מזל"ט זהבה!!! פותחת שירשור:

חגית35

New member
מזל"ט זהבה!!! פותחת שירשור:

האם אין פגיעה בזכויות היסוד שלנו כהורים לילדים (או כמבוגרים או כבני זוג של מבוגרים) הנוטלים ריטלין לשם טיפול בבעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות (ADHD) בכך שקוראים לנו ח"כ מכובדים בכל מיני הצעות חוק אותן הן מגישים אל שולחנו של יו"ר הכנסת "מסממים" את ילדינו?! האין צורך לצאת חוצץ כנגד עזות המצח, שלא לאמר ההסתה שלוחת הרסן הזו כנגד ממסד רפואי מבוקר ונתמך במחקרים קליניים מבוקרים כאשר רואים ח"כ שכנראה לא קראו את הספרות המחקרית , מוסתים ע"י כוחות רשע ובעלי אינטרסים חבויים כגון הסיינטולוגים, שמצליחים להניע את גלגלי שולחנות ח"כ יותר מאשר העובדות החקוקות באבן? ומי באמת צריך לבדוק הצעות חוק שעניינן הינו רפואי טהור בטרם הן מועברות לאישור הכנסת? מי שומר על זכויות ילדינו המושמצים בכנסת?! אני רואה בזאת חוסר אחריות לשמה, הוצאת דיבה של ילדים קטינים והוריהם ואף דמגוגיה. מה ניתן לעשות בנדון?
 

זהבה נ

New member
הצעת החוק שאת מזכירה כאן חשוב

שישמעו את הרקע שלה ומהיכן היא היא יצאה. עיינתי בפרוטוקול של ועדת הסמים בכנסת וראיתי שמי שכתב את ההצעה ידע מה הוא עושה. אני אכן לא מסכימה למילה הגורפת "מסממים", אבל עם כל הכבוד זו גם לא טעות כל כך גדולה. לא אל תתנפלי עלי, התרופה עדיין נמצאת בפקודת הסמים- עובדה שאין להתעלם ממנה. מדוע שלא יחוקקו חוקים לנושא ויכניסו זאת לתוך השם הנוראי הזה? אני אנסה להעלות את הפרוטוקול של הדיון המקדים להצעת החוק ונראה לאן ממשיכים מכאן.
 

זהבה נ

New member
הנה מצורף פרוטוקול ועדת הסמים

בטעות קודם העלתי את נוסח החוק. מקווה שהצליח לי.
 

זהבה נ

New member
כעת אני ממתינה לשמוע תגובתך לאחר

שתקראי את פרוטוקול הוועדה בעיון. ואז אני אשמח לחשוב אתך ועם שאר החברים מה עושים? ומה בא התיקון הזה לסייע או למעשה אולי לשמור על זכות של תלמידים שסובלים מהפרעת קשב? יש לי שאלות שונות שמטרידות אותי, אבל הקביעות בתיקון הן כלל לא לקוחות מאיזה סרט אימים, אלא ממחקרים מבוססים ומעובדות בשטח. חגית, גם את שמת לב לשערוריה שקרתה בשבוע שעבר בשידור חי בטלויזיה בלווין, כיצד השתמש בן של ידוען שאינני רוצה לנקוב בשמו מטעמים השמורים עמי, שימוש לא ראוי ולא חוקי בתרופה ועוד דיבר על כך כאילו זה בסדר.
 

חגית35

New member
זה עדיין מכעיס

לאמר מסממים למרות שבאנגלית אולי זה נשמע אותו דבר to drug זה לת תרופה וגם לסמם פה יש משחק מלים שהקונוטציה שלו הינה שלילית במתכוון הריטלין בפקודת סמים מסוכנים בשל האביזו של ילדי המפורסם מערות הלוויין וסוחרי רחוב ונשים שעשו ממנו תרופת הרזיה בשנות השבעים כולנו יודעים זאת אבל זו תרופה מקובולת לטיפול בהפרעות קשב אז בשל הסכנה לאביוז היא בפיקוח לא כי היא עונה על ההגדרה של סם כי פה יש שיאמרו שזו דמגוגיה. פשוט יש בה פוטנציאל לשימוש לרעה אם אינה בשימוש רפואי מבוקר. חשוב לעשות הבדלה זו ושח"כ לא יכניסו לז'רגון שלהם מילים שמביעות סלידה מטיפול מקצועי מהימן ומקובל והכי חשוב- נושא פרי. ולאף אחד בועדה כנראה אין ספק בכך וקראתי את הפרוטוקול, ובכל זאת אני כועסת על השימוש במילה מסממים. אגב. הבעתי דעתי כבר שלגבי הצעת החוק הזו זה יפה שהמדינה תגן על הורים המסרבים וסיבותיהם עימם לת תרופה לילד כי זאת עדיין זכותנו הבלעדית אז זה שישמרו עליהם מפני מניעת רישום ילדם לכל מסגרת חינוכית בשל סירובם האידיאולוגי או האחר לתת תרופה זו או אחרת, זה בסדר. מה שמכעיס אותי שוב זו המילה "מסממים"- כי מאחרי הצעת החוק יש כוונה טובה. למנוע מצב של ילדים שיסרבו לקבלם לבי"ס כי ילד הוא קטין והוריו יחליטו עבורו אם ייקח תרופה זו או אחרת ועדיין אין חוק שיחייב הורים לתת בכוח תרופה או טיפול זה או אחר מה גם שזה לא מצב של מחלה מסכנת חיים אלא מצב הדורש טיפול רפואי אך לא מחלה ממארת - אני שמחה שיש מי שחשב לעגן זאת בחוק אך משום מה הניסוח צורם. אני אגב הגבתי לח"כ העומדים מאחרי ההצעה ישירות.
 

זהבה נ

New member
עם הקושי והכעס הרגשי מסוגלת להבין

כי אנחנו חייבים להתקשר למציאות והמציאות העובדתית היא שריטלין נמצא בפקודת הסמים הממריצים /נרקוטיים ובבית מרקחת שאין כספת היא לא יכולה להימצא על מדף רגיל. כל זה ללא קשר שבאופן פרדוקסאלי הריטלין עובד הפוך אצל הסובלים מהפרעת קשב זה לא אומר שזה לא סם ממריץ המשפיע על מערכת העצבים המרכזית, חשוב לקרוא את העלון המצורף ולוודא את הנושא. אני כואבת ומודה שהמינוח הלא מחמיא הזה מעורר קונוטציה שלילית, בקרב האוכלוסיה שאינה מיודעת מקרוב על הפרעת הקשב, לדעתי זה הסתמך על חקיקה מארה"ב ביסוד ולכן השימוש במילה סמים כפי שאת שהזכרת:"שבאנגלית אולי זה נשמע אותו דבר to drug זה לת תרופה וגם לסמם פה יש משחק מלים..." מה גם שזה שכל עוד זה נמצא בפקודת הסמים, כך זה יישאר ועד שהריטלין לא יצא מהפקודה, לא ניתן יהיה לשנות את המינוח הקלוקל והלא ראוי הזה. עקרונית אני מסכימה לתיקון הזה, אולי בשל העובדה שהייתי עדה להרבה מקרים בהם מנהלי וצוותי בתי הספר התנו את הישארותו של תלמיד בנטילת תרופה ואת זה רצה המחוקק למנוע, אני לא בטוחה שהוא השיג זאת. אינני רוצה להזכיר את נושא הסיינטולוגים שבארה"ב עשו שימוש אדיר לטובטם וגייסו דעת קהל בהפחדה הזו של סמים, נגד התרופה שלילדינו היא חשובה מאוד בשביל תיפקוד על בסיס יומי. אך דווקא כעת לאחר קריאה של התגובה שלך אני יותר מסוגלת להבין אותה לעומק ודי מסכימה איתה, כי כעת אני גם יודעת שאת קראת את הרקע ומיודעת להצעה תיקון החוק ולא תגובה ישירה לתיקון עצמו, דבר שלדעתי לא מספיק שלם בכדי להגיב או למתוח ביקורת או חתימות. מההתחלה אמרתי שאינני חושבת שהשינוי הזה הוא דבר רע או שלילי ביסודו, אלא הקונוטציה שעשו בה שימוש בסיגנון זה יצר אצל רבים תגובה שלילית שלא לצורך. ולתהליך התיקון עצמו: אני אעדכן אם יהיו או יתקבלו שינויים בהצעת החוק, כי יש הרבה מאוד זמן בן הגשת ההצעה לתיקון חקיקה ועד שוועדת שרים לעניני חקיקה יושבת אחת לתקופה ודנה האם לקבל את ההצעה ומאשר או שוללת את התיקון ועד שזה שוב שב לועדה לאחר קריאה במליאה. התיקון האחרון שהייתי מעוקבת בהכנסתו לחוק בשנת 2002 בחוק חינוך מיוחד זה לקח כמעט 4 שנים לפני של עבודת שטח עד שתוקן מהיום שנפגשתי עם הח"כ שסייע בידנו לכתוב ולהגיש אותו לוועדת השרים לנואי חקיקה ועד שנכנס לתוקפו. אני מאמינה שלתיקון הזה יהיו עוד שינויים לא מעתים, כפי שראית בפרוטוקול אני לא חוששת כי אני מודעת ומכירה חלק מהנפשות הפועלות בנושא נובהם נציגי משרד החינוך ונציגי משרד הבריאות הרי הם אינם יושבים בוועדה כדי להיפגש לכוס קפה אלא בכדי לחשוב על הצד המקצועי. ולסיום, החוקים אמורים לסייע בידינו האזרחים ולשמור עלינו, וכדאי שניהיה מעורבים גם אם זה בתגובה על שינוי אם יש בו בכדי להזיק לאזרחים, יש דרך להגיב ולעשות זאת ובדמוקרטיה כמו שלנו, אני לא רואה בעיה. אני ממליצה שכל מי שיש לו קושי עם התיקון לחוק זכויות התלמיד, בנושא הזה ומצורף למעלה גם הנוסח התיקון וגם פרוטוקול ועדת הסמים שדנה בנושא לפני הצעת החוק שנגזרה מהדיון הזה, שיכתבו ולא יפסיקו לכתוב ולהגיב עד שישמע קולם והשינוי יגיע.
 
אבל אפשר להשתמש בהרבה תרופות

באופן לא ראוי. אפשר בקלות להתאבד במנת יחר של אקמול. אז מה? מישהו יוצא נגד האקמול?
 

חגית35

New member
נכון, וזה כי הוא לא מקוטלג כ"סם"

כמובן שעצם הפוטנציאל הטוקסיקולוגי ממנת יתר קיים בכל תרופה וזה לא מונע ממנה לא להיכלל בפקודת סמים מסוכנים
 

זהבה נ

New member
ריטלין היה ונשאר תרופה ממריצה

ולמעשה זה סוג של "סם". מי שצורך את התרופה לילדיו יודע כמה שמקפידים על המרשם והיותו כתוב כראוי. כל זה בשל נקיטת צעדים של משנה זהירות בנושא הזה של שימוש לא נכון או מדויק בתרופה. יש הוראות לתת רק ל10 ימים ואם אין בבית המרקחת כספת אז לא מחזיקים בו את הריטלין. לדעתי צריך וחשוב לשנות זאת.
 
למעלה