מוטי בתגובה לשרשור שלך למטה
מדינה דו-לאומית פשוט לא תעבוד. אני יודע שבתור קיצוני קשה לך להקשיב לדעות אחרות, אבל תנסה לרגע בכל זאת. קודם כל, לא כל הרעיונות הציוניים נוסו. בנתיים רק הסכם אוסלו נוסה - חוץ מזה לא ניסינו עוד שום דבר. יש המון רעיונות שלא נוסו בגלל מנדטים ובגלל כסף. בקשר למדינה דו-לאומית שאתה כ"כ תומך בה: תסתכל קצת צפונה. לא, לא לאירופה, אלא מעבר לגבול. מדינה קטנה, 3.5 מיליון תושבים. עד 1943 התקיימה לה דה-פקטו מדינה נוצרית-מארונית לא גדולה אבל גם לא קטנה בהר הלבנון. אותה מדינה החליטה ב-1943 שהיא מאוד רוצה עוד שטח, בכל מחיר. ב-1943 נחתמה חוקה והוקמה מדינה רב-לאומית: נוצרית, מוסלמית ודרוזית. במדינה הנוצרית היוו הנוצרים כ-90% מהאוכלוסייה. במדינה החדשה, הם היוו 60%. עברו שנים והמדינה נראתה כאילו היא מבין המשגשגות בעולם - ממש שוויץ של המזרח התיכון, וגם הדמוקרטיה היחידה מלבד ישראל. אולם יום אחד, בשנת 1975, התברר שהמוסלמים הגיעו ל-50%. פתאום החוקה כבר לא תקפה - החלה מלחמה! מלחמה איומה! נהרסה הדמוקרטיה, נהרסה התיירות, נהרסה הכלכלה, והכי חשוב - נהרסו החברה והאנושיות. המדינה הקטנה והיפה הזו, שבמרחק של 20 קילומטר מהחוף הים תיכוני החמים היית יכול להגיע לפסגות מושלגים, ושריח הארזים שם התנוססו לאורכה ולרוחבה, נאנסה שוב ושוב ע"י ארגוני טרור משני הכיוונים וע"י מדינות טוטאליטריות כמו סוריה ואיראן. למדינה הזו קוראים לבנון. במשך 15 שנה בערה האדמה שם, ובמשך 30 שנה היא נאנסת ע"י ארגוני טרור וחיילים סורים. זה יהיה גורלה של ישראל אם תוקם מדינה דו-לאומית.
מדינה דו-לאומית פשוט לא תעבוד. אני יודע שבתור קיצוני קשה לך להקשיב לדעות אחרות, אבל תנסה לרגע בכל זאת. קודם כל, לא כל הרעיונות הציוניים נוסו. בנתיים רק הסכם אוסלו נוסה - חוץ מזה לא ניסינו עוד שום דבר. יש המון רעיונות שלא נוסו בגלל מנדטים ובגלל כסף. בקשר למדינה דו-לאומית שאתה כ"כ תומך בה: תסתכל קצת צפונה. לא, לא לאירופה, אלא מעבר לגבול. מדינה קטנה, 3.5 מיליון תושבים. עד 1943 התקיימה לה דה-פקטו מדינה נוצרית-מארונית לא גדולה אבל גם לא קטנה בהר הלבנון. אותה מדינה החליטה ב-1943 שהיא מאוד רוצה עוד שטח, בכל מחיר. ב-1943 נחתמה חוקה והוקמה מדינה רב-לאומית: נוצרית, מוסלמית ודרוזית. במדינה הנוצרית היוו הנוצרים כ-90% מהאוכלוסייה. במדינה החדשה, הם היוו 60%. עברו שנים והמדינה נראתה כאילו היא מבין המשגשגות בעולם - ממש שוויץ של המזרח התיכון, וגם הדמוקרטיה היחידה מלבד ישראל. אולם יום אחד, בשנת 1975, התברר שהמוסלמים הגיעו ל-50%. פתאום החוקה כבר לא תקפה - החלה מלחמה! מלחמה איומה! נהרסה הדמוקרטיה, נהרסה התיירות, נהרסה הכלכלה, והכי חשוב - נהרסו החברה והאנושיות. המדינה הקטנה והיפה הזו, שבמרחק של 20 קילומטר מהחוף הים תיכוני החמים היית יכול להגיע לפסגות מושלגים, ושריח הארזים שם התנוססו לאורכה ולרוחבה, נאנסה שוב ושוב ע"י ארגוני טרור משני הכיוונים וע"י מדינות טוטאליטריות כמו סוריה ואיראן. למדינה הזו קוראים לבנון. במשך 15 שנה בערה האדמה שם, ובמשך 30 שנה היא נאנסת ע"י ארגוני טרור וחיילים סורים. זה יהיה גורלה של ישראל אם תוקם מדינה דו-לאומית.