מזדה 3 משמשת כמונית...

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
מדיניות...: תיקון טעות!

המדינות בנושא הזה לא ברורה כיום...,
יש שמכסים בתמונות ויש שלא עושים כך,השאלה מה רצוי ואם יש תקנות בנידון.
בעבר כן הייתי מסוה מספרי-רישוי,עד שראיתי וקראתי שזה לא חובה.
מדיניות...: תיקון טעות!
 

amit1270

New member
בהחלט לא חובה

המדינות בנושא הזה לא ברורה כיום...,
יש שמכסים בתמונות ויש שלא עושים כך,השאלה מה רצוי ואם יש תקנות בנידון.
בעבר כן הייתי מסוה מספרי-רישוי,עד שראיתי וקראתי שזה לא חובה.
בהחלט לא חובה
 
מה ההבדל בינה לסובארו B3 ?

מזדה 3 משמשת כמונית...

נתקלתי בכזו לראשונה שלשום,היא אינה ממש חדשה,אבל כאחד שעסק בעבר בתחום המוניות,התפלאתי שאני רואה כזו לראשונה.
האם מדובר בדגם עם מנוע דיזל?
האם יש עוד כאלה או שהן רק "נדירות"?

מונית זו צולמה ביום ראשון בבוקר בתל-אביב,ליד תחנת-רכבת "השלום".
מה ההבדל בינה לסובארו B3 ?
האם יש רכבים סטנדרטיים שאינו מאושרים כמונית?
 

אלון 58

New member
למשל בטנדרונים...,

מה ההבדל בינה לסובארו B3 ?
האם יש רכבים סטנדרטיים שאינו מאושרים כמונית?
למשל בטנדרונים...,
חלק גדול מאלה שנמכרים בארץ אושרו כמונית (פולקסואגן-קאדי,סיטרואן-ברלינגו ופז'ו-פרטנר,רנו-קאנגו לא אושר בזמנו).
לגבי מכוניות רגילות,יש דגמים שנפוצים שמאושרים כמוניות,ויש כאלה שלא תראה אותם כמוניות,לפחות בארץ,כי בחו"ל ראיתי אפילו יונדאי-אלנטרה בתור מונית (בבולגריה למשל).
דגמי הסובארו שהיו בעבר כמוניות,היו דגמי בנזין,כיום למיטב ידיעתי בעלי מוניות רוכשים מכוניות דיזל בלבד עבור מונית,לכן שאלתי אם יש מצב שיש גם מזדה-3 דיזל,עבור מוניות.
 

אורי404

New member
לא רק מוניות דיזל

למשל בטנדרונים...,
חלק גדול מאלה שנמכרים בארץ אושרו כמונית (פולקסואגן-קאדי,סיטרואן-ברלינגו ופז'ו-פרטנר,רנו-קאנגו לא אושר בזמנו).
לגבי מכוניות רגילות,יש דגמים שנפוצים שמאושרים כמוניות,ויש כאלה שלא תראה אותם כמוניות,לפחות בארץ,כי בחו"ל ראיתי אפילו יונדאי-אלנטרה בתור מונית (בבולגריה למשל).
דגמי הסובארו שהיו בעבר כמוניות,היו דגמי בנזין,כיום למיטב ידיעתי בעלי מוניות רוכשים מכוניות דיזל בלבד עבור מונית,לכן שאלתי אם יש מצב שיש גם מזדה-3 דיזל,עבור מוניות.
לא רק מוניות דיזל
יש מוניות בנזין, כמו למשל הונדה ג'אז. חלק היברידיות (מנוע בנזין+חשמלי) וחלקן במנוע בנזין בלבד.
גם טויוטה פריוס היברידית יש.
אמנם מנועי הדיזל נפוצים מאוד, אך יש לצדם מנועי בנזין.
לגבי יונדאי. לא חושב, שיצא לי לראות מוניות יונדאי. ברם מוניות מחברת האם של יונדאי - קאיה. יש הרבה מאוד. בין היתר ריו הקטנה, סול או אופטימה.
 

אלון 58

New member
לגבי מוניות יונדאי...,

לא רק מוניות דיזל
יש מוניות בנזין, כמו למשל הונדה ג'אז. חלק היברידיות (מנוע בנזין+חשמלי) וחלקן במנוע בנזין בלבד.
גם טויוטה פריוס היברידית יש.
אמנם מנועי הדיזל נפוצים מאוד, אך יש לצדם מנועי בנזין.
לגבי יונדאי. לא חושב, שיצא לי לראות מוניות יונדאי. ברם מוניות מחברת האם של יונדאי - קאיה. יש הרבה מאוד. בין היתר ריו הקטנה, סול או אופטימה.
לגבי מוניות יונדאי...,
ציינתי שראיתי כאלה רק בבולגריה,בסופיה ובפרבריה.
בברלין "קלטתי" מרחוק מונית Hyundai-ix35,אבל לצערי היתה מעט מרוחקת ולא הספקתי לצלם,ולא ראיתי יותר כאלו.
 

down under

New member
דרישת סף מסויימת של המחוקק הישראלי

למשל בטנדרונים...,
חלק גדול מאלה שנמכרים בארץ אושרו כמונית (פולקסואגן-קאדי,סיטרואן-ברלינגו ופז'ו-פרטנר,רנו-קאנגו לא אושר בזמנו).
לגבי מכוניות רגילות,יש דגמים שנפוצים שמאושרים כמוניות,ויש כאלה שלא תראה אותם כמוניות,לפחות בארץ,כי בחו"ל ראיתי אפילו יונדאי-אלנטרה בתור מונית (בבולגריה למשל).
דגמי הסובארו שהיו בעבר כמוניות,היו דגמי בנזין,כיום למיטב ידיעתי בעלי מוניות רוכשים מכוניות דיזל בלבד עבור מונית,לכן שאלתי אם יש מצב שיש גם מזדה-3 דיזל,עבור מוניות.
דרישת סף מסויימת של המחוקק הישראלי
לרכב שיורשה תיאורטית להיות מונית הוא קודם כל היותו בן לכל הפחות 4 דלתות.
אין חיה כזו מונית שיש לה רק 2 או 3 דלתות.
להבדיל ממקסיקו וחלק ממדינות דרום אמריקה ששם פולקסווגן חיפושית משמשת כמונית.

בארץ יונדאי וולוסטר (3 דלתות) לא תורשה להיות מונית.
 

אלון 58

New member
דבר ידוע...,

דרישת סף מסויימת של המחוקק הישראלי
לרכב שיורשה תיאורטית להיות מונית הוא קודם כל היותו בן לכל הפחות 4 דלתות.
אין חיה כזו מונית שיש לה רק 2 או 3 דלתות.
להבדיל ממקסיקו וחלק ממדינות דרום אמריקה ששם פולקסווגן חיפושית משמשת כמונית.

בארץ יונדאי וולוסטר (3 דלתות) לא תורשה להיות מונית.
דבר ידוע...,
גם מרצדס-קוּפֶּה על שלל דגמיה לא תורשה להמכר כמונית,כשיש בה שתי דלתות.
 

עדירמר

New member
מזדה 3 משמשת כמונית

מזדה 3 משמשת כמונית...

נתקלתי בכזו לראשונה שלשום,היא אינה ממש חדשה,אבל כאחד שעסק בעבר בתחום המוניות,התפלאתי שאני רואה כזו לראשונה.
האם מדובר בדגם עם מנוע דיזל?
האם יש עוד כאלה או שהן רק "נדירות"?

מונית זו צולמה ביום ראשון בבוקר בתל-אביב,ליד תחנת-רכבת "השלום".
מזדה 3 משמשת כמונית
ולמה זה נראה חריג?

הרי בשנות ה80 השתמשו בסובארו ליאונה כמוניות, חוץ מזה במדינת המרכז סולר יותר יקר מבנזין אז זאת התוצאה....
 

עדירמר

New member
מזדה 3 משמשת כמונית

מזדה 3 משמשת כמונית...

נתקלתי בכזו לראשונה שלשום,היא אינה ממש חדשה,אבל כאחד שעסק בעבר בתחום המוניות,התפלאתי שאני רואה כזו לראשונה.
האם מדובר בדגם עם מנוע דיזל?
האם יש עוד כאלה או שהן רק "נדירות"?

מונית זו צולמה ביום ראשון בבוקר בתל-אביב,ליד תחנת-רכבת "השלום".
מזדה 3 משמשת כמונית
ולמה זה נראה חריג?

הרי בשנות ה80 השתמשו בסובארו ליאונה כמוניות, חוץ מזה במדינת המרכז סולר יותר יקר מבנזין אז זאת התוצאה....
 

אלון 58

New member
לי הדגם הזה נראה נדיר כמונית...,

מזדה 3 משמשת כמונית
ולמה זה נראה חריג?

הרי בשנות ה80 השתמשו בסובארו ליאונה כמוניות, חוץ מזה במדינת המרכז סולר יותר יקר מבנזין אז זאת התוצאה....
לי הדגם הזה נראה נדיר כמונית...,
לא ראיתי כזו עד עתה,מכאן באו הצילום והשאלה.
 

ArsaWhat

New member
אחח, נהגי המוניות ברכבת השלום

מזדה 3 משמשת כמונית...

נתקלתי בכזו לראשונה שלשום,היא אינה ממש חדשה,אבל כאחד שעסק בעבר בתחום המוניות,התפלאתי שאני רואה כזו לראשונה.
האם מדובר בדגם עם מנוע דיזל?
האם יש עוד כאלה או שהן רק "נדירות"?

מונית זו צולמה ביום ראשון בבוקר בתל-אביב,ליד תחנת-רכבת "השלום".
אחח, נהגי המוניות ברכבת השלום
כאחד שמשתמש בתחנה הזו די הרבה (מחכה לקו 23 שלפעמים מגיע פעם בחצי שעה - ומיד אחריו מגיע עוד אוטובוס כזה, ובינתיים עשרות אלפי כלי רכב "תקועים בפקק" - הם הפקק! - כשהרבה פעמים הנהג הוא היחיד שברכב), ואני יכול להעיד שכמעט לכל אורך התחנה יש מוניות שמחכות לנוסעים במנוע כבוי כשהנהגים עומדים מחוץ למוניות שלהם, מקשקשים, אוכלים בייגלה ולפעמים מנסים לשדל נוסעים שיוצאים מתחנת הרכבת. המונית שבתמונה אמנם חונה מחוץ לתחום תחנת האוטובוס, אבל ממש רק מטר אחרי סוף התחום. כשאוטובוסים מנסים להיכנס ולקלוט נוסעים, או שהם לא נכנסים לתחנה כי אין להם איך להיכנס, או שהם עומדים באלכסון, ובכל מקרה הם חוסמים נתיב נסיעה. יש בתחנה הזו לא מעט קווים שעוצרים - 23, 56, 74, 140 ועוד, והרבה נוסעים עומדים ומחכים לאוטובוסים שמגיעים בתדירות נמוכה, והרבה פעמים נאלצים פשוט לפלס את דרכם דרך המונית שחונה. העיקר שלנהג המונית מחוסר העבודה (באמת איך זה שיש כל כך הרבה נהגים חסרי עבודה, ולמה אין קמפיין לגיוס נהגי מוניות לתחבורה הציבורית?) יש איפה לעמוד ולקשקש עם חברים שלו. עוד מקרה שבו תחבורה פרטית מצפצפת על זו הציבורית, ואין מי שיעשה שינוי. אין מי שיפקח, ולנוסעים במוניות ממילא לא אכפת מאלה שגם באוטובוס סיכוי סביר שיעמדו כל הדרך ליעדם.
 

אלון 58

New member
ענין די מוכר גם לי...,

אחח, נהגי המוניות ברכבת השלום
כאחד שמשתמש בתחנה הזו די הרבה (מחכה לקו 23 שלפעמים מגיע פעם בחצי שעה - ומיד אחריו מגיע עוד אוטובוס כזה, ובינתיים עשרות אלפי כלי רכב "תקועים בפקק" - הם הפקק! - כשהרבה פעמים הנהג הוא היחיד שברכב), ואני יכול להעיד שכמעט לכל אורך התחנה יש מוניות שמחכות לנוסעים במנוע כבוי כשהנהגים עומדים מחוץ למוניות שלהם, מקשקשים, אוכלים בייגלה ולפעמים מנסים לשדל נוסעים שיוצאים מתחנת הרכבת. המונית שבתמונה אמנם חונה מחוץ לתחום תחנת האוטובוס, אבל ממש רק מטר אחרי סוף התחום. כשאוטובוסים מנסים להיכנס ולקלוט נוסעים, או שהם לא נכנסים לתחנה כי אין להם איך להיכנס, או שהם עומדים באלכסון, ובכל מקרה הם חוסמים נתיב נסיעה. יש בתחנה הזו לא מעט קווים שעוצרים - 23, 56, 74, 140 ועוד, והרבה נוסעים עומדים ומחכים לאוטובוסים שמגיעים בתדירות נמוכה, והרבה פעמים נאלצים פשוט לפלס את דרכם דרך המונית שחונה. העיקר שלנהג המונית מחוסר העבודה (באמת איך זה שיש כל כך הרבה נהגים חסרי עבודה, ולמה אין קמפיין לגיוס נהגי מוניות לתחבורה הציבורית?) יש איפה לעמוד ולקשקש עם חברים שלו. עוד מקרה שבו תחבורה פרטית מצפצפת על זו הציבורית, ואין מי שיעשה שינוי. אין מי שיפקח, ולנוסעים במוניות ממילא לא אכפת מאלה שגם באוטובוס סיכוי סביר שיעמדו כל הדרך ליעדם.
ענין די מוכר גם לי...,
גם כשאיני תושב ת"א או המרכז.
 

S o l l y

New member
נכון

אחח, נהגי המוניות ברכבת השלום
כאחד שמשתמש בתחנה הזו די הרבה (מחכה לקו 23 שלפעמים מגיע פעם בחצי שעה - ומיד אחריו מגיע עוד אוטובוס כזה, ובינתיים עשרות אלפי כלי רכב "תקועים בפקק" - הם הפקק! - כשהרבה פעמים הנהג הוא היחיד שברכב), ואני יכול להעיד שכמעט לכל אורך התחנה יש מוניות שמחכות לנוסעים במנוע כבוי כשהנהגים עומדים מחוץ למוניות שלהם, מקשקשים, אוכלים בייגלה ולפעמים מנסים לשדל נוסעים שיוצאים מתחנת הרכבת. המונית שבתמונה אמנם חונה מחוץ לתחום תחנת האוטובוס, אבל ממש רק מטר אחרי סוף התחום. כשאוטובוסים מנסים להיכנס ולקלוט נוסעים, או שהם לא נכנסים לתחנה כי אין להם איך להיכנס, או שהם עומדים באלכסון, ובכל מקרה הם חוסמים נתיב נסיעה. יש בתחנה הזו לא מעט קווים שעוצרים - 23, 56, 74, 140 ועוד, והרבה נוסעים עומדים ומחכים לאוטובוסים שמגיעים בתדירות נמוכה, והרבה פעמים נאלצים פשוט לפלס את דרכם דרך המונית שחונה. העיקר שלנהג המונית מחוסר העבודה (באמת איך זה שיש כל כך הרבה נהגים חסרי עבודה, ולמה אין קמפיין לגיוס נהגי מוניות לתחבורה הציבורית?) יש איפה לעמוד ולקשקש עם חברים שלו. עוד מקרה שבו תחבורה פרטית מצפצפת על זו הציבורית, ואין מי שיעשה שינוי. אין מי שיפקח, ולנוסעים במוניות ממילא לא אכפת מאלה שגם באוטובוס סיכוי סביר שיעמדו כל הדרך ליעדם.
נכון
הם חוסמים נתיב שלם, זה מלא פעמים יוצר שם פקק.
אם אני אכליל אני ממש לא אוהב את הנהגים שם, לא רק ששמעתי על הרבה אנשים שעבדו עליהם בתחנה הזאת, הם גם הרבה פעמים נוהגים להעלות שני אנשים שונים לנסיעה, כדי להרוויח כפול, יצא לי פעם אחת שזה קרה לי אישית, ושמעתי על זה מעוד אנשים.... נוראי
 

נתנאל531

Well-known member
בבנייני האומה ביררושלים - אותו דבר בדיוק

אחח, נהגי המוניות ברכבת השלום
כאחד שמשתמש בתחנה הזו די הרבה (מחכה לקו 23 שלפעמים מגיע פעם בחצי שעה - ומיד אחריו מגיע עוד אוטובוס כזה, ובינתיים עשרות אלפי כלי רכב "תקועים בפקק" - הם הפקק! - כשהרבה פעמים הנהג הוא היחיד שברכב), ואני יכול להעיד שכמעט לכל אורך התחנה יש מוניות שמחכות לנוסעים במנוע כבוי כשהנהגים עומדים מחוץ למוניות שלהם, מקשקשים, אוכלים בייגלה ולפעמים מנסים לשדל נוסעים שיוצאים מתחנת הרכבת. המונית שבתמונה אמנם חונה מחוץ לתחום תחנת האוטובוס, אבל ממש רק מטר אחרי סוף התחום. כשאוטובוסים מנסים להיכנס ולקלוט נוסעים, או שהם לא נכנסים לתחנה כי אין להם איך להיכנס, או שהם עומדים באלכסון, ובכל מקרה הם חוסמים נתיב נסיעה. יש בתחנה הזו לא מעט קווים שעוצרים - 23, 56, 74, 140 ועוד, והרבה נוסעים עומדים ומחכים לאוטובוסים שמגיעים בתדירות נמוכה, והרבה פעמים נאלצים פשוט לפלס את דרכם דרך המונית שחונה. העיקר שלנהג המונית מחוסר העבודה (באמת איך זה שיש כל כך הרבה נהגים חסרי עבודה, ולמה אין קמפיין לגיוס נהגי מוניות לתחבורה הציבורית?) יש איפה לעמוד ולקשקש עם חברים שלו. עוד מקרה שבו תחבורה פרטית מצפצפת על זו הציבורית, ואין מי שיעשה שינוי. אין מי שיפקח, ולנוסעים במוניות ממילא לא אכפת מאלה שגם באוטובוס סיכוי סביר שיעמדו כל הדרך ליעדם.
בבנייני האומה ביררושלים - אותו דבר בדיוק
 

felixr

New member
תצפית עוד יותר מוזרה - הונדה ג'אז!

מזדה 3 משמשת כמונית...

נתקלתי בכזו לראשונה שלשום,היא אינה ממש חדשה,אבל כאחד שעסק בעבר בתחום המוניות,התפלאתי שאני רואה כזו לראשונה.
האם מדובר בדגם עם מנוע דיזל?
האם יש עוד כאלה או שהן רק "נדירות"?

מונית זו צולמה ביום ראשון בבוקר בתל-אביב,ליד תחנת-רכבת "השלום".
תצפית עוד יותר מוזרה - הונדה ג'אז!
לצערי לא הספקתי לצלם. נצפתה ליד קניון איילון.
אין גודל מינימום מונית?
 

אורי404

New member
הונדה ג'אז ממש לא קטנה

תצפית עוד יותר מוזרה - הונדה ג'אז!
לצערי לא הספקתי לצלם. נצפתה ליד קניון איילון.
אין גודל מינימום מונית?
הונדה ג'אז ממש לא קטנה
היא רק נראית כך. בפנים היא מרווחת באופן משמעותי, ממכוניות משפחתיות גדולות, כמו המאזדה 3 או יונדאי I35.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה