"מופז החליט: יוקם קו הרכבת לאילת" (ynet)

מצב
הנושא נעול.

harhanegev

New member
תתפלל שזה ישאר כך
כי "עומס תנועה" אפילו לא ראוי לשמו - זה תענוג קטן מאוד.
אין לי ממה לפחד.
ממילא העיר של הנופשים היא לא העיר שלי. נכון, רשמית זו אותה עיר, אבל תכל'ס אין כמעט שום מפגש וחיכוך ביני לבינם.
 

micam

New member
אפשר אולי לפתח את הרעיון של רכבת חצות
ולהוסיף לרכבת כמה קרונות משא שיעמיסו עליהם מכוניות, ואז מגיעים לחלום הישראלי - יציאה לחופשה עם המכונית האישית. הבעיה תהיה כרגיל ביעד - עומס בכבישי אילת
לא יותר זול להשכיר רכב באילת מאשר לשנע אותו מ
מהמרכז לאילת ובחזרה לחופש של מספר ימים?
 

harhanegev

New member
לא יותר זול להשכיר רכב באילת מאשר לשנע אותו מ
מהמרכז לאילת ובחזרה לחופש של מספר ימים?
יש בעיה פסיכולוגית בתחשיב :
נסיעה במכונית פרטית עולה כידוע בסביבות שקל לקילומטר, אך כמעט כולם עושים תחשיבים מטומטמים של דלק בלבד, כאילו שהכסף לחלפים ותיקונים יורד מהשמיים.
 

מענדי

New member
יש בעיה פסיכולוגית בתחשיב :
נסיעה במכונית פרטית עולה כידוע בסביבות שקל לקילומטר, אך כמעט כולם עושים תחשיבים מטומטמים של דלק בלבד, כאילו שהכסף לחלפים ותיקונים יורד מהשמיים.
ומה עם נהגי הליסינג?
 

all about eve

New member
יש בעיה פסיכולוגית בתחשיב :
נסיעה במכונית פרטית עולה כידוע בסביבות שקל לקילומטר, אך כמעט כולם עושים תחשיבים מטומטמים של דלק בלבד, כאילו שהכסף לחלפים ותיקונים יורד מהשמיים.
נסיעה לאילת היא נסיעה זולה מאוד
מבחינת בלאי מנוע וצריכת דלק. נסעתי השנה באוקטובר. כל הדרך נסעתי בשיירות ארוכות על 90 קמ"ש, בקושי לחצתי על הברקס או על הגז. בדר"כ כלל אני צורך ליטר ל12 ק"מ בנסיעה לאילת (תדלקתי לפני ואחרי) זה היה בערך 15. חוץ מזה אזרח עושה 60 ק"מ ביום (ויש כאלה שעושים הרבה יותר) אז פעם בכמה שנים לעשות עוד 800 לא ישנה הרבה למצב האוטו.
 

harhanegev

New member
נסיעה לאילת היא נסיעה זולה מאוד
מבחינת בלאי מנוע וצריכת דלק. נסעתי השנה באוקטובר. כל הדרך נסעתי בשיירות ארוכות על 90 קמ"ש, בקושי לחצתי על הברקס או על הגז. בדר"כ כלל אני צורך ליטר ל12 ק"מ בנסיעה לאילת (תדלקתי לפני ואחרי) זה היה בערך 15. חוץ מזה אזרח עושה 60 ק"מ ביום (ויש כאלה שעושים הרבה יותר) אז פעם בכמה שנים לעשות עוד 800 לא ישנה הרבה למצב האוטו.
אתה רק מאשר את קיומה של הבעיה שהזכרתי.
רוב רכיבי המכונית, זקוקים להחלפה אחת למספר מסויים של קילומטרים. לכל אחד מהם יש מחיר. כדי לעשות תחשיב אמיתי שמשקף את המציאות, יש צורך לרשום את כל הרשימה הארוכה, וליד כל רכיב לרשום את מחיר החלפתו ואת מספר הקילומטרים שהוא מחזיק מעמד. אחר כך, לחלק: אם למשל מדובר ברכיב שהחלפתו עולה 6000 ש"ח והוא מחזיק 30,000 ק"מ, הוספנו 20 אגורות לתחשיב. אחרי שמסכמים הכל, ומוסיפים כמובן מחיר ליטר דלק חלקי מס' הקילומטרים שליטר דלק נותן, מקבלים תחשיב אמיתי של עלות הנסיעה לכל ק"מ נוסף. התחשיב האמיתי הזה בדרך כלל יוצא יותר משקל לקילומטר, ובכלי רכב לא מעטים עובר בהרבה את השקל לק"מ.
 

kobiz99

New member
יש בעיה פסיכולוגית בתחשיב :
נסיעה במכונית פרטית עולה כידוע בסביבות שקל לקילומטר, אך כמעט כולם עושים תחשיבים מטומטמים של דלק בלבד, כאילו שהכסף לחלפים ותיקונים יורד מהשמיים.
לאילת בהחלט עדיף טיסה ומוניות בעיר
המוניות באילת זולות מאוד כי המרחקים קצרים. ואם לוקחים טיסות בכיוונים הפוכים מהגל אפשר למצוא טיסות מוזלות. קוביז99
 

harhanegev

New member
לאילת בהחלט עדיף טיסה ומוניות בעיר
המוניות באילת זולות מאוד כי המרחקים קצרים. ואם לוקחים טיסות בכיוונים הפוכים מהגל אפשר למצוא טיסות מוזלות. קוביז99
נכון ומדויק,
ואם מדובר על אדם אחד לבד אז זה נכון אפילו בלי טיסות מוזלות. רק הערה אחת קטנה, לפני שממהרים להרים יד למונית בתוך אילת, שוה להכיר גם את קו 1, קו 2, קו 5, ובמיוחד קו 15 של אגד (במיוחד קו 15 - כי הוא מחליף מוניות של 30-40 שקל לפעמים, ולא רק מוניות של 10-25 שקל כמו שאר הקוים הפנימיים).
 
עוד כתבה....
נו מה חדש? את הקו לב"ש כמה שנים כבר מכפילים? להגיע לאילת בקצב דומה ייקח לו מינימום 40 שנה.
לא אם יעשו את העבודה כמו בקו לירושלים...
אבל אז לרכבת יקח 40 שנה להגיע
 
"מופז החליט: יוקם קו הרכבת לאילת" (ynet)
קישור
אם יצא לפועל, אז לדעתי הרעיון נכון
ע"מ שמשהו יזוז בנושא פיתוח הרכבת לאילת, אכן רצוי לדעתי להתחיל מהארכת הקו המפותל המוביל לנחל צין - דרך הערבה ועד אילת. כך ניתן יהיה ליצור קישור רכבתי זמני לאילת שיאפשר לשנע סחורות ובמידת האפשר רכבות נוסעים. דווקא נדמה לי שבגלל שישנם לא מעט תיירים בקו הזה, הוא עשוי להצליח לא רע (חלקם יעדיפו את הנוחות על פני המהירות). כמו כן יהיה ניתן להשתמש ברווחים מהפעלת הקו במתכונת זו לפיתוח שלב ב'. לאחר מכן ניתן יהיה לעבור ליישור הקטע דימונה - צין ולהכפלת הקו. אינני מבין את הביקורת על כך שהרכבת תהיה איטית בתחילה. ראשית, עדיפה רכבת איטית מהעדר רכבת (טענתי זאת גם לגבי הקו לירושלים). ושנית, יעודו העיקרי של הקו הוא בכל מקרה הובלת מטענים (כי אילת היא עיר קטנה אך עם נמל חשוב), שעבורה האיטיות אינה מטרד.
 

raminec

New member
אם יצא לפועל, אז לדעתי הרעיון נכון
ע"מ שמשהו יזוז בנושא פיתוח הרכבת לאילת, אכן רצוי לדעתי להתחיל מהארכת הקו המפותל המוביל לנחל צין - דרך הערבה ועד אילת. כך ניתן יהיה ליצור קישור רכבתי זמני לאילת שיאפשר לשנע סחורות ובמידת האפשר רכבות נוסעים. דווקא נדמה לי שבגלל שישנם לא מעט תיירים בקו הזה, הוא עשוי להצליח לא רע (חלקם יעדיפו את הנוחות על פני המהירות). כמו כן יהיה ניתן להשתמש ברווחים מהפעלת הקו במתכונת זו לפיתוח שלב ב'. לאחר מכן ניתן יהיה לעבור ליישור הקטע דימונה - צין ולהכפלת הקו. אינני מבין את הביקורת על כך שהרכבת תהיה איטית בתחילה. ראשית, עדיפה רכבת איטית מהעדר רכבת (טענתי זאת גם לגבי הקו לירושלים). ושנית, יעודו העיקרי של הקו הוא בכל מקרה הובלת מטענים (כי אילת היא עיר קטנה אך עם נמל חשוב), שעבורה האיטיות אינה מטרד.
וזה בזמן שקווי העיירות, העמק וכרמיאל מוקפאים
סדר עדיפויות ביזארי במקרה הטוב. למרות שאני ממש לא מאמין שיש פה משהו מעבר להצהרות, אם ההחלטה לשם שינוי תצא לפועל אנחנו נהיה עדים לעוד מקרה שבו לשיקול המקצועי לא היה שום תפקיד בקבלת ההחלטה.
 
וזה בזמן שקווי העיירות, העמק וכרמיאל מוקפאים
סדר עדיפויות ביזארי במקרה הטוב. למרות שאני ממש לא מאמין שיש פה משהו מעבר להצהרות, אם ההחלטה לשם שינוי תצא לפועל אנחנו נהיה עדים לעוד מקרה שבו לשיקול המקצועי לא היה שום תפקיד בקבלת ההחלטה.
זה בסדר, גם בקו לעפולה חסר השיקול המקצועי
 

david80

New member
קו הרכבת לאילת תוריד את כמות הרכבים המזהמים
כמו מכוניות, מטוסים ומשאיות.
ועם זאת עלי לציין שטסתי אתמול מנתב"ג לאילת
במטוס דאש 7, מה שהגביר קצת את אהבתי לטיסות, אבל הייתי נהנה לא פחות מדהירה של 3-4 שעות ברכבת, מאשר 55 דקות טיסה.
 

harhanegev

New member
ועם זאת עלי לציין שטסתי אתמול מנתב"ג לאילת
במטוס דאש 7, מה שהגביר קצת את אהבתי לטיסות, אבל הייתי נהנה לא פחות מדהירה של 3-4 שעות ברכבת, מאשר 55 דקות טיסה.
דאש 7 אכן מטוס מדהים,
במיוחד למי שזוכה לשבת ב- 14D (בדרך כלל עמיתי ארקיע).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה