הערות ראשונות
ראשית, לדעתי אתה נופל כשאתה מתחיל להשוות מזלות למזלות אחרים. בגלל שאתה יודע מה אתה רוצה לומר על מזל אחר, אתה מתאר זאת כאילו המזל הקודם או מזל אחר מאותה קבוצה נופל ממנו, או פחות מפותח. אז זהו, שלא: זה פשוט.. אחר. למשל לסרטן. גם לסרטנים יש בחירה, וגם לעקרבים, ו בעצם לכולם, אבל.. זו בחירה אחרת. לסרטן זו בחירה של קרדינל, והוא יוצר אנרגיה, וזו וואחד בחירה לאן לקחת את האנרגיה של המים כקרדינל. העקרב הוא אולי השני בקבוצה, אבל השלישי בפעולה. כלומר, קרדינל יוצר אנרגיה, משתנה מעביר אותה, קבוע מכיל אותה. הפרדוקס הוא פה לא בגלל שהוא קבוע וזקוק להשתנות פלוטונית, אלא בגלל שהוא קבוע ושייך ליסוד המים שהוא דינמי בעיקרון. מה זאת אומרת, מים קבועים? יש מצב כזה בטבע? לא. מים קבועים במקום אחד מתעפשים. זה אולי הצורך האמיתי של העקרב לשנע את המים שבתוכו, ולא לשמור אותם או לשלוט עליהם. העקרב זקוק לשליטה, כי כמו כל אלמנט חלש, הוא אינו בשליטה. אינך יכול לשמור על מים שלא ינועו, ועל רגש שלא יהיה דינמי. הצורך בשינויים הפלוטונים הוא בעצם העברת אנרגיה ממקום למקום, וצורך להוולד מחדש כמכיל אנרגיה, אבל.. איזו אנרגיה? שינויי הצורה של העקרב הם חדים כל כך, כי יסוד המים הוא קיצוני בהשתנות שלו: מים רגועים, מים עמוקים, מים קפואים, קרח.. מה לא אמרו על העקרב, והשתמשו בדימויים האלה? לגבי המאזניים - המאזניים גם הוא קרדינל, והוא הקרדינל של האויר. ההתבוננות של המאזניים שונה מהמעורבות החזקה של העקרב מראש, כך שאין שום דבר להשוות ביניהם. הריחוק המאזנאי הזוגי הוא הדיפלומטיה בהתהוותה, והשליטה האינטליגנטית עצמה. זו שליטה, כיון שהיא לא מעורבת רגשית. לא פלא המעורבות העקרבית עם הפתיל הקצר וחוסר היכולת להפריד את עצמו מהאובייקט היא איבוד שליטה מוחלט כבר מלכתחילה, אולם המאמץ שלא להראות זאת כלפי חוץ עם הפוקר פייס העקרביים, נידון מראש לכשלון. ה-כל רגשי כאן, לטוב ולרע, כולל הצורך למות ולהוולד מחדש מתוך מצבים כאוטיים כאלה ואחרים. המשך יבוא..