מותר להשוויץ קצת?

ravivme

New member
מגיע לך

מה שכתבת בהחלט מעורר מחשבה ומלמד.
נהניתי לקרוא.
האנגלית והניסוח הם הרבה מעל הממוצע הים תיכוני המוכר לנו
 

יעקב ו

New member
בפורום השכן

הצעתי פעם קיום אתגר שבו מועלית תמונת צבע אחת וצריך להמיר אותה לש"ל לפי טעמך. לא התקבל.

כמו כן הפתיע אותי האיות של COLOUR שלא ראיתי כמותו כבר הרבה שנים...
 

יעקב ו

New member
בהחלט מכיר את ההבדל, גרתי כמה שנים בארה"ב

פשוט האנגלית האמריקאית השתלטה וכבר לא רואים את הוורסיות האנגליות.
 
אני חושש שהתצלום השחור לבן יורד מנכסיו

אולי בצדק, משום שהצילום הדיגיטלי צבעוני בעיקרו ועיבוד התמונה הממוחשב מציע שליטה חסרת תקדים בניואנסים של הצבע. המונוכרום מהווה לדעתי לא רק גירסה חיוורת של המדיום הצילומי, ״פתרון״ צורני לקומפוזיציה צבעונית צולעת ושריד אנאכרוניסטי לעידן אבוד בתולדות הצילום, אלא תת-סוגה אמנותית שמציעה מרחב יצירתי עצום. אינני רוצה להיכנס לוויכוח הנפוץ של ״מה עדיף״ מפני שאין כאן מנצחים ומפסידים (כפי שבעל הבלוג העיר במורד הפוסט). הצילום הצבעוני והצילום המונוכרומאטי הם שני מדיומים נפרדים, בעלי עקרונות שונים ואסתטיקה שונה. באופן אישי אני מעדיף את המדיום המונוכרומאטי ככלי לביטוי יצירתי, אבל מצלם בצבעים עליזים כאשר אין לי כוונות ״אמנותיות״. מובן מאליו שאין בהעדפה זו כדי לפסול או לבקר את בחירתם של אחרים.
למען האמת התייאשתי מהמאמץ להסביר מדוע המרתי תצלום כזה או אחר לשחור לבן (כבר תקופה ארוכה אני פשוט מוותר על הגירסה הצבעונית מלכתחילה ובוחר באופציה מונוכרומאטית עוד לפני החשיפה). הפורום השכן איננו יוצא דופן בדיקטטורת הצבע ששולטת בו. לכן אני לא ממש מופתע מדחיית ההצעה שלך.
 

sagiKor

New member
שחור לבן הפך לאפקט מאוס

כמו עומק שדה רדוד וכיו"ב.
כמשתמשים במשהו שלא לצורך ועוד טוחנים אותו הוא הופך לזול ומאוס.
מעבר ליכולת ההמרה הדיגיטלית שלוקחת את ההמרה למחוזות דיגיטאלים מלאכותיים שפשוט נראים רע. יש שימוש מאד נרחב ופסול בשחור-לבן.
משתמשים בו על מנת לטשטש הפרעות ברקע במקום ללמוד להתמודד עם הרקע (בדומה לעומק שדה רדוד)
משתמשים בו על מנל להראות אמנותיים יותר (בדומה לעומק שדה רדוד)
משתמשים בו על מנת לנסות להפוך צילום גרוע לטוב (בדומה לעומק שדה רדוד).
משתמשים בו כי צלמי עבר שאנו סוגדים להם צילמו בשחור לבן ואנו רוצים להיות כמוהם....
אישית, אותי זה הביא לרמות גואל שבחרתי להפסיק לצלם בשחור-לבן שרק בטעות אני לא אחשב באותה סירה של אותם משתמשים כבדים.

תמיד אהבתי צילום בשחור-לבן. אני ממשיך לצלם מדי פעם בשחור-לבן.
אבל בשנה האחרונה, אני בעיקר מתמקד בצבע, חלק מהעניין זה אות גועל ולא לעשות מה שכולם עושים.
זה גורם לך לראות דברים אחרת, צריך לשים לב ליותר פרטים, זה קשה יותר לייצר תמונה טובה בצבע, בטח ובטח בסביבה בלתי נשלטת כמו הרחוב.

צילום בשחור-לבן יכול לעשות לי את החיים מאד קלים, כאחד שסובל מעיוורון צבעים חלקי, הרבה יותר פשוט לא להתעסק עם צבע ולצלם במונוכרום. ובכל זאת אני מוצא לאחרונה הרבה יותר עניין בצבע.
אם בעבר, הייתי יודע מראש לפי מזג האוויר והאור אם התוצאות יהיו בצבע או יומרו לשחור-לבן, היום, אם לא נראה לי שאפשר לעבוד בצבע אז אני מוותר על הצילום.
זה לא שאני הולך אם ראש בקיר, אני לא אוותר על פריים טוב כי צבע לא מתאים לו. אבל זה משהו שאני פחות מחפש היום.

מצטער אבל כנראה שראיתי תמונת הומלס בשחור לבן אחת יותר מדי שכשזה מגיע לצילום רחוב ודוקו, אני מעדיף צבע.
 

steiff

New member
לכל אפקט יש פוטנציאל מיאוס

אם משתמשים בו יתר על המידה ושלא במקום.
 

יעקב ו

New member
סדר המיאוס שלי

מהמאוס ומטה

- עומק שדה רדוד
- חוק השלישים
- HDR
- מאקרו
 

slarti

New member
כשכמובן....

כל אחד ואחד מהאפקטים האלו יכול להתאים ולהיות מוצלח בשימוש נכון.
 
אני מעביר הרבה תמונות שלי לש"ל

ואוהב את זה מאד. גם מקבל פידבקים מאד חיוביים. פשוט יש תמונות שמתאימות לש"ל ויש שלא. צריך לדעת איפה להשתמש.
 

dudi4321

Active member
כתבת דברים והיפוכם - נגד וגם בעד.

אבל הרוב זה שאתה בעד צבע. על זה אני מסכים בהחלט. אפקט הש/ל בשבילי זה העבר. כשלא היתה טכניקה לצבע או לחובב שפיתח אצלו בבית.
אני רואה את הטבע כמו שהוא, צבעוני במלוא הדרו. רק בערב או בלילה הרוב זה אפור. בגלל שככה בנויה העין האנושית.
 
למעלה