מזל החודש- עקרב

../images/Emo12.gif דיבוק? סורי קידו, לא בבית ספרי..../images/Emo13.gif

לא יודע מה רמי אמר, אבל המונחים האלה אינם בשימוש אצלי. סורי.
 
היי יאיר

העלת חיוך על פני, אני יודעת שדיבוק זה מלשון דבקות... דבקות בה', דבקות במטרה, ודבק בה והיו לאחד, לא דווקא במובן השלילי, אך כן רמי התבטא במילה הזו ואף פעם לא ירדתי לסוף דעתו...
 

Salanit

New member
מאוד מענין ומלמד../images/Emo45.gif

לי מתקשר ארכיטיפ עקרב למושג "מודעות". מודעות אמיתית שהאדם חווה בעוצמה ועל בשרו, ועל כן היא המובילה לשינוי מהותי. ומצאתי עוד קטע על ארכיטיפ עקרב(לקוח מ-http://www.gilrach.co.il/article.asp?id=246): שלב מזל עקרב בדומה לשלב של מזל סרטן השייך למזלות המים גם מזל עקרב עוסק בתת מודע, אך בעוד שמזל סרטן עוסק בתת מודע אישי העקרב עוסק בתת מודע קולקטיבי וכל הפסיכולגיה הפרוידיאנית, מקורה הוא בארכיטיפ של מזל עקרב. מזל זה עוסק בלידה, חיים ומוות, טרנספורמציה. מפגש עם הצד האפל של האישיות, היכולת להכיר בצדדים האפלים של הנפש, להודות בקיומם, להכילם, ולהמשיך הלאה עם מבנה אישיות מתוקן. פה מתגלית הפסיכולוגיה של המיניות, באה לידי ביטוי, המשמעות האמיתית של המיניות בחיי האדם ואם בשלב הקודם היתה היווצרות של הדדיות ושותפות, הפירות שלה מובילים להתמזגות שמביאה באופן טבעי להולדה, לרוויה , ולהמשך השושלת. כאן נוצר מפגש עמוק עם פחדים, חרדות, כוחניות כפיתיות, אובססיות, זה השלב הקשה ביותר בהתפתחות האישית מכיון שהאדם נדרש לוותר על חלקים מהאגו לטובת הכרה שיש איזה שהוא כוח נעלה יותר מהאגו האישי. וית ההורות שמעלה מחדש אל המודע תכנים וקונפליקטים מהעבר ויחסי ההתקשרות של ההורה עם משםחת המקור שלו. האדם מתחיל לחוש,לעיתים בעוצמה רבה, את הקונפליקטים והבעיות הלא פתורות שקשורות לילדות המוקדמת.זה שלב מכריע בחייו של כל אדם מכיון שהוא קובע את המשך ההתפתחות הרוחנית שלו ועל פי הדגם האסטרולוגי האנושות תקועה עדיין בתוך השלב הזה כי לא וויתרה על כוחניות ושליטה, שהם מרכיבים של ההתפתחות בשלב השור, שלב האומניפוטנציה בחייו של הילד. שלב העקרב הוא המצב בו האדם מתמרן בין מערכת הערכים האישית שספג בילדותו מהוריו וסביבתו לבין הארכטיפים הקולקטיביים של התרבות שבה הוא גדל והתבגר. במידה והפערים גדולים במיוחד נוצרים קונפליקטים קשים בתחום המיניות, צרכים אישיים, דחפים ורצונות. זה שלב קשה ביותר בהתפתחות הפסיכולוגית של כל אדם מכיון שהוא נדרש לוותר על חלקים מהמרקם הפסיכולוגי שלו לטובת מערכת ערכים שלא מוכרת ולא ידועה לו, מצב שמעורר פחדים וחרדות, אך אמור להוביל את האדם לטרנספורמציה האמיתית והמכרעת בחייו. פה נוצר המאבק הפנימי בין תת המודע האישי לקולקטיבי ומידת הפער קובעת את העוצמות של הרגשות והתחושות וההחצנה שלהם.
 

gavrik

New member
../images/Emo45.gif כתיבה מאוד יפה

וכיליד עקרב מאוד הזדהיתי, בחלק מהדברים בכל אופן עדיין חסר לי השלבים שאחרי המאבקים
 
הערות ראשונות

ראשית, לדעתי אתה נופל כשאתה מתחיל להשוות מזלות למזלות אחרים. בגלל שאתה יודע מה אתה רוצה לומר על מזל אחר, אתה מתאר זאת כאילו המזל הקודם או מזל אחר מאותה קבוצה נופל ממנו, או פחות מפותח. אז זהו, שלא: זה פשוט.. אחר. למשל לסרטן. גם לסרטנים יש בחירה, וגם לעקרבים, ו בעצם לכולם, אבל.. זו בחירה אחרת. לסרטן זו בחירה של קרדינל, והוא יוצר אנרגיה, וזו וואחד בחירה לאן לקחת את האנרגיה של המים כקרדינל. העקרב הוא אולי השני בקבוצה, אבל השלישי בפעולה. כלומר, קרדינל יוצר אנרגיה, משתנה מעביר אותה, קבוע מכיל אותה. הפרדוקס הוא פה לא בגלל שהוא קבוע וזקוק להשתנות פלוטונית, אלא בגלל שהוא קבוע ושייך ליסוד המים שהוא דינמי בעיקרון. מה זאת אומרת, מים קבועים? יש מצב כזה בטבע? לא. מים קבועים במקום אחד מתעפשים. זה אולי הצורך האמיתי של העקרב לשנע את המים שבתוכו, ולא לשמור אותם או לשלוט עליהם. העקרב זקוק לשליטה, כי כמו כל אלמנט חלש, הוא אינו בשליטה. אינך יכול לשמור על מים שלא ינועו, ועל רגש שלא יהיה דינמי. הצורך בשינויים הפלוטונים הוא בעצם העברת אנרגיה ממקום למקום, וצורך להוולד מחדש כמכיל אנרגיה, אבל.. איזו אנרגיה? שינויי הצורה של העקרב הם חדים כל כך, כי יסוד המים הוא קיצוני בהשתנות שלו: מים רגועים, מים עמוקים, מים קפואים, קרח.. מה לא אמרו על העקרב, והשתמשו בדימויים האלה? לגבי המאזניים - המאזניים גם הוא קרדינל, והוא הקרדינל של האויר. ההתבוננות של המאזניים שונה מהמעורבות החזקה של העקרב מראש, כך שאין שום דבר להשוות ביניהם. הריחוק המאזנאי הזוגי הוא הדיפלומטיה בהתהוותה, והשליטה האינטליגנטית עצמה. זו שליטה, כיון שהיא לא מעורבת רגשית. לא פלא המעורבות העקרבית עם הפתיל הקצר וחוסר היכולת להפריד את עצמו מהאובייקט היא איבוד שליטה מוחלט כבר מלכתחילה, אולם המאמץ שלא להראות זאת כלפי חוץ עם הפוקר פייס העקרביים, נידון מראש לכשלון. ה-כל רגשי כאן, לטוב ולרע, כולל הצורך למות ולהוולד מחדש מתוך מצבים כאוטיים כאלה ואחרים. המשך יבוא..
 

Salanit

New member
מחדד את ההבנה../images/Emo141.gif

במיוחד המשפט המסכם "ה-כל רגשי כאן, לטוב ולרע, כולל הצורך למות ולהוולד מחדש מתוך מצבים כאוטיים כאלה ואחרים". תודה.
 

sansbastian

New member
שלום לך אש בשמיים

האם תוכל להזכיר לי למה ומדוע החלפת בזמנו את מישפט הסיומת על מעיל הגשם שלך
 

sansbastian

New member
../images/Emo2.gifתנסה לרענן אש

מי פנה אליך ברעיון להחליף בזמנו את המישפט עם מעיל הגשם
 
למעלה