מומחי הרכבות - להתפקד!

מצב
הנושא נעול.

איתמרו

New member
מומחי הרכבות - להתפקד!
שלום לכולם! שמי איתמר, בן 28 אוטוטו, "קורא סמוי" בפורום הזה פחות או יותר מיום היווסדו
נושא התחבורה הציבורית ואטובוסים בפרט תמיד עניין אותי. כאחד שגדל בבית ללא רכב הייתי זוכר קווים ומסלולים שלמים בע"פ, בונה דגמים בלגו, אוסף את הקרטונים של הקרמבו עם האוטובוסים הצהובים ומזהה איזה סוג אוטובוס מתקרב לתחנה לפי צליל המנוע. כילד ירושלמי הכי אהבתי לנסוע במרצדס עירוני-גרמני-מוגמר 305 ועד היום אני חושב שזה האוטובוס היפה ביותר שיוצר אי פעם. אהבתי גם את הזלדות ואת ה 303 (ברור!). כשגרתי במרכז זכורה לי נסיעה באחת המתפרקיות הראשונות שנכנסו לדן בקו 43 אאל"ט, כמו גם נסיעה חוויתית באחת מ 9 המפרקיות המוגמרות שהגיעו לארץ (האלה עם מושבי העץ) ושנתקעה בצד הדרך באמצע הנסיעה. היום אני סטודנט לגיאוגרפיה באוניברסיטת בן גוריון עם שאיפה להתמחות בתכנון ערים ובתקווה להשתלב ולהשפיע בתחום התחבורה הציבורית שמצבה הכללי (כללי, בגדול) ידוע לכולנו. בזמני הפנוי אני משתייך לצוות הניהול של פורום הרכב הגדול בארץ, יחד עם ידידנו בני. כמה שנים לפני זה, כשערן היה עדיין כבאי בשירות סדיר הייתי פעיל גם כן בפורום כבאות ומניעת דלקות זצ"ל. אז אחרי ההכרות, אפשר לעבור לתכל'ס
במסגרת אחד הקורסים אני צריך להגיש עבודה שעוסקת בשינוי שעברה רכבת ישראל בין השנים 1995 ל 2010, בתחום רכבות הנוסעים בלבד. אני זקוק למידע סטטיסטי שכולל בעיקר לוחות זמנים, כמויות נוסעים ומועדי פתיחת תחנות נוסעים חדשות בשנים הללו. מאחר וכמו כל סטודנט מצטיין גם אני דואג להכין עבודות לפחות יומיים לפני המועד האחרון להגשה ולכן אודה לכל מי שיספק מידע ASAP. אני אהיה זמין כאן ובמייל [email protected]. אני באמת אשמח לקבל כל שביב של מידע שיוכל לעזור לי להרכיב את העבודה. תודה! איתמר.
 

VHK1

New member
מומחי הרכבות - להתפקד!
שלום לכולם! שמי איתמר, בן 28 אוטוטו, "קורא סמוי" בפורום הזה פחות או יותר מיום היווסדו
נושא התחבורה הציבורית ואטובוסים בפרט תמיד עניין אותי. כאחד שגדל בבית ללא רכב הייתי זוכר קווים ומסלולים שלמים בע"פ, בונה דגמים בלגו, אוסף את הקרטונים של הקרמבו עם האוטובוסים הצהובים ומזהה איזה סוג אוטובוס מתקרב לתחנה לפי צליל המנוע. כילד ירושלמי הכי אהבתי לנסוע במרצדס עירוני-גרמני-מוגמר 305 ועד היום אני חושב שזה האוטובוס היפה ביותר שיוצר אי פעם. אהבתי גם את הזלדות ואת ה 303 (ברור!). כשגרתי במרכז זכורה לי נסיעה באחת המתפרקיות הראשונות שנכנסו לדן בקו 43 אאל"ט, כמו גם נסיעה חוויתית באחת מ 9 המפרקיות המוגמרות שהגיעו לארץ (האלה עם מושבי העץ) ושנתקעה בצד הדרך באמצע הנסיעה. היום אני סטודנט לגיאוגרפיה באוניברסיטת בן גוריון עם שאיפה להתמחות בתכנון ערים ובתקווה להשתלב ולהשפיע בתחום התחבורה הציבורית שמצבה הכללי (כללי, בגדול) ידוע לכולנו. בזמני הפנוי אני משתייך לצוות הניהול של פורום הרכב הגדול בארץ, יחד עם ידידנו בני. כמה שנים לפני זה, כשערן היה עדיין כבאי בשירות סדיר הייתי פעיל גם כן בפורום כבאות ומניעת דלקות זצ"ל. אז אחרי ההכרות, אפשר לעבור לתכל'ס
במסגרת אחד הקורסים אני צריך להגיש עבודה שעוסקת בשינוי שעברה רכבת ישראל בין השנים 1995 ל 2010, בתחום רכבות הנוסעים בלבד. אני זקוק למידע סטטיסטי שכולל בעיקר לוחות זמנים, כמויות נוסעים ומועדי פתיחת תחנות נוסעים חדשות בשנים הללו. מאחר וכמו כל סטודנט מצטיין גם אני דואג להכין עבודות לפחות יומיים לפני המועד האחרון להגשה ולכן אודה לכל מי שיספק מידע ASAP. אני אהיה זמין כאן ובמייל [email protected]. אני באמת אשמח לקבל כל שביב של מידע שיוכל לעזור לי להרכיב את העבודה. תודה! איתמר.
את כל המידע הזה תוכל להשיג באינטרנט
בויקיפדיה ובאתר הרכבת http://www.rail.co.il/HE/About/Pages/statistics.aspx וכמובן, בגוגל.
 
מומחי הרכבות - להתפקד!
שלום לכולם! שמי איתמר, בן 28 אוטוטו, "קורא סמוי" בפורום הזה פחות או יותר מיום היווסדו
נושא התחבורה הציבורית ואטובוסים בפרט תמיד עניין אותי. כאחד שגדל בבית ללא רכב הייתי זוכר קווים ומסלולים שלמים בע"פ, בונה דגמים בלגו, אוסף את הקרטונים של הקרמבו עם האוטובוסים הצהובים ומזהה איזה סוג אוטובוס מתקרב לתחנה לפי צליל המנוע. כילד ירושלמי הכי אהבתי לנסוע במרצדס עירוני-גרמני-מוגמר 305 ועד היום אני חושב שזה האוטובוס היפה ביותר שיוצר אי פעם. אהבתי גם את הזלדות ואת ה 303 (ברור!). כשגרתי במרכז זכורה לי נסיעה באחת המתפרקיות הראשונות שנכנסו לדן בקו 43 אאל"ט, כמו גם נסיעה חוויתית באחת מ 9 המפרקיות המוגמרות שהגיעו לארץ (האלה עם מושבי העץ) ושנתקעה בצד הדרך באמצע הנסיעה. היום אני סטודנט לגיאוגרפיה באוניברסיטת בן גוריון עם שאיפה להתמחות בתכנון ערים ובתקווה להשתלב ולהשפיע בתחום התחבורה הציבורית שמצבה הכללי (כללי, בגדול) ידוע לכולנו. בזמני הפנוי אני משתייך לצוות הניהול של פורום הרכב הגדול בארץ, יחד עם ידידנו בני. כמה שנים לפני זה, כשערן היה עדיין כבאי בשירות סדיר הייתי פעיל גם כן בפורום כבאות ומניעת דלקות זצ"ל. אז אחרי ההכרות, אפשר לעבור לתכל'ס
במסגרת אחד הקורסים אני צריך להגיש עבודה שעוסקת בשינוי שעברה רכבת ישראל בין השנים 1995 ל 2010, בתחום רכבות הנוסעים בלבד. אני זקוק למידע סטטיסטי שכולל בעיקר לוחות זמנים, כמויות נוסעים ומועדי פתיחת תחנות נוסעים חדשות בשנים הללו. מאחר וכמו כל סטודנט מצטיין גם אני דואג להכין עבודות לפחות יומיים לפני המועד האחרון להגשה ולכן אודה לכל מי שיספק מידע ASAP. אני אהיה זמין כאן ובמייל [email protected]. אני באמת אשמח לקבל כל שביב של מידע שיוכל לעזור לי להרכיב את העבודה. תודה! איתמר.
אכן המרצדס O305 הגרמניה המוגמרת היתה ה-
האוטובוס המוצלח ביותר באגד מאז 1933 ועד היום ללא צל של ספק. המודל שלו היה 1973 ו- 1974 ואח"כ 1980. זכורים לי היטב ארבעת הסיפתחים הראשונים: 666-226 עד 666-229 שהגיעו לירושלים ביום 13.05.1973 והיו עם פנסי ערפל קדמיים על הטומבונים. אח"כ בשנת 80 הגיע הראשון מהדגם המתחדש והוא היה 60-751-80. המוגמר האחרון היה 60-844-80. הכרתי באופן אישי ולוחץ כל טייגר וכל מרצדס ירושלמי כך שאם יש אחד שאהבת במיוחד, ספר עליו ואני אשלים את הפרטים המדוייקים הטכניים עליו. אהבתי במיוחד את השלישייה המיוחדת עם הפסים האדומים בחלק העליון: 60-759-80, 60-795-80 ו- 60-838-80. ועכשיו לגבי הרכבת: חבל שאתה מבקש ברגע האחרון. היות ואני עובד כמורה בתיכון, גם אני לחוץ מאוד כרגע בגלל בגרויות מתקרבות. יש לי את כל המידע שביקשת אך צריך לגרד אותו במחשב וזה ייקח הרבה זמן. אך אם אתה לחוץ, פנה לגולש בועז לוי והוא יוכל לסייע לך בחלק ניכר מהמידע. ובינתיים לילה טוב מרמות-אשכול החילונית....
או ליתר דיוק ממני - החילוני הכופר והאתאיסט האחרון בשכונה... עם 666-410 הנפלאה שהיתה כרטיסנית עם כרטיסן והשתייכה רוב ימיה לסניף גונן עם קו 18. בערוב ימיה הועברה לתלפיות לסניף דניה.
 
אכן המרצדס O305 הגרמניה המוגמרת היתה ה-
האוטובוס המוצלח ביותר באגד מאז 1933 ועד היום ללא צל של ספק. המודל שלו היה 1973 ו- 1974 ואח"כ 1980. זכורים לי היטב ארבעת הסיפתחים הראשונים: 666-226 עד 666-229 שהגיעו לירושלים ביום 13.05.1973 והיו עם פנסי ערפל קדמיים על הטומבונים. אח"כ בשנת 80 הגיע הראשון מהדגם המתחדש והוא היה 60-751-80. המוגמר האחרון היה 60-844-80. הכרתי באופן אישי ולוחץ כל טייגר וכל מרצדס ירושלמי כך שאם יש אחד שאהבת במיוחד, ספר עליו ואני אשלים את הפרטים המדוייקים הטכניים עליו. אהבתי במיוחד את השלישייה המיוחדת עם הפסים האדומים בחלק העליון: 60-759-80, 60-795-80 ו- 60-838-80. ועכשיו לגבי הרכבת: חבל שאתה מבקש ברגע האחרון. היות ואני עובד כמורה בתיכון, גם אני לחוץ מאוד כרגע בגלל בגרויות מתקרבות. יש לי את כל המידע שביקשת אך צריך לגרד אותו במחשב וזה ייקח הרבה זמן. אך אם אתה לחוץ, פנה לגולש בועז לוי והוא יוכל לסייע לך בחלק ניכר מהמידע. ובינתיים לילה טוב מרמות-אשכול החילונית....
או ליתר דיוק ממני - החילוני הכופר והאתאיסט האחרון בשכונה... עם 666-410 הנפלאה שהיתה כרטיסנית עם כרטיסן והשתייכה רוב ימיה לסניף גונן עם קו 18. בערוב ימיה הועברה לתלפיות לסניף דניה.
ואלו היו כל המוגמרות הירושלמיות מדגם O305 המו
המוגמר: 666-226 עד 666-290 ברצף. 690-300 עד 690-357 ברצף. 60-751-80 עד 60-844-80 ברצף. חלקן עברו פיגועים קשים כמו 666-274, 690-337 שהמרכב שלהן הוחלף לזלדה או 690-344 שפוצצה בקו 18 ביום 08.12.1983 והושבתה או 690-315 שנשרפה בתלפיות ביום 06.07.1981 עקב קצר חשמלי בחניון ועוד.
 

איתמרו

New member
ואלו היו כל המוגמרות הירושלמיות מדגם O305 המו
המוגמר: 666-226 עד 666-290 ברצף. 690-300 עד 690-357 ברצף. 60-751-80 עד 60-844-80 ברצף. חלקן עברו פיגועים קשים כמו 666-274, 690-337 שהמרכב שלהן הוחלף לזלדה או 690-344 שפוצצה בקו 18 ביום 08.12.1983 והושבתה או 690-315 שנשרפה בתלפיות ביום 06.07.1981 עקב קצר חשמלי בחניון ועוד.
תודה!
תודה על התגובות! VHK1, הבעייה העיקרית (והיחידה) עם ויקיפדיה היא שהיא לא מקור אקדמי, כלומר גם אם הנתונים הרשומים נכונים בכל מאת האחוזים זה לא קביל. אבסורדי, מטומטם, יו ניים איט. ב"אקדמיה" אין מה לעשות עם כל הררי החומר שיש בויקיפדיה. מה שכן, הרשימה הביבליוגרפית מרשימה ומכובדת, מחר אלך לעשות סיבוב קצר בספרייה שלנו, נראה מה אדלה. אביתר, ידעתי שאצליח להדליק אותך
האם יש סיכוי שלפחות לוחות הזמנים בין השנים הנדונות נמצאים כבר במצב PDF או סרוקים כתמונות? זה יהיה המקור הטוב ביותר להסקת מסקנות לגבי אופי ושינויים בפעילות הרכבות. שוב תודה! איתמר.
 
תודה!
תודה על התגובות! VHK1, הבעייה העיקרית (והיחידה) עם ויקיפדיה היא שהיא לא מקור אקדמי, כלומר גם אם הנתונים הרשומים נכונים בכל מאת האחוזים זה לא קביל. אבסורדי, מטומטם, יו ניים איט. ב"אקדמיה" אין מה לעשות עם כל הררי החומר שיש בויקיפדיה. מה שכן, הרשימה הביבליוגרפית מרשימה ומכובדת, מחר אלך לעשות סיבוב קצר בספרייה שלנו, נראה מה אדלה. אביתר, ידעתי שאצליח להדליק אותך
האם יש סיכוי שלפחות לוחות הזמנים בין השנים הנדונות נמצאים כבר במצב PDF או סרוקים כתמונות? זה יהיה המקור הטוב ביותר להסקת מסקנות לגבי אופי ושינויים בפעילות הרכבות. שוב תודה! איתמר.
לא. האחרונים לא סרוקים לצערי. הסרוקים הם
משנים הרבה יותר קדומות. הפרוייקט התעכב כי נולדו לי התאומות. מקווה לסיימו בחורף הבא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה