מוזיאון "אגד" בחולון!

מצב
הנושא נעול.
תשובות יש !!!

חבל מאוד . מעניין איך איש לא חשב על
כך שאיחסון אוטובוסים במקום רגיש כול כך עלול לסכן אותם . מצד שני , אגד מכרה לבורמה 100 ליילנדים שאותם שיפצה , זה היה לפני 7-8 שנים . אי אפשר היה לקחת חלק מהם לאוסף , אם כבר אז כבר? ומה עם כול הליילנדים הישנים שאפשר היה עדיין לראות עד לפני מס´ שנים במוסך נתניה? למה לא לקחו משם? ממש חבל , ומרגיז . עוד " שאלות אוטובוסים " : היום , כשאתה מסתכל על אוטובוסים של אגד , הם זהים לחלוטין בכול הארץ . לאוטובוסים העירוניים אותה צורה , ולבינעירוניים גם ( שם עדיין יש שלושה סוגים , אם איני טועה , אבל החדשים הגבוהים - זהים בצורתם ) . לליילנדים , שמן הסתם לכולם היה אותו מנוע , היו אלף ואחת צורות , או יותר נכון , מרכבים שונים . מי היה מחליט על צורות המרכבים כשהאוטובוסים יוצרו? בהתאם למה החליטו על צבעי האוטובוסים? אני זוכר שבשנות ה- 60 , החליף הצבע הירוק עם הפס הלבן באמצע ( הצביעה שחסרה לדעתי במוזיאון ) את הצביעה האפורה עם ה "כנפיים " הכחולות ( צביעה זו כן מופיעה באתר המוזיאון ) . אוטובוסי התיירים נצבעו בכחול עם מן " כנף " לבנה באמצע , שעליה היה כתוב באדום-כחול " אגד תיור " . האוטובוסים היו חדשים ויפים , היו להם מן " טסות " ( " צלחות " ) כאלה על הגלגלים הקדמיים והאחוריים , והגלגל הרזרבי הונח על מיתקן בדופן האחורית , מעל ללוחית הרישוי . היו כאלה שאפילו צבעו את הגלגלים האלה בלבן , כדי להוסיף יופי ( או למטרה אחרת? ) . ב 1974 - 1975 ,השתנתה הצביעה לכחול , ואז בבת אחת הורידו מכול האוטובוסים את ה " טסות" מהגלגלים , ( אגב , מה עשו עם כול מאות ה " טסות " האלה? ) וגם את הצמיגים הרזרביים מהדופן האחורית , כך שהאוטובוסים נראו " עירומים " ולא יפים , ומאוד מוזנחים , ביטלו את הצביעה הייחודית של אוטובוסי התיירים וצבעו את רובם בצבע של האוטובוסים הרגילים ( חלק קטן מאוטובוסי התיירים נצבעו בכתום מזעזע ) . למה כול זה נעשה? מה הסיבה לכך? מדוע בשנת 80´ שונתה הצביעה לאדום? האם בגלל אוטובוסי המרצדס שנכנסו אז לשירות? למה שירתו אוטובוסי ה skania באגד זמן קצר כול-כך , יחסית? ולאן נעלמו כול המרצדסים של אמצע שנות ה-80? הם כבר נגרטו? מקווה שיש לך תשובות לכול השאלות האלה .
תשובות יש !!!
יהוושע יקר! אנא התקשר אלי ל= 050-717377. יש לי את כל התשובות בשבילך אבל מדובר במאות מגה ולכן לא רציתי להשתלט על הפורום. אביתר.
 

יהוושע

New member
למה מאות מגה? סתם תשובות ענייניות

תשובות יש !!!
יהוושע יקר! אנא התקשר אלי ל= 050-717377. יש לי את כל התשובות בשבילך אבל מדובר במאות מגה ולכן לא רציתי להשתלט על הפורום. אביתר.
למה מאות מגה? סתם תשובות ענייניות
בהחלט יספקו אותי . תודה על הזמנתך לטלפן , אבל אשמח אם בכ"ז תוכל להשיב לי כאן , או לשלוח לי מסר אישי כאן , גם זה אפשרי . עכ"פ תודה על מאמציך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה