מורפיאס - ספר פנטזיה נוסחתית

ange noir

New member
מורפיאס - ספר פנטזיה נוסחתית

טיפלתי, הוצעתי את הבאגים שיניתי פורמט קובץ ושרת. אז שוב, זהו ספר פנטזיה שנכתב לפני כשנתיים, הוא כולל יצורים שונים מעולמות שונים של סופרים שונים בנסיון ליצור משהוא אחר. תהנו
 

ange noir

New member
מבדיקה קטנה של השרת גיליתי

שנכנסו, קראו את הפרק הראשון, קראו קצת פחות את החלק שני ונשברו, חבל, העלילה עצמה מתחילה רק בפרק השלישי
 

הלדין

New member
אם אתה קורא את זה,

מה פלא שהם התייאשו. כל סופר מתחיל יודע שלא עושים אקספוזיציה באורך שני פרקים שלא לדבר על המיש-מש האיום של כל הסיפור. "מונראך" שר ביטחון? אזל כל הדימיון שלך. יכולת לבנות תרבות מקורית יותר על סמך הרעיון הזה ולא איזו תרבות שנראית כמו טלאים של תרבות או מינימום תרבות של אידיוטים[עיין ערך "טרקי סיטי"]. לנסות להפוך את הרעיון של מו"ד על יסודו הוא מעניין אבל כדאי לך לשכתב את הגירסה הזו...(אחד הרעיונות של מו"ד הוא שהתקדמותם של הגזעים האחרים מוגבלת משום שאילו יכלו להתקדם כמו בני האנוש, הם היו משתלטים על העולם, והרי אנחנו לא רוצים שזה יקרה,נכון?)
 

ange noir

New member
אוקצור אתה אומר להיפתר משני הפרקים

הראשונים ולשנות את ההתחלה של השלישי. ואני חייב לשאול, למה בני אדם מטופשים צריכים לשלוט בעולם? הם לא הכי חכמים, לא הכי חזקים, ולא הכי יפים, אז למה מגיע להם העולם? תראה ברגע שיוצאים מין העיר הסיפור נראה די אחרת, אבל כמו משזה נראה, אף אחד מהקוריאים מפה לא הגיע לשם. (לא דרך האתר לפחות, היו איזה שנים ששלחתי להם את הסיפור כקובץ אז אני לא יודע מה איתם)
 

הלדין

New member
לא.

בני אדם לא חייבים לשלוט בעולם אבל יש להסביר מדוע החלופה טובה יותר... (לקוראים, כמובן) תפקידה של אקספוזיציה סטנדרטית הוא להציג את הדמויות ואת העולם. יש בפרקים הללו כמה קטעים טובים אבל בהחלט הייתי ממליץ לחתוך. בעיקר את הסצינה עם הקנדר הסטריאוטיפי(מדוע גדילן צריך להידחף לכל פינה רעננה? זהו הסיפור השני שאני נתקל בו בדמוי גדלין בעברית)
 

ange noir

New member
רק בהתחלה הסטריאוטיפ הזה מחזיק

בהמשך העלילה אני עושה כמה נסיונות להרוג את הסטריאוטיפ בכל מני דרכים (יש עוד קנדרית בהמשך שהופת לדמות רשאית ודוחקת את זה שמופיע בהתחלה הצידה וגם הוא עצמו משתנה) אז ההערות שלך עד כה: לערוך מחדש טרמינולוגיה להוסיף הסברים פה ושם לערוך מחדש את שני הפרקים הראשונים לאחד להרוג את הקנדר או לפחות לשנות לו את מערכת ההתיחסויות
 

הלדין

New member
לאו דווקא

אני לוקח את כל דבריי בחזרה אבל רק אומר שהטקסט מראה חוסר החלטיות סגנונית או שזה פנטזיה או שזה מיש-מש איום של כל דבר שנקרא פנטסיה. הכתיבה אינה זורמת כל כך בקלות ונראה כאילו המחבר התיז את כל מה שהיה בו ושכח לסדר. אני מכיר את הסגנון שלך מסדרת "המלאכים"- סגנון נחמד אבל חסר כל המממ... עלילתיות ויותר מדי דגש על קרבות ואסונות טבע באופן כללי ועל פי רוב הדמויות מאופינות באופן לא עמוק במיוחד(יכול להיות שהמאפיינים של הדמויות נבנים בהדרגה לאורך הפרקים אבל בפרקים הראשונים לא רואים משהו מעבר לסטריאוטיפים המקובלים). לסיום, אף סופר פנטסיה לא משתמש בשיטת הקסם ע"י הטלת מגילות. הם בדרך כלל ממציאים איזה קשקוש אחר שמחפה על המקור(ראה ערך רומח הדרקון). זה אומנם נהוג בקמפיינים של מו"ד אבל בשאר העולמות מדובר בדבר מורכב יותר ועל פי רוב מעניין יותר.
 

ange noir

New member
קיבלתי

ומניתוח כולל יוצא שהטקסט מיושן, חסר החלטיות ודורש שיכתוב מסיבי. האמת, אני די מסכים. אני לא יודע אם יצא לי לשבת ולבנות את זה מחדש (כי זה יצטרך לבוא על דברים אחרים שאני עושה כרגע בשעות הזמינות שלי). ד"א, אני כרגע עובד על ההמשך של JX ועוד סיפור מסדרת האנג´ליט (האמת שאחד אני כותב ועוד אחד אני עוזר לכתוב). כעצה לכיבה עליהם, אתה אומר שכדי שאנסה לעבוד יותר על בניית הדמויות? כי קיבלתי תגובה על JX מידיד שלי שהתלונן שהדמות היחידית בסיפור שממש יודעים עליה משהו זה מלאך וכל השאר סביבו פשוט נעלמים (כדי שבוג´י לא תעצבן, אם אתה מגיב לזה, אנא הגיב הפתיל של ההודעה על הפרקים החדשים שהעלתי), אם זו בעיה שגם אתה שמת לב עליה בבקשה תגיד לי כדי שאדע לעשות משהו בנידון.
 
למעלה