מזכירות?

מזכירות?

שלום חברים וחברות יקרים ויקרות. שמועה גונבה לאוזני שבזמן הקרוב תערך מזכירות חניכים. לי אישית אין הרבה הכרות עם הגוף הזה ולכן כל מי שיודע, רוצה לדעת או מוצא את הדיון מעניין מתבקש לענות ולהגיב. מהי המזכירות? מדוע היא נערכת? מהן מטורתיה? במה היא תעסוק הפעם? איפה זה בכלל יהיה? למה זה בכלל לתנועה? אם אתה קורא את ההודעה הזו ויש לך תשובות, אני אשמח לקרוא אותן, אם יש לך שאלות אני אשמח לקרוא גם אותן ולחכות בסבלנות עד שמישהו שמבין קצת יותר יענה לשנינו. בברכת שנת פעילות פוריה והמונית, אביב שניר קן ראש העין.
 
קצת פרטים. גם לא הכל...

המזכירות תיערך הקיבוץ רביד שבצפון. היא תערך בתאריך 25-26 לינואר(החודש). המזכירות תיהיה בנושאים:מוסדות חניכים, ותגובות לציבור. פרטים עוד יגיעו. המטרה שלה זה להחיליט החלטות ולדון בנושאים שכתבתי למעלה ונושאים דחופיים שיעלו(אם יעלו). ולא הבנתי מה זה אומר השאלה למה זה בכלל לתנועה??
 
השאלה הייתה: למה זה בכלל טוב לתנועה

ואם אפשר יותר פרטים על התכנים של המזכירות. ואני עדיין מעוניין לדעת לשם מה היא קיימת, מי מחליט על הנושאים שלה ומה עמדת הנשיאות (הנשיאות עוסקת בזה כרגע, לא?) בנושאים אלה. בנוסף, האם התהליכים הם באמת דמוקרטיים או שהמזכירות היא חותמת גומי לנשיאות. נסה להרחיב קצת יותר, אני חושב שיש כאן דיון מעניין.
 
ההבדל בין נשיאות למזכירות:

הנשיאות היא גוף קטן יותר שלא מחליט החלטות כוללות לגבי כל התנועה אלה מעביר אותם לגופים שונים כמו המזכירות שתיהיה. אני לא זוכר מה שאלת אז אני יענה לך עוד תשובה על ההודעה השניה.
 
תשובה לא מספקת..

אולי מישהו יוכל להגדיר לי מה זה מזכירות ומה זה נשיאות בדיוק? במה הם עוסקים, ממה מורכבים , כל כמה זמן נפגשים וכו´..
 
תשובה שאולי תהיה מספקת

רעות, הנשיאות היא מוסד החניכים הכי "גבוה" במגזר החינוכי (בגלל זה היא נקראת נשיאות). הנשיאות מתכנסת אחת לשבוע-שבועים במרכז התנועה בתל-אביב. הנשיאות דנה בנושאים חשובים ואקטואלים, בתוך התנועה ובעמדת התנועה כלפי חוץ. אך הנשיאות היא גוף מצומצם ולכן אינו יכול להחליט החלטות אלו על דעת עצמו, שכן אינו מייצג את כל הקינים במגזר. כדי להעביר החלטה משמעותית מכנסת הנשיאות מזכירות חניכים, אחת לחצי שנה. במזכירות ישנם 3-4 נציגים מכל קן (שוב, המזכירות הקרובה תתקיים ברביד ב25-26 בינואר), שעוברים על ההצעות החלטה של הנשיאות ומשנים ומתקנים ובסוף מצביעים.
 
לצערי -עדיין לא..

אם הבנתי-אז המזכירות היא מן סמינר שהנשיאות מכנסת למטרות שהצגת. ובכל זאת- התשובה עדיין אינה מספקת. יש הרבה פרטים שלא כתבת . אני מנסה להבין עד הסוף על מה מדובר ונותנים לי חלקים. ועוד דבר-ההחלטות בסופו של דבר באות רק מנציגי הקינים. אבל מי אמר שכולם (כל החברים במגזר מכל השכבות בבוגרת) מסכימים עם ההחלטות? אם הם נציגים- הם אמורים לשתף גם את מי שלא נציג בהחלטות ולתת להשפיע. אני צודקת?
 
גם לצערי...

כינוס כל הבוגרת של המגזר החינוכי היא דבר בלתי אפשרי ולא פרקתי וגם לא הכרחי. אני מאמין שמתוך כל האנשים שיהיו במזכירות (אם באמת יהיו 3-4 מקן), ניתן לשמוע מגוון דעות רחב מאוד, אפילו את רוב הדעות. מה גם שהנושאים נגזרים מהחלטות קודמות של וועידות ומועצות תנועה למיניהן. המזכירות, לדעתי, לא באה לשנות משהו במהות, אלה רק בפעולה, בתכלס. היא לא משנה מבחינה רעיונית. מה עוד את רוצה לדעת? (נב: מזל טוב רעות!!!)
 
המזכירות היא דמוקרטית

שלום, המזכירות חניכים שתהיה ב25 ( קודם כל לרשום בגדול בקן- מזכירות חניכים, קיבוץ רביד, 25-26 לחודש, צריכים לבחור 3-4 נציגים), יכולה להיות מאוד מאוד דמוקרטית, זה תלוי למעשה בכמות הנציגים שיגיעו מקיני התנועה, במידי ויהיה נציגות מספקת לכל קיני התנועה אז היא אכן תהיה דמוקרטית לגמרי, במידה ויגיעו מעט נציגים (וזה לא יקרה כי כולנו נדאג שיגיעו נציגים מהקן שלנו) אז היא פחות תשקף את חברי הבוגרות ולכן תהיה גם פחות דמוקרטית. חוץ מזה המזכירות היא לא חותמת גומי לנשיאות, זה אני יכול להבטיח. ודבר אחרון אני מסכים אם אודי על מה שכתב על נשיאות ומזכירות חוץ מדבר אחד, אנחנו לא שרוטים, אנחנו הכי שפויים בעולם
 

אהוד1

New member
מזכירות חניכים ארצית !!!

שלום אביב! א. מזכירות חניכים היא הגוף המחליט הגבוה של חניכי התנועה על עוד לא מכנסים מועצה חינוכית (של הנוער הלומד) או ועידה (של כל מגזרי התנועה כולל כולם). זאת אמרת זהו גוף חניכים שמצד אחד הוא בעל יכולת החלטה ומצד שני מספיק גמיש ומהיר כך שיוכל להתכנס פעמיים בשנה ולא פעם ב 4 שנים (שזה אם תחשוב ועידה אחת לכל חניך בבוגרת). ב. את המזכירות מכינים הוגים ומדריכים חברי נשיאות חניכים (שאגב כמה מהם מקן ראש העין). בשנה שעברה החליטה מועצת חוות להצטרף לנשיאות במזכירות השנה הם עוד מתלבטים אם להצטרף (כדאי לשאול את הקומונר שלך למה). ג. החשוב מכל. אנחנו מרגישים שפניה החברתיים של התנועה נמצאים בטשטוש מסויים ויותר מזה ! החניך בקן לא מעורב בנעשה מסביבו שלא נומר מסורס... לכן החליטה הנשיאות להציע מודל חדש לפעילות תגובות בכל נושא ולהחליט על מה מותר לנו (ואנחנו חייבים) לצאת ולהגיב. ד. נושא שני: האם התנועה דמוקרטית? האם חניכים בבוגרת באמת מעצבים את הקן? האם אנחנו מספיק תנועת נוער מורדת? כל אלו הן שאלות הנוגעות למוסדות החניכים שלנו, וזה בעצם הנושא השני של המזכירות. בקרוב יצא פלייר לקינים וכל קן צריך לבחור 3-4 נציגים שייצגו אותו ויהיו שליחים של המזכירות חזרה אל הקן. יאללה בלאגן ובהצלחה לכולם. ואם יש שאלות ויותר חשוב תגובות והצעות בנושאים הללו: מוסדות חניכים ודמוקרטיה בתנועה, או על אילו נושאים אנחנו צריכים להגיב? כלכלה? שלום? איכות סביבה? חוץ מזה אני אהוד ואני מיסודות וצמיחה הדרכה ויחד עם עמית ועידית הקומונרים אני עובד עם הנשיאות ומנסה ללוות אותם. (חברה רציניים מאוד אבל עם סריטה קלה).
 
למעלה