מותר לכתוב בפורומים בחול-המועד ?

מותר לכתוב בפורומים בחול-המועד ?

ואם נפסק להלכה שתתאה גבר, למה צריך נייר אלומיניום על השיש בפסח ? ואם שמים כיור פלסטיק בתוך הכיור הרגיל במטבח, האם אין בעיה של ניצוק ? למשל אם שופכים סיר רותח לתוכו אז הכיור פלסטיק בולע מהכיור הרגיל, לא ?
 

mgb

New member
תשובות אבל הקדמה בהערה..

בס"ד כמובן אינני מכיר ואיני דורש גם להיחשף אבל נדמה שהשואל מצוי בנבכי ההלכה לא רע..המונחים והניסוח פשוט לא מצויים לשואל הרגיל..אשר על כן אני תוהה אם אין לשואל רב קרוב לשאול.. בכל אופן התשובות לענ"ד: 1) לכתוב בפורומים - מותר משום "דבר האבד" שאין לך דבר אבד גדול מזה. (לשון הפוסקים האחרונים) [כמובן שמדובר בדברי תורה ושאלות הלכתיות!!] 2)מה קשור תתאה לכאן.. יש כאן נידון של תערובת חמץ שבלוע בשיש עם ה"עילאה" (אם הוא מוגדר כך בכלל) וחמץ ב"משהו" כידוע.. כיסוי האלומניום בא להפריד ולמנוע עירוב זה. 3) תפקיד הכיור הפלסטיק הוא לא להכשיר את הכיור החרסינה שאי-אפשר כלל הלכתית להכשירו (כבכל כלי חרס)!! אלא למנוע מגע ישיר בין כלי הכשר לכיור. כהערה, ההערה נכונה! 4) כנ"ל מס' 3#, אם שופכים נוזלים רותחים לכיור הפלסטיק, זו בעיה כי ע"י החום נוצר עירוב בין שני הכיורים. למעשה ראיתי שמקילין ע"י שפיכת מים רותחים עם חומר כמו אקונומיקה וכמובן שאין הכיורים הני יומם.. ועם זאת ראוי להימנע משפיכת רותחים לכיור. בברכה
 

ultra ortodox

New member
לגבי כתיבה בחוה"מ

יש המתירים בכל מקרה כתיבה אלקטרונית כיון שזה לא "כתיבה".
 

אופירA

New member
מנהל
למדתי שזה לא כל כך פשוט

כל נושא חול המועד - צריך להתייחס אליו כאל חג גמור, ולהימנע מכל מלאכה שאפשר להימנע, ורק התירו מלאכת אוכל נפש ומלאכת דבר האבד. מודגשת הנקודה ש"המבזה את המועדות" זה דבר חמור מאד. גם כתיבה במחשב - הבנתי ששמירה על דיסק זה כתיבה, ובכלל לא נושא פשוט לגמרי. מצד שני יש הרבה סיבות להקל, בגלל נסיבות שונות. לכן טוב שכותבים את הפסקים המקלים. אבל נושא פשוט וברור זה לא.
 

ultra ortodox

New member
לא מדוייק

התירו דבר האבד גם בדברים שאסורים מלכתחילה לעשות בחוה"מ אבל בעיקרון אין שום איסור להדליק חשמל (לדוגמא) בחוה"מ.
 
כן, מה לעשות שיש אנשים שצריכים

ללמוד, והם לא יכולים לקחת חופש מלימודים בגלל שיש חול שהוא כמו מועד, לא מספיק המועד?
 
למעלה