מוצרים שלא הגיעו מEBAY, ועליאקספרס, עבר חודש - מה עושים?

מוצרים שלא הגיעו מEBAY, ועליאקספרס, עבר חודש - מה עושים?

הזמנתי מוצרים מאתר עליאקספרס ואי ביי, לפני חודש ולא הגיעו.

שילמתי עליהם.

מה לעשות?

יש לציין כי הגיע מוצר מעלי אקספרס שהזמנתי באותו זמן - לפני שבוע.
(מחברה אחרת)

תודה
 
לשלוח הודעה למוכר

למרות שאני הייתי מחכה עוד קצת.. לפעמים לוקח לחבילות יותר מחודש להגיע..
&nbsp
באיביי אני יודעת שאתה יכול לשלוח הודעה למוכר ולבקש שיזכה אותך (או שישלח שוב אם אתה מעוניין). הם בד"כ מאד נחמדים ומנסים להגיע לפתרון שיספק אותך.
&nbsp
 

urilei

New member
לפנות למוכרים

או לפתוח בירור על כשל תמורה. ב-EBAY עושים את זה דרך PAYPAL. לעלי יש את המערכת שלהם שהיא בסך הכל סבבה ובשני המקרים אפשר גם להודיע על כשל תמורה לחברת האשראי בארץ אך זה פחות מומלץ.
 
כבר כעת מומלץ לעשות זאת? או לחכות עוד קצת?

באי ביי - אני צריך לדבר עם פייפאל? - או שיש לי אפשרות לשלוח מייל למוכר?
&nbsp
ובעלי אקספרס- לפתוח כשל ? (ראיתי שיש אפשרות כזאת), או לפנות למוכר?
 
בעלי אקספרס אני לא יודעת

באיביי אפשר לשלוח הודעה למוכר , לא דרך פייפאל, אבל כאמור אני הייתי מחכה עוד קצת אם זה לא דחוף לך.. הדואר איטי לפעמים
 

blzvi

Active member
הגנת קניה בעלי אקספרס

מופיע בפרטי ההזמנה .
מה גם שמקבלים התראה מעלי אקספרס.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
באיביי ההגנה היא 30 יום מהתאריך האחרון. בפועל יוצא כ-60+ יום

אבל זה לא מדויק להציג זאת כך. לפי מה שהוא כתב באחת ההודעות, הוא רכש ב-26/11 אבל התאריך האחרון המשוער להגעה הוא 6/1, כלומר יש לו עד 5/2 (ולא עד 25/1). לאחר שפותחים תיק יש עוד 30 יום להסלים אותו (לשיפוט איביי), במידת הצורך.
&nbsp
http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html#timelines
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין צורך לפנות למוכרים בשלב הזה; כמו כן באיביי פותחים תיק

באיביי וממש לא צריך לעשות זאת בפייפל. אמנם בפייפל אפשר לפתוח מחלוקת עבור כל עסקה ששולמה בפייפל (בתנאי שהיא עומדת בתנאי הגנת הקונה, אבל זה בד"כ המצב) אבל תמיד כדאי (לחות לדעתי) למצות את ההליך במערכת של אתר הקניות עצמו לפני שעוברים לאמצעי התשלום.
&nbsp
באיביי יש כיום 30 יום מהתאריך המשוער האחרון להגעה, זה נותן לפחות 60 יום בד"כ ולכן אם עד אז החבילה לא הגיעה הסיכויים שהיא עוד תגיע די קטנים. בכל מקרה אפשר גם לפתוח תיק ולהמשיך להמתין (עד 30 יום מהפתיחה) אם שני הצדדים מעוניינים בכך. בפייפל יש 180 יום מתאריך הרכישה כדי לפתוח מחלוקת.
&nbsp
כך או כך, מכיוון שהמוכרים לא אחראים על הדואר ואין להם שום השפעה עליו, ומכיוון שאם החבילה לא הגיעה אליי את הכסף אקבל בכל מקרה, אין טעם לפנות למוכר מראש. אני ממתינה בסבלנות עד קרוב לחודשיים כי בד"כ הכול מגיע בסופו של דבר (וכבר קרו לי מקרים שחיכיתי קרוב לחודשיים אפילו לחבילות מבריטניה, קל וחומר מסין) אז חבל להטריח סתם את המוכר וחבל שהוא יוציא זיכוי לחינם ואז המוצר יגיע ואצטרך לשלם לו (באיביי זה סתם ידפוק אותו ואין מערכת שבה רואים שבעצם המוצר הגיע ושילמתי לו שוב).
 
אוקי ...אני רואה שלא פשוט כל ההתנהלות מול הדואר

שמגיע באיחור...ושוב תודה על ההסבר המפורט.
&nbsp
&nbsp
צריך לעשות שיקול אם משתלם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
להפך, דווקא פשוט ומשתלם מאוד; לכל היותר מבזבזים זמן

מחכים עד התאריך המיועד
אם המוצר לא מגיע פותחים תיק/מחלוקת
אם המוצר עדיין לא הגיע מקבלים החזר כספי מלא.
&nbsp
זה אכן מבאס להמתין זמן רב ולהישאר בלי מוצר, אבל זה חלק מהסיכון בהזמנה מרחוק. אם צריך משהו דחוף לא מזמינים אותו מהאינטרנט (ודאי שלא מסין). אבל אם יש זמן להמתין ומעדיפים לחסוך בכסף זה בהחלט משתלם, כי אם המוצר לא מתקבל, מקבלים החזר מלא.
 
הבנתי... אני התגברתי על הבעיה, כשהזמנתי עוד מוצר רזרבי

כלומר , הזמנתי כבל , אבל בה מקום אחד
&nbsp
הזמנתי שניים... שאחד יהיה לרזרבה.
 

mom at work

New member
חודש למשלוחים מסין זה לגמרי סביר. האם יש לך מספר מעקב?

אם כן, דבר ראשון לבדוק את הסטטוס (הכי קל ב-17track)
דבר שני: בעלי אקספרס אתה צריך לוודא שלא פגה "הגנת הקנייה" (purchase protection). אם היא עומדת לפוג, כדאי לפנות למוכר ולבקש הארכה.אם הוא לא מגיב, או שעבר זמן בלתי סביר (למשלוחים מסין - אפילו חודשיים) ועדיין לא קיבלת את המוצר ,צריך לפתוח תהליך של Dispute ותקבל את כספך חזרה.
(בEBay אין לי כ"כ נסיון, אז אשאיר לאחרים לפרט)
 
הי, יש לי מספר מעקב, מה זה 17TRACK? כמו כן לגבי הגנת הקנייה

יש לי את זה: ונראה שיש לי כ28 יום להגנה?
&nbsp
Order Number:
70929722086785
Status:
The seller has shipped your order
Reminder:
In 28days 9hours 3minutes 2seconds Purchase Protection will end.Purchase Protection is a specified time from which you can open a dispute case to protect your purchase. Purchase Protection differs according to the shipping terms you chose. Once Purchase Protection ends, your purchase will be automatically finalized.
 

mom at work

New member
כן, נראה שיש לך עוד 28 יום, אז אין מה לדאוג כרגע

עלי בד"כ שולחים לך תזכורת מספר ימים לפני שההגנה פגה, ואז תוכל להחליט אם אתה רוצה להמתין עוד או לתבוע החזר.
17track זה כאן. תכניס את מספר המעקב ותראה מה המצב. קח בחשבון שאם הפריט נשלח ב- China Post, לא תראה עדכון בפרק הזמן מרגע שהמשלוח יצא מסין ועד שיגיע לסניף הדואר (אין עדכון על כך שהוא נמצא במכס).
 
ראיתי שנשלח דרך צ'ינה פוסט (המשלוח מעלי) - הוא כותב לי

שזה בטרנסיט


אבל באי ביי: המוצר שהזמנתי -

BLGMY13201564
In Transit
Malaysia(Pos Malaysia)
Israel
Latest Event -- 2015-12-10 20:30 Israel, Item Arrived at Israel
Destination Country
Origin Country - Tracking Consuming: 809 ms
2015-12-10 20:30
Israel, Item Arrived at Israel
2015-12-10 11:52
MPC PMIH (KLIA), Item Sent to ISRAEL
2015-11-30 15:23
MPC PMIH (KLIA), Initial item information received
 

mom at work

New member
הפריט מאיביי הגיע לארץ והוא כנראה כרגע במכס

(וסביר שגם הפריט מעלי, רק ששם לא רואים את זה).
בקיצור - סבלנות.
 
למעלה