מועדון הערק תכנס בבקשה ללשכה....

  • פותח הנושא LadyG
  • פורסם בתאריך

LadyG

New member
מועדון הערק תכנס בבקשה ללשכה....

היתה לי שיחה היום עם המנהל ומכיוון שאתה אחראי על תיעוד ההיסטוריה של הרוק במדינת ישראל אני מבקשת שתעשה לנו קצת סדר במה קדם למה... האם שמירה אימבר הגישה את התכנית מי מפחד מפופ מתקדם בתחילת דרכה?האם היו מגישות שקדמו לה? והאם קדמה לה התכנית "אמא לא תמות על זה"? (שם מצויין...אגב). והאם תוכל קצת לרענן את זכרוננו מה בדיוק קרה שם? ומתי הפכה התכנית ל"קצת אחרת"?
 
אהההמממ.....

התוכנית הראשונה בקול ישראל ששידרה פרוג היתה "פופ מתקדם" בין השנים 1972 עד 1975. (בגל"צ היתה תוכנית דומה עוד לפני כן, אלי ישראלי היה משדר מוסיקת מחתרת כמו "עשר שנים אחרי", "סגול כהה" בהתחלה, להקות אמריקאיות ונגע קצת בפרוג). את התוכנית המקורית ברשת ב' של קול ישראל התחילה רבקה מיכאלי בתור שעה של מוסיקה בתוך תוכנית לעקרת הבית, וקובי רכט היה מגיש את המוסיקה, בדרך כלל להקות קצב משנות ה-60. כשקובי עזב את הארץ להולנד הוא שידך אותי לגב' מיכאלי, והתוכנית הראשונה הוקדשה למרסיביט (כמה מוזר, הא פנריז?). בתוכנית השניה שודרו שני אלבומים במלואם, "ג'ון מאייל והבלוזברייקרס עם אריק קלפטון" נגד "סופרסשן" האמריקאי. הגב' מיכאלי שכבה על הריצפה באולפן ובכתה שמפיקת התוכנית תרצח אותה. ככה נולדה התוכנית "פופ מתקדם" שנקראה כך מהתוכנית השלישית שהוקדשה ללהקת "ציפור נדירה". אחרי התוכנית הרביעית שהוקדשה ל"פרוקול הארום" התחילו להגיע לאולפן ערימות של גלויות ששאלו מה זה צריך להיות. היום ידוע שכמעט בכל בתי הספר בארץ היו בורחים בצהריים הביתה כדי לשמוע את התוכנית. בתוכנית השתתף יחד איתי גם המוסיקאי יוסי מר חיים שהיה מנתח את היצירות. בימים שרבקה מיכאלי היתה בחופשה החליפו אותה לסירוגין אהוד מנור ושמירה אימבר. מנור דגל בשמרנות והעדיף מבצעים אמריקאיים, אימבר היתה שדרנית פרועה והתוכניות איתה היו תמיד עינייניות, כמו "קרנבל בבבילון" ו"עיר הזאבים" של אמון דול 2, והאולפן היה מסריח מאלכוהול. ככה גם יצאה הפאדיחה בתוכנית עם הזמרת "לד זפלין", שהביאה טלפונים עצבניים שמה קרה לכם אתם השתגעתם. סה"כ שודרו 98 תוכניות, עם הפסקות בעיקר בתקופת מלחמת יום כיפור ואחריה. התוכנית הכי מפורסמת היתה שידור הבכורה של "הצד האפל של הירח" יום אחרי שיצא באנגליה. באותן שנים נפתח בקול ישראל דבר שנקרא "רשת ה", ושם שודרה תוכנית בשם "אמא לא תמות על זה" בעריכת רות כידן שאותה הגישה שמירה אימבר, והתחרתה בתוכנית "פופ מתקדם". כשזו ירדה מלוח השידורים, הוחלף השם של "אמא לא תמות על זה" ל"מי מפחד מפופ מתקדם" והמשיכה עד סוף 1976 שאז השתנתה ל"קצת אחרת" ועברה לרשת ג'. גם העורכים התחלפו (מנחם גרנית וצ'ארלי סולומון) ובשלב יותר מאוחר החליפה אורלי מורג את שמירה אימבר. עכשיו גם נזכרתי ששם התוכנית "פופ מתקדם" היה קודם "מפופ ועד בכלל". ולפיכך, סדר התוכניות הוא כלהלן: 1- מפופ ועד בכלל 2- פופ מתקדם, עם שמירה אימבר לפעמים, כמחליפה את רבקה מיכאלי, תקליטים-ערק, מנתח-יוסי מר חיים 3- אמא לא תמות על זה, שמירה אימבר 4- מי מפחד מפופ מתקדם, שמירה אימבר 5- קצת אחרת, שמירה אימבר ואח"כ אורלי מורג
 

LadyG

New member
רבקה מיכאלי....

כבוד... עשית לי סדר בבלגן. בתור מכורה ל"אמא לא תמות על זה" מעניין אם היינו שומעים את התכנית היום, האם היה בה משהו מאוירת הריגוש, של אז. יש לך הקלטות בארכיון?
 

pasteran

New member
שמירה אימבר

שדרנית פרועה? אני דורש הוכחות. תמונה, חזיה ספוגה באוזו, משהו...
 

Jflyaway

New member
אני זוכר טוב את התכניות. בעיקר אני זוכר

את התוכנית שבה השמעת בפעם הראשונה את THE COURT OF THE CRIMSON KING ברדיו. זה היה בתקופה שבה לא הייתה הוצאה מקומית של האלבום הזה (ההיא צצה רק שנים אחרי עם עטיפה מעאפנה דהוייה כמו של צילום מסמכים צבעוני סוג ב') , וגם לפני גל היבוא הראשון של האלבומים מהסוג הזה. נדמה לי שזה היה בתקופת תכניות הערב, לא אחה"צ... ישבתי עם חברים בסלון בית הורי והקשבנו מרותקים... אז, בזמנו, זה נשמע כמו משהו שבא מעולם אחר לחלוטין. כבוד ליו"ק העראק על החלוציות. חלוציות שקושרה ברבות הימים בטעות לשדרן אחר שהתחיל מאוחר יותר, שהיה כנראה כמו כולנו חניך של התכניות האלו. רק שלא יעלה לו עכשיו הערק לראש ולא יבקש לפתוח שרשור בופ-מצקדם....
 

Barmelai

New member
צריך להרוג את העראק כשהוא עוד ענבים ../images/Emo13.gif

 
מרתק ../images/Emo202.gif

בתור יליד תחילת שנות השבעים אני קיבלתי את החשיפה הראשונה שלי לרוק מתקדם ונגזרותיו בשלב מאוחר יותר בתיווכו של קוטנר בתוכנית "מופע הרדיו והטרנסיסטור" ששודרה בגלי צה"ל. בשלב הזה הצירוף "פופ מתקדם" הוחלף ב"רוק מתקדם" באופן סופי. ממש קשה להאמין איזה תוכניות נפלאות שודרו בעבר ברדיו הישראלי. מצד שני הרדיו היום הוא מדיום מיושן למדי. האינטרנט תפש כבר את מקומו.
 

LadyG

New member
רדיו בעיניים שלי

אף פעם לא יהיה מיושן. יש בו המון קסם, שעדיין מדבר אלי וחבל שיש כל כך מעט שעות ביום, שגורמות לי הנאה. אני מרגישה כמו וודי אלן ב- Radio Days. תמיד לרדיו יהיה מקום של כבוד אצלי בלב.
 
למעלה