מוצקים בפעם הראשונה...

מאיה40

New member
מוצקים בפעם הראשונה...

אוטוטו 6 חודשים ואני רוצה להתחיל מוצקים, אז איך מתחילים, מה נותנים בפעם הראשונה וכמה? בקיצור אשמח לכל העצות והטיפים להתחלה חלקה. תודה לכולן וערב נעים.
 

מאמינקה

New member
כיף להתארגן...

וגם מרגש לתת פתאום מזון שבא בכפית. אפשר להתחיל עם פירות טריים או ירקות מרוסקים כמו תפוח, אגס, בננה, בטטה, קישוא וגם לעיין במאמר המפורט על תחילת המוצקים. תתחדשו ותהנו!
 

מאיה40

New member
מאמר מצויין, בדיוק מה שהייתי צריכה,

תודה רבה אבל בכל מקרה אשמח לחוויות של אימהות איך היתה ההתחלה, כמויות וכו'...
 

מאמינקה

New member
אצלנו את לא רוצה לדעת ../images/Emo13.gif

נו, אם פתחת את ההודעה... אם הקטנצ'יק היה יודע שאפשר לירוק עד הרצפה, הוא היה הולך על זה. לא זוכרת יותר מרבע כפית במשך חודש וחצי. טוב, אולי פעם היה ושכחתי. ככה זה כשקמים הרבה בלילה, לא הכל נקלט... מצד שני לזרוק על הרצפה הוא למד ממש יפה. לדוגמא! בכולופן היה נחמד לנסות מרקמים, טמפרטורות עדינות, ירקות, פירות, תוצרת בית, תוצרת גרבר... מה שהיה לי הכי חשוב זה לרסן את הגנים הפולניים הדומיננטיים שלי, להבין שהקטן דעתן ולהתייחס בשלוות נפש, אם גם כלפי חוץ לפעמים, לסרובים החוזרים ונשנים, גם המיקום בטבלאות טיפת-חלב לא הוסיף. בסופו של דבר הסתבר שהקטנצ'יק אוהב מתובל, מה שלא הייתי מנסה קודם כי מלח וכד' אינם מומלצים לתינוקות בתחילת הדרך. מדי פעם קראתי בפורום על תינוקות שרצו יותר כפיות ממה שהצלחת יכלה לספק כבר מההתחלה, כך שזה אינו מדגם מייצג אלא זכרונותיה של אם למבקר מסעדות חובב קוויזין ומלפפון-חמוד.
 

EfratUK

New member
בהתחלה....

בהתחלה נתתי לנועה בננה מעוכה (התגובות: צמרמורות גועל), אבוקדו מעוך (כנ'ל), בטטה מעוכה, דלורית (פה אין ככ דלעת), -שתגובות הגועל היו יותר מתונות, לכן נתתי הרבה מאלה, אגס בשל מאוד (אהבה) תפוח מבושל (לא ככ אהבה). בקיצור, כל ירק, וגם התפוח בושל במים עד לריכוך ואז נמעך, ואז העברתי את זה דרך מסננת דקה, ואם יצא סמיך מאוד הוספתי ממי הבישול עד שיצא משחה חלקה. שמתי במגש קוביות קרח (פה יש לקנות ככה שלכל קוביה יש מכסה אינדיבידואלי, והן עמידות מיקרו) ואז הפשרתי קוביה אחת כל פעם, לטמפרטורה מאוד פושרת (הפה רגיש מאוד בגיל הזה, ביחוד עם יוצאות שיניים, אז זהירות) ואז עברנו לדיסה בבוקר, מקוואקר אורגני טחון, מים, פרי טחון (אגס, תפוח, אוכמניות, פטל או תותים-אחד או שילוב של אלה, אבל רק אחרי שנוסו לבד ולא היתה רגישות) ומישמשים מיובשים אורגניים (בלי תוספת של החומר הזה ששומר אותם כתומים) מבושלים, בשביל מעט מתיקות, ועוד ארוחה של מרק סמיך ומעוך של עוף או סלמון עם ירקות ותפ'א או אורז. אם תרצי מתכונים, תודיעי, כי יש לי ספר מצויין (של אנבל כרמל). בקשר לכמויות: בהתחלה זה רק טעימות, ככה שיכול להיות שיהיה פחות מכפית. תמיד תפשירי טיפה יותר, כי מי יודע, אולי היא תרצה יותר. אני קניתי מג'מיקס חדש בשבילה, וגיליתי שלא השתמשתי בו הרבה. השתמשתי יותר במועך תפ'א ואז העברתי את זה במסננת מתכת דקה. יש מכשיר שנקרא MOULI, שגם מרסק וגם מועך לפירה חלק, אפילו דברים כמו תירס וצימוקים, אבל אני לא יודעת אם יש להשיג כזה בארץ. אני בהחלט אקנה כזה בתינוק הבא. קטן, קומפקטי, לא נורא יקר, ו'עושה את העבודה' בלי חשמל ויותר מדי כלים לשטוף. |בהתחלה נתתי לנועה בננה מעוכה (התגובות: צמרמורות גועל), אבוקדו מעוך (כנ'ל), בטטה מעוכה, דלורית (פה אין ככ דלעת), -שתגובות הגועל היו יותר מתונות, לכן נתתי הרבה מאלה, אגס בשל מאוד (אהבה) תפוח מבושל (לא ככ אהבה). בקיצור, כל ירק, וגם התפוח בושל במים עד לריכוך ואז נמעך, ואז העברתי את זה דרך מסננת דקה, ואם יצא סמיך מאוד הוספתי ממי הבישול עד שיצא משחה חלקה. שמתי במגש קוביות קרח (פה יש לקנות ככה שלכל קוביה יש מכסה אינדיבידואלי, והן עמידות מיקרו) ואז הפשרתי קוביה אחת כל פעם, לטמפרטורה מאוד פושרת (הפה רגיש מאוד בגיל הזה, ביחוד עם יוצאות שיניים, אז זהירות) ואז עברנו לדיסה בבוקר, מקוואקר אורגני טחון, מים, פרי טחון (אגס, תפוח, אוכמניות, פטל או תותים-אחד או שילוב של אלה, אבל רק אחרי שנוסו לבד ולא היתה רגישות) ומישמשים מיובשים אורגניים (בלי תוספת של החומר הזה ששומר אותם כתומים) מבושלים, בשביל מעט מתיקות, ועוד ארוחה של מרק סמיך ומעוך של עוף או סלמון עם ירקות ותפ'א או אורז. אם תרצי מתכונים, תודיעי, כי יש לי ספר מצויין (של אנבל כרמל). בקשר לכמויות: בהתחלה זה רק טעימות, ככה שיכול להיות שיהיה פחות מכפית. תמיד תפשירי טיפה יותר, כי מי יודע, אולי היא תרצה יותר. אני קניתי מג'מיקס חדש בשבילה, וגיליתי שלא השתמשתי בו הרבה. השתמשתי יותר במועך תפ'א ואז העברתי את זה במסננת מתכת דקה. יש מכשיר שנקרא MOULI, שגם מרסק וגם מועך לפירה חלק, אפילו דברים כמו תירס וצימוקים, אבל אני לא יודעת אם יש להשיג כזה בארץ. אני בהחלט אקנה כזה בתינוק הבא. קטן, קומפקטי, לא נורא יקר, ו'עושה את העבודה' בלי חשמל ויותר מדי כלים לשטוף.צרפתי תמונה, כי אין לי מושג איך קוראים לזה בעיברית.
 

EfratUK

New member
אופס!

בטעות יצאה לי ההודעה, הארוכה גם ככה, כפולה.
 

מאיה40

New member
תודה, תודה, על הפירוט...

הרעיון של הקפאה בכלי לקוביות קרח נשמע נפלא, אני אחפש עם המכסה למרות שלא ניתקלתי בזה. שיהיה יום מקסים ושוב תודה. מאיה.
 
למעלה