אין צורך לפנות למוכרים בשלב הזה; כמו כן באיביי פותחים תיק
באיביי וממש לא צריך לעשות זאת בפייפל. אמנם בפייפל אפשר לפתוח מחלוקת עבור כל עסקה ששולמה בפייפל (בתנאי שהיא עומדת בתנאי הגנת הקונה, אבל זה בד"כ המצב) אבל תמיד כדאי (לחות לדעתי) למצות את ההליך במערכת של אתר הקניות עצמו לפני שעוברים לאמצעי התשלום.
 
באיביי יש כיום 30 יום מהתאריך המשוער האחרון להגעה, זה נותן לפחות 60 יום בד"כ ולכן אם עד אז החבילה לא הגיעה הסיכויים שהיא עוד תגיע די קטנים. בכל מקרה אפשר גם לפתוח תיק ולהמשיך להמתין (עד 30 יום מהפתיחה) אם שני הצדדים מעוניינים בכך. בפייפל יש 180 יום מתאריך הרכישה כדי לפתוח מחלוקת.
 
כך או כך, מכיוון שהמוכרים לא אחראים על הדואר ואין להם שום השפעה עליו, ומכיוון שאם החבילה לא הגיעה אליי את הכסף אקבל בכל מקרה, אין טעם לפנות למוכר מראש. אני ממתינה בסבלנות עד קרוב לחודשיים כי בד"כ הכול מגיע בסופו של דבר (וכבר קרו לי מקרים שחיכיתי קרוב לחודשיים אפילו לחבילות מבריטניה, קל וחומר מסין) אז חבל להטריח סתם את המוכר וחבל שהוא יוציא זיכוי לחינם ואז המוצר יגיע ואצטרך לשלם לו (באיביי זה סתם ידפוק אותו ואין מערכת שבה רואים שבעצם המוצר הגיע ושילמתי לו שוב).