מוזיאון "אגד" בחולון!

מצב
הנושא נעול.
מוזיאון "אגד" בחולון!

מוזיאון "אגד" בחולון!
היי ! ח´ברה: המוזיאון בצרות. הציוד מתבלה בשמש ! אולי נארגן מגבית שתיבנה סככה ? דרך אגב: ראיתם את הש´וסון הצרפתי ?? אביתר.
 

dvir golan

New member
הזנחה

מוזיאון "אגד" בחולון!
היי ! ח´ברה: המוזיאון בצרות. הציוד מתבלה בשמש ! אולי נארגן מגבית שתיבנה סככה ? דרך אגב: ראיתם את הש´וסון הצרפתי ?? אביתר.
הזנחה
מדהים כיצד גופים תחבורתיים גדולים "מצטיינים" בחוסר מודעות ואיכפתיות לגבי ההיסטוריה שלהם. כשם שלתאגיד הענק " אגד" אין כמה פרוטות עודפות לתפעל בצורה ראויה מוזיאון לתולדותיו, כך גם רכבת ישראל "מתקשה" לתפעל בצורה ראויה ארכיון לתולדות הרכבות בארץ. מוזיאון הרכבת עבר אמנם למתחם חדש וראוי יותר מקודם, אך הדבר מהווה עלה תאנה לבעייה האמיתית והיא הזנחה פושעת בכל מה שנוגע לשימור, תיוק ,ותיעוד ,של חומר היסטורי המפוזר במחסנים שונים ומעלה אבק ומתבלה במהירות..
 
הזנחה !

הזנחה
מדהים כיצד גופים תחבורתיים גדולים "מצטיינים" בחוסר מודעות ואיכפתיות לגבי ההיסטוריה שלהם. כשם שלתאגיד הענק " אגד" אין כמה פרוטות עודפות לתפעל בצורה ראויה מוזיאון לתולדותיו, כך גם רכבת ישראל "מתקשה" לתפעל בצורה ראויה ארכיון לתולדות הרכבות בארץ. מוזיאון הרכבת עבר אמנם למתחם חדש וראוי יותר מקודם, אך הדבר מהווה עלה תאנה לבעייה האמיתית והיא הזנחה פושעת בכל מה שנוגע לשימור, תיוק ,ותיעוד ,של חומר היסטורי המפוזר במחסנים שונים ומעלה אבק ומתבלה במהירות..
הזנחה !
אהלן דביר ! כל מילה שלך אמת. כל הכבוד. אין לצערנו מודעות לשימור בכלום !!! אני נלחם בעניין זה כבר שנים רבות. לחברת "דן" אין למשל מוזיאון. למה ? ידעת של"דן" היו מאות סוגי אוטובוסים שונים? רק בדגם רויאל טייגר של ליילנד היו 57 ואריאציות שונות !!! למה אין תיעוד??? ומה עם הש´וסונים??? ומה עם הפורדים והמקים והדוד´גים??? ומה עם הריאוסים והוואיטים??? כל הכבוד לנח סלוצקי ממוזיאון אגד!!! הוא בין הבודדים שהנושא זורם בדמם כמונו !!! דרך אגב: יש נשמה טובה נוספת בתחום: דני גולדשמידט מנהל ארכיון אגד... לילה טוב, אביתר.
 

יהוושע

New member
היית במוזיאון הזה? לפי סקירת

הזנחה !
אהלן דביר ! כל מילה שלך אמת. כל הכבוד. אין לצערנו מודעות לשימור בכלום !!! אני נלחם בעניין זה כבר שנים רבות. לחברת "דן" אין למשל מוזיאון. למה ? ידעת של"דן" היו מאות סוגי אוטובוסים שונים? רק בדגם רויאל טייגר של ליילנד היו 57 ואריאציות שונות !!! למה אין תיעוד??? ומה עם הש´וסונים??? ומה עם הפורדים והמקים והדוד´גים??? ומה עם הריאוסים והוואיטים??? כל הכבוד לנח סלוצקי ממוזיאון אגד!!! הוא בין הבודדים שהנושא זורם בדמם כמונו !!! דרך אגב: יש נשמה טובה נוספת בתחום: דני גולדשמידט מנהל ארכיון אגד... לילה טוב, אביתר.
היית במוזיאון הזה? לפי סקירת
האוטובוסים שלהם באינטרנט , הם שכחו את הצביעה של אמצע שנות ה- 60 עד אמצע ה 70 - ירוק עם פס לבן/צהוב באמצע . לדעתי גם אגד לא מציג את כ ו ל סוגי האוטובוסים שהיו ברשותו , ודאי לא את כול הוריאציות של הרויאל טייגר . אני עצמי זוכר מיני אוטובוסים שלא מופיעים באתר של המוזיאון . יש שם אפילו אוטובוס שדלתותיו א י נ ן הדלתות המקוריות שהיו באוטובוסים מסוגו . גם האוטובוס בעל שלוש הדלתות ( האחורית נועדה לכרטיסן ) נראה לי כמו הרכבה מחדש של אוטובוס מכול מיני חלקים , ולא אוטובוס מקורי .
 
תגובה ליהושע

היית במוזיאון הזה? לפי סקירת
האוטובוסים שלהם באינטרנט , הם שכחו את הצביעה של אמצע שנות ה- 60 עד אמצע ה 70 - ירוק עם פס לבן/צהוב באמצע . לדעתי גם אגד לא מציג את כ ו ל סוגי האוטובוסים שהיו ברשותו , ודאי לא את כול הוריאציות של הרויאל טייגר . אני עצמי זוכר מיני אוטובוסים שלא מופיעים באתר של המוזיאון . יש שם אפילו אוטובוס שדלתותיו א י נ ן הדלתות המקוריות שהיו באוטובוסים מסוגו . גם האוטובוס בעל שלוש הדלתות ( האחורית נועדה לכרטיסן ) נראה לי כמו הרכבה מחדש של אוטובוס מכול מיני חלקים , ולא אוטובוס מקורי .
תגובה ליהושע
אני בין הח´ברה המקימים !!! יש עוד הרבה מה לעשות בתחום ויש עוד מאות תיקוני צבע, חלקים וכו" גם בקיים אבל... אין אישור תקציבי לכך. אתה מכיר ספונסר טוב? תרים אלי טלפון ל- 050-717377 ביי. אביתר
 
ליילנד רויאל טייגר מרק 1 + מרק 2

היית במוזיאון הזה? לפי סקירת
האוטובוסים שלהם באינטרנט , הם שכחו את הצביעה של אמצע שנות ה- 60 עד אמצע ה 70 - ירוק עם פס לבן/צהוב באמצע . לדעתי גם אגד לא מציג את כ ו ל סוגי האוטובוסים שהיו ברשותו , ודאי לא את כול הוריאציות של הרויאל טייגר . אני עצמי זוכר מיני אוטובוסים שלא מופיעים באתר של המוזיאון . יש שם אפילו אוטובוס שדלתותיו א י נ ן הדלתות המקוריות שהיו באוטובוסים מסוגו . גם האוטובוס בעל שלוש הדלתות ( האחורית נועדה לכרטיסן ) נראה לי כמו הרכבה מחדש של אוטובוס מכול מיני חלקים , ולא אוטובוס מקורי .
ליילנד רויאל טייגר מרק 1 + מרק 2
באגד היו לא פחות מ- 112 וואריאציות שונות של האוטובוס האגדי הזה. הטייגר היה ללא ספק ה--אוטובוס במלוא מובן המילה ! למרות שאני חובב ש´וסונים ומרצדסים מדגם 0305 עירוני מרכב גרמני שהראשון בהם הגיע לירושלים ביום 13.05.1973 ומספרו 666-226, עברה עלי ילדותי בצל האוטובוסים של "המקשר" שהיו מאוד יחודיים בהרבה מובנים. יום טוב אביתר
 

יהוושע

New member
אכן כך . אין כמו הליילנדים האגדיים!

ליילנד רויאל טייגר מרק 1 + מרק 2
באגד היו לא פחות מ- 112 וואריאציות שונות של האוטובוס האגדי הזה. הטייגר היה ללא ספק ה--אוטובוס במלוא מובן המילה ! למרות שאני חובב ש´וסונים ומרצדסים מדגם 0305 עירוני מרכב גרמני שהראשון בהם הגיע לירושלים ביום 13.05.1973 ומספרו 666-226, עברה עלי ילדותי בצל האוטובוסים של "המקשר" שהיו מאוד יחודיים בהרבה מובנים. יום טוב אביתר
אכן כך . אין כמו הליילנדים האגדיים!
אגב , אוטובוסי המקשר היו מדגם ליילנד?
 
אין כמו אוטובוסים מסוג "ליילנד" !!!

אכן כך . אין כמו הליילנדים האגדיים!
אגב , אוטובוסי המקשר היו מדגם ליילנד?
אין כמו אוטובוסים מסוג "ליילנד" !!!
אכן, אלה הם אגדות חיות (היום רק במוזיאון לצערי ובאל-על). הדור הנוכחי לא יודע מה זה אוטובוסים נפלאים ! אני שמח שאתה בדעתי וחבל שהיום אין בישראל אוטובוסים כאלה יותר. הם היו סוסי העבודה הטובים ביותר. הם עשו את "ששת-הימים" ב 67´. הם עשו את "יום הכיפורים" ב 73´ ובלעדיהם עשויות היו תוצאות המלחמה להיות אחרות... ל- "המקשר" היו הרבה סוגי אוטובוסים אך הסדרה היחודית היתה בת 45 אוטובוסים מדליקים והם: 66-398, 66-399 ומ- 666-400 ןעד 666-442 ברצף. מעניין לציין שבטייגר שמספרו 666-442 הושתל מנוע מרצדס עירוני ביולי 1973 והוא סחב את העליה של "הבוכרים" כמו גבר אמיתי מסוג מרצדס 0305. היו היו אוטובוסים גברים! היום האוטובוסים נראים כמו נערים לכל היותר ! ובינתיים... להתראות. אני חייב לך עוד מידע בהזדמנות. אביתר.
 

יהוושע

New member
אז מזה אני מבין שבאגד שירתו עוד

אין כמו אוטובוסים מסוג "ליילנד" !!!
אכן, אלה הם אגדות חיות (היום רק במוזיאון לצערי ובאל-על). הדור הנוכחי לא יודע מה זה אוטובוסים נפלאים ! אני שמח שאתה בדעתי וחבל שהיום אין בישראל אוטובוסים כאלה יותר. הם היו סוסי העבודה הטובים ביותר. הם עשו את "ששת-הימים" ב 67´. הם עשו את "יום הכיפורים" ב 73´ ובלעדיהם עשויות היו תוצאות המלחמה להיות אחרות... ל- "המקשר" היו הרבה סוגי אוטובוסים אך הסדרה היחודית היתה בת 45 אוטובוסים מדליקים והם: 66-398, 66-399 ומ- 666-400 ןעד 666-442 ברצף. מעניין לציין שבטייגר שמספרו 666-442 הושתל מנוע מרצדס עירוני ביולי 1973 והוא סחב את העליה של "הבוכרים" כמו גבר אמיתי מסוג מרצדס 0305. היו היו אוטובוסים גברים! היום האוטובוסים נראים כמו נערים לכל היותר ! ובינתיים... להתראות. אני חייב לך עוד מידע בהזדמנות. אביתר.
אז מזה אני מבין שבאגד שירתו עוד
שנים רבות אוטובוסים שהשתייכו במקורם לחב´ המקשר . האם כול עובדי המקשר השתלבו אח"כ באגד? יש לך אולי תמונה של אוטובוס " המקשר "?
 
המקשר עד 31.12.1979 !

אז מזה אני מבין שבאגד שירתו עוד
שנים רבות אוטובוסים שהשתייכו במקורם לחב´ המקשר . האם כול עובדי המקשר השתלבו אח"כ באגד? יש לך אולי תמונה של אוטובוס " המקשר "?
המקשר עד 31.12.1979 !
אוטובוסים של המקשר לשעבר נסעו עד תאריך זה. האחרון שירד משירות היה: 666-417.
 
תגובה לדביר

הזנחה !
אהלן דביר ! כל מילה שלך אמת. כל הכבוד. אין לצערנו מודעות לשימור בכלום !!! אני נלחם בעניין זה כבר שנים רבות. לחברת "דן" אין למשל מוזיאון. למה ? ידעת של"דן" היו מאות סוגי אוטובוסים שונים? רק בדגם רויאל טייגר של ליילנד היו 57 ואריאציות שונות !!! למה אין תיעוד??? ומה עם הש´וסונים??? ומה עם הפורדים והמקים והדוד´גים??? ומה עם הריאוסים והוואיטים??? כל הכבוד לנח סלוצקי ממוזיאון אגד!!! הוא בין הבודדים שהנושא זורם בדמם כמונו !!! דרך אגב: יש נשמה טובה נוספת בתחום: דני גולדשמידט מנהל ארכיון אגד... לילה טוב, אביתר.
תגובה לדביר
הייתי בין אלה שהקימו את הארכיון של אגד ואת אוסף האוטובוסים. בשנות השמונים דאגנו לאסוף כל תת דגם של לילנד "רויאל טייגר" שהיה להם ונציג של החבורה שאספה ישב בועדות השונות שהחליטו על גריטה. איתרנו אוטובוסים שהיו עדיין פעילים בסניפים ושריינו אותם לאוסף לכשייבוא יומם. מה שקרה היה שכל האוסף נשרף..באחת ההתנפלויות של מאות פלסטינים על מוסך "ארז, של אגד במחסום ארז.....וחבל.
 
סליחה, זאת היתה תגובה ליהושע

תגובה לדביר
הייתי בין אלה שהקימו את הארכיון של אגד ואת אוסף האוטובוסים. בשנות השמונים דאגנו לאסוף כל תת דגם של לילנד "רויאל טייגר" שהיה להם ונציג של החבורה שאספה ישב בועדות השונות שהחליטו על גריטה. איתרנו אוטובוסים שהיו עדיין פעילים בסניפים ושריינו אותם לאוסף לכשייבוא יומם. מה שקרה היה שכל האוסף נשרף..באחת ההתנפלויות של מאות פלסטינים על מוסך "ארז, של אגד במחסום ארז.....וחבל.
סליחה, זאת היתה תגובה ליהושע
 
שיפוץ אוטובוסים ישנים!

מה עשה האוסף הנדיר הזה במחסום ארז??
האם המוסך במחסום ארז היה זה שעסק בשיפוץ ושימור כלי תחבורה ישנים?
שיפוץ אוטובוסים ישנים!
כן. ידידי. זהו המוסך בו משפץ אגד את הטארנטות למוזיאון. בזמנו, עמדו "אחיינו" הגרוטים במוסך עטרות בירושלים אך הועברו למקומות אחרים בישראל כ-ערד, ארז ועוד. בשנת 1989 צילמתי המון אוטובוסים ישנים במוסך ארז ולפחות נשאר התיעוד המצולם. לצערי העמוק, נשרפו במוסך זה במהלך 3 השריפות שארעו בו (ראה תאריכים בהודעה נפרדת) גם דגמים נדירים אחרים כמו למשל ש´וסונים צרפתיים שרק אחד מהם עומד במוזיאון במצב נסיעה. הש´וסון השני מדגם "תלמה" עירוני עדיין לא שופץ. שבת שלום. אביתר.
 

יהוושע

New member
הגד אביתר , איפה אפשר למצוא צילומים

שיפוץ אוטובוסים ישנים!
כן. ידידי. זהו המוסך בו משפץ אגד את הטארנטות למוזיאון. בזמנו, עמדו "אחיינו" הגרוטים במוסך עטרות בירושלים אך הועברו למקומות אחרים בישראל כ-ערד, ארז ועוד. בשנת 1989 צילמתי המון אוטובוסים ישנים במוסך ארז ולפחות נשאר התיעוד המצולם. לצערי העמוק, נשרפו במוסך זה במהלך 3 השריפות שארעו בו (ראה תאריכים בהודעה נפרדת) גם דגמים נדירים אחרים כמו למשל ש´וסונים צרפתיים שרק אחד מהם עומד במוזיאון במצב נסיעה. הש´וסון השני מדגם "תלמה" עירוני עדיין לא שופץ. שבת שלום. אביתר.
הגד אביתר , איפה אפשר למצוא צילומים
בצבע של כול סוגי הליילנדים של אגד ששירתו בה? ( אני מתכוון לאוטובוסים עם הצביעה המקורית ) .
 
3 שריפות אוטובוסים במוסך ארז:

תגובה לדביר
הייתי בין אלה שהקימו את הארכיון של אגד ואת אוסף האוטובוסים. בשנות השמונים דאגנו לאסוף כל תת דגם של לילנד "רויאל טייגר" שהיה להם ונציג של החבורה שאספה ישב בועדות השונות שהחליטו על גריטה. איתרנו אוטובוסים שהיו עדיין פעילים בסניפים ושריינו אותם לאוסף לכשייבוא יומם. מה שקרה היה שכל האוסף נשרף..באחת ההתנפלויות של מאות פלסטינים על מוסך "ארז, של אגד במחסום ארז.....וחבל.
3 שריפות אוטובוסים במוסך ארז:
האוסף עליו מדבר ד"ר בני הספל נשרף והדבר עצוב ביותר. השריפות ארעו בהתפרעויות של פלשתינאים בתאריכים הבאים: 1. 22.12.1985 2. 25.10.1992 3. 17.07.1994 יום טוב לכולם בלי שריפות !! אביתר.
 

יהוושע

New member
חבל מאוד . מעניין איך איש לא חשב על

תגובה לדביר
הייתי בין אלה שהקימו את הארכיון של אגד ואת אוסף האוטובוסים. בשנות השמונים דאגנו לאסוף כל תת דגם של לילנד "רויאל טייגר" שהיה להם ונציג של החבורה שאספה ישב בועדות השונות שהחליטו על גריטה. איתרנו אוטובוסים שהיו עדיין פעילים בסניפים ושריינו אותם לאוסף לכשייבוא יומם. מה שקרה היה שכל האוסף נשרף..באחת ההתנפלויות של מאות פלסטינים על מוסך "ארז, של אגד במחסום ארז.....וחבל.
חבל מאוד . מעניין איך איש לא חשב על
כך שאיחסון אוטובוסים במקום רגיש כול כך עלול לסכן אותם . מצד שני , אגד מכרה לבורמה 100 ליילנדים שאותם שיפצה , זה היה לפני 7-8 שנים . אי אפשר היה לקחת חלק מהם לאוסף , אם כבר אז כבר? ומה עם כול הליילנדים הישנים שאפשר היה עדיין לראות עד לפני מס´ שנים במוסך נתניה? למה לא לקחו משם? ממש חבל , ומרגיז . עוד " שאלות אוטובוסים " : היום , כשאתה מסתכל על אוטובוסים של אגד , הם זהים לחלוטין בכול הארץ . לאוטובוסים העירוניים אותה צורה , ולבינעירוניים גם ( שם עדיין יש שלושה סוגים , אם איני טועה , אבל החדשים הגבוהים - זהים בצורתם ) . לליילנדים , שמן הסתם לכולם היה אותו מנוע , היו אלף ואחת צורות , או יותר נכון , מרכבים שונים . מי היה מחליט על צורות המרכבים כשהאוטובוסים יוצרו? בהתאם למה החליטו על צבעי האוטובוסים? אני זוכר שבשנות ה- 60 , החליף הצבע הירוק עם הפס הלבן באמצע ( הצביעה שחסרה לדעתי במוזיאון ) את הצביעה האפורה עם ה "כנפיים " הכחולות ( צביעה זו כן מופיעה באתר המוזיאון ) . אוטובוסי התיירים נצבעו בכחול עם מן " כנף " לבנה באמצע , שעליה היה כתוב באדום-כחול " אגד תיור " . האוטובוסים היו חדשים ויפים , היו להם מן " טסות " ( " צלחות " ) כאלה על הגלגלים הקדמיים והאחוריים , והגלגל הרזרבי הונח על מיתקן בדופן האחורית , מעל ללוחית הרישוי . היו כאלה שאפילו צבעו את הגלגלים האלה בלבן , כדי להוסיף יופי ( או למטרה אחרת? ) . ב 1974 - 1975 ,השתנתה הצביעה לכחול , ואז בבת אחת הורידו מכול האוטובוסים את ה " טסות" מהגלגלים , ( אגב , מה עשו עם כול מאות ה " טסות " האלה? ) וגם את הצמיגים הרזרביים מהדופן האחורית , כך שהאוטובוסים נראו " עירומים " ולא יפים , ומאוד מוזנחים , ביטלו את הצביעה הייחודית של אוטובוסי התיירים וצבעו את רובם בצבע של האוטובוסים הרגילים ( חלק קטן מאוטובוסי התיירים נצבעו בכתום מזעזע ) . למה כול זה נעשה? מה הסיבה לכך? מדוע בשנת 80´ שונתה הצביעה לאדום? האם בגלל אוטובוסי המרצדס שנכנסו אז לשירות? למה שירתו אוטובוסי ה skania באגד זמן קצר כול-כך , יחסית? ולאן נעלמו כול המרצדסים של אמצע שנות ה-80? הם כבר נגרטו? מקווה שיש לך תשובות לכול השאלות האלה .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה