מוכר מאוד מעצבן

shahar16i

New member
מוכר מאוד מעצבן

קניתי מוצר של 2 דולר מסין לפני 10 ימים. כבר אחרי שעתיים המוכר סימן כ'נשלח' כיאה למוכר סיני...
היום אני מקבל הודעה מהמוכר שהמוצר נשלח אתמול, וכמובן שעקב המרחב המוצר צפוי להגיע לאחר 25-35 יום.

חוצפה שאין כדוגמתה לשלוח את המוצר אחרי 9 יום. מה עושים מכאן??
 

yauli747

New member
תוך כמה זמן הוא התחייב לשלוח בליסט?

כמה ימים הוא כתב שלוקח לו לשלוח את המוצר? כמה זמן משלוח הוא כתב שיקח מסין?

ועכשיו שאלה רצינית... בשביל 2 $ אתה מתעצבן? ובא לברר מה לעשות וכותב על זה הודעה בפורום וכו?
 

shahar16i

New member
אם אני מבין נכון, התחייבות לשלוח תוך יום

Standard - The item typically arrives in 10 to 15 working days (includes 1 business day for warehouse processing and 3 to 12 days for transits.

לא בשביל הסכום אני מתעצבן, אלא בגלל הזלזול בלקוח. סימן שהמוצר נשלח תוך שעתיים אך בפועל 9 ימים - לדעתי מוגזם ברמה של עילת ביטול העסקה.
המשלוח עצמו יקח כמה שיקח, ידוע לי שעלולים להיות עיכובים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה צודק; הוא שיקר לך ופגע באמון ביניכם

ובכלל, זה מעצבן כשמזלזלים בך ובזמן שלך.
הפתרון פשוט מאוד:
א. אל תזמין ממנו יותר
ב. כשאתה משאיר לו משוב (חיובי או לא, עניין שלך) אתה מדרג את מהירות המשלוח שלו (בסקלה של 5 כוכבים). בדיוק בשביל זה הוא קיים. הוא לא יודע כמה כוכבים נתת לו וגם לא קונים עתידיים; הוא והקונים מקבלים רק ממוצע כולל, אבל איביי ידעו. תוכל לדרג אותו כראות עיניך ולהוסיף מלל חופשי בעניין כדי להזהיר קונים עתידיים.
 

shahar16i

New member
חיובי בטוח שלא

תלוי כיצד יגיב על כך, במקרה הצורך גם שלילי (יהיה הראשון שלי).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא טורחת לבקש תגובה משקרנים

לכל היותר אקבל תירוצים או אולי התנצלות בדיעבד. מבחינתי אם הייתה בעיה, זה היה תפקידו להיות שקוף ולהודות בה, לפנות אליי בצורה אקטיבית, להתנצל ולהסביר שיש עיכוב. את זה הייתי מבינה ומכבדת. אבל אני לא מכבדת את מי שלא מכבד אותי. לפעול בצורה כזו ולקוות שלא אשים לב? לא מקובל עליי.

המשוב השלילי היחיד שהשארתי עד היום (למעשה היה אמור להיות עוד אחד למוכרת איומה, אבל לצערי סימתי חיובי בטעות
) היה למוכר שקרן, שגם שם תמונה של המוצר שהוא הכין בפוטושופ במקום תמונה אמיתית (וזו לא הייתה תמונה גנרית שהוא לקח מאיפשהו, ובדיעבד ראיתי שהוא עשה את זה במוצרים נוספים שלו, אז לא מדובר במקרה או בתום לב) וגם סימן ששלח את המוצר (לא באותו יום; כמה ימים אחרי שהזמנתי) ולא הבנתי למה המשלוח מתעכב כ"כ; כשקיבלתי את המעטפה ראיתי מהחתימה של הדואר שתאריך השליחה בפועל היה שבוע אחרי. בקיצור, שקרן סיסטמטי. זו הפעם היחידה שבה לא טרחתי לדבר עם המוכר לפני שהשארתי לו משוב. פשוט לא ראיתי טעם.
 

dobo

New member
שאלת אותו מה קרה?

ביררת איך יכול להיות שהוא סימן נשלח ואחרי כל כך הרבה הזמן יצר קשר לעדכן שרק נשלח?

אולי קרה משהו שלא תלוי בו?

אם לא היה מודיע לך שום דבר אולי בכלל לא היית דואג.
נראה לך הגיוני שמוכר יצור איתך קשר כדי להפליל את עצמו?
למה שלא תצא בהנחה שהמוכר התכוון שזה ישלח מיד כשסימן ואולי משהו קרה?
למה שלא תצא בהנחה שהוא היה הגון מספיק כדי לעדכן אותך?

באמת זו נראית לך סיבה מספיקה כדי לא לתת חיובי?
רק בגלל שהמוצר התעכב קצת יותר מהצפוי?

קח נשימה עמוקה, תוציא אוויר ואיתו את התחושה המרירה.
תחשוב חיובי.
לא קרה שום דבר רציני שמצדיק עצבים (ואל תיתן לאחרים להתסיס אותך סתם)
 

shahar16i

New member
אז קיבלתי ממנו תגובה

"ebay will mark it as shipped once you have made payment automatically. but don't worry, we have shipped for you on 28 may"

עכשיו כאשר ידוע שהוא משקר לי, איזה פידבק לתת?

לא לתת חיובי היתה התגובה האוטומטית שלי. בכל זאת, את עבודתו הוא לא ביצע נאמנה.
כשהוא משקר לדעתי מוצדק גם שלילי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איזו תשובה מעליבת אינטליגנציה...

הוא מנסה למרוח אותך, זה ברור. גם לו הייתה לו טעות או בעיה כלשהי, הייתה לו אפשרות להודות בה בצורה מכובדת בלי לנסות להתחמק או לטייח בשקרים מטופשים.

לדעתי בינתיים אל תשאיר כלום; אני תמיד מחכה לקבלת המוצר ולסיום התקשורת מול המוכר ורק בסופו של דבר משקללת הכול במשוב. יש לך 60 יום מתאריך הרכישה; אין סיבה להילחץ כרגע.
 

panayotiss

New member
הערכה גסה שלי

הוא מוכר בדרופשיפינג והדרופשיפר שלו מזייף בזמנים. לכן הוא מורח אותך.
הדרופשיפר שלו התחייב ליום משלוח ובתכלס שלח אחרי 9 .

בגלל זה איביי דוחה בשאת נפש את השיטה הזו. כי השיטה גוררת חוסר שביעות רצון של הרבה גורמים. במקום סוחרים איביי מתמלאת מתווכים ואף אחד לא אוהב מתווכים כי למתווכים אין תשובות, יש להם שקרים כדי להרויח זמן.

אני מציע שתירגע, תן למוצר להגיע, המוכר שלך אומלל שאין לו תשובות. חוסר מקצועיות זה ברור שאין לו.
 

dobo

New member
נכון ולא נכון

נכון הוא מורח אותך בצורה לא ראויה.
לא נכון, זה לא מצדיק בעיניי שלילי.

להוריד בדירוג ה-DSR כן, אפילו להוסיף הערה בפידבק כדי שאחרים ילמדו מהניסיון שלך;
אבל אם המוצר הגיע אליך בפרק זמן סביר והוא עונה לציפיותייך, לדעתי אפשר גם בלי לתת שלילי.


איביי נותנת כלים כדי להגיב לבעיות שונות.
פתיחת קייס, הורדת דירוג DSR, כתיבת פידבק במילים.
אני מאמין שפידבק שלילי צריך להיות כאופציה אחרונה, כי הוא עשוי להיות הרבה יותר מזיק ולא פרופורציונלי למה שעשו לך.



זו דעתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם קרה משהו שלא תלוי בו, שיהיה הוגן ויגיד מה

וכן, אם מוצר מתעכב קצת יותר מהצפוי מוכר הגון שאכפת לו מיידע את הקונים שלו. אם הוא באמת מעדכן, שיעדכן. שיתנצל. שיראה שהוא לוקח אחריות. מילים שלא עולות כסף, אבל הן שוות כסף.

אני לא "מתסיסה סתם"; אני מצפה לסטנדרט מינימלי של שירות ואחריות מאדם שאני משלמת לו כסף ואם הוא לא מסוגל לספק זאת ולתקשר איתי בצורה מכובדת ומכבדת, שלא יצפה למשוב של 5 כוכבים כי עם כל הכבוד, הוא לא נותן שירות של 5 כוכבים.
 
למעלה