מזלטוב ! קורבן ראשון ממשפחת הסקאניות

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
תלוי איפה לא חשבו על זה
ברחבי אירופה היו אוטובוסים נמוכי רצפה במהלך שנות התשעים, אם לא לפני כן.
אנחנו לא מדברים על אירופה.
בשנות ה-90 התקן לאוטובוסים נמוכי רצפה לא חייב את ישראל.
 

אורי404

New member
אנחנו לא מדברים על אירופה.
בשנות ה-90 התקן לאוטובוסים נמוכי רצפה לא חייב את ישראל.
וחבל שלא.
היה, כידוע ניסיון של "דן" מאמצע שנות התשעים עם ה-6001 ואולי עם אוטובוסים נוספים. מעניין באמת מדוע, העדיפו בסופו של דבר להכניס EL-ים עם מדרגה אחת ולא נמוכי רצפה.
 

mister K

New member
וחבל שלא.
היה, כידוע ניסיון של "דן" מאמצע שנות התשעים עם ה-6001 ואולי עם אוטובוסים נוספים. מעניין באמת מדוע, העדיפו בסופו של דבר להכניס EL-ים עם מדרגה אחת ולא נמוכי רצפה.
החלטה גרועה. מי שהביא את ה-EL כבר לא בדן כיום
 

mister K

New member
ועוד איך חשבו על זה, רק שבחרו להמשיך לייבא
גבוה רצפה...
נכנסת למחשבות של אריק פלדמן?
כל עוד התקן לא חייב, לא הביאו נמוכי רצפה שהם יקרים יותר ומסובכים יותר לתחזוקה. לא באגד ולא בשאר חברות התח"צ שהפעילו אז שירות עירוני (דן, ש.א.מ נצרת ותח"צ באר שבע).
 
נכנסת למחשבות של אריק פלדמן?
כל עוד התקן לא חייב, לא הביאו נמוכי רצפה שהם יקרים יותר ומסובכים יותר לתחזוקה. לא באגד ולא בשאר חברות התח"צ שהפעילו אז שירות עירוני (דן, ש.א.מ נצרת ותח"צ באר שבע).
בטח נכנסתי... רק שבדן כן הביאו נמוך רצפה לפני
שהיה תקן מחייבף ואני אפילו לא מתכוון ל-6001 אלה לנידרפלורים שהגיעו החל מ-1999.
 

mister K

New member
בטח נכנסתי... רק שבדן כן הביאו נמוך רצפה לפני
שהיה תקן מחייבף ואני אפילו לא מתכוון ל-6001 אלה לנידרפלורים שהגיעו החל מ-1999.
בסדר, אני לא מדבר על שנת 1999.
אז כבר ידעו שתוך מספר שנים תאמץ ישראל את התקן האירופי. בשל כישלון ה-EL בדן, נאלצו להחליף את דגם האוטובוס, כשהאופציה הטובה ביותר הייתה להביא כבר דגם נמוך רצפה. באגד להזכירך החלו לרכוש את ה-O405 כבר משנת 1989 והדגם נחל הצלחה במשך שנים. לכן רק כשהתקן חייב, שינו באגד את מדיניות הרכש והחלו לרכוש מאן נמוך רצפה. לא הייתה לאגד שום סיבה להחליף את הדגם לפני כן.
 

אורי404

New member
בסדר, אני לא מדבר על שנת 1999.
אז כבר ידעו שתוך מספר שנים תאמץ ישראל את התקן האירופי. בשל כישלון ה-EL בדן, נאלצו להחליף את דגם האוטובוס, כשהאופציה הטובה ביותר הייתה להביא כבר דגם נמוך רצפה. באגד להזכירך החלו לרכוש את ה-O405 כבר משנת 1989 והדגם נחל הצלחה במשך שנים. לכן רק כשהתקן חייב, שינו באגד את מדיניות הרכש והחלו לרכוש מאן נמוך רצפה. לא הייתה לאגד שום סיבה להחליף את הדגם לפני כן.
אני חושב, שכבר בשנות השמונים היו נמוכי רצפה
בוודאי ובוודאי, שלפני שנת 1999 - השנה בא נכנסו באופן סדיר המאנים נמוכי הרצפה ב"דן". כך שגם במקרה של "דן", מדובר באיחור מה. הO405 אכן אוטובוס מוצלח. אבל אפשר* היה להביא O405N נמוך רצפה, כפי שבמקום הEL-ים אפשר* היה להכניס מאנים נמוכי רצפה. עם זאת יש פחות לבוא בטענות כלפי חברות האוטובוסים השונות ויותר כלפי החברה והממשלה. אז מצב נגישות הנכים היה בכי רע בכל המישורים השונים. עם פנינו לעתיד, לא נותר אלא לקוות, שתחום נגישות האוטובוסים לכלל האוכלוסייה ישתפר באוטובוסים הבינעירוניים.
 

harhanegev

New member
מדובר בדגם אוטובוס גרוע ובעייתי:
אין לו כח לסחוב בעליות, המנוע מאוד חלש, מתחמם מהר ורבים מנהגי חיפה נוטשים אותו לטובת כלי-רכב ישנים יותר ממשפחת מאן. בבירור שערכתי לאחרונה מתגלה כי אגד חיפה מאוד לא מרוצים מהדגם ולכן הוחלט להתחיל ולהעביר אותו לחולון בה אין עליות. כאשר אני טענתי לפני שלוש שנים שאין להתקרב לסקניה ולוולוו - היה זה לאחר הכישלון הנורא של הסקניה הצהוב בירושלים. כך הם פני הדברים כאשר קונים בזול ומשלמים ביוקר. הפתרון הינו אחד ויחיד: מרצדס סיטארו מוגמר גרמני מדור III וללא שום תירוצים. הסיטארו הוא בעל המומנט הרב ביותר מכל המתחרים ויכולותיו בעליות של חיפה הן הטובות ביותר. לדעתי זו התחילה של סימפטום של שריפת סקניות עקב תקלות בדומה ל-וולוו. כאשר אני בדקתי את מס' הסקניות שנשרף ממודלים 1973-1974 כלומר ממודל V8-145 הידוע לשימצה עם מנוע חזק מדי של יאכטה, בכלל, התברר שלמעלה מ-14 אחוז נשרפו כלומר לפחות 63 סקניות נשרפו. חבל שלא לומדים לקח מר זה וממשיכים להתקשר עם יצרנים שבדים שיעילות כלי-רכבם הוכחה כבעייתית. וההמלצה היא כרגיל: אך ורק אוטובוס גרמני-טהור-מוגמר. חבל להיכנס להרפתקאות מיותרות העולות כסף למשלם המיסים. זיכרו היטב: סדרת הסקניה העירונית באגד לא תחזיק מעמד 15 שנים. הם יושבתו הרבה לפני המועד. לגזור ולשמור ולוודא שמירת קישור לעתיד להודעה זו.
אפילו סדאם חוסיין העדיף מאן.
משגרי הטילים שלו ממלחמת המפרץ הראשונה, היו מתוצרת מאן.
 

david80

Member
אפילו סדאם חוסיין העדיף מאן.
משגרי הטילים שלו ממלחמת המפרץ הראשונה, היו מתוצרת מאן.
אולי יותר נכון לומר "העיראקים"?
או שסדאם בכבודו ובעצמו החליט מה לקנות עבור הצבא העיראקי?
 

olli3

New member
מנהל
מדובר בדגם אוטובוס גרוע ובעייתי:
אין לו כח לסחוב בעליות, המנוע מאוד חלש, מתחמם מהר ורבים מנהגי חיפה נוטשים אותו לטובת כלי-רכב ישנים יותר ממשפחת מאן. בבירור שערכתי לאחרונה מתגלה כי אגד חיפה מאוד לא מרוצים מהדגם ולכן הוחלט להתחיל ולהעביר אותו לחולון בה אין עליות. כאשר אני טענתי לפני שלוש שנים שאין להתקרב לסקניה ולוולוו - היה זה לאחר הכישלון הנורא של הסקניה הצהוב בירושלים. כך הם פני הדברים כאשר קונים בזול ומשלמים ביוקר. הפתרון הינו אחד ויחיד: מרצדס סיטארו מוגמר גרמני מדור III וללא שום תירוצים. הסיטארו הוא בעל המומנט הרב ביותר מכל המתחרים ויכולותיו בעליות של חיפה הן הטובות ביותר. לדעתי זו התחילה של סימפטום של שריפת סקניות עקב תקלות בדומה ל-וולוו. כאשר אני בדקתי את מס' הסקניות שנשרף ממודלים 1973-1974 כלומר ממודל V8-145 הידוע לשימצה עם מנוע חזק מדי של יאכטה, בכלל, התברר שלמעלה מ-14 אחוז נשרפו כלומר לפחות 63 סקניות נשרפו. חבל שלא לומדים לקח מר זה וממשיכים להתקשר עם יצרנים שבדים שיעילות כלי-רכבם הוכחה כבעייתית. וההמלצה היא כרגיל: אך ורק אוטובוס גרמני-טהור-מוגמר. חבל להיכנס להרפתקאות מיותרות העולות כסף למשלם המיסים. זיכרו היטב: סדרת הסקניה העירונית באגד לא תחזיק מעמד 15 שנים. הם יושבתו הרבה לפני המועד. לגזור ולשמור ולוודא שמירת קישור לעתיד להודעה זו.
הסקאניה הצהובה במקרה טיילה גם לבאר שבע?
בשנת 2005 או 2006 (לא ממש זוכר) הייתה בבאר שבע בשרות מטרודן סקאניה שנסעה על קו 8 קבוע למשך כמה חודשים ולאחר מכן נעלמה. האם מדובר על אותה הסקאניה שהזכרת כאן? ואם לא, אז במה מדובר ולאן נעלמה?
 

אורי404

New member
הסקאניה הצהובה במקרה טיילה גם לבאר שבע?
בשנת 2005 או 2006 (לא ממש זוכר) הייתה בבאר שבע בשרות מטרודן סקאניה שנסעה על קו 8 קבוע למשך כמה חודשים ולאחר מכן נעלמה. האם מדובר על אותה הסקאניה שהזכרת כאן? ואם לא, אז במה מדובר ולאן נעלמה?
מדובר בדגם אחר
היו שתי סקניות מדגם שונה, שנוסו באזור השנים 2002 (אולי 2003) עד לאזור 2005/2006. הן נוסו בשלל החברות, למשל ב"אגד" (בירושלים ואולי אזורים נוספים), ב"דן", בחברות עפיפי (למשל אזור נהריה), בטבריה ב"קונקס" (לימים "ויאוליה"), ב"מטרודן", שכתבת ועוד. לא יודע היכן הסקניות. אולי אחת נשארה ב"ויאוליה" במודיעין, אבל גם סבירות, שאני מערבב ואולי שתיהן נמצאות בגלות.
 

olli3

New member
מנהל
מדובר בדגם אחר
היו שתי סקניות מדגם שונה, שנוסו באזור השנים 2002 (אולי 2003) עד לאזור 2005/2006. הן נוסו בשלל החברות, למשל ב"אגד" (בירושלים ואולי אזורים נוספים), ב"דן", בחברות עפיפי (למשל אזור נהריה), בטבריה ב"קונקס" (לימים "ויאוליה"), ב"מטרודן", שכתבת ועוד. לא יודע היכן הסקניות. אולי אחת נשארה ב"ויאוליה" במודיעין, אבל גם סבירות, שאני מערבב ואולי שתיהן נמצאות בגלות.
הבנתי, תודה.
 

mister K

New member
מדובר בדגם אוטובוס גרוע ובעייתי:
אין לו כח לסחוב בעליות, המנוע מאוד חלש, מתחמם מהר ורבים מנהגי חיפה נוטשים אותו לטובת כלי-רכב ישנים יותר ממשפחת מאן. בבירור שערכתי לאחרונה מתגלה כי אגד חיפה מאוד לא מרוצים מהדגם ולכן הוחלט להתחיל ולהעביר אותו לחולון בה אין עליות. כאשר אני טענתי לפני שלוש שנים שאין להתקרב לסקניה ולוולוו - היה זה לאחר הכישלון הנורא של הסקניה הצהוב בירושלים. כך הם פני הדברים כאשר קונים בזול ומשלמים ביוקר. הפתרון הינו אחד ויחיד: מרצדס סיטארו מוגמר גרמני מדור III וללא שום תירוצים. הסיטארו הוא בעל המומנט הרב ביותר מכל המתחרים ויכולותיו בעליות של חיפה הן הטובות ביותר. לדעתי זו התחילה של סימפטום של שריפת סקניות עקב תקלות בדומה ל-וולוו. כאשר אני בדקתי את מס' הסקניות שנשרף ממודלים 1973-1974 כלומר ממודל V8-145 הידוע לשימצה עם מנוע חזק מדי של יאכטה, בכלל, התברר שלמעלה מ-14 אחוז נשרפו כלומר לפחות 63 סקניות נשרפו. חבל שלא לומדים לקח מר זה וממשיכים להתקשר עם יצרנים שבדים שיעילות כלי-רכבם הוכחה כבעייתית. וההמלצה היא כרגיל: אך ורק אוטובוס גרמני-טהור-מוגמר. חבל להיכנס להרפתקאות מיותרות העולות כסף למשלם המיסים. זיכרו היטב: סדרת הסקניה העירונית באגד לא תחזיק מעמד 15 שנים. הם יושבתו הרבה לפני המועד. לגזור ולשמור ולוודא שמירת קישור לעתיד להודעה זו.
לא חייבים סיטארו. המאן NL מוכיח את עצמו יפה.
מאן NL הוא הדגם העירוני המוצלח ביותר שנוסע כיום בארץ. אמנם שיכוך מהמורות היא נקודת התורפה שלו, אבל הוא חזק, נמוך רצפה, מצטייר עד עכשיו במשך 12 שנים בישראל כאמין מאוד, מתאים לאקלים הישראלי ולא נשרף. דווקא המרכב הישראלי של המאן מצטייר עד עכשיו כיותר אמיד מאשר הגרמני המוגמר. התלונות של המכונאים על הטיפול בדגם הזה ברורות, לאור העובדה שכל דגם חדשני ונמוך רצפה הרבה יותר מסובך לטיפול מאשר דגמים ישנים יותר כמו ה-O405 שאליו התרגלו המכונאים באגד. ההחלטה להפחית את רכש המאן העירוני לטובת דגם חלש באופן משמעותי של סקאניה וכנראה גם לא אמין, היא טעות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה