מוכנים לקדם אופניים כספורט ו...

מצב
הנושא נעול.

Michalz70

New member
מוכנים לקדם אופניים כספורט ו...

מוכנים לקדם אופניים כספורט ו...
שלום לכולם, אני מנסה לקדם רכיבה על אופניים בארץ גם כספורט וגם כאמצעי תחבורה ובטוחה שבפורום הזה אתם מודעים ליתרונות של רכיבה על אופניים, גם כפתרון תחבורתי.בארץ, משום מה, אי אפשר להעלות אופניים על הרכבת. רכבת ישראל לא מאפשרת בשום אופן להעלות אופניים. אני מארגנת עצומה ומנסה להתחיל "קמפיין" ציבורי נרחב כדי לשנות את העובדה המרה הזו. אשמח אם תקראו ותחתמו על העצומה (בקובץ WORD המצורף או באתר) ותפיצו אותה הלאה לכמה שיותר אנשים, ואם למישהו יש רעיונות, הצעות לפעילות, וכו´ אשמח מאוד לשמוע. תודה על העזרה ותשומת הלב! מיכל
 
אופניים ברכבת

מוכנים לקדם אופניים כספורט ו...
שלום לכולם, אני מנסה לקדם רכיבה על אופניים בארץ גם כספורט וגם כאמצעי תחבורה ובטוחה שבפורום הזה אתם מודעים ליתרונות של רכיבה על אופניים, גם כפתרון תחבורתי.בארץ, משום מה, אי אפשר להעלות אופניים על הרכבת. רכבת ישראל לא מאפשרת בשום אופן להעלות אופניים. אני מארגנת עצומה ומנסה להתחיל "קמפיין" ציבורי נרחב כדי לשנות את העובדה המרה הזו. אשמח אם תקראו ותחתמו על העצומה (בקובץ WORD המצורף או באתר) ותפיצו אותה הלאה לכמה שיותר אנשים, ואם למישהו יש רעיונות, הצעות לפעילות, וכו´ אשמח מאוד לשמוע. תודה על העזרה ותשומת הלב! מיכל
אופניים ברכבת
שלום לך מיכל, אני אינני דובר של הרכבת, ואף איני קשור לרכבת ישראל בשום קשר רשמי, בל אני מכיר אותה ואת דומותיה בעולם די טוב, ולכן אני מרשה לעצמי להגיב להצעתך. נתחיל בזאת שלפני זמן קצר נערך דיון בפורום זה ממש, בנושא הצורך (או חוסר הצורך) במתן אפשרות להובלת אפניים ברכבת, ואני ממליץ לך לחפשו בארכיון ולקוראו. דבר שני שכדאי שתביני כמה נתונים בסיסיים: - כיום, רכבת ישראל לא מצליחה להתמודד בשעות השיא עם כמות האנשים ה-´רגילים´ (ללא אופניים, כסאות גלגלים ועגלות ילדים). המשמעות של המשפט הקודם בשטח היא צפיפות גבוהה מאוד ברכבת וקשיים בעמידה בלוח הזמנים, דברים שמסתכמים באי-נוחות וכעס של הנוסעים. קשה להגדיל את כמות הנוסעים ברכבת נתונה, מפאת שיקולים של מידות חיצוניות (אורך, גובה), משקל, אספקת חשמל, ועוד. קשה גם להגדיל את כמות הרכבות על המסילה מפאת שיקולי ציוד נייד זמין, צפיפות הרכבות על הקו ועוד. - תחנות הרכבת של רכבת ישראל כיום לא מתאימות במיוחד למעבר אופניים, אפילו אלו המצוידות ברמפות גישה לנכים ובמעליות. - לוקח יותר זמן להעלות לרכבת כל דבר שהוא אינו נוסע ´רגיל´, כמו לדוגמה נכה עם כסא גלגלים, עיוור עם כלבנחיה, פצוע על קביים, זקן עם מקל, תייר עם מזוודות והורים עם עגלת תינוקות. כמובן שגם אפניים אינם יוצאי דופן לעניין זה. כמובן שאת כל הבעיות שהזכרתי לעיל ניתן לפתור באמצעות השקעות בפתרונות המתאימים, אבל...: - האם לא נכון יותר כעת להשקיע את אותם הכספים (מתוך הכמות המוגבלת שעומדת לרשות פיתוח התחבורה הציבורית) בתכנון ובנייה של אמצעי תחבורה המונית (כלומר, מסילתיים...) למקומות נוספים בארץ שחסרים אותם כרגע (רשימה חלקית של הבולטים - ראשון לציון, בת-ים, ירושלים, מודיעין, כרמיאל, קרית אתא, נצרת, ´המעבר הבטוח´, אשקלון, רעננה ועוד)? יש להניח שכמות הנוסעים שתעבור מאמצעים מזהמים ולא בטוחים יותר (אופנועים, מכוניות) כתוצאה מהשקעות כאלו תהיה גדולה יותר מאשר כתוצאה מהשקעה בנגישות לאפניים בכל המערכת. - האם אנחנו באמת מעוניינים לראות על רציפי התחנות הרכבת בימי א´ בבוקר קומץ אנשים (או הרבה אנשים) מסתובבים עם אפניים גדולים ומגושמים (מגושמים ביחס לאנשים בלי אפניים)? האם את רוצה לנסוע ברכבות של יום חמישי אחה"צ כשלרכבת מנסים להדחף גם שלושה זוגות אפניים (ושלושה זה לא הרבה מבחינה כמותית במערכת תחבורה המונית)? - האם כל אותם נוסעים דחוקים ומיוזעים ברכבת העמוסה, ואף בזו שאינה עמוסה, מוכנים ´לשלם´ את מספר הדקות הנוספות הנדרשות לשם העלאת אפניים בשלוש תחנות בדרך, לדוגמא? - האם כל אותם חובבי אפניים (שכמותם אני משוכנע שיש הרבה) לא יוכלו להסתפק בעסק המשכיר אפניים ומתקנים מאובטחים לשמירה של אפניים בתחנות הרכבת? אני יודע שעם קטנועים זה הולך מצויין בתחנת תל-אביב מרכז, או שלפחות ככה אבא שלי מספר לי בכל פעם שהוא נוסע לתל-אביב. ולסיכום - שלא תביני שאני נגד אפניים ברכבת. אני חושב שאפניים הם פתרון נפלא לתנועה פנים שכונתית ועוד, ואני מכיר די טוב את נושא הגישה של אפנים לרכבת באירופה, אולם אני נאלץ להביע את דעתי שבמצב של התחבורה הציבורית בישראל כיום, אולי כדאי להשקיע את מאמצי המאבקים הציבוריים לדברים אחרים ויותר דחופים, ולא בנושא הובלת אפניים ברכבת, וזאת כדי ליצור את הבסיס המתאים למאבק הצודק, אבל העתידני משהו, לגבי האפניים.
 

א ו ר ח 1

New member
אם כבר מדברים על אופניים....

אופניים ברכבת
שלום לך מיכל, אני אינני דובר של הרכבת, ואף איני קשור לרכבת ישראל בשום קשר רשמי, בל אני מכיר אותה ואת דומותיה בעולם די טוב, ולכן אני מרשה לעצמי להגיב להצעתך. נתחיל בזאת שלפני זמן קצר נערך דיון בפורום זה ממש, בנושא הצורך (או חוסר הצורך) במתן אפשרות להובלת אפניים ברכבת, ואני ממליץ לך לחפשו בארכיון ולקוראו. דבר שני שכדאי שתביני כמה נתונים בסיסיים: - כיום, רכבת ישראל לא מצליחה להתמודד בשעות השיא עם כמות האנשים ה-´רגילים´ (ללא אופניים, כסאות גלגלים ועגלות ילדים). המשמעות של המשפט הקודם בשטח היא צפיפות גבוהה מאוד ברכבת וקשיים בעמידה בלוח הזמנים, דברים שמסתכמים באי-נוחות וכעס של הנוסעים. קשה להגדיל את כמות הנוסעים ברכבת נתונה, מפאת שיקולים של מידות חיצוניות (אורך, גובה), משקל, אספקת חשמל, ועוד. קשה גם להגדיל את כמות הרכבות על המסילה מפאת שיקולי ציוד נייד זמין, צפיפות הרכבות על הקו ועוד. - תחנות הרכבת של רכבת ישראל כיום לא מתאימות במיוחד למעבר אופניים, אפילו אלו המצוידות ברמפות גישה לנכים ובמעליות. - לוקח יותר זמן להעלות לרכבת כל דבר שהוא אינו נוסע ´רגיל´, כמו לדוגמה נכה עם כסא גלגלים, עיוור עם כלבנחיה, פצוע על קביים, זקן עם מקל, תייר עם מזוודות והורים עם עגלת תינוקות. כמובן שגם אפניים אינם יוצאי דופן לעניין זה. כמובן שאת כל הבעיות שהזכרתי לעיל ניתן לפתור באמצעות השקעות בפתרונות המתאימים, אבל...: - האם לא נכון יותר כעת להשקיע את אותם הכספים (מתוך הכמות המוגבלת שעומדת לרשות פיתוח התחבורה הציבורית) בתכנון ובנייה של אמצעי תחבורה המונית (כלומר, מסילתיים...) למקומות נוספים בארץ שחסרים אותם כרגע (רשימה חלקית של הבולטים - ראשון לציון, בת-ים, ירושלים, מודיעין, כרמיאל, קרית אתא, נצרת, ´המעבר הבטוח´, אשקלון, רעננה ועוד)? יש להניח שכמות הנוסעים שתעבור מאמצעים מזהמים ולא בטוחים יותר (אופנועים, מכוניות) כתוצאה מהשקעות כאלו תהיה גדולה יותר מאשר כתוצאה מהשקעה בנגישות לאפניים בכל המערכת. - האם אנחנו באמת מעוניינים לראות על רציפי התחנות הרכבת בימי א´ בבוקר קומץ אנשים (או הרבה אנשים) מסתובבים עם אפניים גדולים ומגושמים (מגושמים ביחס לאנשים בלי אפניים)? האם את רוצה לנסוע ברכבות של יום חמישי אחה"צ כשלרכבת מנסים להדחף גם שלושה זוגות אפניים (ושלושה זה לא הרבה מבחינה כמותית במערכת תחבורה המונית)? - האם כל אותם נוסעים דחוקים ומיוזעים ברכבת העמוסה, ואף בזו שאינה עמוסה, מוכנים ´לשלם´ את מספר הדקות הנוספות הנדרשות לשם העלאת אפניים בשלוש תחנות בדרך, לדוגמא? - האם כל אותם חובבי אפניים (שכמותם אני משוכנע שיש הרבה) לא יוכלו להסתפק בעסק המשכיר אפניים ומתקנים מאובטחים לשמירה של אפניים בתחנות הרכבת? אני יודע שעם קטנועים זה הולך מצויין בתחנת תל-אביב מרכז, או שלפחות ככה אבא שלי מספר לי בכל פעם שהוא נוסע לתל-אביב. ולסיכום - שלא תביני שאני נגד אפניים ברכבת. אני חושב שאפניים הם פתרון נפלא לתנועה פנים שכונתית ועוד, ואני מכיר די טוב את נושא הגישה של אפנים לרכבת באירופה, אולם אני נאלץ להביע את דעתי שבמצב של התחבורה הציבורית בישראל כיום, אולי כדאי להשקיע את מאמצי המאבקים הציבוריים לדברים אחרים ויותר דחופים, ולא בנושא הובלת אפניים ברכבת, וזאת כדי ליצור את הבסיס המתאים למאבק הצודק, אבל העתידני משהו, לגבי האפניים.
אם כבר מדברים על אופניים....
(זה פחות קשור לנוש של תחבורה ציבורית, יותר קשור לאופנים כ-תחבורה) ככה: כנסוע אופניים שכול יום נוסע איתם לבית-הספר (מרחק 20 דקות באופניים ממני...) אני חייב להגיד שאם , העיריות היו עושות מסלולי אופניים בכבישים הנסיעה הייתה אורכת פחות! הרבה פחות! הרבה יותר אנשים היו נועים באופניים במקום להשתמש ברכבים שלהם (ככה פותרים חלק קטנטן בבעיות הפקקים) אני יודע שבת"א יש מסלולים כאלו (ד"א, מישהו יכול להגיד לי באילו רחובות? סתם לידע כללי) וראיתי שהייתי בשוייץ מה הם עשו עם המסלולים לאופניים, פשוט מדהים! וגם רואים את התוצאות של זה! הרבה יותר אנשים (ולא רק ילדים) נוסעים באופניים בתוך העיר וזה פשוט נהדר!! אז, למה כ"כ קשה לעשות מסלול (אםילו הגודל הוא לא מסלול של מכונית) לאופניים?, הה? סתם רציתי לשאול אתכם אם אתם תומכים, ואם אתם מבינים את העיריות העקשניות שלא עושות שום-דבר בעניין... בכבוד רב
 

kbb

New member
תשובה חלקית

אם כבר מדברים על אופניים....
(זה פחות קשור לנוש של תחבורה ציבורית, יותר קשור לאופנים כ-תחבורה) ככה: כנסוע אופניים שכול יום נוסע איתם לבית-הספר (מרחק 20 דקות באופניים ממני...) אני חייב להגיד שאם , העיריות היו עושות מסלולי אופניים בכבישים הנסיעה הייתה אורכת פחות! הרבה פחות! הרבה יותר אנשים היו נועים באופניים במקום להשתמש ברכבים שלהם (ככה פותרים חלק קטנטן בבעיות הפקקים) אני יודע שבת"א יש מסלולים כאלו (ד"א, מישהו יכול להגיד לי באילו רחובות? סתם לידע כללי) וראיתי שהייתי בשוייץ מה הם עשו עם המסלולים לאופניים, פשוט מדהים! וגם רואים את התוצאות של זה! הרבה יותר אנשים (ולא רק ילדים) נוסעים באופניים בתוך העיר וזה פשוט נהדר!! אז, למה כ"כ קשה לעשות מסלול (אםילו הגודל הוא לא מסלול של מכונית) לאופניים?, הה? סתם רציתי לשאול אתכם אם אתם תומכים, ואם אתם מבינים את העיריות העקשניות שלא עושות שום-דבר בעניין... בכבוד רב
תשובה חלקית
ראיתי מסלולי אופניים בשד´ רוטשילד, בשד´ בן גוריון ונראה לי שגם בשד´ נורדאו. פרט לאלה לא ראיתי עוד-כנראה שזו בעיה של רוחב רחוב צר מידי למכוניות אז "נאלצים" לוותר על מסלולים לאופניים.
 
תוספת לתשובה החלקית

תשובה חלקית
ראיתי מסלולי אופניים בשד´ רוטשילד, בשד´ בן גוריון ונראה לי שגם בשד´ נורדאו. פרט לאלה לא ראיתי עוד-כנראה שזו בעיה של רוחב רחוב צר מידי למכוניות אז "נאלצים" לוותר על מסלולים לאופניים.
תוספת לתשובה החלקית
יש מסלולי אופניים גם ברוב שדרות ירושלים ביפו, שד´ ח"ן, סביב לכיכר רבין ובקרוב גם בפרישמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה