מודאגת וצריכה לשפוך

Petite Chou

New member
מודאגת וצריכה לשפוך

אז ככה - אנחנו בני 29, הכל תקין למעט בעית זרע - מורפולוגיה שנעה בין 0% ל1%.
עברנו 3 הזרעות שלא הצליחו, וטיפול IVF ראשון. אני מתחילה בעוד שבוע IVF שני כי היה רק מוקפא אחד וגם הוא כנראה לא הכי איכותי.

שאלתי את הרופאה אם הטיפול הקודם היה מוצלח - אז היא אמרה שכן ולא.
כן - כי התגובה שלי מעולה, מס' הביציות טוב, וכך גם אחוז ההפריות.
לא - כי אחוז העוברים שהפכו לבלסטוציסטים היה קטן מהמצופה, וכי חלק מהעוברים דשדשו בהתפתחות שלהם החל מיום 3. כלומר, כנראה שבאמת באה לידי ביטוי הבעיה שיש בזרע...

שאלתי את הרופאה אם יש טעם לרדת לשורש הבעיה בזרע של בעלי. היא אמרה שאפשר לעשות מיפוי של שברים בדנ"א אבל שזו בדיקה יקרה ושלידע הזה לא תהיה שום השלכה לגבי צורת הטיפול - זה לא משהו שיודעים לפתור.

אנחנו שנינו קצת מודאגים, ודווקא עד עכשיו היינו אופטימיים. יכול להיות שבפעם הבאה אני אתייעץ עם הרופאה לגבי מיון זרע - אני מאמינה שהיא תתן לי את דעתה הכנה והמקצועית.

מאוכזבת ומפחדת ממצב של שנים רבות וארוכות של טיפולים, ובעיקר חוששת שבאיזשהו שלב יפנו אותנו לתרומת זרע. אני יודעת שזה ממש מוקדם מדי לחשוב על זה או להתייאש, אבל אתן יודעות שזה לא הכי רציונלי.

אשמח לקצת עידוד...
 

בלונד23

New member
עונה

את צריכה להבין שבכל מה שקשור למיון זרע, חוץ משני רופאים (ככל הידוע לי) אף רופא לא יציע לך. ורוב הסיכויים שהרופאה שלך לא שמעה על זה אפילו.
ואם היא שמעה, רוב הסיכויים שהיא תתנגד.
וממה שהיא אמרה לך, שאין דרך לטפל - עולה שהיא לא מכירה את המיון. אבל זו בדיוק הדרך... בלי להבטיח כלום, יש תוצאות בשטח, כמובן לא תמיד אבל זה משפר.
יש התנגדות גדולה בקרב רופאים רבים למיון מסיבות של פוליטיקה, כסף ומאבקי כוח (חפשי אחורה הודעות שפירטתי בנושא). בקצרה, את צריכה ליזום את המיון בעצמך, ליצור קשר עם מעבדת ברטוב ולקבוע מיון ליום השאיבה ולהתעקש לעשות את זה, אחרת זה לא ייעשה.
או לחלופין לעבור לד"ר ברקוביץ או בר חווה שהם למיטב ידיעתי היחידים שמציעים זאת מיוזמתם. אני נאלצתי לעבור לאחר שהרופא שלי דאז לא הסכים למיון.
החשוב ביותר הוא - לדעתי - לא לעשות בשום אופן עוד טיפול כזה! המשפט הידוע של איינשטיין עובד פה, והוא: אתה לא יכול לצפות לעשות שוב ושוב אותו דבר ולהגיע לתוצאה שונה. בגלל זה מחליפים פרוטוקולים ומשנים דברים. ללכת שוב לאותו טיפול ולדעת מראש שהעוברים לא מתפתחים הרי זה מנציח את הבעיה.
 
גם ד"ר גוטמן הציע לי מיון זרע בשאיבה שעשינו איתו

הוא ציין שזה יקר אבל במקרה שלנו (מורפולוגיה גרועה וכמות נמוכה) הוא מאמין שזה יכול לעזור
אני מניחה שיש עוד כמה רופאים שמוכנים לפתוח קצת את הראש לחידושים
 

ענבל ח1

New member
היי מתוקה

אל תחשבי ככה. בעיית מורפולוגיה היא די נפוצה ורובם ככולם של הסובלים ממנה, בנות זוגם בסוף נקלטות להריון. בהחלט מציעה לך ללכת על מיון זרע. גם אצלנו אותה הבעיה בזרע (מורפולוגיה 0-2%) ועשינו מיון והתוצאות היו טובות ועכשיו אני בהריון (טפו טפו טפו)... לא יודעת להגיד לך באופן מוחלט שזה תוצאה של המיון כי לפני כן לא עשינו מיון ולא ניסו לגדל לנו בכלל לבלסטו' (זה היה רופא אחר), מה גם ששינו אצלי את הפרוטוקול, אבל נראה לי שזה עזר. כך גם ד"ר בר חווה סבור.
את צריכה לדעת שייתכן שהרופאה שלך תגיד לך שהיא לא מאמינה במיון זרע. הרבה מהרופאים לא מאמינים בשיטה כי היא אינה מוכחת לשיטתם וזה עדיין לא אומר שהם צודקים...
שווה לנסות. להזיק זה לא יכול. מה שכן, זה יקר (4,000 ש"ח). והמלצתי - אם את עושה, אז רק במעבדת ספרמה של ברטוב. מניסיוני, הם הרבה יותר טובים מהמעבדה השנייה- MFC.
בהצלחה! ואל ייאוש. למרות שזה נראה שעברתם המון, עוד לא מיציתם את האפשרויות העומדות בפניכם. זוהי רק הפרייה שניה עכשיו כך שאתם עוד לגמרי בסטטיסטיקה. אני פשוט בעד למקסם סיכויים מהתחלה אם אפשר.
 

יעל3536

New member
למה תרומת זרע?

את ממש לא צריכה לחשוש סתם.
ממורפולוגיה נמוכה לא מפנים לתרומת זרע.
אזוספרמים (כאלה בלי זרע) לא מפנים ישר לתרומת זרע אז אתכם?

אני נמצאת באותו מצב כמוך רק קצת פחות (חצי מכמות הזרע שאמורה להיות, מורפולוגיה 0)
ד"ר מיכה באום וד"ר שי שפי לא היו מודאגים לגבי הפריות אבל מיון זרע בהחלט בא בחשבון מבחינתי.

נחיה ונראה.
ואופטימיות זה שם המשחק בסיפור הזה.
תעשי מה שגורם לך טוב ולא גורר אותך לדאוג לגבי זה כל הזמן.
 

Petite Chou

New member
תודה אהובות

זה מרגיע, כי... אני רוצה ילד עם הבנאדם הזה שאני הכי אוהבת בעולם, עם בעלי.
בכל מקרה, שמעתי את הדעות מכאן ומכאן לגבי מיון זרע, ובכל זאת בתחושת בטן עדיין רוצה ללכת לטיפול נוסף רגיל. כי כמו שאתן אמרתם, אנחנו עדיין בתוך הסטטיסטיקה.

אבל תודה על העידוד, אני מקווה שבסוף זה יצליח ושיהיה לנו ילד בריא...
 
ממש ממליצה לנסות מיון זרע.. אבל גם להקפיא זרע לפני..

אצלנו בשאיבה הלפני אחרונה הזרע היה הכי גרוע אי פעם. גידלו ליום 3 ועשינו 5 החזרות והגענו מקסימום לכימי.
בר חוה הציע שכמה שבועות לפני השאיבה הבעל יקפיא זרע עד שתיהיה מנה מספיק טובה להקפאה, ולשאלתי אם כדאי מיון זרע הוא השיב שכן.
אז למעשה הלכנו על מיון זרע כאשר לאסותא היה כגיבוי מנה מוקפאת למקרה וחלילה המנה הטריה שבמיון זרע לא טובה מספיק (ואז כגיבוי היינו ממשיכים ללא מיון).

ממש ממליצה לנסות משהו דומה. בהצלחה !!!
 

Petite Chou

New member
אנחנו עובדים כרגע רק עם זרע מוקפא

כי בעלי בחו"ל. אני יודעת מהמעבדה של ברטוב שהם עושים מיון זרע על זרע קפוא, אבל השאלה האם בבנק הזרע בבילינסון, היכן שהמנות שמורות, יתנו לי להוציא 1-2 מנות ולקחת למיון זרע.
&nbsp
אוף, נמאס לי מהכל.
 
לא עדיף לך לדחות אם כך את הסבב בחודש?

ואז להשתמש בטרי?
אם יש בעיה בזרע, יכולת להיות שאחרי הקפאה יהיה עוד יותר קשה למצוא משהו...
 

Petite Chou

New member
לא מדובר בחודש

בעלי נסע לתקופה של 5 חודשים. כרגע נותרו עוד 3 חודשים עד לחזרתו... החלטנו בכל זאת לא להתעכב ולהתחיל בטיפולים גם בהיעדרו.
 

נועה312

New member
היי

הזרע המוקפא גם יכול להשפיע על התוצאות. זרע עם מורפולוגיה לקויה הוא לא זרע חזק שבאמת יכול לשרוד הקפאה והפשרה בלי שייווצרו בו נזקים ויכול להיות שזו הסיבה לעוברים הפחות טובים שהיו הפעם.
אני כן חושבת שכדאי לך להמשיך לעוד סבב שאיבה עם הזרע המוקפא אבל לא הייתי עושה סבב שלישי עם הזרע המוקפא. לגבי מיון זרע, למקומות שונים יש שיטות הקפאה שונות ואני לא יודעת עד כמה המיון אפקטיבי במקרים האלה, אז אני חושבת שכדאי לשמור את ההוצאה על המיון כבר לזרע הטרי.

הבדיקה שהרופאה שלך דיברה עליה למיפוי שברים בדנ"א היא הלוספרם
http://www.shifra.co.il/טיפולים/בדיקת-halosperm/
אישית, לא הלכנו לעשות אותה אלא פשוט נתתי לבעלי ויטמינים שכללו גם את E וC שלפי האתר הזה משפרים את המצב ואותם בעלך יכול להתחיל לקחת כבר עכשיו בחו"ל.
 

Petite Chou

New member
תודה רבה על התשובה

אני כמובן מקווה להיקלט בסבב הקרוב, אבל אם לא - כנראה הגיוני באמת לחכות לשובו של בעלי מחו"ל ואז לעבוד עם זרע טרי+מיון ולמקסם את סיכויי ההצלחה.
&nbsp
הוא כבר לוקח Q10+E.
&nbsp
תודה
 
לגבי ויטמינים,

גיליתי פה בקבוצה לא מזמן, שהזרע של עכשיו נוצר לפני יותר מחודשיים.. ולכן מומלץ באמת כפי שהמליצו לך.. שהגבר יתחיל כבר עכשיו... בתקווה לא תצטרכו שאיבה נוספת, אבל אם חלילה כן...

בהצלחה!!
 
רגע לא הבנתי משהו

האם העובדה שיש כמה בלסטוציסטים (גם אם מעט)
לא מעידה על כך שעקפו את בעיית הזרע?
הרי דובר רבות על כך שהזרע מתחיל לבוא לידי ביטוי החל מיום שלוש.
 

Petite Chou

New member
כך גם אני חשבתי

אבל מכך ומהפורום אני מבינה שבעית זרע יכולה לבוא לידי ביטוי בכל מיני צורות -
אי-היווצרות של בלסטוציסטים, אבל גם התפתחות איטית של עוברים או הפלות...
 
למעלה