם הוא במרכז.
ישנה עצומה התופסת תאוצה ברשת, הקוראת למשרד התחבורה לשנות את מסלול הקווים בחזרה.
אחד הפתרונות שהוצעו, שהאוטובוסים יתחילו בגבעת התחמושת, ימשיכו בירמיהו וירדו לבגין בכניסה לעיר.
העצומה
לא משנה כמה יגידו לציבור שהמפעילות לא קשורות למסלולים וללו"ז
הציבור ממשיך ב"אגד שינתה את המסלול", למה דן לא פותחת קו חדש? וכו' וכו'.
&nbsp
וגם למפעילות יש אשמה בכך כגון: "מטרופולין גאה להשיק קו חדש", כנ"ל בחברות אחרות...
 

londonisrael

New member
יש למפעילות המון קשר

לא משנה כמה יגידו לציבור שהמפעילות לא קשורות למסלולים וללו"ז
הציבור ממשיך ב"אגד שינתה את המסלול", למה דן לא פותחת קו חדש? וכו' וכו'.
&nbsp
וגם למפעילות יש אשמה בכך כגון: "מטרופולין גאה להשיק קו חדש", כנ"ל בחברות אחרות...
יש למפעילות המון קשר
המחליט בפועל הוא משרד התחבורה, אבל חלק גדול מהחלטותיו, הם במענה לבקשת המפעיל.
במקרה הזה, קווים העדיפו את חניון 'גבעת התחמושת' שבו יש לנהגים תחנת רענון, ולא את המיקום הבעייתי בסינמה סיני.
 

olli3

New member
מנהל
אני לא יודע מי סיפר לך את זה, אבל זו לא הסיבה.

יש למפעילות המון קשר
המחליט בפועל הוא משרד התחבורה, אבל חלק גדול מהחלטותיו, הם במענה לבקשת המפעיל.
במקרה הזה, קווים העדיפו את חניון 'גבעת התחמושת' שבו יש לנהגים תחנת רענון, ולא את המיקום הבעייתי בסינמה סיני.
אני לא יודע מי סיפר לך את זה, אבל זו לא הסיבה.
במכרז הזה יש מספר קילומטרים והמדינה משלמת למפעיל על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע. קרי אם תוסיף קילומטרים המדינה תשלם יותר כסף למפעיל ואם תוריד קילומטרים - פחות.
&nbsp
המסלול מותאם לריכוזים החרדיים ובקווים המיועדים לממגזר החרדי, קיים נציג של הציבור שכל תפקידו או שאחד מתפקידיו הוא לטפל בצרכי האוכלוסיה אל מול הגורמים הרלוונטיים בתחבורה הציבורית.
&nbsp
ה שהדבר פוגע עכשיו ברבים אחרים, זה משהו אחר.
 

בישגד

New member
תהייה לגבי שיטת התשלום לפי קילומטרים

אני לא יודע מי סיפר לך את זה, אבל זו לא הסיבה.
במכרז הזה יש מספר קילומטרים והמדינה משלמת למפעיל על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע. קרי אם תוסיף קילומטרים המדינה תשלם יותר כסף למפעיל ואם תוריד קילומטרים - פחות.
&nbsp
המסלול מותאם לריכוזים החרדיים ובקווים המיועדים לממגזר החרדי, קיים נציג של הציבור שכל תפקידו או שאחד מתפקידיו הוא לטפל בצרכי האוכלוסיה אל מול הגורמים הרלוונטיים בתחבורה הציבורית.
&nbsp
ה שהדבר פוגע עכשיו ברבים אחרים, זה משהו אחר.
תהייה לגבי שיטת התשלום לפי קילומטרים
התשלום הוא באמת רק לפי קילומטרים? לא כל קילומטר עולה אותו דבר. קילומטר בדרך פקוקה או שיש בה הרבה רמזורים למשל עולה יותר מקילומטר בדרך שבדרך כלל פנויה, ובכל זאת משרד התחבורה משלם לחברה אותו סכום?
 
המחיר לק"מ מייצג סוג של ממוצע

תהייה לגבי שיטת התשלום לפי קילומטרים
התשלום הוא באמת רק לפי קילומטרים? לא כל קילומטר עולה אותו דבר. קילומטר בדרך פקוקה או שיש בה הרבה רמזורים למשל עולה יותר מקילומטר בדרך שבדרך כלל פנויה, ובכל זאת משרד התחבורה משלם לחברה אותו סכום?
המחיר לק"מ מייצג סוג של ממוצע
ויש מחיר אחד לק"מ בקו בינעירוני ומחיר אחר לק"מ בקו עירוני. (עיורני יותר יקר מהסיבות שציינת)
לכאורה שיטת התשלום הנכונה היא לפי שעות נהגות, אבל זה מדד הרבה פחות אובייקטיבי מק"מ שמייצר בעיות בלי סוף בתהליך המדידה וויכוחים בלי סוף עם המפעילים.
 
ה"נציג החרדי" = צחוק מהציבור

אני לא יודע מי סיפר לך את זה, אבל זו לא הסיבה.
במכרז הזה יש מספר קילומטרים והמדינה משלמת למפעיל על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע. קרי אם תוסיף קילומטרים המדינה תשלם יותר כסף למפעיל ואם תוריד קילומטרים - פחות.
&nbsp
המסלול מותאם לריכוזים החרדיים ובקווים המיועדים לממגזר החרדי, קיים נציג של הציבור שכל תפקידו או שאחד מתפקידיו הוא לטפל בצרכי האוכלוסיה אל מול הגורמים הרלוונטיים בתחבורה הציבורית.
&nbsp
ה שהדבר פוגע עכשיו ברבים אחרים, זה משהו אחר.
ה"נציג החרדי" = צחוק מהציבור
תברר בבקשה ותגלה שזה בולשיט אחד גדול, גם אם הוא מקבל משכורת...

לצערי קיים קשר של שתיקה בנושא זה בעיתונות ובעסקנות החרדית, ורק כשהציבור מצליח לעורר מהומה הנציגים מתעוררים מעט כדי שהציבור ירגע והקשר יוכל לחזור ולהתקיים..
 
וחשוב להגיד את הסיבה למהלך

לא משנה כמה יגידו לציבור שהמפעילות לא קשורות למסלולים וללו"ז
הציבור ממשיך ב"אגד שינתה את המסלול", למה דן לא פותחת קו חדש? וכו' וכו'.
&nbsp
וגם למפעילות יש אשמה בכך כגון: "מטרופולין גאה להשיק קו חדש", כנ"ל בחברות אחרות...
וחשוב להגיד את הסיבה למהלך
שהציבור לא בהכרח מודע לה.

כל הקווים הסתיימו מחוץ לתחנה המרכזית ברחובות הקטנים שסביב בנייני האומה. זאת מאחר וקווי חרדים לא נכנסים בעיקרון לתחנה המרכזית וגם אם הם כן היו כבר אין בתחנה המרכזית מקום, בטח לא לכזו מסה של קווים.
גם החניונים הצמודים לבנייני האומה מלאים (אגד ואגד תעבורה) וגם אם היה בהם מקום, מרחפת מעליהם חרב הפינוי כי כבר אישרו את התוכנית למגדלים במקום. כל עוד השכונה שצמודה לבנייני האומה היתה בבנייה, העצירה ברחוב לא היתה נוראית, עכשיו כשמרבית הבניינים מאוכלסים זה כבר לא אפשרי. הפתרון שנמצא הוא סיום בגבעת התחמושת, אשר מספק גם תחנת קצה נוחה לנהגים.
אם נשים את הדברים בפרופורציות, נכון שההגעה למרכז העיר נפגעה אך התחבורה העירונית בירושלים (וספציפית ברחוב בר אילן) עניפה מאד, הקווים מגיעים מכל שכונות מודיעין עילית ולכן עבור חלק מהנוסעים נוצר מצב בו מנסיעה ללא ביצוע מעבר כלל הם צריכים לבצע מעבר אחד. שזה הגיוני כשמדובר בעיר כמו ירושלים.
מאחר וגם הקישור לרכבת הקלה נפגע, נפתח קו 304 שמגיע ישירות לגשר המיתרים. בסופו של דבר מדובר בשינוי שפוגע בחלק קטן מהנוסעים, אבל באופן מידתי. ומנגד מאפשר תפעול יותר נכון של השירות (תחנת קצה מסודרת ולא ברחוב).
בראיה עתידית, עם תחילת החסימות במרכז העיר עקב חפירת שז"ר, זה ישאיר את אמינות הקווים האלה ברמה טובה כי הם בכלל לא מתקרבים לשם.
 

londonisrael

New member
כמה נקודות

וחשוב להגיד את הסיבה למהלך
שהציבור לא בהכרח מודע לה.

כל הקווים הסתיימו מחוץ לתחנה המרכזית ברחובות הקטנים שסביב בנייני האומה. זאת מאחר וקווי חרדים לא נכנסים בעיקרון לתחנה המרכזית וגם אם הם כן היו כבר אין בתחנה המרכזית מקום, בטח לא לכזו מסה של קווים.
גם החניונים הצמודים לבנייני האומה מלאים (אגד ואגד תעבורה) וגם אם היה בהם מקום, מרחפת מעליהם חרב הפינוי כי כבר אישרו את התוכנית למגדלים במקום. כל עוד השכונה שצמודה לבנייני האומה היתה בבנייה, העצירה ברחוב לא היתה נוראית, עכשיו כשמרבית הבניינים מאוכלסים זה כבר לא אפשרי. הפתרון שנמצא הוא סיום בגבעת התחמושת, אשר מספק גם תחנת קצה נוחה לנהגים.
אם נשים את הדברים בפרופורציות, נכון שההגעה למרכז העיר נפגעה אך התחבורה העירונית בירושלים (וספציפית ברחוב בר אילן) עניפה מאד, הקווים מגיעים מכל שכונות מודיעין עילית ולכן עבור חלק מהנוסעים נוצר מצב בו מנסיעה ללא ביצוע מעבר כלל הם צריכים לבצע מעבר אחד. שזה הגיוני כשמדובר בעיר כמו ירושלים.
מאחר וגם הקישור לרכבת הקלה נפגע, נפתח קו 304 שמגיע ישירות לגשר המיתרים. בסופו של דבר מדובר בשינוי שפוגע בחלק קטן מהנוסעים, אבל באופן מידתי. ומנגד מאפשר תפעול יותר נכון של השירות (תחנת קצה מסודרת ולא ברחוב).
בראיה עתידית, עם תחילת החסימות במרכז העיר עקב חפירת שז"ר, זה ישאיר את אמינות הקווים האלה ברמה טובה כי הם בכלל לא מתקרבים לשם.
כמה נקודות
1. על העצומה חתמו כבר יותר מאלף אנשים, כנראה שהם מודעים לצרכי היומיום שלהם מעט יותר מהיושבים במשרד התחבורה ומהנציגים האמורים לייצג אותם שם.
2. הסיבה להוצאת התחבורה מאיזור סינמה סיטי ידועה, החלופה בעייתית, כפי שכתבתי בפוסט הפותח היו יכולים לשנות את מסלול הקוים ועדיין להעבירם דרך מרכז העיר.
3. קו 304 לא פותר את הבעיה משתי סיבות: א. התדירות שלו נמוכה ומגוחכת. ב. הוא לא מסתובב בכל מודיעין עילית, כך שחלק מהתושבים צריכים אוטובוס פנימי נוסף במודיעין עילית והם לא הרוויחו כלום.
4. קווי התחבורה של הפריפריות הסמוכות לירושלים, מבצעים מסלול מצוין באיזור ירושלים, וגורמים להרבה אנשים להסתמך עליהם לכתחילה בעבודה ובלימודים בעיר. זה כולל את קווי מעלה אדומים ביתר עילית ועד היום גם קווי מודיעין עילית.
נסיעה יומיומית בקו בינערוני ונסיעה נוספת אפילו אם לא ארוכה בקו עירוני, עלולה לגרום לרבים מהנוסעים לנסות ולמצוא חלופות אחרות, אם בנסיעה ברכב פרטי ואם בחיפוש עבודה או מקום לימודים במקומות אחרים.
למעשה מסלול קווי האוטובוס של הפריפריה בעיר הגדולה, חשוב מאד וקריטי לדעתי במעמדה והתחזקותה של הפריפריה. ביתר עילית למשל התחזקה וגדלה מאד בשנים האחרונות, עד כדי כך שדירות בה שהן מעבר לקו הירוק, יקרות יותר משכנותיה צור הדסה ובית שמש, וזאת בגלל התחבורה התדירה והאמינה המפזרת בי-ם בצורה נוחה ואשר גורמת לביתר להיות בפועל שכונה נוספת בירושלים עבור אלו שאינם נוסעים ברכבים פרטיים.
5. רחוב שדרות הנשיא השישי הוא דוגמא לכך שהרצון של בעלי הון לגור במרכז ממש, באה על חשבון הציבור, מרחוב פעיל והומה צמוד לבנייני האומה, הוא הופך לרחוב פסטורלי עם מזרקות (שזה מצוין) וככרות, שאוטובוסים מפסיקים לעבור בו, אני מניח שנראה קווים נוספים שיפסיקו לעבור ברחוב, בעקבות לחץ של דיירי הבניינים החדשים שמן הסתם הם קולניים ומקושרים.
6. אני עוקב אחריך בבלוג המצויין שלך , ונהנה מאד מיכולת החיזוי והניתוח שלך, אין הרבה בלוגים איכותיים כשלך במרחב.
 

amit1270

New member
שיפסיקו להתפנק ושיסעו כמו כולם בקווים העירוניים

מחאת תושבי מודיעין עילית נגד שינויי התחבורה בירושלים
במסגרת שינויי התחבורה בשנה החדשה, שינתה 'קווים' את מסלולי נסיעת האוטובוסים הנוסעים מירושלים למודיעין עילית והסביבה, הקווים יוצאים מגבעת התחמושת, ממשיכים בירמיהו, פונים בשמגר לעבר שפע חיים ויורדים לכביש רמות, כמפורט בהודעה הזו.
השינוי גורם לכך, שקווי מודיעין עילית לא נוסעים במרכז העיר ובאיזור התחנה המרכזית, מה שמקשה מאד על רבים שיעדם הוא במרכז.
ישנה עצומה התופסת תאוצה ברשת, הקוראת למשרד התחבורה לשנות את מסלול הקווים בחזרה.
אחד הפתרונות שהוצעו, שהאוטובוסים יתחילו בגבעת התחמושת, ימשיכו בירמיהו וירדו לבגין בכניסה לעיר.
העצומה
שיפסיקו להתפנק ושיסעו כמו כולם בקווים העירוניים
 

londonisrael

New member
על איזה פינוק אתה מדבר?

שיפסיקו להתפנק ושיסעו כמו כולם בקווים העירוניים
על איזה פינוק אתה מדבר?
האם קווי מעלה אדומים לא נוסעים במסלול בירושלים עד למרכז העיר? כנ"ל קווי גוש עציון ובנימין.
לצורך ההשוואה, זה כמו שקווי רעננה יסיימו באיזור אוניברסיטת ת"א ולא יתקדמו למרכז העיר.
 
חלק נכבד מקווי בנימין מגיעים רק עד פסגת זאב

על איזה פינוק אתה מדבר?
האם קווי מעלה אדומים לא נוסעים במסלול בירושלים עד למרכז העיר? כנ"ל קווי גוש עציון ובנימין.
לצורך ההשוואה, זה כמו שקווי רעננה יסיימו באיזור אוניברסיטת ת"א ולא יתקדמו למרכז העיר.
חלק נכבד מקווי בנימין מגיעים רק עד פסגת זאב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה