מזנון פתוח כל היום?

kinspirit

New member
מזנון פתוח כל היום?

הי בנות!

תהיתי האם אתן מגבילות את ההנקה של הקטנים למספר ארוחות קצוב ביום או שאתן נותנות להם לינוק מתי שהם מבקשים, בלי להסתכל על השעון?
הקטנצ'יק שלי בן חצי שנה, שוקל כבר בסביבות השמונה קילו (מתאבק סומו קטן של אמא
). הנקה בלעדית. אני עובדת יומיים-שלוש בשבוע וכשהוא אצל סבתא הוא מקבל "ציצי בבקבוק" וסוחב יפה שלוש שעות בין הבקבוקים. לפעמים אפילו טיפונת יותר משלוש שעות. "הבעיה" היא שכשהוא איתי הוא במזנון פתוח
הוא יכול לבקש לינוק אפילו אחרי שעה וחצי, ולי נשבר הלב וכמובן שאני נותנת לו. היה לנו גם בעיה של הרדמות על הציצי אבל אנחנו עובדים על זה עם יועצת שינה וזה מתקדם יפה. הוא גם עדיין מתעורר בלילה לאכול כל שלוש שעות, גם זה בדרך לטיפול בקרוב...

הקיצר, הילד אוהב לינוק ואני מתלבטת אם להגביל אותו או לא. אני מאמינה בכל ליבי שהחלב שלי הוא זהב בשבילו אז הלב אומר לי לא להגביל אותו. אבל מצד שני הוא כן צריך ללמוד לא לאכול כל שעה וחצי...

איך זה אצלכן?!
 
זה מאד תלוי

בגיל, בתזונה הכללית, בכמה אני איתם בבית, ובכמה זה מציק לי.
תינוק שניזוק מהנקה בלבד (או שהמוצקים שלו הם ברמת טעימות) מקבל אצלי לינוק מתי שרוצה. זה אוכל, זו שתיה, זו קרבה אלי. זה נכון על אחת כמה וכמה אחרי שאני חוזרת לעבודה, שאז ברור לי שההנקה התכופה הזו זו השלמה של שעות אמא.
בגיל קצת יותר מבוגר (8-9 חודשים כזה, נדמה. הצעיר שלי כבר בן שנה ושבע...) לפעמים זה הופך לשלוקיה. לוקח שלוק, הולך לשחק, לוקח עוד שלוק, הולך לשחק. כאן כבר תלוי עד כמה זה מפריע לי. אם מפריע, אני לא מסכימה, אם דווקא בסדר לי, אז ממשיכים.
בגילאים יותר מאוחרים (מעל שנה-שנה ושלוש) כשעיקר התזונה היא מוצקים, וכשהם מבינים יותר, אז זה לחלוטין לפי עד כמה מציק לי.
בעיני שיעורים צרייכם להיות מותאמי גיל, והשעיר שאותו את מזכירה בסוף לא רלוונטי בכלל לגיל חצי שנה. בטח לא כשהחלב הוא גם אוכל וגם שתיה. שימי לב כל כמה זמן את אוכלת משהו, אפילו הכי קטן, שותה משהו, לועסת מסטיק, לועסת את העט בהיסח הדעת. ההנקה מספקת לבן שלך את כל אלה.
 

gudat

New member
זה רק מחזק את מה שאנחנו כל הזמן אומרות :) -

שהנקה מספקת עוד הרבה צרכים שהם לא רק רעב וצמא.... מציצה, מגע, קירבה, הרגעה- כל אלו הם צרכים שההנקה יכולה לענות עליהם. אז אם את שם- ברור שהוא יבקש. וטוב שכך. טוב שהוא לא פיתח העדפת בקבוקים למשל...
זה יותר עניין של החלטה, מאשר מה נכון. מבחינה התפחותית- הוא נוהג כפי שמצופה ממנו. אם לכם כהורים זה לא מתאים- אפשר לנסות לשנות את זה. השאלה היא באמת מה אתם רוצים... בעיני כל עוד שני הצדדים מרוצים, אין סיבה לשינוי. אנחנו משנים כשמשהו מפריע.
אגב גם הטרמינולוגיה של "בעיה של הירדמות על הציצי" היא משהו לדון בו. מי אמר שזו בעיה? זה עניין של השקפה והגדרה. יש משפחות שנהנות מאד מההרדמה תוך כדי הנקה ושזה מתאים להן לגמרי. אז שם מן הסתם זו לא תהיה "בעיה".
לשאלתך "איך זה אצלכם"- עונה בכובע של אמא ולא יועצת הנקה- בגילאים האלו לא הגבלתי, לא ביום ולא בלילה. בגיל יותר מבוגר הפסקתי להניק בחוץ, כי זה הביך אותי (לא גאה בזה...), אז זה סוג של הגבלה. ובגיל ממש יותר גדול, גמלתי בלילה (את אחד הילדים. עם השנייה לא היה צורך).
 

kinspirit

New member
תודה רבה על התשובה!

זה אישר את מה שהלב שלי אמר לי שנכון לעשות

&nbsp
אני אישית מגדירה את ההרדמות על הציצי כבעיה כי בשלב מסוים זה התחיל לאבד את האפקט, כמו כל הרגל אני משערת, ומצאתי את עצמי עושה שלוש סבבים של הנקה עד שהוא היה נרדם סופית (מניקה, מכניסה למיטה, מתעורר ובוכה, מוציאה להניק שוב וחוזר חלילה). וכשהוא היה צריך להרדם אצל סבתא ששומרת עליו כשאני בעבודה, זה בכלל היה "חגיגה" כי לא היה שם ציצי להרדם עליו.
 

michal@gal

Active member
מנהל
כשזה לא עובד, מחפשים שיטה אחרת

כל עוד היונק נרדם בקלות בהנקה, אין סיבה לעשות שינוי.
&nbsp
כשמגיע השלב שהוא כבר לא נרדם בקלות, אני מלמדת להרדם ללא הנקה.
&nbsp
אני נעזרתי בשיטת הרם/הורד. אחרי סבב ראשון של הנקה, הרדמות והתעוררות מיידית לא הינקתי שוב אלא הרגעתי והחזרתי שוב למיטה.
 
למעלה