מופרטים-להשחית! קופאי ניסה לסרב למכור לי כרטיס לפי הקלות רשת

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
מופרטים-להשחית! קופאי ניסה לסרב למכור לי כרטיס לפי הקלות רשת

מופרטים-להשחית! קופאי ניסה לסרב למכור לי כרטיס לפי הקלות רשת
אחד השרידים האחרונים של הרשת המולאמת (ספציפי לדרום מזרח אנגליה בלבד) הוא כרטיס הנחות שניתן לרכוש אותו ב£30 והוא נותן הנחה של 33% או מינימום של £13 מחוץ לשעות העומס. אחת ההטבות שלו היא שבשולי אזור הכיסוי ישנן מספר הקלות שמאפשרות למחזיק הכרטיס לעלות על הרכבת האחרונה של השעה 9 בהנחת הרשת לפני השעה 10:00. הרשימה המלאה היא כאן: http://www.network-railcard.co.uk/time-restrictions/ 

בגלל שמכונות הכירטוס האוטומטיות אינן מוכרות כרטיסים לפי הנחת הרשת לפני השעה 10:00 אי אפשר לקנות אותן במכונה שבתחנה ביום הנסיעה, וצריך או לעמוד בתור במשרד הכרטיסים או לקנות מראש, אז כמו נוסע טוב רכבתי היום לתחנה באזורי כדי לרכוש את הכרטיס לנסיעה המתוכננת מתישהו בשבוע הבא.

בגלל שבבריטניה יש סוגים שונים של תימחור לפי שעת הנסיעה הקופאי שאל אותי מתי אני מתכוון לנסוע, ורק הצגת רשימת ההקלות בפלאפון גרמה לו להפסיק להתייחס אלי כאל "פושע" כי ציינתי את הרכבת של 09:4X. הקופאי ניסה לגזול ממני הנחה המגיעה לי מתוקף כרטיס הרשת ולחייב אותי או במחיר גבוה יותר (לפחות £10 יותר) או לגזול לי שעה מיום הנסיעה ע"י הכרחתי להשתמש ברכבת של 10:4X.

כשגולשים בפורום שואלים אותי על נסיעות באנגליה אני מפרט שקיים כרטיס הרשת הזה (וכן כרטיסי רשת ארציים לבני 16-25 ולבני 60+ שההנחות שלהם תקפות ביותר מקומות ויותר זמנים) ושמי שמתכנן הרבה נסיעות ברכבת מחוץ ללונדון יכול להנות מההנחה הזו של 33% אבל עכשיו מצטרפת אזהרה נוספת - פקידי התחנות של החברות הפרטיות לא תמיד יודעים מה זכויותיכם.

מודל הפרטת הרכבות הבריטי דומה למודל הפרטת אשכולי האוטובוסים בארץ. לכאורה ישנה "תחרות" אבל הנוסע הוא שבוי של המונופול על הקו שלו. אין קווים מקבילים או תחרות. במקרים רבים הצוות הוא אותו צוות שהמפעיל הפרטי ירש מבריטיש רייל בעת ההפרטה ב1994 (בתחנות פריפריאליות כולם בני 50+) ויחסם למערכת מאד מקובע. (למען האמת - כשהם מתהדרים בהכרת הרשת על פרטיה הם היו אמורים להכיר את ההנחה הזו, שהראשון שסיפר לי עליה היה פקיד בתחנה האמורה) . לפעמים יש הרגשה שהנוסעים מפריעים להם לשחק בסט המסילות 1:1. אל תתנו לדבר כזה לקרות בארץ, כל חוליי המונופול הלאומי על ארגון הטרור ההסתדרותי שבו (RMT) פשוט מחליפים בעלות, צבעים, מדים, אבל היחס לנוסע ולשירות נשאר כשהיה. את הנסיעה הזו השהיתי בגלל איומי ההשבתות שהיו בשבועות האחרונים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה