הערב יענקלה לאן
New member
מוניות - הן גם סוג של תח"ץ. היום
מוניות - הן גם סוג של תח"ץ. היום
ראיתי לראשונה בישראל מונית מסוג טנדרון, כלומר רכב פרטי ומסחרי אחוד (למיטב הבנתי את ההגדרות המטופשות של המחוקק בארץ). המונית היתה סיטרואן ברלינגו. לא הצלחתי לראות את צידה המרוחק, כלומר הצד של הנהג, כי היא היתה בצד הרחוק של הצומת בו נסעתי לכוון מסויים ולה היה אור אדום. מעניין אם יש דלת גם במושב האחורי בצד של הנהג. בצד של הנוסע היו, כמובן, 2 דלתות. אחת ליד הנהג והשניה אחריה במושב האחורי. למה אני מעלה נקודה זו? כי אם אני זוכר נכון עפ"י חוקי מדינת ישראל מונית חייבת להיות בעלת 4 דלתות לנוסעים (לא כולל דלת הבאגז') לפחות. וממה שאני יודע סיטרואן ברלינג/פיג'ו פרטנר הן בעלות 3 דלתות לנוסעים, במקרה המקסימלי. אגב, לא בכל העולם יש חוק לגבי מספר הדלתות או כל הגבלה אחרת על המוניות. למשל בפרו ובמקסיקו פולקסווגן חיפושית היא מונית נפוצה מאוד במחוזותיהם. בארץ יש עוד כל מני הגבלות משונות על רכבים המסוגלים להיות מוניות. לדוגמא, סיטרואן C5 דיזל לא מאושרת כמונית בעוד שסיטרואן קסארה, הקטנה יותר, כן מאושרת והיא אפילו נפוצה בתור מונית. הבעיה היא שעד לאחרונה, ואולי עדיין, לקסארה אין דגם דיזל אוטומט ואילו C5 כן יש דיזל אוטומטית. לפני שלושה שבועות בטורקיה ראיתי די הרבה מוניות טנדרונים המבוססים על פיאט דובלו ונדמה לי שגם על פורד קונקט, אבל אני לא בטוח. בארץ מוניות טנדרונים זה דבר חדש לגמרי. אם חושבים על כך זה דווקא אידאלי כמונית. יש מרווח גדול לנוסעים ויש תא מטען ענק, יחסית למכונית נוסעים רגילה. ויש גם מגוון דגמים עצום: פיג'ו פרטנר ; סיטרואן ברלינגו ; פורד קונקט ; רנו קנגו ; סיאט אינקה ; פולקסווגן קאדי ; אופל קומבי ; פיאט דובלו וסקודה פליסיה טנדרון.
מוניות - הן גם סוג של תח"ץ. היום
ראיתי לראשונה בישראל מונית מסוג טנדרון, כלומר רכב פרטי ומסחרי אחוד (למיטב הבנתי את ההגדרות המטופשות של המחוקק בארץ). המונית היתה סיטרואן ברלינגו. לא הצלחתי לראות את צידה המרוחק, כלומר הצד של הנהג, כי היא היתה בצד הרחוק של הצומת בו נסעתי לכוון מסויים ולה היה אור אדום. מעניין אם יש דלת גם במושב האחורי בצד של הנהג. בצד של הנוסע היו, כמובן, 2 דלתות. אחת ליד הנהג והשניה אחריה במושב האחורי. למה אני מעלה נקודה זו? כי אם אני זוכר נכון עפ"י חוקי מדינת ישראל מונית חייבת להיות בעלת 4 דלתות לנוסעים (לא כולל דלת הבאגז') לפחות. וממה שאני יודע סיטרואן ברלינג/פיג'ו פרטנר הן בעלות 3 דלתות לנוסעים, במקרה המקסימלי. אגב, לא בכל העולם יש חוק לגבי מספר הדלתות או כל הגבלה אחרת על המוניות. למשל בפרו ובמקסיקו פולקסווגן חיפושית היא מונית נפוצה מאוד במחוזותיהם. בארץ יש עוד כל מני הגבלות משונות על רכבים המסוגלים להיות מוניות. לדוגמא, סיטרואן C5 דיזל לא מאושרת כמונית בעוד שסיטרואן קסארה, הקטנה יותר, כן מאושרת והיא אפילו נפוצה בתור מונית. הבעיה היא שעד לאחרונה, ואולי עדיין, לקסארה אין דגם דיזל אוטומט ואילו C5 כן יש דיזל אוטומטית. לפני שלושה שבועות בטורקיה ראיתי די הרבה מוניות טנדרונים המבוססים על פיאט דובלו ונדמה לי שגם על פורד קונקט, אבל אני לא בטוח. בארץ מוניות טנדרונים זה דבר חדש לגמרי. אם חושבים על כך זה דווקא אידאלי כמונית. יש מרווח גדול לנוסעים ויש תא מטען ענק, יחסית למכונית נוסעים רגילה. ויש גם מגוון דגמים עצום: פיג'ו פרטנר ; סיטרואן ברלינגו ; פורד קונקט ; רנו קנגו ; סיאט אינקה ; פולקסווגן קאדי ; אופל קומבי ; פיאט דובלו וסקודה פליסיה טנדרון.