מה שלומכם? איך עבר עליכם כיפור?

שחר 676

Well-known member
מנהל
בהחלט יש, אפילו חופש ביטוי מוחלט.
ועוד דבר, לבבונים יש גם את הזכות לצום בכיפור.
כדי שיכפרו על חטאיהם.
והנה אחרי שהכאתי על חטאיי, ברוך ה', אני שוב נושם אוויר צח ונקי.
אין יותר "רעשי רקע", לא מאחורי, לא מלפני ולא מצדדי.
אז מסתבר שאלוקים כן שמע את תפילותיי. |מלאך|
כל צום ביום כיפור קשה לי לאללה , אני מסיים אותו מותש נפשית וגופנית - כך כבר עשרות שנים.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
במילה אחת - מאזוכיזם. אתה יודע שצום לא מכפר?
אבל את הצום של המוסלמים ברמאדן אתה בטח יכול להבין, נכון?
זה בטח מבחינתך כבר לא מאזוכיזם.
עם יד על הלב סופרמן, אתה יכול לאמר לערבי באוטווה, טורונטו, מונטריאול, ונקובר או בקוויבק
שהצום שלו הוא מזוכיזם?
ולהוסיף שהצום שלו אינו מכפר?
כן, אתה מסוגל?
אתה לא חייב לענות כי השאלה היא רטורית.
 

SupermanZW

Well-known member
אבל את הצום של המוסלמים ברמאדן אתה בטח יכול להבין, נכון?
זה בטח מבחינתך כבר לא מאזוכיזם.
עם יד על הלב סופרמן, אתה יכול לאמר לערבי באוטווה, טורונטו, מונטריאול, ונקובר או בקוויבק
שהצום שלו הוא מזוכיזם?
ולהוסיף שהצום שלו אינו מכפר?
כן, אתה מסוגל?
הצום של המוסלמים מגוחך יותר משל היהודים. אני יכול לומר למי שאני רוצה, גם ערבי, שהצום שלו מגוחך, במידה ואני מכיר אותו, כי מי שמכיר אותי מכיר את דעותיי והחליט להיות בקשר איתי למרות אי הסכמה בנושאים מסוימים ואינטיליגנטי מספיק כדי להבין שאפשר להיות חברים גם בלי להסכים על נושאים מסויימים. ברור שלא אלך באופן אקראי למישהו ברחוב ואומר לו "הצום שלך מגוחך", אבל לאדם שאני יודע שאני יכול לדבר איתו אין מניעה שאומר זאת אם הנושא עלה, לכן גם אז זה לא יהיה אקראי.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
הצום של המוסלמים מגוחך יותר משל היהודים. אני יכול לומר למי שאני רוצה, גם ערבי, שהצום שלו מגוחך, במידה ואני מכיר אותו, כי מי שמכיר אותי מכיר את דעותיי והחליט להיות בקשר איתי למרות אי הסכמה בנושאים מסוימים ואינטיליגנטי מספיק כדי להבין שאפשר להיות חברים גם בלי להסכים על נושאים מסויימים. ברור שלא אלך באופן אקראי למישהו ברחוב ואומר לו "הצום שלך מגוחך", אבל לאדם שאני יודע שאני יכול לדבר איתו אין מניעה שאומר זאת אם הנושא עלה, לכן גם אז זה לא יהיה אקראי.
טוב, אז אם כך הכל בסדר.
חשבתי שרק הצום היהודי הוא מזוכיסטי בעיניך ואילו אצל שאר הדתות זה בסדר.
אבל בכל זאת סופרמן..
בנאדם רוצה לצום, מה זה צריך להפריע לך ?
יש אנשים שבולעים חרבות.
יש אנשים ששותים נפט ויורקים אש..
ובכל זאת אף אחד לא מציק להם ואומר שזה גובל במזוכיזם.
איש הישר בעיניו יעשה.
 

SupermanZW

Well-known member
טוב, אז אם כך הכל בסדר.
חשבתי שרק הצום היהודי הוא מזוכיסטי בעיניך ואילו אצל שאר הדתות זה בסדר.
אבל בכל זאת סופרמן..
בנאדם רוצה לצום, מה זה צריך להפריע לך ?
יש אנשים שבולעים חרבות.
יש אנשים ששותים נפט ויורקים אש..
ובכל זאת אף אחד לא מציק להם ואומר שזה גובל במזוכיזם.
איש הישר בעיניו יעשה.
לא מפריע לי, רק מגוחך בעיני. לא אכפת לי גם שילכו עם גרביים על הראש, נעליים על הידיים וכפפות על הרגליים אם בא להם. זה שמשהו מגוחך בעיניי לא אומר שזה מפריע לי.
 

שחר 676

Well-known member
מנהל
במילה אחת - מאזוכיזם. אתה יודע שצום לא מכפר?
בעיניך מדובר במזוכיזם אך מאחר וקטונתי מלהתפלפל בנושאים בהם אני לא בקיא מספיק החלטתי להביא לכאן קישור לאתר חב"ד אשר יסביר את נושא הצום טוב ממני.

לדעתך מדובר במזוכיזם , זכותך. לדעתי ממש לא.

כך או כך ענייני אמונה פטורים מהוכחה וכידוע אני אדם מאמין וחילוני ואני מנסה ליישם את אמונתי עד כמה שידי משגת ברגע זה - אולי בעתיד אצליח ליישם באדיקות גדולה מהיום , מי יודע.

 

SupermanZW

Well-known member
בעיניך מדובר במזוכיזם אך מאחר וקטונתי מלהתפלפל בנושאים בהם אני לא בקיא מספיק החלטתי להביא לכאן קישור לאתר חב"ד אשר יסביר את נושא הצום טוב ממני.

לדעתך מדובר במזוכיזם , זכותך. לדעתי ממש לא.

כך או כך ענייני אמונה פטורים מהוכחה וכידוע אני אדם מאמין וחילוני ואני מנסה ליישם את אמונתי עד כמה שידי משגת ברגע זה - אולי בעתיד אצליח ליישם באדיקות גדולה מהיום , מי יודע.

הטיעון שהצום מכפר נסתר ע"י הכתוב: "על עבירות שבין אדם לחברו לא די להתפלל בבית-הכנסת. צריך לגשת לנפגע ולבקש את סליחתו. אם נגרם לזולת נזק כספי – יש לפצותו. לעומת זאת, על עבירות שבין אדם לבוראו – מועיל החרטה, התפילה והווידוי." כלומר על חטאים בין אדם לחברו מכפרת הסליחה ועל חטאים בין אדם למקום מכפרים החרטה התפילה והוידוי. הצום אינו אלא נספח לא מובן ופרשנות מעוותת של "ועיניתם את נפשותיכם", שהרי הצום מענה את הגוף, לא את הנפש.
 

שחר 676

Well-known member
מנהל
הטיעון שהצום מכפר נסתר ע"י הכתוב: "על עבירות שבין אדם לחברו לא די להתפלל בבית-הכנסת. צריך לגשת לנפגע ולבקש את סליחתו. אם נגרם לזולת נזק כספי – יש לפצותו. לעומת זאת, על עבירות שבין אדם לבוראו – מועיל החרטה, התפילה והווידוי." כלומר על חטאים בין אדם לחברו מכפרת הסליחה ועל חטאים בין אדם למקום מכפרים החרטה התפילה והוידוי. הצום אינו אלא נספח לא מובן ופרשנות מעוותת של "ועיניתם את נפשותיכם", שהרי הצום מענה את הגוף, לא את הנפש.
כפי שכתבתי מעלה " אני אדם מאמין וחילוני ואני מנסה ליישם את אמונתי עד כמה שידי משגת ברגע זה - אולי בעתיד אצליח ליישם באדיקות גדולה מהיום , מי יודע"

כמו שאתה מבין , אני מנסה את מיטב יכולתי וזה מה שמיטב יכולתי משגת ברגע זה....אולי בעתיד אצליח להוציא מעצמי יותר אך כרגע זה מה שיש.

קטונתי מלפרש את נחיצות הצום ביהדות....אתה טוען שמדובר בפרשנות מעוותת , זכותך אך לדעתי , בהחלט יתכן שייסור הגוף משפיע במישרין או בעקיפין על ייסור הנפש.

אני משתדל לקיים אורח חיים אשר התקדש בקרבנו מזה אלפי שנים וחשוב לי להעבירו לצאצאיי בכדי שדת אבותינו תשרוד לנצח.
 
למעלה