התאונה לא קרתה בשל בלימת חרום.
למה הפעלת בלמי החירום גורמת לירידת קרונות
מהפסים?
התאונה לא קרתה בשל בלימת חרום.
ככל הנראה מדובר בפריצת מסוט.
במקום התאונה נערכות עבודות תשתית לקראת חיבור הקו הקיים עם קו מטרו חדש. מסוט חדש שהותקן במקום לא חוזק ככל הנראה כנדרש ובעת מעבר הרכבת עליו, שינה את כיוונו והוביל את הרכבת לעבר אוטם מסילה זמני. הרכבת פרצה את האוטם והתנגשה בקיר המפריד בין המנהרה הקיימת למנהרה החדשה.
 
נבדקת גם אפשרות להתפרקות החוגון.
 
מה שכן, ברור מעבר לכל ספק שאם מדובר היה בקרונות הוותיקים מסדרה E או 81-717 האסון לא היה גדול כ"כ שכן מדובר בקרונות פלדה בודדים קלאסיים. הרכבת שניזוקה היא מהדגם המודרני Rusich 81-740 - קרונות אלומיניום מפרקיים בדומה ל- IC3 שלנו.