מוות בבצלאל - סטודנטים מתאבדים

orna23

New member
מוות בבצלאל - סטודנטים מתאבדים

קטע מתוך כתבה שפורסמה ב 24.2.02 מאת דנה גילרמן: דוד זקן, סטודנט מצטיין לעיצוב באקדמיה לאמנות בצלאל, התאבד בשבוע שעבר. לפני כחודש התאבד תלמיד נוסף, בוריס טופרמן, סטודנט במחלקה לצילום. טרזי מספר שלפני כחודשיים שוחח עם זקן ושאל אותו אם טוב לו באקדמיה. "הוא אמר לי, ´מצאתי את הייעוד שלי ואת המקום שלי´. הוא גם היה מאוד אהוב בכיתה, בין המנהיגים". "באופן כללי יש לחץ באקדמיה", הוא אומר, "יש הרבה מאוד פרסומים לא נעימים על המקום בשנתיים האחרונות, וברור שיש סטודנטים שנמצאים במצב קשה בבצלאל. זו מערכת מלחיצה, תובענית. התלמידים רוצים להצליח. אבל במקרה שלו, כשראיתי את הגופה, נדהמתי. אמרתי לעצמי שזה לא יכול להיות. מדוע הוא בחר להתאבד בבצלאל, לפני החברים שלו? קשה לי להגיד. אולי משום שהמקום היה מאוד משמעותי בשבילו. זה היה עולמו".
 

giliYarden

New member
"פרסומים לא נעימים על בצלאל"

מה זאת אומרת: "יש הרבה מאוד פרסומים לא נעימים על המקום בשנתיים האחרונות". אילו פירסומים ?
 

hiladali

New member
טוענים שרמת הלימודים בו יורדת

(בגלל שמספר הסטודנטים המתקבלים גדל)
 

Pong1

New member
וזה לא הכל

כמישהו שכמה מחבריו לומדים או למדו בבצלאל בשנים האחרונות אני יכול לספר לכם שהרמה אכן ירדה ומעבר לכך, המרצים אנטיפתים יותר מהרגיל. בהחלט לא מקום מומלץ ללמוד בו. רמת לימודי העיצוב בויצו קנדה, למשל, גבוהה בהרבה. אני, אישית, בוגר אסכולה לעיצוב והייתי מאד מרוצה מהלימודים שם (לפני האיחוד עם מימד).
 

oren*

New member
השאלה היא, אם אחרי הירידה ברמה של

בצלאל הוא עדיין לא יושב כמה רמות מעל ויצו חיפה / שנקר (שלא לדבר על אסכולה). ובלי שום קשר, ראה הודעה זו כהזמנה אישית להציג את עבודותייך (דברים שעשית במהלך הלימודים, פרוייקט הסיום שלך וכו...).
 

yonabarak

New member
לא צריך להתרגש

בתקשורת חזותית הגדילו את מספר התלמידים בערך פי ארבע (מ-30 לפני 6 שנים לבערך 110 היום), אבל הגדילו גם את מספר המחשבים והמורים בערך ביחס הזה, ויותר. הפילוסופיה שמכתיבה את השינוי היא שהמקצוע עצמו מתרחב, ויש מקום ליותר תחומים, כך שיש מקום גם ליותר תלמידים. המחלקה מתפתחת לכיוונים של מולטימדיה, וידאו, בימוי ועריכה. למיטב ידיעתי בתקשורת חזותית בבצלאל יש את מספר המורים הגדול ביותר באותה מחלקה, יחסית למחלקות מקבילות במקומות אחרים. מה שאומר שאתה יודע כשאתה נכנס לשנה א´, שכל האפשרויות פתוחות לפניך.
 

jordanl

New member
ליתר דיוק

הסיבה שהיתה כזו קפיצה במספר הלומדים בתקשורת חזותית היא שהיתה תרומה מאד מאד מאד גדולה והתנאי לתרומה היא שיגדילו את מספר הלומדים. למיטב הבנתי ההתחייבות למספר הזה מוגבלת למספר שנים, ולאחרי יש תוכנית להוריד שוב את מספר הלומדים במגמה הזו. שאר המגמות נותרו כמעט באותו גודל ולא השתנה גודלם, ומרבית הבעיות היו בתקשורת חזותית, בעיקר בגלל שתוך שנה הכפילו את מספר הלומדים פי ארבע.
 

yonabarak

New member
ליתר דיוק

הגדלת מספר התלמידים הייתה הדרגתית, והתחילה שנתיים לפני התרומה המשמעותית. שנתיים התקבלו 65 תלמידים, ורק אח"כ עלו ל-110. גם במחלקות אחרות היו ויש עדיין בעיות, ורובן נובע מהקושי במציאת ראש מחלקה מתאים.
 

SCaToPHaG

New member
ירדן צודק -ועוד תנאי של התורמים היה

שינוי שם המחלקה ל: "המחלקה לתקשורת חזותית ע"ש קרן קיסריה אדמונד בנימין דה-רוטשליד" ... קליט, הא?
 

EuroTrash27

New member
עפ"י פורום אמנות בוואי-נט...

מדובר בתלמיד לעיצוב תעשייתי, שהתאבד, לא פחות ולא יותר, בזמן ההגשה שלו...אלוהים אדירים!
 

yonabarak

New member
אחלה עבודת גמר..

לא משנה כמה פעמים יעשו אותה, היא תמיד תהיה עבודה חזקה ומקורית..
 
למעלה