מוזיקת רקע...

the pretty lady

New member
מוזיקת רקע...

נתנו לי להכין תרגיל בתאטרון: אמירת מילה מסוימת (כל הזמן אותה מילה) כשברקע מתנגנת לה מוזיקה. יש לכם רעיון למנגינה שתעזור לי להכין תרגיל מגוון ויפה?
 

קיצי1

New member
אני ממליץ על...

השיר הברזילאי The Girl from Ipanema או לחילופין היצירה "בולרו" של המלחין ראוֶול.
 

פרם שי

New member
הצעה מעולה אך בעיתית

השיר כשלעצמו מעולה,, אבל - לבחור שיר עם מלל, כשאת עצמך אמורה לדבר בזמן השיר - זה מתכון לבעיות. כדאי גם לזכור שלשיר עם מילים יש משמעות - ולמשמעות השיר חייב להיות קשר לקטע שעושים, אחרת זו טעות בימתית לא טובה.
 

קיצי1

New member
נכון מאוד, אבל...

אפשר תמיד להנמיך את הווליום של השיר, גם אם זה שיר עם מלל, כך שהקול של השחקנית יגבר על קולו של הזמר (השיר רק יתנגן לו ברקע ולא יקבל נוכחות משל עצמו). חוץ מזה, לא חייב להיות קשר ישיר בין השיר לבין הקטע הדרמטי. אפשר לקחת שיר שיוצר אווירה מתאימה לקטע (או ללכת "הפוך על הפוך" ולבחור דווקא בשיר סותר). צופים חכמים יבינו שאין קשר ישיר בין הקטע לבין מילות השיר...
 
לדעתי

אם צריך קטע אינסטרומנטלי, מביאים קטע אינסטרומנטאלי. אין טעם להתחיל להנמיך את הווליום ולהסתבך עם זה. מדובר בתרגיל ולכן צריך לבחור באמצעי הפשוט ביותר שמשרת את מטרת התרגיל.
 

פרם שי

New member
זאת טעות להפריד את הגורמים

אם אתה צריך להיות באווירה של קיץ, אתה לא תעשה תפאורה של חורף. אם ההצגה מתרחשת בישראל של 1970, אתה לא תעשה תפאורה של מקסיקו בשנות ה-50. אם הדמות היא אשה בגיל העמידה מהדור הראשון לשואה, אתה לא תלביש אותה במכנסי דפוק אותי וסטרפלס. כך גם אם המוסיקה. זו טעות לא קטנה לעשות מוסיקה שלא קשורה לקטע. לכן בוחרים אינסטרומנלי, שמתאים לאווירה, כי מילים הן טקסט, ואם הטקסט לא משתלב באופן שאפשר היה לחשוב שהמחזאי כתב אותן, או באופן שתוכנן כך שישפיעו - אז לשים מילים ו"להתעלם" מכך שהם שם, רק כי המוסיקה יפה, יהפוך את הקטע, פשוט לגרוע.
 
את צריכה סוג מסויים של מוזיקה?

סגנון, אינסטרומנטים? אווירה? תפרטי יותר ונוכל לעזור לך, יש לי מגוון של קטעי סאונד אבל אני צריך להבין מה את מחפשת.
 

the pretty lady

New member
לא הגדירו לי משהו מסוים

אבל אני חושבת שהכי טוב אם יהיה לי קטע מגוון שאפשר בעזרתו להביע את המילה בצרות שונות ומגוונות.
 
למעלה